امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشگاه آزاد باید با ایجاد منابع غیر شهریه ای تهدید ها را به فرصت تبدیل کند

#1
دانشگاه آزاد باید با ایجاد منابع غیر شهریه ای تهدید ها را به فرصت تبدیل کند 1


رییس دانشگاه آزاد در جلسه هیات امنای این دانشگاه خطاب به روسای واحدهای دانشگاهی استان تهران بر ایجاد منابع مالی جدید و کسب درآمدهای خارج از شهریه از طریق مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و جذب سرمایه گذاری از طریق طرح شفا تاکید کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده در این جلسه که صبح امروز برگزار شد با تاکید بر ایجاد منابع مالی جدید و کسب درآمدهای خارج از شهریه، گفت: همانطور که پیش بینی شده است امسال باید 16 درصد از درآمدهای دانشگاه از طریق منابع غیر شهریه ای تامین شود که یکی از راه های تامین آن اجرای سامانه ساها است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: استان تهران با توجه به تعداد دانشجو و ظرفیتی که دارد باید در امور اقتصاد دانش بنیان الگو و نمونه ای برای سایر استان ها باشد.



امکان استفاده دانشجویان کشور از خدمات ساها

دکتر میرزاده با بیان اینکه در این طرح اولویت با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: کلیه دانشجویان سراسر کشور می توانند از خدمات آزمایشگاه ها و کارگاه های طرح ساها استفاده کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با بیان اینکه طرح شفای دانشگاه آزاد اسلامی متفاوت از طرح شهرک های فناوری وزارت علوم است، گفت: در اجرای طرح شهرک های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کلیه موارد علمی،پژوهشی، تجاری، صنعتی و خدماتی در نظر گرفته شده است.



تاسیس پژوهشگاه علوم دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیدار دانشجویان، اساتید و روسای دانشگاه آزاد اسلامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این دیدار ایشان بر پژوهش محور بودن دانشگاه ها تاکید داشتند و در همین راستا سال آینده پژوهشگاه علوم دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از آزمایشگاه های مهم آن در واحد تهران شمال است، تاسیس خواهد شد.

وی با اشاره به ایرادات وارده به طرح سنجش و پذیرش ، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همواره باید تهدید ها را به فرصت تبدیل کند و با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در راستای اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی بیش از پیش گام بردارد.



دکتر میرزاده خطاب به حاضران در جلسه گفت: روسای واحدهای دانشگاهی برای سرپا نگه داشتن واحدها و اینکه تبدیل به واحد زیان ده نشود چاره ای جز اینکه به اقتصاد مقاومتی، تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی روی آورند ، ندارند.

وی ادامه داد: حدود 100 هزار نفر اعم از کارمند، هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت و حق التدریس به طور مستقیم با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط هستند که از این دانشگاه حقوق می گیرند و ما برای تامین هزینه ها باید از راه های دیگری جز شهریه به ایجاد منابع مالی جدید بپردازیم.



رقابت دانشگاه آزاد اسلامی با 2300 دانشگاه در کشور

میرزاده به رقابت دانشگاه آزاد اسلامی با 2300 دانشگاه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: از 2855 دانشگاه موجود در ایران تعداد 505 دانشگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما است، به عبارتی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی با 2300 دانشگاه در رقابت است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه واحدهای استان تهران باید بیش از گذشته در اجرای طرح های شهرک شفا، شرکت های دانش بنیان و ... گام بردارند، گفت: یکی از روش های موثر در کسب درآمد و تبدیل تهدید ها به فرصت ها و جلوگیری از زیان دهی واحدها اجرای طرح های ساها، شفا و دانش بنیان است.



60 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی با فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل برای 10 درصد از فارغ التحصیلان

وی به گزارش منتشر شده توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص آمار خروج فارغ التحصیلان دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش در سال 91، 180 هزار نفر با تحصیلات کارشناسی جهت ادامه تحصیل به کشورهای خارجی سفر کرده اند که این آمار بار ارزی معادل 50 میلیارد دلار را برای ایران به همراه دارد که البته این رقم شامل هزینه های اقتصاد ملی است که برای تربیت و پرورش یک فرد از دبستان تا دانشگاه شده است.

میرزاده افزود: طبق آمار اگر تنها 10 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی برای ادامه تحصیل به خارج از ایران سفر می کردند ، حدود 60 میلیارد دلار ضرر اقتصادی برای کشور همراه داشت، در واقع توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه موجب صرفه جویی ارزی خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در خصوص برگزاری دوره های باز آموزی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کلیه واحدهای دانشگاهی می توانند برای کارکنان دولت و فارغ التحصیلان دانشگاهی دوره های بازآموزی برگزار کنند که این دوره ها نیز یکی از روش های کسب درآمد خارج از شهریه است.

وی افزود:دانشگاه آزاد اسلامی با تولیدات علمی خود سهم بزرگی در دانش جهانی و ایران دارد و به همین جهت ایران سرآمد تولید علمی در منطقه است.



22 آزمایشگاه در سطح تهران استاندارد شناخته شده اند

همچنین در ادامه جلسه دکتر نوابخش رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای استان تهران پرداخت.

نوابخش با بیان اینکه با اجرای طرح ساها از تجهیز آزمایشگاه های مشابه جلوگیری خواهد شد، گفت: تاکنون با توجه به خدمات آزمایشگاهی مصوب، 22 آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در سطح تهران استاندارد شناخته شده اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران همچنین در خصوص طرح شهرک های فناوری آزاد(شفا) گفت: شهرک فناوری شفا در شرق تهران در واحد پردیس با حضور معاون عمرانی در محوطه 25 هکتاری آغاز به کار کرده و همچنین در غرب تهران واقع در گرمدره مجوز ساخت اخذ و در مرحله نقشه برداری و تفکیک اراضی است.

وی با بیان اینکه در راستای تاسیس شرکت های دانش بنیان و کسب درآمد های خارج از شهریه کلیه واحدها مشارکت داشته اند، گفت: از میان طرح های دانش بنیان واصل شده تا کنون طرح تولید برق از انرژی های تجدید پذیر و تولید سنگهای نصب سنگ، سرامیک و کاشی در واحد تهران مرکز، تولید صنعتی رزین فنول فرمالدئید محلول در آب از طریق روش معکوس توولاک و مرکب معطر پرینتر نانو دوستدار محیط زیست در واحد یادگار امام (ره) به تایید رسیده است.



1271 پرونده جذب در استان تهران مورد ارزیابی قرار گرفت

نوابخش همچنین به جذب اعضای هیات علمی در استان تهران اشاره کرد و افزود: هزار و 271 پرونده جذب در استان تهران مورد ارزیابی قرار گرفته است و هزار و 51 پرونده نیز مصاحبه علمی شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: در فراخوان جدید جذب هیات علمی در واحدهای استان تهران تا کنون 3 هزار و 725 مورد اعلام نیاز شده است.



سهم دانشگاه آزاد استان تهران در تحصیلات تکمیلی 48 درصد است

دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه جلسه ضمن ارائه گزارشی از سهم دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور گفت: سهم دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران در کلیه مقاطع تحصیلی 43 درصد و در زمینه تحصیلات تکمیلی 48 درصد است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: همچنین سهم دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران 22 درصد است که با توجه به رقابت بین دانشگاه های کشور باید این میزان رشد پیدا کند تا تعداد واحدهای زیان ده افزایش نیابد.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در پایان این جلسه به اتفاق آرا ، احکام سرپرستی روسای 4 واحد دانشگاهی علوم دارویی، شهریار، شهر قدس و رودهن به ریاست تبدیل شد و احکام آنان و نیز حکم دکتر نوابخش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که به تایید کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، توسط دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی به ایشان ارائه شد.

انتهای پیام
دانشگاه آزاد باید با ایجاد منابع غیر شهریه ای تهدید ها را به فرصت تبدیل کند 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  تغییرات منابع کنکور ۱۴۰۱ (انسانی):
  برای بی دقتی هایی که در محاسبات داریم باید چه کار کنیم؟
  منابع درسی کنکور _ مناسب رشته تجربی
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان