امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

استفاده از انیمیشن در بازاریابی: چرا و چگونه؟

#1
استفاده از انیمیشن های کامپیوتری در بازاریابی و تبلیغات را می توان در دسته بندی خاص خود قرار داد. دسته بندی ویژه ای که آن را از بقیه روش های بازاریابی و تبلیغات متمایز می کند.



استفاده از انیمیشن های کامپیوتری در بازاریابی و تبلیغات را می توان در دسته بندی خاص خود قرار داد. دسته بندی ویژه ای که آن را از بقیه روش های بازاریابی و تبلیغات متمایز می کند.

هرچند انمیشین ها هم مانند رسانه های تصویری دیگر از تصویر و صوت تشکیل شده اند ولی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که هیچ رسانه ی دیگری آن ها را ندارد. جنس ارتباطی یک انیمیشن با مخاطب بسیار تعاملی تر و تاثیرگذارتر است.

در بخش اول این مطلب به بررسی ۵ دلیل مهم برای استفاده از انیمیشن در کمپین های تبلیغاتی آنلاین و آفلاین خود می پردازیم.

۱. جلب توجه

در دنیای پرسرعت و شلوغ امروز، بازه توجه مردم بسیار کمتر شده است. دیگر کمتر کسی است که بخواهد سر از چیزی دربیاورد که به دانستن آن نیازی ندارد. زمانی که کسی برای اولین بار به سایت شما سر می زند، ۱۰ تا ۳۰ ثانیه فرصت دارید که توجه او را جلب بکنید، وگرنه به سرعت وب سایت شما را ترک خواهد کرد.

انیمیشن روش فوق العاده جذابی برای جذب و حفظ مخاطب است چرا که نه تنها متفاوت و هیجان انگیز است، بلکه مصرف آن توسط مخاطب نیز بسیار راحت است.

به یاد داشته باشید که طبق فرمول قدیمی بازاریابی یعنی AIDA ( توجه، هیجان، آرزو و عمل) جلب توجه نقش حیاتی را در بازاریابی ایفا می کند.

۲. برقراری سریع ارتباط

همانطور که گفته شد، کسب وکارها زمان طولانی برای برقراری ارتباط ندارند و برای دوام خود مجبورند به بهترین نحو از آن استفاده کنند. انیمیشن راه فوق العاده ای برای کسب وکارها است تا در کوتاه ترین مدت، بهترین داستان ها را روایت کنند.

همانطور که در مطالب قبلی وبلاگ هم اشاره کردیم، طبق تحقیقات Forester، یک دقیقه ویدیو معادل ۱.۸ میلیون واژه است.

با استفاده از یک انیمیشن می توانید، نقاط قوت فروش خود را به سرعت به مخاطبی که در حال گذر است، منتقل کنید.

۳. به دست آوردن درک صحیح

شاید مهمترین و بهترین دلیل تولید یک انیمیشن برای کسب وکار این باشد که می توان از طریق آن به راحتی هدف کسب وکار را به کاربر منتقل کرد. بالاخص برای کسب وکارهایی که خدمات یا محصولات پیچیده ای ارائه می دهند که کار با آن ها کمی چالش برانگیزتر است، استفاده از انیمیشن روشی ایده آل است.

یک ایده پیچیده، می تواند با استفاده از یک انیمیشن به بخش های قابل هضم کوچکتری تقسیم شود.

۴. درگیر کردن مخاطب

انیمیشن باعث می شود که بتوانیم اطلاعات را در قالبی ساده و طنز منتقل کنیم، کاری که مخاطب را کاملا درگیر می کند و بسیار تاثیرگذار است.

تصور کنید که داده های عددی پیام کسب وکارتان با استفاده از انیمیشن های جذاب به صحنه زندگی واقعی بیایند، این کار شما مطمئناً برای مخاطب نهایی بسیار جذاب تر است.

۵. تاثیرگذاری بلند مدت

کسانی که یک انیمیشن را تماشا می کنند، ۵۸٪ بیشتر از زمانی که به تصاویر ما بین یک متن سیاه و سفید، خیره شده اند اطلاعات بدست میاورند. دلیل این اتفاق این است که یک انیمیشن هر دو طرف مغز را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

سمت راست مغز انیمیشن ها را به این خاطر دوست دارد که انیمیشن به شکلی کامل، احساسات و عواطف را درگیر می کند. سمت چپ مغز هم قادر است تفکرات را تصویرسازی کند و در نتیجه انیمیشن باعث تأثیری بلندمدت تر در مغز می شود.

تا اینجا فهمیدیم که انیمیشن می تواند خلاقیت و تصویرسازی را به فرایند بازاریابی ما هدیه کند و توان نمایش هر نوع خدمات و محصولی را به ما می دهد. ولی سؤال مهم تر که باید به آن پرداخت این است که چگونه می توان از انیمیشن در بازاریابی استفاده کرد؟

تلویزیون

انیمیشن ها دهه هاست که از طریق تلویزیون با اهداف بازاریابی و تبلیغاتی پخش می شوند ولی امروزه با توسعه تکنولوژی تلویزیون های سه بعدی و HDTV استفاده از انیمیشن می تواند نقطه عطف کسب وکار شما باشد.

وب سایت

استفاده از انیمیشن در وب سایت ها بسیار هوشمندانه و سرگرم کننده است. برخی وب سایت ها از انیمیشن های تعاملی استفاده می کنند که ارتباط با مخاطب را چندبرار می کند.

بازاریابی ایمیل

از انیمیشن ها به شکل بسیار تاثیرگذاری در بازاریابی ایمیلی می توان استفاده کرد. این کار باعث می شود که بتوانیم از فضای محدود یک ایمیل نهایت بهره را ببریم.

شما خودتان زمانی که ایمیلی دریافت کنید که حاوی یک دکمه Play باشد چه حسی خواهید داشت؟ مخصوصاً وقتی که متوجه شوید یک انیمیشن جذاب و بامزه را به شکلی رایگان دریافت کرده اید، حس تان بسیار بهتر خواهد شد.

البته در نظر داشته باشید که ایمیل برای همه یکسان نیست و باید با آشنایی از نحوه استفاده کاربران تان از اینترنت مانند میزان سرعت آن ها و اطلاعات دموگرافی شان از انیمیشن در ایمیل استفاده کنید.

بازاریابی B۲B (بازاریابی تجارت به تجارت)

استفاده از انیمیشن در ارائه های تجاری مهم، می تواند بسیار تاثیرگذار و منحصر به فرد باشد. این کار به نوعی احترام به زمان مخاطب است، چرا که یک محتوای کامل در مدت زمان کمی منتقل می شود.

دیگر لازم نیست که با آوردن محصول واقعی و صرف زمان برای تنظیم آن وقت خود و بقیه را بگیرید و یک انیمیشن جذاب می تواند به سادگی مفهوم مورد نظر شما را منتقل کند.

یک انیمیشن سه بعدی که فکری عمیق پشت آن باشد می تواند تاثیرگذاری چند صد برابری از مکالمه شما روی یک سری عکس در ارائه را داشته باشد.

در نهایت اینکه کسب وکارهای بسیاری از انیمیشن های خلاقانه برای روایت داستان شان استفاده می کنند ولی هنوز هم جای کار بسیاری در این زمینه وجود دارد، چرا که هیچ حد و مرزی برای خلاقیت نیست.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هرم بازاریابی و خرید
  چگونه بدون سرمایه پولدار شویم؟
  معجزه آبخیزداری»| مشکل پدیده گردوغبار را چگونه حل کنیم؟
  بازاریابی دیجیتال و تاثیر ان در اقتصاد کسب و کارها
  روش های و مسیر ها در بازاریابی انلاین
  بازاریابی شبکه های اجتماعی راهکارهای و اشتباهات
  چگونه بازاریابی شبکه های اجتماعی در غرفه‌های شما ایفای نقش می‌کنند
  سرمایه گذاران بزرگ چگونه زمان خود را مدیریت می کنند؟
  ۱۵ روش جدید بازاریابی هتل ها
  ۵ نکته در رابطه با بازاریابی بیمه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان