16-01-2016، 23:46
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی پهپاد Bayraktar TB2 ساخت ترکیه
Bayraktar TB2 یک وسیله نقلیه هوایی با ارتفاع متوسط و دوربرد است که از نوع بدون سرنشین می باشد و توسط شرکت baykar makina به سفارش ارتش ترکیه ساخته شده است . پلتفرم این هواپیمای بدون سرنشین بسیار ایده آل باری عملیات های شناسایی و رهگیری اهداف می باشد .
مراحل ساخت و توسعه
فاز اول تولید این هواپیما در سال 2007 آغاز شد و اولین پرواز آزمایشی آن نیز در سال 2009 انجام شد .
در فاز دوم ساخت و توسعه این هواپیمای بدون سرنشین که در ماه ژانویه 2012 آغاز شد اولین پرواز موفقیت آمیز خود را به خوبی پشت سر گذاشت و پس از دو سال یعنی در نوامبر سال 2014 شش نمونه ی عملیاتی آن تحویل ارتش ترکیه شد در مرحله ی دوم نیز تعداد شش عدد دیگر از این نوع پهپاد در ژوئن 2015 تحویل نیروی هوایی این کشور شد .
طراحی و مشخصات
شکل بال های این بدنه به صورت حرف V در برابر بدنه می باشد . جنس بدنه این هواپیمای بدون سرنشین ترکیبی از کولار و فیبر کربن و یونولیت و مواد کمپوزیت می باشد . این پرنده هدایت پذیر بدون سرنشین دارای دو ایستگاه کنترل زمینی ، سه پایانه اطلاعاتی زمینی و دو ایستگاه کنترل ویدیوئی از راه دور می باشد .
طول این پهپاد 6.5 متر و دهانه بال های ان 12 متر و حداکثر وزن آن در هنگام برخاستن از زمین 630 کیلوگرم می باشد .
موتور و قابلیت تاکتیکی
موتور محرکه ی این پهپاد یک موتور با احتراق داخلی است که هزار اسب بخار قدرت دارد . این پهپاد از فاصله ی 150 کیلومتری قابل کنترل است . این پهپاد قابلیت پرواز در ارتفاع 22 هزار پا از سطح زمین را داراست همچنین حداکثر سرعت این پهپاد 70 کیلومتر در ساعت است و سقف پروازی آن نیز بیش از 20 ساعت پرواز مداوم می باشد .
این پهباد در مقایسه با پهپادهای ایران حرفی برای گفتن ندارد و هم رده پهپادهای مهاجر که نسل اول از پهپادهای ایران می باشد است.
معرفی پهپاد Bayraktar TB2 ساخت ترکیه
Bayraktar TB2 یک وسیله نقلیه هوایی با ارتفاع متوسط و دوربرد است که از نوع بدون سرنشین می باشد و توسط شرکت baykar makina به سفارش ارتش ترکیه ساخته شده است . پلتفرم این هواپیمای بدون سرنشین بسیار ایده آل باری عملیات های شناسایی و رهگیری اهداف می باشد .
مراحل ساخت و توسعه
فاز اول تولید این هواپیما در سال 2007 آغاز شد و اولین پرواز آزمایشی آن نیز در سال 2009 انجام شد .
در فاز دوم ساخت و توسعه این هواپیمای بدون سرنشین که در ماه ژانویه 2012 آغاز شد اولین پرواز موفقیت آمیز خود را به خوبی پشت سر گذاشت و پس از دو سال یعنی در نوامبر سال 2014 شش نمونه ی عملیاتی آن تحویل ارتش ترکیه شد در مرحله ی دوم نیز تعداد شش عدد دیگر از این نوع پهپاد در ژوئن 2015 تحویل نیروی هوایی این کشور شد .
طراحی و مشخصات
شکل بال های این بدنه به صورت حرف V در برابر بدنه می باشد . جنس بدنه این هواپیمای بدون سرنشین ترکیبی از کولار و فیبر کربن و یونولیت و مواد کمپوزیت می باشد . این پرنده هدایت پذیر بدون سرنشین دارای دو ایستگاه کنترل زمینی ، سه پایانه اطلاعاتی زمینی و دو ایستگاه کنترل ویدیوئی از راه دور می باشد .
طول این پهپاد 6.5 متر و دهانه بال های ان 12 متر و حداکثر وزن آن در هنگام برخاستن از زمین 630 کیلوگرم می باشد .
موتور و قابلیت تاکتیکی
موتور محرکه ی این پهپاد یک موتور با احتراق داخلی است که هزار اسب بخار قدرت دارد . این پهپاد از فاصله ی 150 کیلومتری قابل کنترل است . این پهپاد قابلیت پرواز در ارتفاع 22 هزار پا از سطح زمین را داراست همچنین حداکثر سرعت این پهپاد 70 کیلومتر در ساعت است و سقف پروازی آن نیز بیش از 20 ساعت پرواز مداوم می باشد .
این پهباد در مقایسه با پهپادهای ایران حرفی برای گفتن ندارد و هم رده پهپادهای مهاجر که نسل اول از پهپادهای ایران می باشد است.