امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از وضعیت مبهم «نهنگ عنبر» تا مدیرعاملی میرکریمی در خانه سینما

#1
از وضعیت مبهم «نهنگ عنبر» تا مدیرعاملی میرکریمی در خانه سینما

انتخاب رضامیر کریمی بعنوان مدیرعامل جدید خانه سینما و همچنین اکران نشدن فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» از مهمترین اتفاقات سینمایی در هفته گذشته بود .
از وضعیت مبهم «نهنگ عنبر» تا مدیرعاملی میرکریمی در خانه سینما 1به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، سینما در هفته ای که گذشت با یکسری اتفاقات همراه بوده که کنار گذاشته شدن فیلم «نهنگ عنبر» از جدول اکران یکی از آنها بود.

انتصاب دبیر جدید جشنواره فیلم فجر و نامه به رسانه ها
 
محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم  فجر سی و چهارم در پی پیگیری های اهالی رسانه یک یادداشت برای خبرنگاران نوشت و در اختیار سایت های خبری قرار داد. مضمون این یادداشت به این شرح است:

 «پیش از هر چیز،لازم می‌دانم مراتب سپاس خود را از اعتمادی که دکتر "حجت الله ایوبی" رئیس محترم سازمان سینمایی به اینجانب روا داشته و مسولیت سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را به من سپرده ، ابراز دارم.در عین حال ضروری است از ابراز لطف طیف‌های مختلف سینمایی طی روزهای گذشته قدردانی کنم و برای برادر بزرگوار خود - جناب آقای علیرضا رضا داد- که در برپایی شایسته و درخور دوره‌های سی و دوم و سی و سوم جشنواره فیلم فجر زحمات بی‌دریغی کشیدند ،آرزوی توفیق روز افزون و بهروزی دارم.

در چند روز گذشته نمایندگان محترم رسانه های جمعی در تماس با اینجانب از چند و چون برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر سئوال می‌کردند که پاسخ‌گویی به سئوالاتی از این دست نیازمند برپایی جلسات هم فکری و هم اندیشی با اهالی سینما و رسانه،تدوین فراخوان و برنامه‌ها ،انتصاب اعضای ستاد، برگزاری و نیز استقرار گروه اجرایی در دبیرخانه جشنواره فجر است. یقیین در آینده بسیار نزدیک با تحقق این موارد،پاسخگوی سئوالات اهالی محترم رسانه خواهم بود . اینجانب و همکارانم تلاش می کنیم با بهره گیری از تجربه دبیران محترم ادوار مختلف جشنواره ، دوره سی و چهارم را پر شکوه‌تر از گذشته برگزار کنیم .»

تنها نماینده ایران در جشنواره کن

 فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی بیژن امکانیان است که به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در سه نوبت اصلی در شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن روی پرده می رود.
فیلم سینمایی «ناهید» از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که سال گذشته به عنوان یکی از فیلم‌ اولی‌های این مجموعه تولید شد و در جشنواره فجر هم به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی در اولین حضور بین‌المللی خود، در بخش «نوعی نگاه» شصت و هشتمین دوره جشنواره کن پذیرفته شده و ضمن رقابت در جمع فیلم‌های منتخب این بخش رسمی، برای کسب دوربین طلایی کن ۶۸ هم با دیگر فیلم‌اولی‌های حاضر در این رویداد معتبر رقابت خواهد کرد.

«ملبورن» در جشنواره «نترانسیلوانیا»

 همچنین فیلم سینمایی «ملبورن» ساخته نیما جاویدی در ادامه حضور بین‌المللی خود به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره فیلم «ترانسیلوانیا» رومانی شرکت خواهد کرد. فیلم «ملبورن» در بخش اصلی چهاردهمین جشنواره فیلم «ترانسیلوانیا» در کشور رومانی با فیلم‌هایی از 11 کشور جهان چون اسپانیا، مکزیک، آمریکا، فرانسه، آلمان، آرژانتین، دانمارک، یونان و... رقابت خواهد کرد.

این اثر، فیلم افتتاحیه بخش هفته منتقدین فستیوال ونیز در سال 2014، تاکنون جوایز بین المللی متعددی چون جایزه بهترین فیلم از فستیوال قاهره، جایزه بهترین فیلمنامه از جوایز سینمایی آسیاپاسفیک، جایزه بهترین فیلمنامه و تقدیر ویژه بهترین فیلمبرداری از فستیوال استکهلم، جایزه بهترین بازیگر زن از فستیوال «ماردل پلاتا» و...را برای سینمای ایران کسب نموده است. در «ملبورن» پیمان معادی، نگار جواهریان، مانی حقیقی، شیرین یزدان بخش، الهام کردا، روشنک گرامی، علیرضا استادی، ویدا جوان و.... به ایفای نقش می‌پردازند.

تازه ترین اظهارات رئیس سازمان سینمایی در خصوص دو فیلم حاشیه ساز 

حجت الله ایوبی در حاشیه مراسم امحای یک میلیون و 300هزار لوح فشرده قاچاق و غیرمجاز درباره آخرین وضعیت اکران دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر»اظهار داشت: دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» مانند همه فیلم‌های دیگر به شورای پروانه نمایش رفته و شورا نیز پس از دیدن فیلم‌ها به برخی از آنان بدون اصلاحیه و به برخی دیگر با اصلاحیه مجوز پخش می‌دهد، در این بین ممکن است برخی از فیلم‌ ها در رفت و برگشت میان سازندگان و شورا باشند و چندین مرحله بین شورا و سازنده در رفت و آمد باشند که شرایط این دو فیلم اینگونه است و آنها در این مرحله قرار دارند. ما منتظر خواهیم بود تا شورای پروانه نمایش به عنوان تنها مرجع صدور مجوز اکران در این خصوص اظهار نظر کند.

رئیس سازمان سینمایی همچنین بیان کرد: در سال 94 یکی از اولویت‌های اصلی ما مقابله با قاچاق کالا و محصولات فرهنگی بوده و پلیس نیز در همین راستا وارد عمل شده و به منظور صیانت از تولید کنندگان و مقابله با قاچاق‌چیان این طرح‌ها را به مرحله‌ی اجرا درآورده است.
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه جلسات متعددی در این خصوص میان سازمان تحت امرش و پلیس امنیت ناجا برگزار شده است‌، اظهار کرد: در اجرای طرح‌های پلیس عده‌ای از افراد سودجو و قاچاقچیان که اقدام به توزیع غیرمجاز فیلم‌های تولید داخل و توزیع فیلم‌های غیر مجاز و مستهجن کرده بودند‌، شناسایی شدند.

اعلام حمایت فارابی از جوانان و فیلم های ورزشی 

بنا بر این گزارش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در دیدار با رئیس فدراسیون والیبال، تولید فیلم‏های اجتماعی و توجه به جوانان و مسائل ورزشی را مهم قلمداد کرد و گفت: فیلم‌هایی که با موضوعات اجتماعی اکران می‌شود، دارای مخاطبان خاص و فراوانی خصوصا در بدنه اجتماع و جوانان می‌باشد و لذا یکی از اولویت‌های مهم بنیاد سینمایی فارابی حمایت از تولید فیلم‏های سینمایی با موضوعات اجتماعی، ورزش و جوانان است. 

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این دیدار با ابراز رضایت از موفقیت های تیم والیبال کشور در سطح جهانی بیان کرد: خوشبختانه ورزش والیبال به واسطه موفقیت‏‌هایی که در سطح جهان برای کشورمان کسب کرده موجب شده در رسانه‏‌ها‏ی دنیا جایگاه ارزشمندی به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیتهای هنر سینما برای موفقیت‌های بیشتر جوانان در عرصه ورزش، گفت: با توجه به تاثیرات فراوان یک اثر سینمایی، باید از هنر سینما برای موفقیت هر چه بیشتر ورزش در تمامی رشته‌ها، خصوصا والیبال استفاده کرد و پیشنهاد می‌گردد فیلم‌هایی در این رابطه تولید شده و هم زمان با اکران عمومی در داخل کشور، به عنوان سفیر ورزشی و هنری در سایر کشورها نیز اکران عمومی شود تا بتواند جلوه ای از اتفاقات ایران امروز را به نمایش بگذارد. بنیاد فارابی همچنین شرایط ارائه‌ی فیلمنامه برای شورای حمایت از فیلم‌های اول سینمایی را اعلام کرد.


ادامه بلاتکلیفی «نهنگ عنبر»

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام اکران دو فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان و «مردن به وقت شهریور» هاتف علیمردانی از روز چهارشنبه، بیان کرد: نمایش فیلم «آتیش بازی» به کارگردانی بهمن گودرزی از سی و یکم اردیبهشت آغاز می شود. این در حالی بود که طبق شنیده ها قرار بود فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم هم در جدول جدید اکران قرار بگیرد که به نظر می رسد هنوز با مشکلاتی مواجه است .

بنا به گفته سخنگوی شورای نمایش اکران دو فیلم «ایران برگر» و «رخ دیوانه» تا روز 30 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، اما این دو فیلم از این تاریخ با هر میزان فروش‌، تعویض می‌شوند با این حال اکران آنها در سینماهای آزادشان تا سقف 10 هفته ادامه خواهد داشت.


مجری معروف و فرزند بهزاد فراهانی در فیلم جدید شهبازی

آزاده‌ نامداری مجری تلویزیون و آذرخش فراهانی (فرزند بهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون)، دو بازیگر جدید فیلم شهبازی هستند که هر دو، برای اولین‌بار بازی جلوی دوربین یک فیلم سینمایی را تجربه می‌کنند.  
پیش از این حضور ساعد سهیلی و ساغر قناعت نیز برای بازی در نقش‌های اصلی «نسیم» قطعی شده بود. 

صدور مجوز نمایش برای 3 فیلم

در جلسه بیست و یکم  اردیبهشت شورای پروانه نمایش ،مجوز نمایش 3 فیلم : " آوازهای سرزمین من" به تهیه کنندگی امیر حسین شریفی و کارگردانی عباس رافعی ، " شیفت شب " به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نیکی کریمی و " حکایت عاشقی" به تهیه‌کنندگی مسعود جعفری جوزانی و کارگردانی احمد رمضان زاده صادر شد.

هم چنین در جلسه 20 اردیبهشت شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم‌های" ارسال آگهی تسلیت" به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و "لامپ صد"به کارگردانی سعید آقاخانی موافقت شد. در این جلسه با عرضه 12 عنوان فیلم خارجی نیز موافقت به عمل آمد.


میرکریمی مدیرعامل خانه سینما شد  

رضا میرکریمی پس از انتخاب‌اش به عنوان مدیرعامل خانه سینما تاکید کرد که هر سیاستی که سمت و سوی همبستگی داشته باشد را پیگیری می‌کند.
وی همچنین عنوان کرد: در دو، سه ماه گذشته هر روز روزنامه‌ها را چک می‌کردم تا بالاخره نام یکی از همکارانم را به عنوان مدیرعامل خانه سینما ببینم و در عین حال خودم نیز تلاش می کردم تا یکی از همکارانم این مسئولیت را بپذیرد به هرحال از تکرار یک اسم برای مدیریت یک مجموعه صنفی خیلی رضایتی ندارم بنابراین شاید فردا اسمم را در روزنامه ببینم خودم هم تعجب کنم که چگونه این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به شرایط فعلی خانه سینما گفت: به هر حال خانه سینما شرایط آرام و خوبی دارد و در این شرایط پاشنه آشیلی که می‌تواند این تشکل صنفی را به بحران بکشاند، اختلافات داخلی است اما اعضاء صنوف در چند سال گذشته و در گذر از بحران‌های مختلف به بلوغ فکری بالایی رسیدند و به راحتی می‌توان روح همبستگی و حمیت صنفی را در جهت مطالبه حقوق سینماگران تقویت کرد.


تقاضای یک تهیه کننده از وزارت ارشاد

تهیه کننده «رخ دیوانه» با ابراز رضایت از فروش این فیلم و میزان استقبال تماشاگران‌، خواستار رسیدگی به وضعیت سالن‌های سینما در شهرستان‌ها شد.
منصوری در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت سینماها در دیگر شهرها شد و توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از شهرها سالن سینما ندارند‌ و برخی هم فقط سالن‌های بسیار محدودی دارند، با این شرایط بسیاری از فیلم‌ها در خیلی از شهرها امکان اکران پیدا نمی‌کنند.این تهیه کننده سینما از وزارت ارشاد خواست به عنوان متولی بخش دولتی سینما، فکری برای این وضعیت بکند چون سالن‌های موجود در شهرهای دیگر با توجه به آمار تولید فیلم‌های اصلا پاسخگو نیست بنابراین لازم است کمی این وضعیت اسیب شناسی شود.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  سینما کلاسیک:_در یک شب اتفاق افتاد_
  « سینما وحشت ! »
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  دکتر اکبر عالمی، مستندساز، مجری و استاد سینما درگذشت
  تمرکز اصلی شرکت دیزنی به جای سینما روی شبکه آنلاین خواهد بود
  متاسفانه برای حضور در سینما باید به محفل‌های خصوصی و شبانه بروید
  ۲۹۶ سالن سینما در حال ساخت است
  نوید محمدزاده در فیلم جدید رضا میرکریمی حضور خواهد داشت
  تام هاردی احتمالا جیمز باند جدید سینما خواهد بود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان