امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس)

#1
 دبی پر زرق و برق ، نقطه ای عالی برای تعطیلات در امارات متحده عربی است. این شهر ساختمان های بلند و مراکز خرید خود را از یک منطقه بیابانی به یک مقصد برتر تبدیل کرده که مردم برای خرید مقرون به صرفه، نور آفتاب و تفریحات خانوادگی به اینجا می آیند. دبی برای جاذبه های تماشایی مانند برج خلیفه (بلندترین ساختمان در جهان) و مراکز خرید که دارای آکواریوم و محوطه اسکی سرپوشیده هستند معروف می باشد. اما این شهر دارای برجستگی های فرهنگی فراوان و همچنین افزودنی های مدرن پر زرق و برقی می باشد. گشتی در منطقه بستکیه بزنید، شما دبی قدیمی، لنج های سنتی در امتداد نهر دبی را خواهید دید، و به زودی متوجه خواهید شد که چیزهایی بیشتر از یک روکش زرق و برق دار در این شهر وجود دارد.

15 مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates)



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1




مرکز خرید امارات

 
مرکز خرید امارات یا امارت مال با امکانات دیدنی و جذاب اسکی دبی ، یکی از معروف ترین مراکز خرید شهر است. پیست اسکی سرپوشیده با تله کابین و یک محفظه پنگوئن ، همه در یک درجه حرارت مداوم ، 4 درجه سانتیگراد هستند. همچنین یک مجتمع سینما و یک مرکز سرگرمی خانوادگی با میزبانی کامل سواری های بزرگ و کوچک در اینجا وجود دارند. فرصت های خرید کردن نامحدود هستند.

14 ساحل جمیرا (Jumeirah Beach) 



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1

 


ساحل جمیرا

 
نوار شنی سفید با برکت ساحل جمیرا ، مقصد ساحلی شماره یک برای بازدیدکنندگان در دبی است. در امتداد آن هتل هایی وجود دارند که یکی از محبوبت ترین اقامت گاه ها برای گردشگران هستند. این  ساحل دارای امکانات بسیار عالی با تعداد زیادی صندلی برای حمام آفتاب، رستوران ها و اپراتورهای ورزش های آبی برای ارائه جت اسکی است.

13 برج العرب (Burj al-Arab)



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1




برج العرب

 
برج العرب با ارتفاع 321 متر بلندترین هتل جهان است، که در جزیره مصنوعی خودش در خط ساحلی دبی قرار دارد. طراحی هتل برج عرب شبیه به یک بادبان کشتی است. خارج از برج العرب توسط نمایش نورهای رنگی طراحی شده در شب روشن می شود. این یکی از گرانترین هتل ها با لوکس ترین وسایل در جهان است که اقامت برای یک شب بیش از 15000 دلار هزینه دارد. اینجا راهی برای تجربه ناز و نعمت بیش از حد است که برای صرف شام شما می توانید به رستوران زیر آب آل ماهار (Al-Mahara) که از کف تا سقف آن شیشه ای است و دیوارهای اتاق غذاخوری زمانی که در حال خوردن هستید به شما اجازه می دهد تا موجودات دریایی را ببینید. و یا شما می توانید در بعد از ظهر چای را در کافه طبقه 27 با چشم انداز شگفت انگیزی از شهر میل کنید.

12 مرکز خرید دبی (Dubai Mall)  



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1

 


مرکز خرید دبی

 
 مرکز خرید دبی ، مرکز خرید برتر شهر است، و همچنین ورودی برج خلیفه و آکواریوم دبی می باشد. اگر شما به دنبال گزینه های بیشتری برای سرگرمی هستید، زمین اسکی روی یخ ، منطقه بازی، و مجوعه سینماها در اینجا وجود دارند. در این مرکز خرید کردن و غذا خوردن بی پایان است، و تقریبا همیشه رویدادهای خاصی مانند موسیقی زنده و نمایش های مد داخل مرکز اتفاق می افتد. معروف ترین آنها عبارتند از جشنواره خرید سالانه دبی در ژانویه و فوریه و جشنواره شگفت آور تابستانی دبی در جولای و اوت.

11 آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1

 


آکواریوم دبی

 
آکواریوم دبی یکی از جاذبه های برتر شهر است که دارای 140 گونه حیات دریایی در مخزنی معلق و بزرگ در طبقه همکف بازار دبی می باشد. همچنین شما می توانید به صورت رایگان از مرکز خرید آن را مشاهده کنید و اگر وارد آکواریوم زیر آب شوید شما می توانید در میان تونل های آکواریوم راه بروید. فعالیت های بی شماری وجود دارند که شما می توانید نگاه دقیق تری به موجودات دریایی داشته باشید. تورهای قایق شیشه ای (در بالای مخزن) به صورت ویژه ای محبوب هستند. غواصی قفس و شیرجه کوسه، فعالیت هایی هستند که در اینجا ارائه می شوند.

10 میراث و روستای غواصی (Heritage and Diving Village)



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1

 


روستای غواصی

 
میراث معماری ، فرهنگ و بازرگانی دریایی دبی با نمایشی از غواصی مروارید و ساختمان لنج ، دو مهره اصلی تاریخ اقتصاد دبی قدیم، در روستای غواصی نشان داده می شوند. همچنین تفریح بادیه نشینی سنتی و زندگی ساحلی روستا، با خانه های پارسی، قهوه خانه های سنتی و یک بازار کوچک که در آن سفالگران و بافندگان صنایع دستی خودشان را در غرفه ها می فروشند، وجود دارند. موسیقی و رقص محلی از اکتبر تا آوریل اجرا می شود و بازدیدکنندگان می توانند از پزشکان طب سنتی مشاوره بگیرند.

9  مسجد بستکیه (Bastakia Mosque) 



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1

 


مسجد بستکیه

 
ممکن است مسجد بستکیه بزرگترین یا پر زرق و برق ترین مسجد در امارات متحده عربی نباشد، اما یکی از پر نورترین ها است. این مسجد کوچک و دوست داشتنی دارای شبکه کاری عالی است که از نمای سفید خیره کننده ای ساخته شده است. در نزدیکی آن شما می توانید آخرین بقایای دیوارهای شهر دبی در اواسط قرن 19 که از گچ و مرجان ساخته شدند را ببینید.

8  جاده شیخ زاید (Sheikh Zayed Road)



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1




جاده شیخ زاید

 
جاده شیخ زاید در میان منطقه تجاری مرکز شهر دبی در حال اجرا است. این بزرگراه وسیع با 8 خط با برج های شیشه ای و فولادی تقویت شده است. حیاط گالری (Courtyard Gallery) (خیابانA6 ) دارای مجموعه دائمی بسیار عالی در هنر معاصر ار هنرمندان عرب است. برج تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Tower) (جاده شیخ زاید) دارای یک سکوی مشاهده در طبقه بالا است که چشم اندازهای وسیعی را ارائه می دهد. موزه و پارک طلا و الماس (Gold and Diamond Park and Museum) (جاده شیخ زاید) یک توقفگاه برای دوستداران جواهرات با 118 تولید کننده و 30 خرده فروشی است. موزه این مجموعه تاریخ طلا و جواهر تولید عرب را ارائه می دهد و تورهای کوتاهی برای بازدید از کارخانه وجود دارند.

7  سوق دیره (Deira Souks) 



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1

 


سوق دیره

 
دیره در ساحل شمالی نهر دبی (Dubai Creek) واقع شده ، و خیابان های پیچ در پیچ اینچا ترکیبی از ملیت های مختلف هستند. در ساحل، لنج ها توسط هتل ها و ساختمان های اداری مدرن بارگذاری و تخلیه می شوند. برای مسافران دیره برای سوق های (بازارها) سنتی اش معروف می باشد، که با خریداران در هر زمان  از روز شلوغ هستند. سوق طلایی دیره به عنوان بزرگترین بازار طلا در جهان مشهور می باشد به همین دلیل است که دبی نام "شهر طلا" را دریافت کرده است. جواهرات و اشیای قیمتی از همه نوع موجود هستند از سنتی تا مدرن و گزینه های سفارشی با طراحی خود شما. سوق ادویه دیره هر ادویه ای که تصور کنید با غرفه هایی پر از کیسه هایی پر از کندر ، زیره سیاه ، فلفل قرمز ، زعفران ، سماق ، آویشن و چوب عود معطر به فروش می رسد. بازار در دهه 1830 تاسیس شد و دارای گذرگاه های چوبی و برج های بادگیر می باشد. 

6  مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1

 


مسجد جمیرا

 
جمیرا توسط بسیاری از افراد به عنوان زیباترین مسجد دبی در نظر گرفته می شود. یک کپی دقیق از مسجد الازهر قاهره است که هشت برابرش می باشد و جمیرا یک مثال خوب از معماری اسلامی است. این ساختار سنگی در سنت فاطمیان (Fatimid tradition) قرون وسطی با دو مناره که جزئیات ظریفی دارند ساخته شد. این مسجد به خصوص در شب با نور افکن های روشن جذاب تر است. مرکز شیخ محمد بن رشید برای درک فرهنگی ، تورهای مسجد را برای ترویج بهتر دین اسلام سازمان دهی کرده است. تور هر روز به جز جمعه ها در ساعت 10 صبح آغاز می شود.

5  خور دبی (Dubai Creek) 



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1

 


خور دبی

 
این نهر شهر را به دو بخش تقسیم کرده ، دیره در شمال و بور دبی (Bur Dubai) در جنوب. این نهر یک عنصر معاصر در رشد شهر است، و برای اولین بار مهاجران را برای ماهی و مروارید به اینجا جذب کرد. در 400 سال پیش روستاهای کوچک در کنار نهر رشد کردند در حالی که عصر مدرن از دهه ی 1830 زمانی که قبیله بنی یاس در منطقه سکونت داشتند آغاز شد. عوارض بارانداز لنج در ساحل خور دبی یا نهر دبی، در شمال پل آل مکتوم (Al-Maktoum Bridge) قرار دارد و هنوز هم توسط معامله گران کوچک در سرتاسر خلیج استفاده می شود، برخی از لنج ها در اینجا بیش از صد سال قدمت دارند. شما می توانید از اینجا دیدن کنید، و محموله ها را در حال بارگذاری و تخلیه در داخل و خارج لنج ها ببینید. کارکنان لنج اغلب بازدیدکنندگان را برای تور به داخل کشتی ها دعوت می کنند و شما می توانید زندگی این ملوانان سنتی را مشاهده کنید. در اینجا بسیاری از لنج ها به کویت، ایران، عمان، هند و شاخ آفریقا سفر می کنند. این یک باقی مانده کوچک از اقتصاد سنتی دبی است که هنوز هم مکانی شلوغ و جذاب می باشد. 

4  خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum House)



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1

 


خانه شیخ سعید آل مکتوم

 
شیخ سعید آل مکتوم ، از سال 1921 تا 1958 حاکم دبی بود، و پدر بزرگ حاکم فعلی است. محل اقامت فعلی او به عنوان یک موزه بازسازی و ترمیم شده است که نمونه خوبی از معماری عربی می باشد. خانه اصلی در سال 1896 توسط پدر شیخ سعید ساخته شد، به طوری که او می توانست حمل و نقل کشتی ها را از بالکن ها مشاهده کند. خانه اصلی تخریب شد، اما خانه فعلی در مکان اصلی بازسازی شد، با ترکیبی از درهای چوب ساچ کنده کاری شده و شبکه های چوبی در سرتاسر پنجره ها و دیوارهای گچی با طرح های گل دار و هندسی، نمونه مدل اصلی را حفظ کرده است. سی اتاق در اطراف یک اتاق مرکزی و برج بادگیر با جزئیات در بالا ساخته شده است. در داخل ، نمایشی از موزه دبی از عکس های تاریخی و اسناد و مدارک با بسیاری از عکس های قدیمی شگفت انگیز از سال های 1948 تا 1953 وجود دارند. در سرتاسر ساختمان نامه ها، نقشه ها، سکه ها و تمبرها توسعه امارات را به نمایش می گذارند. نزدیک اینجا خانه شیخ عبید بن ثانی (Sheikh Obaid bin Thani House)می باشد.
 
3  بستکیه (دبی قدیم) ( Bastakia (Old Dubai)



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1

 


بستکیه

 
محله بستکیه در اواخر قرن 19 ساخته شد، و محل زندگی ثروتمندان فارسی که به طور عمده مروارید و منسوجات را معامله می کردند بود. بستکیه بخش شرقی دبی در امتداد نهر و ساختمان های سنگ آهکی و مرجانی را اشغال کرده بود. برج ها با بادگیرها، با شکل اولیه تهویه مطبوعی را به وسیله باد به خانه ها سرازیر می کردند. به احتمال زیاد بازرگانان فارسی این عنصر معماری را (معمولا در خانه های ساحلی ایران) از کشور خود به خلیج فارس پیوند دادند. در اینجا معماری عربی متمایز، کوچه های باریک بسیار خاطره انگیز از گذشته و تاریخ دبی وجود دارند. در داخل منطقه شما گالری مجلس (Majlis Gallery) با مجموعه ای سرامیک های سنتی عربی و مبلمان ،و گالری XVA با مجموعه هنر معاصر در یکی از ساختمان های تاریخی را پیدا خواهید کرد.

2  موزه دبی (Dubai Museum)



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1

 


موزه دبی


موزه دبی در قلعه آل فاهیدی (Al-Fahidi Fort) قرار دارد که در سال 1787 برای دفاع از دبی ساخته شد. دیوار قلعه از بلوک های مرجانی سنتی ساخته و با آهک نگه داشته شده اند. طبقه فوقانی توسط ستون های چوبی پشتیبانی می شود و سقف از نخل، گل و لای و گچ ساخته شده است. در گذشته این قلعه به عنوان محل اقامت خانواده حاکم، مقر دولت و پادگان و زندان استفاده می شد. این قلعه در سال 1971 ترمیم شد  ( دوباره در سال 1995 گسترش یافت) و در حال حاضر موزه برتر شهر است. حیاط این قلعه دارای چند قایق سنتی و خانه ای با برگ درخت نخل با برج بادی امارت و سالن سمت راست دارای سلاح ها و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی اماراتی می باشد. زیر طبقه همکف سالن های نمایش با نمایشگاه ها و شهر فرنگ های سر پوشیده وجود دارند که جنبه های مختلف سبک زندگی سنتی اماراتی و همچنین آثار مکشوفه از جمله گورهای قدیمی 3000 و 4000 ساله در منطقه باستان شناشی القصیص (Al Qusais) را نشان می دهند.

1  برج خلیفه (Burj Khalifa)



جاذبه های گردشگری و تاریخی دبی (عکس) 1



برج خلیفه
 
برج خلیفه ساختمانی تاریخی در دبی است که با ارتفاع 829.8 متر، بلندترین ساختمان در جهان می باشد. برای بسیاری از بازدیدکنندگان رفتن به سکوی مشاهده در طبقه 124 کاری است که حتما باید در این شهر انجام دهند. تجربه کردن این سکوی جذاب شامل نمایشی چند رسانه ای هم از دبی و هم از ساختمان برج خلیفه می شود، یک آسانسور با سرعت بسیار بالا شما را برای مشاهده چشم انداز 360 درجه از سرتاسر آسمان خراش ها و بیابانی در یک طرف و اقیانوس در طرفی دیگر به بالا می برد. به دلیل چشم انداز های روشن شهر دبی، بازدید در شب به ویژه برای عکاسان محبوب تر است. در اطراف برج خلیفه ساختمانی با باغ هایی با طراحی زیبا و گذرگاهای پر پیچ و خم وجود دارد. همچنین فواره دبی ، بلندترین فواره جهان ، مدل فواره معروف بلاگیئو در لاس وگاس در اینجا می باشد.


شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  10 جاذبه برتر گردشگری در استانبول
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
  برترین جزایر جهان برای گردشگری کدامند؟ + تصاویر
  پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا (1)
  جاذبه های گردشگری قسمت اروپایی استانبول
  جاذبه های دیدنی خیابان معروف روستاولی در تفلیس
  معروف ترین بنا‌های تاریخی در اروپا
  گردشگری/ جاذبه های گردشگری مسکو شهر مسکو پایتخت و قلب روسیه به شمار می رود. مسکو همچ
  صومعه ی سوملا در ترابزون ترکیه یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین صومعه های دنیای مسیحیت
  راهنمای گردشگری کرواسی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان