امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کتاب‌های رهبر انقلاب در کنگره‌ی آمریکا

#1
کتاب‌های مربوط به رهبر انقلاب در کتابخانه‌ کنگره‌ آمریکا نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، در این کتاب‌خانه آثار تألیف شده توسط رهبر انقلاب مانند «صلح امام حسن(ع)»، « طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» و «گفتاری در باب صبر» دیده می‌شوند.

به گزارش مشرق، مجموعه مصاحبه‌های ایشان، «رساله اجوبة‌الاستفتائات» و مجموعه بیانات و پیام‌های ایشان نیز از دیگر منابعی است که در این کتاب‌خانه نگهداری می‌شود.

همچنین برخی آثار که حاوی دیدگاه‌های ایشان در موضوعاتی مانند بسیج و فرهنگ مطالعه هستند به زبان‌های مختلف در این کتاب‌خانه دیده می‌شوند.

کتاب‌های مقام معظم رهبری مانند «صلح امام حسن(ع)»، « طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» و «گفتاری در باب صبر» در کتاب‌خانه‌ی کنگره آمریکا نگهداری می‌شوند

همچنین نوه شهید مدرس از محل نگهداری "ناگفته‌هایی از مشروطه" به قلم آیت الله مدرس در کتابی در کتاب‌خانه کنگره آمریکا خبر داد.

پیرو طرح موضوع «کتاب زرد مدرس کجاست؟» از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشخص شد در حال حاضر امکان دسترسی به این کتاب وجود ندارد. این درحالی است که کتاب زرد بدون کسب اجازه از مرحوم مدرس و زمانی که وی را به تبعید می‌بردند توسط شخص دیگری از کشور خارج شده‌است.

«کتاب زرد مدرس» که حاوی مطالب مهمی به قلم خود مرحوم مدرس است، در حالی بدون کسب اجازه از وی و زمانی که او را برای تبعید می‌بردند، از خانه‌اش برداشته‌ شده‌است که گفته می‌شود، توسط یکی از فرزندان کسی که کتاب را برداشته به کتابخانه کنگره آمریکا داده شده است. از سوی دیگر، مسوولان کتاب‌خانه، اجازه استفاده از آن را نه تنها برای عموم که حتی به محققان هم نمی‌دهد.

«کتاب زرد مدرس» که حاوی مطالب مهمی به قلم خود مرحوم مدرس است، بدون کسب اجازه از وی و زمانی که او را برای تبعید می‌بردند، از خانه‌اش برداشته‌ شده‌است

«علی مدرسی»، نوه شهید مدرس در این باره گفت: «شبی که افراد رضا شاه به خانه مرحوم مدرس وارد شدند تا او را برای تبعید به «خواف» بفرستند، فردی کتاب زرد مدرس را برداشت. پس از بررسی‌های فراوان و طرح موضوع با مدیر روزنامه قانون متوجه شدیم که پزشک شهربانی به نام دکتر «ملک زاده» کتاب را در آن شب از منزل مرحوم مدرس برداشته است.»

وی افزود: «از آنجایی که برای تکمیل موضوع کتاب خود به مطالب این کتاب نیاز داشتم سال‌ها پیش جستجو برای پیدا کردن دکتر ملک‌زاده را آغاز کردم اما متوجه شدم این خانواده کتاب را با خود به خارج از کشور برده‌اند. با تماس‌های مکرر و پیگیری از طریق چند واسطه با خبر شدیم که کتاب توسط دختر این خانواده به کنگره آمریکا تحویل داده شده است.»

مدرسی تاکید کرد: «این کتاب هم اکنون درکتابخانه کنگره آمریکا نگهداری شده و به هیچ عنوان امکان استفاده از آن برای عموم و حتی محققان وجود ندارد. البته دو سال پیش با مراجعه به آن کتابخانه و معرفی خود با دسترسی محدود موفق شدم از برخی صفحات آن رونویسی کنم.»

در این کتاب مطالب و ناگفته‌هایی از دوران مشروطه وجود دارد که بررسی آن می‌توانست تاریخ معاصر را دگرگون کند اما متاسفانه امکان دسترسی به آن وجود ندارد

وی حاصل رونویسی از کتاب زرد مدرس را تحریر 5 مقاله دانسته و گفت: «خیلی از مطالب کتاب به خط ریز عربی بود و من مجبور شدم همه آنها را بنویسم که حاصل آن در 5 مقاله و در کتابی با عنوان «مرد روزگاران» آمده است.

نوه مدرس درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: «این کتاب شامل 8 جلد با 500 تا 600 صفحه است که از سال 1342 هجری قمری نوشتن آن توسط مرحوم مدرس آغاز و پس از تبعید وی به خواف قطع شد.»

وی ادامه داد: «این کتاب نوعی کتاب تاریخی تطبیقی بوده و شامل تاریخ ایران از زمان ساسانیان تا دوران مشروطه است. در این کتاب مطالب و ناگفته‌هایی از دوران مشروطه وجود دارد که بررسی آن می‌توانست تاریخ معاصر را دگرگون کند اما متاسفانه امکان دسترسی به آن وجود ندارد.»
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆҐÆŠĦ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان