امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حیواناتی که در فضای مجازی خریدوفروش می‌شوند

#1
حیواناتی که در فضای مجازی خریدوفروش می‌شوند 1



یک فعال محیط زیست با اشاره به موج گسترده خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی خواستار برخورد جدی و نظارت در این حوزه شد.


محمود کلنگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه مرکزی، به اشاعه فرهنگ خرید حیوانات وحشی در جامعه اشاره کرد و گفت: این فرهنگ غلط که منشاء اصلی آن سریال‌ها و رسانه‌ها هستند به مرور در جامعه جا افتاده است.


وی افزود: برخی خانواده‌ها مار یا حتی ایگوانا را بعنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند، مارمولکی که اصلاً حیوان بومی کشور ما نیست و خرید و فروش آن منع قانونی دارد اما، نگهداری آن در بین مردم رایج شده است.


این عضو گروه حامیان تنوع زیستی، به گونه‌های بومی مانند سنجاب نابالغ که زیستگاه اصلی آنها جنگل‌های بلوط است اشاره کرد و گفت: این گونه با ذخیره میوه درخت بلوط و تکثیر این گیاه ضامن بقای جنگل است اما، افراد با صید آن و تغذیه نامناسب از رسیدن این حیوان به سن بلوغ جلوگیری کرده و در نهایت باعث مرگ این گونه‌ی مهم و حذف آن از چرخه طبیعت می‌شوند.


وی با تأکید بر اینکه برخی از این جانوارن قطعاً حامل بیماری‌هایی همچون انواع آنفولانزا و انگل‌ها هستند، افزود: براین اساس صید این گونه‌ها، همچنین پرندگان و حتی لاک‌پشت‌های آبی و خاکی توسط مردم عادی سلامت انسان را به مخاطره می‌ا‌ندازد، اما، متأسفانه در حال حاضر‌ خرید و فروش گسترده‌ی حیوانات در فضای مجازی در حال انجام است و به راحتی از این طریق تعداد بسیاری از حیوانات خرید و فروش می‌شوند.


کلنگری عنوان کرد: قاچاق طوطی‌ها و صید حیوانات بومی موج جدیدی است که به راه افتاده است و نشانگر عدم نظارت مسئولان امر و دولت در این حوزه است.


این فعال محیط زیست گفت: شاید لازم باشد که بخش و یا زیربخشی در سازمان محیط زیست ایجاد شود که به جرائم رایانه‌ای و اینترنتی مرتبط با محیط زیست و خرید و فروش حیوانات بپردازد تا از رشد این فرهنگ غلط و صدمه بیش از پیش به حیات‌وحش جلوگیری شود.
 سپاس شده توسط امیر‌حسین
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان