امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انتشار 341 عنوان كتاب ادبی

#1
انتشار 341 عنوان كتاب ادبی 1
از نهم تا هجدهم آذرماه، 341 عنوان كتاب ادبی منتشر شد. 193 كتاب چاپ اولی، 148 كتاب تجدید چاپ، 253 كتاب تألیفی و 88 عنوان كتاب ترجمه از متون خارجی است. از این میان 257 عنوان كتاب در تهران منتشر شد و سهم ناشران شهرستان 84 كتاب است. 102 عنوان كتاب در حوزه كودك و نوجوان راهی بازار كتاب شد و 58 عنوان هم كتاب كمك آموزشی به ویترین كتاب فروشی ها راه یافت.
نقد ادبی
در میان كتاب های نقد ادبی، كتاب «6 یادداشت برای هزاره بعدی» اثر ایتالو كالوینو كتابی است در حوزه سبك شناسی با ترجمه لیلی گلستان از سوی نشر مركز منتشر شد.
«زبان و ادبیات عامه ایران» حسن ذوالفقاری از سوی انتشارات سمت به دست علاقه مندان رسید. «سیری در گلزار مثنوی» كتاب مشترك مهدیه الهی قمشه ای و فریبا ملیكان در انتشارات به نشر منتشر شد. «مولوی نامه» جلال الدین همایی در دو جلد انتشار یافت. «دری به اتاق مناقشه» كه مجموعه گفت وگوهای مطبوعاتی علی باباچاهی را دربرمی گیرد، از سوی انتشارات نگاه به ویترین ها راه یافت. «ادبیات معاصر نثر» هرمز رحیمیان از سوی انتشارات سمت به چاپ نهم رسید.
شعر جهان
از میان شعرهای شاعران جهان «وقتی از عشق حرف می زنیم» مجموعه شعری از ریموند كارور، نویسنده فقید امریكایی است كه هفته گذشته از سوی انتشارات سولار انتشار یافت. «و آنگاه خدا عشق را آفرید» مجموعه شعر چارلز بوكوفسكی از سوی همین ناشر به دست شعر دوستان رسید.
شعر فارسی
از میان شاعران ایرانی، «تابستان با برگ های برنده اش» عنوان مجموعه شعری از فرشته ساری، داستان نویس بود كه هفته گذشته از سوی انتشارات مروارید راهی بازار شد. «قیفی كه سر گشاد دارد» هادی خورشاهیان، مجموعه شعر طنزی بود كه هفته گذشته از سوی همین انتشارات به دست شعر دوستان رسید. «زن در سایه چهره اش را نشان خواهد داد» سیدعلی صالحی از سوی نشر نگاه به مخاطبان این شاعر معاصر رسید.
«دفترهای سالخوردگی»، «پس از فراغت های مدام» و «به درخت انار رسیدم انارها شكسته بودند» احمدرضا احمدی در نشر چشمه به چاپ دوم رسیدند. «توفانی پنهان شده در نسیم» محمد شمس لنگرودی از سوی نشر چشمه به دست شعر دوستان رسید. «هزار و سیصد و هفتاد سال بعد از تو» نام مجموعه شعری بود كه از علی سلیمانی انتشار یافت.
«اسب ها در خواب شاعران را سواری می دهند» واهه آرمن از سوی نشر چشمه ، «اسم همین است» علیرضا آذر در انتشارات نیماژ به چاپ پنجم و «گزیده اشعار فروغ فرخزاد» در انتشارات هیرمند به دست دوست داران شعر فروغ رسید.
داستان خارجی
از نهم تا هجدهم آذرماه، 341 عنوان كتاب ادبی منتشر شد. 193 كتاب چاپ اولی، 148 كتاب تجدید چاپ، 253 كتاب تألیفی و 88 عنوان كتاب ترجمه از متون خارجی است. از این میان 257 عنوان كتاب در تهران منتشر شد و سهم ناشران شهرستان 84 كتاب است. 102 عنوان كتاب در حوزه كودك و نوجوان راهی بازار كتاب شد و 58 عنوان هم كتاب كمك آموزشی به ویترین كتاب فروشی ها راه یافت
از میان رمان ها و داستان های خارجی «پیرمرد و دریا» ارنست همینگوی از سوی انتشارات ابر سفید به چاپ سوم رسید. این رمان همینگوی همچنین از سوی انتشارات آزرمیدخت انتشار یافت.
«مادر» اثر پرل سایدن استریكر باك با برگردان محمد قاضی در انتشارات علمی فرهنگی برای هفتمن بار زیر چاپ رفت. «تمام هر آنچه كه به تو نگفتم» سلست ان جی از سوی انتشارات كتاب كوله پشتی برای نخستین بار به ایران رسید.
«اما» جین استن از سوی نشر نی برای دوازدهمین بار زیر چاپ رفت. «قلعه حیوانات» در انتشارات امیركبیر به چاپ پانزدهم رسید و «اول عاشقی» یودیت هرمان، نویسنده آلمانی با ترجمه محمود حسینی زاد از سوی نشر افق به چاپ دوم رسید. «آلیس» این نویسنده نیز به قلم همین مترجم در نشر افق چاپ هفتمی شد.
«شازده كوچولو» آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه ابوالحسن نجفی در نشر نیلوفر به چاپ دهم، «برادرزاده رامو» دنی دیدرو با ترجمه مینو مشیری در نشر چشمه چاپ هفدهمی شد. «برادران كارامازوف» فئودور داستایوسكی از سوی انتشارات ناهید به دست رمان خوان ها افتاد. «نی سحرآمیز و چند داستان دیگر» بوهومیل هرابال با برگردان پرویز دوایی در انتشارات آگه چاپ دومی شد. «در انتظار ترس» آتای اوگوز با ترجمه عین الله غریب در انتشارات نگاه بر پیشخان كتاب فروشی ها نشست.
«سوكورو تازاكی بی رنگ و سال های سفر معنوی اش» هاروكی موراكامی در انتشارات قطره به بازار و «پین بال» این نویسنده در 136 صفحه در انتشارات بدیل به دوست داران جهان داستانی موراكامی رسید.
داستان ایرانی
از میان رمان ها و مجموعه داستان های ایرانی، «دو دنیا» گلی ترقی از سوی نشر نیلوفر برای هشتمین بار انتشار یافت. «اصفهان مویه كن» محمد بلوری، روزنامه نگار پیشكسوت از سوی نشر آبارون انتشار یافت. مجموعه داستان «كفش های شیطان را نپوش» احمد غلامی در نشر چشمه برای چهارمین بار زیر چاپ رفت و «فصل نان» علی اشرف درویشیان در همین نشر چاپ پنجمی شد. «قیدار» رضا امیرخانی در نشر افق به چاپ یازدهم رسید و رمان «آن هاكه به خانه من آمدند» محمد شمس لنگرودی از سوی همین نشر طی كمتر از یك ماه به برای دومین بار انتشار یافت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انتشار «صد سال عکاسی مناظر شهری در تهران»
  اگر در المپیاد ادبی سال ۱۳۹۴ شرکت می کردید..
  انتشار «مرغ سحر» پس از سال‌ها توقف و اهمیت آن
  انتشار کتاب روانشناسی پاندمی‌ها
  کدام کتاب برای نخستین بار تحولات ادبی و هنری معاصر را نشان داد؟
  سال مرگ دخترعمه ها،آماده ی انتشار
  مروری بر اتفاقات ادبی سال ۹۸
Smile انتشار نامه‌های عاشقانه آلبر کامو و ماریا کاسارس!
Thumbs Up انتشار رمان «عصرها؛ داستان یک زمستان»
Smile انتشار کتابی به زبان ساده درباره زندگی امام رضا(ع)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان