امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مصاحبه اختصاصی "ورزش سه" با فوق ستاره والیبال جهان

#1
ویلفرد لئون کاپیتان سابق تیم ملی کوبا که امسال عنوان بهترین بازیکن جام باشگاه های اروپا و لیگ روسیه را کسب کرد از والیبال ایران و شرایط خودش می گوید.


مصاحبه اختصاصی "ورزش سه" با فوق ستاره والیبال جهان 1


به گزارش "ورزش سه"، سال آینده المپیک ریو در راه است و تیم ها تمام تلاش خود را برای راهیابی و درخشش در این مسابقات به کار می گیرند. خارج از مباحث فنی و امکانات موجود در کشورهای صاحب والیبال، موضوع جذب والیبالیست های کوبایی بین اروپایی ها داغ شده است. کوبا به دلیل مشکلات سیاسی هر سال تعداد زیادی از ستاره های والیبال خود را از دست می دهد و بازیکنان این کشور با پاسپورت سایر کشورها در تیم های ملی مختلف بازی می کنند. بعد از اینکه عثمانی خوآنتورینا نقش پر رنگی در نایب قهرمانی ایتالیا در جام جهانی ایفا کرد و سهمیه المپیک را برای آنها گرفت، حالا سایر کشورها هم قصد تکرار این تجربه را دارند.

مدتی است لهستان دست روی ویلفرد لئون گذاشته، ستاره ای که تا چند سال اخیر کاپیتان تیم ملی کوبا بوده است و نمایش خارق العاده او تمام باشگاه های اروپایی را به دنبال لئون کشانده بود. لئون دیگر برای تیم ملی کوبا بازی نمی کند و لهستان قصد دارد او را به استخدام تیم ملی خود در آورد تا سرنوشت ایتالیا هم برای آنها تکرار شود. لئون در دنیای والیبال فرا تر از یک ستاره بوده است و سالانه تمام جوایز باشگاهی را درو می کند. او سال گذشته همراه زنیت قهرمانی اروپا و روسیه را کسب کرد و عنوان بهترین بازیکن را دو تورنمنت مال خود کرد. لئون سال گذشته با سعید معروف در زنیت هم تیمی بوده است و وضعیت کنونی او برای انتخاب ملی اش مصاحبه ای جذاب و خواندنی را رقم زد:

در حال حاضر وضعیت شما با تیم ملی لهستان چه طور است؟
بازی برای حضور در تیم ملی دیگر مراحل خاص خودش را دارد که تمام این مراحل در حال طی شدن است و منتظر یک اجازه از FIVB هستیم که در قسمت های نهایی است.



مصاحبه اختصاصی "ورزش سه" با فوق ستاره والیبال جهان 1


به نظرتان برای انتخابی المپیک مقابل در ژاپن برای لهستان بازی خواهید کرد؟
اجازه ای از طرف FIVB باید صادر شود و بعد از آن مشخص می شود. واقعا نمی دانم چه زمانی می توانم برای لهستان بازی کنم، یا 2016 یا 2017.

از والیبال ایران شناخت دارید ؟
من  تا حدودی ایران را می شناسم و با اینکه هیچ وقت شخصا آنجا نبودم اما می دانم ایران به خاطر فرهنگ، تاریخ و تمدنش خیلی معروف است. علاوه برا این می دانم والیبال در آنجا بسیار پر طرفدار است و از مسابقات لیگ جهانی می توان این موضوع را درک کرد و بسیار دوست دارم یک بار بازی در ایران را تجربه کنم.



مصاحبه اختصاصی "ورزش سه" با فوق ستاره والیبال جهان 1


با معروف هم سال گذشته هم تیمی بوده ای، تجربه آن چه طور بود؟
معروف بازیکن پر طرفداری در ایران است. کاپیتانی تیم ملی ایران را هم به عهده دارد پس آدم مهمی محسوب می شود. ما سال گذشته در کازان کنار هم بودیم و ترکیب خوبی داشتیم. معروف بازیکن مسئولیت پذیری است و استعداد خارق العاده ای در والیبال دارد.

از والیبال ایران بازیکن دیگر را هم می شناسید؟
من همه بازیکنانی که عضو تیم ملی ایران هستند را می شناسم چون من بیشتر بازی ایران را دنبال می کنم.



مصاحبه اختصاصی "ورزش سه" با فوق ستاره والیبال جهان 1


والیبال در کشورهای متفاوتی را تجربه کرده ای، اروپا را می پسندی یا آمریکا؟
سخت است برا ی من تفاوت بازی آمریکا و اروپا را بگویم چون در اروپا هر تیمی مدل و سبک خودش را دارد. مثلا در روسیه والیبال سخت و کند است در حالیکه فرانسوی ها والیبال را تکینیکی بازی می کنند که خیلی سریع است. سایر کشورها هم ترکیبی از این دو سبک است. والیبال در آمریکا شبیه به لهستان است والیبالیست های قد بلند اما سریع، این دو بسیار سریعتر از روسیه بازی می کنند. از طرف دیگر سبک کوبا متفاوت است. خیلی در آنجا باید بپری و والیبال قدرت بدنی زیادی می خواد.

اگر لهستان به المپیک راه پیدا کند و شما عضو تیم ملی آن باشی در بازی مقابل کوبا چه حسی خواهی داشت؟
به عنوان یک بازیکن لهستانی باید با تمام تیم های ملی دیگر مسابقه بدهم حتی کوبا و این مشکلی برای من به وجود نمی آورد. من در کوبا متولد شدم و بازی کردم اما این موضوع برای من بسته شده است و دیگر به آن فکر نمی کنم. قرار است زندگی جدیدی را در لهستان آغاز کنم و باید به فکر بازی با پیراهن تیم ملی این کشور باشم.



مصاحبه اختصاصی "ورزش سه" با فوق ستاره والیبال جهان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  27 ستاره در فهرست جدید تیم ملی
  هواداران رئال خواهان ماندن ستاره ژاپنی (عکس)
  واکنش آژاکس به شایعه علاقه میلان به ستاره صرب
  ستاره برزیلی بارسلونا راهی میلان می شود؟
  لیگ ملت های والیبال. ایران _ژاپن. جمعه 7 خرداد 15:30
  توهین تند ستاره پاریس به گواردیولا
  خط‌کشی نیم متری روی پای ستاره پرسپولیس!
  سردار چگونه به ستاره لیگ روسیه تبدیل شد؟
  والیبال ایران در انتظار ورود آلکنو و معروف
  حذف ستاره‌های ایرانی از فهرست برترین بازیکنان آسیا!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان