امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سی امین شب شعر عاشورا

#1
به گفته دبیر علمی شب شعر عاشورا سی امین دوره از برنامه فرهنگی و آیینی شب شعر عاشورا، روزهای چهارم و پنجم آذرماه و در آستانه اربعین حسینی در مجموعه فرهنگی هنری حافظ برگزار خواهد شد.

شب شعر عاشورایی

احد ده بزرگی اظهار کرد: شب شعر عاشورا، مستمرترین حرکت ادبیات آیینی به شمار می رود که بدون اتکا به اعتبارات و حمایت های دولتی و به شکل کاملا مردمی برپا شده است.
او موضوع محوری شب شعر عاشورای امسال را فضایل حضرت سیدالشهدا(ع) عنوان و اضافه کرد: این مراسم سراسر معنوی، ساعت 19 روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، با قرائت حدیث شریف کسا و شعرخوانی شاعران منتخب سراسر کشور اجرایی می شود.
ده بزرگی پرداختن به دغدغه های علمی ادبیات عاشورایی را از نقاط شاخص شب شعر عاشورا در قیاس با برنامه های مشابه دانست و گفت: برای نیل به این هدف مثل هر سال کتاب پیش کنگره منتشر کردیم که امسال شامل دو عنوان کتاب به قلم سید مجتبی حسینی و محمدرضا سنگری است.
دبیر علمی ستاد برگزاری شب شعر عاشورا اظهار کرد: امسال هم به روال هرسال، کتاب اشعار دوره بیست و هفتم با عنوان "به روایت دختر آفتاب" در انتشارات نوید منتشر شده است و همزمان با مراسم عرضه خواهد شد.

ده بزرگی پرداختن به دغدغه های علمی ادبیات عاشورایی را از نقاط شاخص شب شعر عاشورا در قیاس با برنامه های مشابه دانست و گفت: برای نیل به این هدف مثل هر سال کتاب پیش کنگره منتشر کردیم که امسال شامل دو عنوان کتاب به قلم سید مجتبی حسینی و محمدرضا سنگری است

وی گفت: همزمان با مراسم امسال نگارش نسخه دوم از نرم افزار ویژه تلفن همراه یادواره ها و کتاب های شب شعر عاشورا شامل نرم افزارهای اندروید و آیفون جهت استفاده در تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها عرضه می شود. این اقدام در کنار فعال شدن گروه های تخصصی شاعران و دوستداران شب شعر عاشورا در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی همراه تحولی شایسته در ارتباط مستمر ما با مخاطبان را به وجود آورده است.
او در ادامه بیان کرد: از برنامه های دیگر مراسم امسال برگزاری شب شعری در فضای دانشگاهی است که از ساعت شش و نیم غروب روز سه شنبه سوم آذرماه در تالار صدرا و سینا واقع در پل باغ صفا خیابان نشاط و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار خواهد شد.
ده بزرگی گفت: امسال علاوه بر منتخبین فراخوان، شاعران و چهره هایی مانند سیدرضا موید، غفورزاده شفق، محمدرضا سنگری، علیرضا قزوه، مصطفی محدثی خراسانی، خسرو آقایاری، مجتبی رحماندوست، افشین علاء، قاسمعلی فراست و دیگر بزرگان میهمان شب شعر عاشورا هستند.
این شاعر در پایان گفت: در روز پایانی حضور مهمانان در شیراز، مراسم عزاداری سنتی و تربت نوشان برگزار خواهد شد و شاعران پیمان خواهند بست تا در حوزه ادبیات عاشورایی و اهل بیتی به خلق آثار ماندگار بپردازند. همچنین موضوع محوری مراسم سال آینده نیز اعلام خواهد شد تا به نوعی اختتامیه این دوره آغاز دوره سی یکم شب شعر عاشورا باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart شعر هنگام رسیدن(قیصر امین پور)
Heart شعر حتی اگر نباشی . . .(قیصر امین پور)
Heart غنچه و گل(قیصر امین پور)
Heart شعر خانه ی خدا(قیصر امین پور)
  مرغ امین
  یادداشت های گمشده قیصر امین پور
  شعر قیصر امین پور درباره ی کربلا
  اشعار روز عاشورا
  شعر بسیار زیبای پیش از اینها فکر می‌کردم خدا خانه ای دارد قیصر امین پور درباره ی خدا
  شعر(چت وچتبازی_شب سوگوار_ زنگ انشا از قیصر امین پور !!!! ... )

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان