امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کیلور ناواس*

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کیلور ناواس* 1

وجود ایکر کاسیاس برای مدت 17 سال در درون دروازه رئال مادرید، برای خیلی ها برخی سخت است که کیلور ناواس را در درون دروازه رئال ببینند.


کاسیاس برای رئال هر افتخاری را کسب کرد و شایسته برخوردی زیباتر به هنگام خروج از رئال مادرید بود، اما اینگونه نشد و این اسطوره پیش از آغاز رقابت های فصل 2015/16 با ناراحتی تیم محبوبش را ترک کرد. حضور این فوق ستاره در چارچوب دروازه رئال، خیال همه هواداران این تیم را راحت می کرد، اما در این روز ها سوالی بزرگی در ذهن این هواداران نقش بسته است، و آن این است که آیا کلیور ناواس کاستاریکایی می تواند تضمینی برای خفظ میراث کاسیاس باشد؟
در نگاه اول باید گفت خیر.



کیلور ناواس در فصل جاری رقابت های لالیگا اسپانیا به دروازه بان شماره یک رئال مادرید تبدیل شده است و همگان را با بازی های درخشان خود شگفت زده کرده است. این سنگربان 28 ساله پس از درخشش در جام جهانی 2014 برزیل به همراه تیم ملی کاستاریکا، سران رئال را موجب کرد تا برای جذب این دروازه بان، با باشگاه لوانته وارد مذاکره شوند. وی پس از 3 سال حضور در لوانته با قراردادی به ارزش 10 میلیون یورو راهی سانتیاگو برنابئو شد تا جانشین دروازه بانی شود که همه او را مقدس می دانند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کیلور ناواس* 1

زمانی که ناواس تنها 10 سال سن داشت همه او را مسخره می کردند و هیچ گونه استعداد دروازه بانی برای او قائل نبودند. استعدادی که در ناواس گم شده بود تا اینکه یکی از دوستان صمیمی عمویش که مربی فوتبال بود او را برای یکی از مسابقات محلی در درون دروازه قرار داد و در عین ناباوری وی تمامی توپ ها را مهار می کرد. این موضوع باعث حیرت دوستان و هم بازی های او شده بود تا اینکه ناواس به باشگاه حرفه ای ساپیرسا رفت.
ناواس در سال 2002 فوتبال حرفه ای خود را از تیم زیر 17 سال ساپیرسا کاستاریکا آغاز کرد و پس از 3 سال درخشش در سال 2005 به تیم اصلی راه پیدا کرد و تا سال 2010 همراه این تیم بود. پس از آن به سگوندا دیویژن (دسته دوم اسپانیا) نقل مکان کرد. وی در این سال با باشگاه آلبسته قراردادی 2 ساله امضا کرد و در اولین فصل حضورش در 42 بازی موجود 36 بار به میدان رفت. اما پس از درخشش ها خوب در لیگ کاستاریکا نتوانست در این تیم به موفقیت برسد و آلبسته به لیگ سگوندا دیویژن 2 سقوط کرد.



اما به یک باره همه چیز برای این دروازه بان تغییر کرد و آلبسته در فصل 2010/11 به قهرمان دست یافت و دوباره به سگوندا دیویژن راه پیدا کرد و این اتفاق برای ناواس خوش یمن بود، چرا که با صعود این تیم به دسته بالاتر باعث شد لوانته برای مدت یک سال این دروازه بان را به صورت قرضی به خدمت بگیرد تا وی به لالیگا راه پیدا کند. او اولین بازی خود را در 13 می 2012 برای لوانته انجام داد که موفق شد در پیروزی 3 بر صفر تیم جدیدش مقابل اتلتیکو بیلبائو دروازه خودش را بسته نگه دارد. اما وی هیچگاه به عنوان دروازه بان شماره یک نبود تا اینکه گوستاوو مانووا اروگوئه ای به والنسیا رفت تا ناواس به دروازه بان شماره یک تبدیل شود و با باشگاهش قرارداد دائمی امضا کند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کیلور ناواس* 1

وی در فصل 2013/14 در کنار تیبو کورتوا و ویلی کابایرو به عنوان بهترین دروازه بان لالیگا شناخته شد و به سرعت پله های ترقی را پی نمود.



جام جهانی 2014 برگ تازه ای از زندگی حرفه ای ناواس بود. این دروازه بان به همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی برزیل فوق العاده عملکرد و با درخشش توانست در گروه مرگ که ایتالیا، انگلیس و اروگوئه حضور داشتند به عنوان تیم نخست به دور یک هشتم راه پیدا کنند.
پس از صعود کاستاریکا ناواس در ضربات پنالتی فوق العاده بود تا تیمش با پیروزی در مقابل یونان، پا به دیدار با هلند بگذارد. ناواس به مانند بازی های گذشته عالی بود اما در نهایت کاستاریکا از جام جهانی حذف شد تا تنها ناواس به حضور در دروازه رئال فکر کند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کیلور ناواس* 1

درخشش خیره کنند ناواس در فصل جاری شاید برخی از منتقدان را موجاب کند تا از موضع خود کمی دور شوند. آنها وی را شایسته دروازه رئال مادرید نمی دانستند. باشگاه رئال هم برای جانشینی مناسب به دنبال جذب داوید دخیا بود، اما در آخرین روز نقل و انتقالات اروپا نتوانست دخیا را جذب کنند تا ناواس نفسی راحت بکشد، نفسی که باعث اعتماد به نفس وی شده است.
البته جاه طلبی ناواس را هم فراموش نکنید، وی در فصل گذشته بار ها برای حضور در ترکیب اصلی اشتیاق نشان می داد و خود را دروازه بان شماره یک آینده رئال می دانست. ناواس بارها در مصاحبه ها، خود را شایسته حضور در ترکیب اصلی می دانست که به نظر می رسد، شایسته هم بوده است.

ناوس در این فصل 5 بار کلین شیت کرده و تنها 4 گل در 9 بازی دریافت کرده است. این آمار نشان از اعتماد به نفس ناواس می دهد. ناواس فصل گذشته این اعتماد به نفس را نداشت و در بازی هایی که به میدان می آمد عملکرد خوبی نشان نمی داد و شاید تصمیم برای جذب دخیا هم به همین دلیل بود است. اما نبود یک گزینه مطمئن دیگر بر روی نیمکت رئال خیال او را تا حدی برای حضور در ترکیب اصلی راحت کرده است و همین موضوع باعث شده تا وی با آرامش بیشتری کار خود را انجام دهد، اما هیمن موضوع می تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس کاذب برای وی شود. اصولا برای دروازه بان ها همیشه خطر دور شدن از ترکیب اصلی وجود دارد و حضور یک دروازه بان مطمئن دیگر در نیمکت دخیره باعث می شود تا شما به خود اجازه اشتباه ندهید.
البته ناواس تنها دو بار محک جدی خورده است، یکی در مقابل اتلتیکو مادرید که به خوبی ظاهر شد و دیگری مقابل پاری سن ژرمن. اما باید این دروازه بان را در بازی های بزرگ تر و فشار های زیاد مسابقات مورد بررسی قرار دارد.
جال با وجود این مسائل، به نظر می رسد ناواس گزینه مناسبی برای کاسیاس بوده، و شاید، بتواند حافظ 17 سال میراث کاسیاس باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کیلور ناواس از فن در سار گذشت و در آستانه شکستن رکورد ینس لمن است
  ناواس: بابت عملکرد خوبم خدا را شکر گزارم
  ناچو: با ناواس، خیالمان از دروازه راحت است
  کاسیاس: انتظار دارم ناواس همانند من برای رئال مادرید بجنگد
  کیلور ناواس:در روز آخر نقل و انتقالات گریه کردم
  کیلور ناواس: الگوی دروازه بانی من بوفون است
  چهارمین کلین شیت متوالی کیلور ناواس در لالیگا
  ناواس : هرگز به فکر ترک رئال نبودم !
  ناواس و ثبت یک رکورد تاریخی در رئال مادرید
  کیلور رکورد چهل ساله را شکست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان