امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

18 مرد برای یک اسکار

#1
امسال بازیگران بسیار زیادی برای ربودن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد با یکدیگر رقابت می‌کنند که در این میان ۱۸ بازیگر بیش از بقیه مطرح‌اند.

هشتاد و هشتمین دوره از رقابت‌های اسکار 28 فوریه سال 2016 برگزار می‌شود. بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به عنوان یکی از بخش‌های مهم این جوایز هرساله بازیگران زیادی را به رقابت‌ می‌طلبد که در این دوره با توجه به بازی‌های درخشان زیادی که وجود داشته است، گزینه‌های زیادی برای این بخش از جوایز مطرح است که از این میان 18 بازیگر بیش از بقیه شانس رسیدن به این جایزه را دارند.



اخبار,اخبار فرهنگی, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


در زیر نگاهی داریم به این بازیگران و فیلم‌هایی که در آنها بازی کرده‌اند:

«اسکار آیزاک» برای فیلم «اکس مشینا»:
«اکس مشینا»، یک فیلم مهیج و علمی تخیلی به نویسندگی و کارگردانی «الکس گارلند» است که به اولین ساخته این کارگردان به شمار می‌رود.



اخبار,اخبار فرهنگی, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


«اسکار آیزاک» در این فیلم نقش مدیر عامل اجرایی با استعداد و منزوی شرکت، «ناتان بیتمن» را بازی می‌کند که یک ربات انسان‌نمای فوق پیشرفته را طراحی کرده و برای امتحان هوش این ربات یک برنامه نویس جوان 26 ساله را به ویلای خصوصی خود واقع در کوهستان می‌آورد ولی در این میان اتفاقات غیرمنتظره زیادی می‌افتد.

فیلم «اکس مشینا» که تاکنون جوایز زیادی از جمله جایزه فیلم مستقل بریتانیا در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین جلوه‌های ویژه را از آن خود کرده است، به علت بازی درخشان «آیزاک» در این فیلم نیز مورد توجه منتقدان قرار گرفته و بسیاری نیز شانس اعطای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به این فیلم را زیاد می‌دانند.

«رابرت دنیرو» برای «جوی»:
«رابرت دنیرو» از آن دسته بازیگرانی است که آنان که با کارنامه کاری‌اش به اندازه کافی آشنا هستند با شگفتی از خود می‌پرسند که چه بر سر این بازیگر آمده است؟! بازیگری که در جوانی بسیار می‌درخشد، بسیاری از نقش‌هایش در دو دهه اخیر وحشتناک و غیر قابل بوده‌اند. مگر در فیلم «دفترچه بارقه امید» ساخته «دیوید اوراسل» و اکنون در فیلم سینمایی «جوی». به نظر می‌رسد که او در این دو فیلم به طور شگفت‌انگیزی به درخشش دوران جوانی‌اش بازگشته باشد.



اخبار,اخبار فرهنگی, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


فیلم سینمایی «جوی» به کارگردانی «دیوید او.راسل»، که نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن برای «جنیفر لارنس» است، داستان پرفراز و نشیب زندگی زنی در طول چهار نسل است.

«او.راسل»، «جوی» را براساس داستان واقعی زندگی «جوی مانگانو»، مخترع و کار‌آفرین نیویورکی را روایت می‌کند که علی‌رغم شکست در زندگی شخصی‌اش با تلاش فراوان می‌تواند به یکی از چهره‌‌های موفق در میان زنان آمریکایی تبدیل شود. او مخترع چوب گردگیری معجزه‌ آمیزی به نام "جوی مانگانو” است. «دی نیرو» در این فیلم نقش پدر «جوی» را بازی می‌کند.

«سث روگن» برای «استیو جابز»:
«سث روگن» در فیلم سینمایی «استیو جابز» به کارگردانی «دنی بویل» در نقش «استیو وازنیک» یکی از بنیانگذاران کمپانی «اپل» در مقابل «مایکل فاسبندر» ایفای نقش کرده است.



اخبار,اخبار فرهنگی, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


«بویل» که فیلم‌های موفق و پرجایزه‌ای چون «میلیونر زاغه نشین» و «11 ساعت» را در کارنامه کاری خود دارد، فیلم‌ سینمایی «استیو جابز» را براساس فیلمنامه‌ای اقتباس شده از کتابی به همین نام نوشته «والتر ایساکسون» ساخته است که از 9 اکتبر در سینماهای آمریکا شمالی به نمایش درآمده است.

«جیسون میشل» برای «مستقیم از کامپتون»:
فیلم سینمایی «مستقیم از کامپتون» که در گیشه با استقبال بسیار خوب علاقمندان سینما روبرو شد، یکی از دلایل موفقیت خود را مدیون بازی درخشان «جیسون میشل» در این فیلم است.



اخبار,اخبار فرهنگی, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


بسیاری از منتقدان بازی «جیسون» در این فیلم را یکی از شگفتی‌های اسکار امسال دانسته و شانس او برای ربودن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را زیاد می‌دانند. تقریبا نمی‌توان فیلم «مستقیم از کامپتون» را تماشا کرد و در صحنه‌ای تحت تأثیر بازی «میشل» قرار نگرفت.

«مستقیم از کامپتون» به کارگردانی «اف.گری گری»، داستان شکل گیری گروه موسیقی هیپ هاپ N.W.A و روابط پر فراز و نشیبی که اعضای آن تجربه می‌کنند، را روایت می‌کند.

«جوئل ادگارتون» برای «توده سیاه»:
اگر چه هر جا اسم از فیلم سینمایی «توده سیاه» برده می‌شود، همه به یاد نقش متفاوت «جانی دپ» در این فیلم می‌افتند ولی از نظر منتقدان این فیلم در واقع شوی «جوئل ادگارتون» است.



اخبار,اخبار فرهنگی, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


«ادگارتون» در این فیلم در نقش یک مأمور اف‌بی‌آی بازی می‌کند که وظیفه مراقبت از «ویتنی بولگر»، قاتل زنجیره‌ای، را به عهده دارد.

«توده سیاه» به کارگردانی «اسکات کوپر» داستان آن یکی از اربابان گروه‌های جنایتکار بوستون به نام «ویتی بولگر» (با بازی جانی دپ) است که به مدت یک دهه به یکی از چهره های در دست تعقیب فهرست 10 نفره اف بی آی بوده است و در نهایت در سال 2011 دستگیر می‌شود.

«جیسون سگال» برای «پایان تور»:
«پایان تور» داستان مصاحبه پنج روزه «دیوید لیپسکی»، خبرنگار مجله «رولینگ استون» با «دیوید فاستر والاس»، نویسنده مشهور است که در سال 1996 اتفاق افتاده است.



اخبار,اخبار فرهنگی, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


بازی درخشان و باور پذیر «جیسون سگال» در این فیلم بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.

«بنیسیو دل تورو» برای «سیکارو»:
اگرچه در این فیلم بیش از آنکه بازی «دل تورو» توانسته باشد باعث حیرت و تحسین منتقدان شود، بازی «امیلی بلانت» بوده ولی بخش رقابتی بازیگران نقش اول زن امسال به قدری از بازی فوق‌العاده بازیگران زن اشباع شده که به احتمال زیاد «بلانت» از این رقابت‌ها جا خواهد ماند و این مسئله خود به خود شانس «بنیسیو دل تورو» که در جای خود بازیگر خوب و پرجایزه‌ای است را برای راه یافتن به مرحله نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بیشتر می‌کند.



اخبار,اخبار فرهنگی, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


«سیکارو»، یک درام جنایی به کارگردانی «دنی ویلنو» است که داستان یک مأمور آرمانگرای «اف بی آی» که با یک شبکهٔ خودسر از مأموران دولتی روبرو است را روایت می‌کند."

«والتون گوگینز» برای «هشت نفرت‌انگیز»:
«والتون گوگینس»، بازیگر نسبتا جوان هالیوود که با فیلم‌های «ظهر شانگهای» و «سگ‌های پوشالی» به شهرت رسیده و اغلب در شخصیت‌های شرور ظاهر می‌شود، این بار در فیلم جدید «کوئنتین تارانتینو»، تحت عنوان «هشت نفرت‌انگیز» به شهرت رسیده است.



اخبار,اخبار فرهنگی, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


فیلم وسترن «هشت نفرت‌انگیز» داستان هشت یاغی در جریان یک توفان برفی در وایومینگ، چند سال پس از پایان جنگ داخلی آمریکا است که ناچار به تحمل هم در کلبه‌ای کوچک هستند.

«تام هاردی» برای «از مرگ جسته»:
فیلم سینمایی «از مرگ جسته» به کارگردانی «آلخاندرو جی.گونزالس» که یکی از شانس‌های برتر جوایز اسکار 2016 محسوب می‌شود، اگر چه بیش از همه به عنوان شانسی برای رساندن «لئوناردو دی‌کاپریو» به اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد مطرح است ولی بازی درخشان «دی‌کاپریو» باعث نمی‌شود که چشم‌ها بر بازی شگفت‌انگیز «تام هاردی» در این فیلم بسته ماند.



اخبار,اخبار فرهنگی, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


البته شانس «تام هاردی» در اسکار امسال، با بردن جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سوی انجمن منتقدان فیلم لندن، تا حدودی افزایش یافت و شاید بتوان نام آن را در میان نامزدهای اسکار 2016 دید.

«از مرگ جسته» که براساس اتفاقاتی واقعی ساخته شده، داستان زندگی مردی اسطوره‌ای به نام «هیو گلاس» است که طی اتفاقاتی پیچیده و نفس گیر طی قرن 19 میلادی، تلاش می‌کند زنده بماند.

«جیسون ترمبلی» برای «اتاق»:
«جیسون ترمبلی» که زمان بازی در فیلم تأثیرگذار «اتاق» تنها 8 سال دارد، علی‌رغم سن کمش در نقش «جک» بسیار قدرتمند ظاهر شده است.

او در فیلم اتاق نقش پسربچه‌ای را بازی می‌کند که پنج سال از عمرش را بدور از زندگی معمولی هم‌سن و سالانش در یک اتاق نسبتا کوچک، تنها با مادرش به دور از دیگر مردم زندگی می‌کند، اگر چه درک چنین موقعیتی بسیار دشوار است ولی کسانی که فیلم «اتاق» را تماشا می‌کنند، با بازی بسیار زیبای «ترمبلی» به خوبی می‌توانند با این فضا و تجربیات او ارتباط برقرار کنند.



اخبار,اخبار فرهنگی, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


فیلم سینمایی «اتاق» به کارگردانی «لنی آبراهامسون»، داستان دختر نوجوانی است که برای سالیان سال توسط شخصی ناشناس ربوده می‌شود و مورد تعرض قرار می‌گیرد.

او که در همه این سال‌ها در اتاقی کوچک زندانی بوده، تنها مونسش پسر کوچکش است که تاکنون دنیای بیرون را ندیده و هیچ تجربه‌ای از محیط اطراف ندارد.

علاوه بر بازیگران نامبرده، بازیگران دیگری چون «مارک رافالو» برای «اسپاتلایت»، «کریستین بل» برای «نقصان بزرگ»، «مایکل شانون» برای «99 خانه»،‌ «پل دانو» برای «عشق و محبت»، «سیلوستر استالونه» برای «عقیده»، «مایکل کیتون» برای «اسپاتلایت»، «ادریس آلبا» برای «درنده خویان بی‌سرزمین» و «مارک ریلنس» برای «پل جاسوس‌ها» شانس زیادی برای راه یافتن به فهرست نامزدهای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دارند.

بنا بر این گزارش، اسامی نامزدهای هشتاد و هشتمین دوره از رقابت‌های اسکار 14 ژانویه و مراسم اعلام برندگان این رقابت‌ها 28 فوریه برگزار خواهد شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسکار قوانین مرتبط با نحوه اکران فیلم ها برای رقابت آن‌ها برای کسب جوایز را آسان کرد
  اسکار آیزاک در فیلم Francis and The Godfather نقش فرانسیس فورد کاپولا را بازی می‌کند
  اسکار قوانین جدید کسب نامزدی و جایزه در بخش «بهترین فیلم سال» را اعلام کرد
  بردلی کوپر درباره ماهیت «کاملاً بی‌معنی» و «خالی از خلاقیت هنری» اسکار صحبت می‌کند
  مدیر موزه اسکار به اتهام تجاوز تحت پیگرد قرار خواهد گرفت!
  رکورد داران جایزه اسکار در رشته بهترین بازیگران مرد را بشناسید
  «دیگر هرگز برف نمی‌بارد» نماینده رسمی لهستان در اسکار ۲۰۲۱ شد
  دستور رئیس صداوسیما برای ساخت سریالی برای کرونا
Video همکاری بن استیلر و اسکار آیزاک برای تولید فیلم London
Video شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد تغییرات در قوانین اسکار 2021 شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان