امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نسل پنگوئن ها در حال انقراض

#1
نتایج مطالعه جدید حاکیست، تغییرات آب و هوا سبب نابودی ۸۰ درصد جمعیت کنونی پنگوئن های موسوم به امپرور قطب جنوب تا پایان قرن خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، براساس این *****ن شمار پنگوئن ها از 600 هزار به حدود 100 تا 200 هزار پرنده کاهش خواهد یافت .

قد این پرندگان بی پرواز بیش از یک متر ، وزنشان از 20 تا 45 کیلوگرم و عمر آنها حدود 20 سال است که البته برخی از آنها تا 50 سال زندگی می کنند.

اکنون شمار این پرندگان در این ناحیه به 600 هزار می رسد، اما آنها حتی در یکی از سردترین نقاط زمین از روند گرمایش زمین در امان نیستند.

نتایج مطالعه جدید حاکیست، تغییرات آب و هوا سبب نابودی 80 درصد جمعیت کنونی پنگوئن های موسوم به امپرور قطب جنوب تا پایان قرن خواهد شد.

نسل پنگوئن ها در حال انقراض 1

تهدید اصلی علیه پنگوئن ها ناشی از تغییرات در میزان پوشش یخی قطب جنوب است که بر جفت گیری و تغذیه آنها اثر می گذارد.

البته انتظار می رود، افت جمعیت در کلونی های مختلف پنگوئن ها یکسان نباشد، اما انتظار می رود که شمار همه کلونی ها تا آخر قرن کاهش یابد.

محققان آمریکایی، انگلیسی و هلندی دولت ها را تشویق کرده اند این پرندگان را در فهرست گونه های در معرض خطر قرار دهند، تا امکان اعمال محدودیت بر گردشگری و ماهیگیری در زیستگاه آنها فراهم شود.

تیم محققان تحت سرپرستی استفانی ژنووریر از موسسه اقیانوس شناسی وودز هول گفت که جمعیت جهانی پنگوئن های امپرور تا پایان قرن به 19 تا 33 درصد امروز خواهد رسید.

نسل پنگوئن ها در حال انقراض 1

دکتر ژنووریر گفت که پنگوئن ها در آینده قابل پیش بینی در بخش قابل توجهی از زیستگاه خود با خطر انقراض رو به رو هستند.

او اضافه کرد که کلونی های پنگوئن های دریای راس در قطب جنوب ممکن است دیرتر از سایر جمعیت ها شاهد افت جمعیت باشند،زیرا شرایط حاکم بر پوشش یخی این ناحیه هنوز مناسب زندگی پرندگان است.

یکی از این تدابیر راهبردهایی برای تخفیف عوارض گازهای گلخانه ای است.

پنگوئن های امپرور برای تغذیه جوجه هایشان کلونی را گاه ماهها ترک می کنند تا برای پیدا کردن غذا به آب های باز برسند.

آنها به چند دلیل نیازمند حداکثر میزان پوشش یخی هستند، زیرا هنگام جستجو برای یافتن غذا در معرض حمله سایر حیوانات هستند و می توانند زیر لایه یخی دریا پنهان شوند.

محققان می گویند که اعمال یک ناحیه حفاظت شده در دریای راس می تواند به عقب انداختن روند انقراض و اعمال تدابیر لازم برای حفاظت از این گونه ها کمک کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان