امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟

#1
خیابان انقلاب، تنها نمایشگاه دائمی کتاب ایران حتی در پنجشنبه‌ سرد پاییزی هم پر رفت و آمد است، اما در میان این رفت و آمدها آن‌چه سهم بازار نشر می‌شود، خیلی نیست.


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
 در چنین بازاری وقتی از پرفروش‌ها حرف می‌زنیم منظورمان فروش‌های صد نسخه‌ای و بالاتر نیست، بعضی از مثلا پرفروش‌ها به اتکای فروش پنج نسخه‌ای در یک فروشگاه به فهرست پرفروش‌های هفته دوم آبان راه یافته‌اند. البته که این موضوع با تیراژهای بعضا 150 نسخه‌ای برخی کتاب‌ها مساله‌ غریب و دور از ذهنی نیست.

در این گزارش به‌معرفی پنج کتاب پرفروش کتابفروشی‌های معتبر در هفته‌ گذشته می‌پردازیم. با این توضیح که در بین آمار پرفروش‌های هفته‌ گذشته جای انتشارات نگاه خالی است و دلیلش هم به این برمی‌گردد که انتشارات نگاه فروشگاه ندارد و کارکنانش در دفتر حضور نداشتند که آمار پرفروش‌هایشان را جویا شویم.

فروشگاه نشر مرکز


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
1. «جستارهایی در باب عشق» اثر تازه ترجمه شده‌ آلن دوباتن، نویسنده سوییسی است که در ایران کتاب‌هایش پرطرفدار و پرفروش است. گلی امامی که «هنر سیر و سفر» این نویسنده را پیش‌تر ترجمه کرده بود، این‌بار نیز ترجمه‌ اثر دیگری از دوباتن را انجام داده است.

 این کتاب که به بررسی عشق از زوایای مختلف می‌پردازد، از سوی نشر نیلوفر در 228 صفحه و به قیمت 14 هزار تومان امسال منتشر شده است و هفته گذشته در صدر پرفروش‌های فروشگاه نشر مرکز قرار داشت.

2. «ما ایرانیان» عنوان دومین کتاب پرفروش هفته‌ گذشته این فروشگاه است. این کتاب به قلم مقصود فراستخواه، درصدد زمینه‌کاوی تاریخی و اجتماعی خلقیات ایرانی‌ها است که در 240 صفحه و به قیمت 18 هزار تومان از سوی نشر نی منتشر شده است.


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
3. «پرنده‌ روح» کتابی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است که مایکل اسنانیت، آن را نوشته و اکرم حسن ترجمه‌اش کرده است. این کتابِ ساده فلسفی با خطوط ساده نیز تصویرسازی شده است که نشر مرکز آن را روانه بازار کرده است.

4. «باغ همسایه» رمانی از خوسه دونوسو، است که امسال با ترجمه عبداله کوثری در 302 صفحه و قیمت 20 هزار تومان از سوی نشر آگاه به بازار آمده است. این رمان درباره زوج درمانده‌ای است که در غیاب فرزندشان دوران پریشان احوالی ایام تبعید را سپری می‌کنند.

5. «دختری در قطار» عنوان رمانی از پائولا هاوکینز، است که پرفروش‌ترین کتاب سال 2015 است. این کتاب را محبوبه موسوی به فارسی برگردانده است که در 320 صفحه و به قیمت 18 هزار تومان از سوی نشر میلکان عرضه می‌شود.

«دختری در قطار» رمانی مهیج و پلیسی درباره‌ زنی به نام ریچل است که با تفکرات خاص خود تریلری روانشناسانه را رقم می‌زند. این کتاب پنجمین کتاب پرفروش هفته گذشته فروشگاه نشر مرکز بوده است.




دفتر نشر ماهی

از آن‌جایی که نشر ماهی فروشگاهی ندارد، به سراغ دفترشان رفتیم و طبیعی است که هر پنج فروش هفته‌ گذشته از کتاب‌های همین نشر باشد. پرفروش‌هایی که در میان آن‌ها کتاب تازه به چاپ رسیده‌ «آشیانه اشراف» در صدر قرار دارد.

1. «آشیانه‌ اشراف» از تازه‌های نشر ماهی در پاییز امسال است. این رمان کوتاه را تورگنیف در 40سالگی نوشت و مضمون آن درباره‌ شخصیت‌هایی است که در سال‌های قرن هجدهم و نوزدهم در روسیه به آدم زیادی معروف بودند؛ اشراف‌زاده‌هایی تحصیل‌کرده و باسواد که سودی به جامعه نمی‌رسانند و کار و فعالیتی ندارند.

 خط قصه‌اش پیرامون نجیب‌زاده‌ای به نام لاورتسکی است که برای تحصیل به مسکو می‌رود و همان‌جا در یک سالن تئاتر، شیفته دختر جوان زیبایی می‌شود و با او ازدواج می‌کند، اما.‌.‌. . این کتاب با ترجمه‌ آبتین گلکار، در 192صفحه، قطع رقعی و با قیمت 14 هزار تومان در رتبه‌ نخست پرفروش‌های نشر ماهی در هفته‌ گذشته است.

2. «دوستش داشتم»، نوشته‌ آنا گاوالدا، است که پاییز امسال چاپ چهارم آن روانه‌ بازار شده است. این داستان شرح ماجرای زنی است، بعد از این‌که شوهرش او و دو دخترش را ترک می‌کند همراه آن‌ها به ویلای پدر و مادرش می‌رود.


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
 این کتاب در 176صفحه، قطع جیبی و قیمت هشت هزار تومان دومین کتاب پرفروش نشر ماهی در هفته‌ پیش بود.

3. «شب‌های روشن» نوشته‌ فئودور داستایفسکی که با ترجمه سروش حبیبی  برای اولین بار در پاییز 1389 وارد بازار شد در پاییز امسال به چاپ سیزدهم رسیده است. این داستان شرح اشتیاق جوانی رویاپرداز است که زندگی را درتنهایی به‌سر می‌برد و به دنبال گمشده‌ای که با او همزبانی کند، هر سو می‌پوید.

 تا عاقبت در کنار آبراه با دوشیزه‌ای گریان، که او نیز عاشقی شیدا و تنهاست، آشنا می‌شود و خیال می‌کند که ایام تنهایی‌اش به‌سر آمده، اما.‌.‌. . این کتاب 112صفحه، در قطع جیبی و به قیمت چهار هزار و 500 تومان است که جایگاه سومین کتاب پرفروش هفته‌ گذشته را از آن خود کرد.

 نسخه‌ مصور این کتاب در نمایشگاه کتاب امسال با تصویرگری مستیسلاف والریانوویچ دابوژینسکی، در قطع رقعی و قیمت 10 هزار تومان نیز عرضه شده بود.

4. «استالین» از ادوارد رادزینسکی، همان‌طور که از نام آن پیداست، کتابی در زمینه‌ تاریخ و سیاست است که تعداد صفحات زیاد (700صفحه) قیمت 45 هزار تومانی را برای آن رقم زده است. با این حال، «استالین»در هفته‌ گذشته چهارمین اثر پرفروش این نشر بوده است که چاپ دوم آن در بهار94 و قطع وزیری موجود است.

5. «زنگ‌بار یا دلیل آخر» به قلم آلفرد آندرش و ترجمه سروش حبیبی نیز از تازه‌های نشر ماهی است که  تابستان امسال روانه بازار شد.

 این داستان که ماجرای آن در اواخر دهه‌1930 آلمان می‌گذرد، شرح مواجهه‌ چند شخصیت با یکدیگر است که می‌خواهند همراه با مجسمه‌ زیبایی که پلیس به دنبال آن است از آلمان فرار کنند. این کتاب در 160صفحه، قطع رقعی و قیمت 10 هزار تومان، پنجمین کتاب پرفروش هفته‌ گذشته‌ نشر ماهی بوده است.




فروشگاه نشر مروارید

پرفروش‌های فروشگاه نشر مروارید را کتاب‌های درسی تشکیل می‌دهند، اما از ذکر آن‌ها گذشتیم تا به فهرست زیر برسیم.

1. «تو همچون پاریس زیبایی» اولین مجموعه شعر غلامرضا معدنی‌پور، مدرس دانشگاه هنر است. به گفته‌ او 70درصد اشعار این کتاب عاشقانه است و گرچه زبانی غمگینانه، تلخ و گزنده دارد اما پایان را امیدوارانه ترسیم می‌کنم.

2. «دانشنامه سیاسی» داریوش آشوری که به چاپ بیست و چهارم رسیده است در 351 صفحه، قطع رقعی و قیمت 19 هزار و 500 تومان از سوی نشر مروارید منتشر شده است. این کتاب درباره‌ فرهنگ اصطلاحات و مکتب‌های سیاسی است.


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
3. «بیشعوری» کتابی از خاویر کرمنت و با ترجمه‌ محمود فرجامی است که همچنان می‌فروشد و در رده‌ سومین پرفروش هفته‌ گذشته در نشر مروارید قرار گرفت. این کتاب که نشر تیسا آن را منتشر کرده است درباره‌ بیماری خطرناکی هم‌نام با عنوان کتاب است که شکل‌های مختلف بروز آن را توضیح می‌دهد.

4. «چهل سالگی‌ها»، گزین‌گویه‌ها و عکس‌های غلامرضا معدنی‌پور است که نشر جمال هنر آن را در 144صفحه و قطع خشتی منتشر کرده است.

5. «چقدر خوبیم ما» که عنوان آن ما را به یاد بازی حسرت‌برانگیز ایران-آرژانتین می‌اندازد، مجموعه شعر طنزی است از ابراهیم رها که امسال در 94صفحه، قطع رقعی و به قیمت هفت هزار و 500 تومان از سوی نشر مروارید به بازار عرضه شده است.




فروشگاه انتشارات روزبهان

1. «گفتاری درباره اقتصاد سیاسی» از ژان‌ژاک روسو به ترجمه‌ سیدمهدی یوسفی است که از سوی انتشارات روزبهان منتشر شده است.

 این کتاب رساله‌ای است که ژان‌ژاک روسو آن را در سال 1755، برای دائرالمعارف نوشت. این متن در واقع ورود روسو به عرصه نظریه یا فلسفه سیاسی بود. این کتاب 128صفحه و به قیمت 9 هزار و 500 تومان پرفروش‌ترین کتاب هفته گذشته‌ فروشگاه انتشارات روزبهان بوده است.

2. «یک عاشقانه آرام» پس از مسابقه‌ کتابخوانی برنامه‌ خندوانه، همچنان جزو پرفروش‌های انتشارات روزبهان به‌شمار می‌رود و از این جهت رده‌ سوم فروش در هفته‌ گذشته این فروشگاه را دارد. این رمان نادر ابراهیمی در 240صفحه و به قیمت 15 هزار تومان به فروش می‌رسد.


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
3. «انواع مرغابی و سه نمایشنامه دیگر» از دیوید ممت با ترجمه بهرنگ رجبی است که امسال نشر چشمه در 161صفحه، قطع رقعی و به قیمت 11 هزار تومان روانه‌ بازار کرده است.

4. «در جست‌وجوی صبح» کتابی دوجلدی است که خاطرات عبدالرحیم جعفری، بنیانگذار انتشارات امیر کبیر را شامل می‌شود. انتشارات روزبهان این کتاب را در1224 صفحه، با جلد سخت و به قیمت 95 هزار تومان منتشر کرده است و چهارمین کتاب پرفروش فروشگاه این نشر محسوب می‌شود.

5. «مفاهیم و رویکردها در آخرین جنبش‌های هنری قرن بیستم» از ادوارد لوسی اسمیت و ترجمه علیرضا سمیع‌آزاد در 304صفحه، قطع وزیری و قیمت هشت هزار و 500 تومان از سوی نشر نظر عرضه شده است. این کتاب که عنوانش از محتوای آن نیز خبر می‌دهد، در هفته‌ گذشته پنجمین کتاب پرفروش فروشگاه نشر روزبهان بود.




فروشگاه نشر بیدگل

1. «مردم در سیاست ایران» عنوان کتابی از یرواند آبراهامیان و ترجمه‌ بهرنگ رجبی است که در مدت کوتاهی به چاپ چهارم رسیده است. این کتاب که شامل پنج پژوهش موردی است در 189صفحه و به قیمت 14 هزار تومان از سوی نشر چشمه در سال94 عرضه شده است که اولین کتاب پرفروش هفته‌ گذشته‌ فروشگاه نشر بیدگل بود.

2. «پویایی دموکراسی سازی: نخبگان جامعه مدنی و فرآیند گذار» عنوان دومین کتاب پرفروش هفته‌ گذشته این فروشگاه به نویسندگی گریم گیل است که در شش فصل تدوین شده است و مراحل مختلف دموکراتیزه شدن کشور‌های جهان سوم را به بحث می‌گذارد. انتشارات اختران این کتاب را با ترجمه سعید حاجی‌ناصری و فرید حسینی‌مرام و قیمت 28 هزار تومان در سال94 منتشر کرده است.


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
3. «ریشه سیاه مارینی» نمایشنامه‌ای از آگوست ویلسون به ترجمه زهرا ماحوزی است که نشر بیدگل آن را در 151صفحه و سال گذشته منتشر کرده است.

4. «دنیای بسته» عنوان جدیدترین کتاب عمادالدین باقی است که از سوی نشر سرایی منتشر شده است. این کتاب که در شش بخش تنظیم شده است به واکاوی و جامعه‌شناسی زندان می‌پردازد. این کتاب که رتبه‌ چهارم فروش فروشگاه نشر بیدگل در هفته‌ گذشته را دارد در 339 صفحه و به قیمت 19 هزار تومان اخیرا منتشر شده است.

5. «باغ همسایه» رمان خوسه دونوسو که توضیحات آن پیش‌تر داده شد.




فروشگاه انتشارات اختران

1. «مردم در سیاست ایران» که توضیحات آن پیش‌تر داده شد.

2. «جنون هوشیاری» ترجمه‌ای از اشعار بودلر و مطالبی درباره بودلر، به قلم داریوش شایگان است که نشر نظر با جلدی گالینگور آن را منتشر کرده است.


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
3. «زبان زنان» با عنوان فرعی بررسی زبان زنانه در نمایشنامه‌های نغمه ثمینی و چیستا یثربی همه‌چیز را درباره کتاب توضیح می‌دهد. این کار حاصل پژوهش محمد نجاری است که انتشارات اختران آن را منتشر کرده است.

4. «جزء از کل» رمانی به قلم استیو تولتز که پیمان خاکسار آن را به فارسی برگردانده است. این کتاب با 656 صفحه و 40 هزار تومان قیمت، در نشر چشمه به چاپ سوم رسیده است و در هفته گذشته چهارمین کتاب پرفروش فروشگاه انتشارات اختران بوده است. این رمان زندگی پدر و پسری را روایت می‌کند.

5. «مساله شوروی» از ناصر وثوقی پنجمین کتاب پرفروش هفته‌ گذشته فروشگاه نشر اختران بود که انتشارات جهان کتاب آن را منتشر کرده است.




فروشگاه نشر چشمه


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
1. «هنر شفاف اندیشیدن» یک کتاب روانشناسی از رالف دوبلی است که عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز آن را ترجمه کرده‌اند و از نمایشگاه کتاب امسال نشر چشمه با قیمت 25 هزار تومان روانه بازار کرده است. این کتاب به خطاهای شناختی و روزمره انسان‌ها می‌پردازد که با دانستن و شناخت آن‌ها می‌توانیم انتخاب‌های هوشمندانه‌تری انجام دهیم.

2. «مردم در سیاست ایران» از یرواند آبراهامیان که توضیحات آن پیش‌تر داده شد.

3. «درآمدی بر اساطیر ایران» به قلم شاهرخ مسکوب در 110صفحه، جلد سخت و قیمت 15 هزار تومان در رده‌ سوم پرفروش‌های این فروشگاه بوده است. این کتاب که عنوان آن گویای محتوای آن است را انتشارات فرهنگ جاوید منتشر کرده است.


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
4. «هی هی جبلی قم قم» که مجموعه داستان‌های کوتاهی از رضا دانشور است. این کتاب که شامل نزدیک به 20 داستان کوتاه می‌شود در 168صفحه و به قیمت 12 هزار تومان از سوی نشر چشمه در سال94 منتشر شده است.

5. «فرار از اردوگاه14» سرگذشت شین این گنون است که در یکی از اردوگاه‌های اجباری کره شمالی به نام اردوگاه14 به دنیا آمده است. این کتاب را بلین هاردن نوشته و مسعود یوسف حصرچین آن را به فارسی برگردانده است. این کتاب را نشر چشمه در 229صفحه و 16 هزار تومان روانه بازار کرده است.




فروشگاه ترنجستان سروش


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
کتاب‌های پرفروش فروشگاه ترنجستان سروش با توجه به ایام سوگواری با این مناسبت گره خورده‌اند.

1 «نامیرا» به قلم صادق کرمیار که انتشارات نیستان آن را منتشر کرده است.

2. «حاج قاسم» خاطرات سردار حاج قاسم سلیمانی.


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
3. «کتاب آه» که مقتل‌خوانی است و انتشارات جام طهور آن‌را منتشر کرده است.

4. «رحمت واسعه» (نشر آیت اله بهجت)

5. «دختران آفتاب» (نشر سروش)




فروشگاه نشر افق


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
1. «در ستایش بطالت» جزوه‌ کم حجمی از برتراندراسل و ترجمه محمدرضا خانی است که نشر نیلوفر آن را منتشر کرده است.

2. «اول عاشقی» رمانی از یودیت هرمان و ترجمه محمود حسینی‌زاد است که نشر افق آن را منتشر کرده است.


مردم ایران کدام کتاب ها را می خوانند؟ 1
3. «آن‌ها که به خانه من آمدند» اولین رمان شمس لنگرودی است که نشر افق آن را چاپ کرده است و به زودی مراسم رونمایی آن برگزار می‌شود.

4. «جستارهایی در باب عشق» از آلن دوباتن که توضیحات آن پیش‌تر داده شده است.

5. «منگی» رمانی از ژوئل اگلوف با ترحمه اصغر نوری نشر افق.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان