امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سلاح ایرانی که چالشی جدی برای آمریکا به وجود می آورد

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلاح ایرانی که چالشی جدی برای آمریکا به وجود می آورد 1

5 سلاح ایرانی که چالشی جدی برای آمریکا به وجود می آورد



سایت nationalinterest در مطلبی با اشاره به قدرت نظامی ایران نوشت به استثنای کره شمالی، هیچ کشوری در دوران پس از جنگ سرد نتوانسته بیشتر تز ایران آمریکا را به چالش بکشد. از شرق میانه به آسیای مرکزی به امریکا لاتین، ایران هرگز یک فرصت برای به چالش کشیدن آمریکا و کم کردن تاثیر در آن محدوده از دست نداده است.



نه تنها آمریکا هم ایران را با پایگاه های نظامی در همه طرف محاصره کرده،که ایران هم دست بسته نبوده است اما هزینه های نظامی امریکا در سال های اخیر دو برابر و به اندازه کل تولید ناخالص داخلی ایران است. در هر درگیری نظامی متعارف، ایران در مقابل نیروهای مسلح ایالات متحده ایستاده است.

ایران یک دکترین نظامی مبتنی بر بازدارندگی بر سه نوع از قابلیت های مهم را دنبال کرده است.

زرادخانه گسترده موشک های بالستیک، جنگ دریایی نامتقارن (بخصوص تهدید بستن تنگه هرمز)، و روابط گروه های شبه نظامی غیر دولتی است.

پنج سلاح مهم و تاثیر گذار ایران :

1-موشک سجیل

ابزار موشکی در دکترین نظامی ایران بسیار بزرگ و متشکل از موشک هایی با قابلیت ها و تنوع زیاد است.از این تعداد موشک، خانواده شهاب جزء معروفترین و شناخته ترین موشک های ایران است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلاح ایرانی که چالشی جدی برای آمریکا به وجود می آورد 1

سجیل-1 (و جانشین آن، سجیل 2) سجیل-1 دو مرحله، با برد متوسط سطح به سطح موشک های بالستیک که ایران برای اولین بار در سال 2008 رونمایی کرد. بر خلاف موشک های شهاب، موشک سجیل-1 سوخت جامد،و تا حد زیادی زمان راه اندازی آن کاهش پیدا کرده در حالی که باعث افزایش تحرک و کم شدن زمان آماده سازی جهت پرتاب شده است.



کنگره در نوامبر 2009، رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا گفت که "برد [سجیل] یک طیف وسیعی از حدود 2،000 تا 2،500 کیلومتر است." این با محدوده داده شده توسط مقامات ایرانی مانند وزیر دفاع است که در این محدوده، سجیل-1 می تواند بار 750 کیلوگرم به اسرائیل و حتی بخشی از جنوب شرقی اروپا برسد.

سجیل 2 در سال 2009 برای اولین بار مورد آزمایش قرار گرفت و به احتمال زیاد هنوز در حال توسعه است. "سجیل 2-دارای قابلیت وسیعی نشان از 2،510 کیلومتر با 650 کیلوگرم سه مخروطی کلاهک ورود مجدد طراحی  آن است. همچنین می تواند یک کلاهک 1،000 کیلوگرم به 2،000 کیلومتر حمل کند "بزرگترین پیشرفت سجیل-2 در دقت است، چیزی که ضعف عمده موشک های بالستیک ایران به طور سنتی بوده است. مقامات دفاعی ایران گفته اند که در مقایسه با سجیل-1، سجیل-2 "مجهز به یک سیستم ناوبری جدید و همچنین از حسگر دقیق و پیچیده است."

2-زیردریایی کلاس غدیر-

شاید بزرگترین نیروی بازدارنده ایران توانایی به تهدید محموله های نفتی در تنگه هرمز، که تقریبا 20 درصد از منابع جهانی نفت باید در راه خود را به بازارهای عرضه از تنگه هرمز عبور کنند است. در واقع، بر اساس برخی برآوردها،در سال 1976 آمریکا مبلغ 8000000000000 $ صرف کرده است برای حفاظت از تنگه هرمز که عملا شکست خورد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلاح ایرانی که چالشی جدی برای آمریکا به وجود می آورد 1

غدیر برای ایران یک زیردریایی بسیار ارزشمند خواهد بود برای بهبود نیروی دریایی و احتمالا بستن تنگه هرمز. موسسه مطالعات جنگ (ISW) توضیح داده است، غدیر "در آبهای محدود و کم عمق خلیج فارس، توانایی استقرار و حرکت به طور موثر را دارد که " کشتی های نظامی و تجاری را طعمه ای آسان برای زیردریایی غدیر می شوند.

ایران دارای تعداد زیادی از انواع مختلف از زیردریایی است، اما این ناوگان رو به رشد بوده است.

زیردریایی کلاس غدیر سخت توسط دیگر شناورها شناسایی و ردیابی می شود. زیردریایی کلاس غدیر مجهز به اژدر های پیشرفته 533 میلی متر است و با توجه به گفته رسانه های ایرانی، می تواند به حمل و نقل و قرار دادن نیروهای ویژه به قلمرو دشمن استفاده شود.

3-خلیج فارس موشک

خلیج فارس-E موشک های بالستیک ضد کشتی (ASBM) هستند یکی دیگر از تسلیحات با ارزش از قابلیت های نیروی دریایی نامتقارن ایران است.

این موشک ایران به نام خلیج فارس (خلیج فارس) یک موشک سوخت جامد با سرعت مافوق صوت ضد کشتی و با برد 300 کیلومتر که قابلیت حمل کلاهک 650 کیلوگرمی را دارد. خلیج فارس که از فاتح 110، یک موشک تک مرحله سوخت جامد سطح به سطح است پیشرفته تر شده که ایران برای اولین بار در سال 2002 مورد آزمایش قرار داد.



رسانه های ایران خلیج فارس به عنوان "موشک خلیج فارس پیشرفته ترین و مهم ترین موشک نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» توصیف کرده اند و گفتند: "از ویژگی های متمایز این موشک در سرعت مافوق صوت و دقت آن است.

خلیج فارس برای اولین بار در سال 2011 مورد آزمایش قرار گرفت و به طور منظم از زمان آزمایش شده است. ایران ادعا کرد که آزمون دوم از ASBM در جولای 2012 یک کشتی در حال حرکت با نرخ دقت 30 متر رسید. در سال بعد، سرتیپ امیر علی حاجی زاده، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC)بخش هوا و فضا ، ادعا کرد که ایران دقت این موشک را از 30 متر تا 8.5 متر افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که با صراحت اعلام کرد که این موشک"طراحی شده برای از بین بردن اهداف و نیروهای دشمن را در دریا." معاون وزیر دفاع عمومی مجید Bokayee مشابه افتخار است که "ما شاهد عقب نشینی آمریکا ناوگان نیروی دریایی در خلیج فارسی پس از آزمایش این موشک بودیم.

4-سامانه S-300

پس از سفر وزیر دفاع روسیه سرگئی Shoigu به تهران در این هفته، روسیه اعلام کرد که آن را به ایران تحویل میدهد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلاح ایرانی که چالشی جدی برای آمریکا به وجود می آورد 1

در واقع، واشنگتن به مدت طولانی به لابی با روسیه برای عدم فروش اس 300 به ایران بود. در سال 2010، مسکو قرارداد اولیه فروش S-300 را به ایران لغو کرده بود.

این سیستم به ایران یک پیروزی بزرگ برای برتری در مقابل ایالات متحده است. S-300 "بسیار توانا، با موشک های دوربرد زمین به هوا" که برای اولین بار توسط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1979 توسعه داده شد، اما بارها به روز رسانی شده است. با توجه به گزارش بی بی سی، 4گردان S-300PMU- به ایران تحویل داده می شود که متشکل از شش پرتابگر همراه با فرمان و کنترل و وسایل نقلیه و تشخیص رادار دوربرد است.

هر پرتابگر دارای شش موشک روسی 48N6E با محدوده تا 150 کیلومتر و ارتفاع بین 27-30 کیلومتر است. رادارهای نظارت و دوربرد می تواند اهداف از فاصله 300 کیلومتری کشف و رهگیری نمایند. S-300 به طور همزمان می تواند تا شش هدف را رهگیری و دوازده موشک به انها شلیک کند.

5-موشک عماد

موشک عماد موشکی سوخت مایع,دوربرد,زمین به زمین, است که اولین موشک ایرانی است که قابل هدایت تا لحظه اصابت به هدف را دارد ازاین رو دقت این موشک بسیار بالاست.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلاح ایرانی که چالشی جدی برای آمریکا به وجود می آورد 1
در بعضی خبرگزاری ها برد موشک عماد 1700 کیلومتر اعلام شده اما طبق گفته وزیر دفاع که موشک عماد را با واژه ی موشک {دوربرد} معرفی کرد و طبق تعریفی که از موشک دوربرد داریم عماد باید 2400 تا 5000 کیلومتر برد داشته باشد.موشک عماد همچنین توانایی حمل کلاهک جنگی تا وزن 750 کیلوگرم را دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  _سه مدل جنگنده ساخت آمریکا در دهه 1940-[نورثروپ]
  -هواگرد های آزمایشی ساخت آمریکا 2010-2019-
  -موشک‌های هوا به هوا جنگ سرد ایالات متحده آمریکا-
  -چند مدل هواگرد آزمایشی ساخت آمریکا از 1940 تا 1949-
  -سه مدل از برترین جنگنده های آمریکا در دهه 1990-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  -چهار نوع از برترین هواگرد های نظامی آمریکا در دهه 1940-
  خطر حمله آمریکا هنوز وجود دارد
  جنگ «اف ۱۴» ایران با «اف ۲۲» آمریکا چگونه خواهد بود؟
  دریادار خانزادی: اولین هاورکرافت ایرانی سال آینده رونمایی می شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان