امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکاتی برای فیلمبرداری با گوشی‌های اندرویدی

#1
هنگامی که لرزشی وجود ندارد ویدئوهای ضبط شده نیز از کیفیت بهتری برخوردار هستند. کلید ویدئوهایی بی لرزش نگه داشتن باثبات گوشی هوشمند هنگام فیلمبرداری است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نکاتی برای فیلمبرداری با گوشی‌های اندرویدی 1

طی سالیان اخیر، گوشی های هوشمند به ابزاری خوب برای فیلمبرداری مبدل شده اند و حتی زمانی که موضوع فیلمبرداری غیر حرفه ای مطرح می شود می توانند با دوربین های فیلمبرداری مستقل رقابت کنند.

اگر به ضبط ویدئوهایی با کیفیت بالا علاقمند هستید به طور معمول نیازمند دستگاه هایی با قابلیت فیلمبرداری 4K هستید اما مدل های ارزان‌تر نیز توانایی ضبط ویدئوهایی با کیفیت قابل قبول را دارند که برای بسیاری از کاربران کفایت می کند.
تمامی گوشی های هوشمند اندرویدی حال حاضر قابلیت فیلمبرداری را ارائه می کنند که بخش اعظم آنها امکان فیلمبرداری حداقل با کیفیت 720p یا اچ‌دی را دارند. برای ثبت ویدئوهایی بهتر برخی نکات کلی را می توان مد نظر قرار داد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.
 
نگه داشتن تلفن همراه در حالت افقی
هنگام فیلمبرداری با تلفن همراه نباید دستگاه را به صورت عمودی نگه دارید چون ویدئوها در نمای لنداسکیپ یا افقی مشاهده می شوند. اگر به صورت عمودی فیلمبرداری کرده باشید هنگام مشاهده ویدئو در تلویزیون یا رایانه با دو حاشیه سیاه رنگ بزرگ در چپ و راست تصویر مواجه می شوید.
 
نکاتی برای فیلمبرداری با گوشی‌های اندرویدی 1
 
استفاده از سه پایه، یا خلاقیت
هنگامی که لرزشی وجود ندارد ویدئوهای ضبط شده نیز از کیفیت بهتری برخوردار هستند. کلید ویدئوهایی بی لرزش نگه داشتن باثبات گوشی هوشمند هنگام فیلمبرداری است. حتی اگر دستگاه شما از لرزشگیر تصویر پشتیبانی کند خلق ویدئوهایی عالی تنها با اتکا به دستان کار دشواری است. استفاده از یک سه پایه بهترین گزینه در این زمینه است. همچنین اگر قصد ندارید هزینه ای برای خرید سه پایه پرداخت کنید می توانید از ایده های خلاقانه مانند روشی که در عکس می بینید، استفاده کنید.
 
نکاتی برای فیلمبرداری با گوشی‌های اندرویدی 1
 
آگاهی از شرایط نور
هنگامی که بحث فیلمبرداری در شرایط نور کم با استفاده از گوشی های هوشمند مطرح می شود، موضوع اندکی پیچیده می شود. می توان از فلاش دستگاه به عنوان منبع نور استفاده کرد اما در ویدئو نهایی رنگ هایی غیر طبیعی خواهید داشت. اگر در فضای داخل ساختمان هستید بهتر است نور لازم برای سوژه خود را پیش از آغاز فیلمبرداری تامین کنید. از سیستم های روشنایی داخلی مانند یک یا دو لامپ استفاده کنید.
 
نکاتی برای فیلمبرداری با گوشی‌های اندرویدی 1
 
بررسی فضای ذخیره سازی
پیش از آغاز فیلمبرداری، به ویژه اگر قصد فیلمبرداری با کیفیت 4K را دارید، از وجود فضای ذخیره سازی کافی در تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنید. در فرمت 4K هر دقیقه فیلمبرداری حدود 300 مگابایت فضا را اشغال می کند و یا در فرمت 1080p با نرخ 60 فریم در ثانیه هر دقیقه حدود 200 مگابایت فضا نیاز دارد.
 
استفاده از اپلیکیشن های ویرایش ویدیو
پس از اتمام فیلمبرداری ویرایش ویدئو می تواند گام دیگری باشد که مد نظر قرار می دهید. از طریق اپلیکیشن های ویرایش ویدیو می توانید متن یا موسیقی مورد نظر خود را اضافه کنید، فیلترهای مختلف ر اعمال کنید، برخی صحنه ها را حذف کنید و غیره. دو اپلیکیشن محبوب اندرویدی در این زمینه VivaVideo و KineMaster هستند.
 
نکاتی برای فیلمبرداری با گوشی‌های اندرویدی 1
 
پاسخ
 سپاس شده توسط mahdi.ir
آگهی
#2
مرسی اس تفاده نمودیم
نکاتی برای فیلمبرداری با گوشی‌های اندرویدی 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان