امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گزارش کامل برنامه نود

#1
برنامه نود بعد از تعطیلی چند هفته‌ای امشب در حالی روی آنتن رفت که طبق قرائن بررسی علل حذف تیم ملی امید و البته درگذشت همایون بهزادی جزو آیتم های اصلی آن بود.


گزارش کامل برنامه نود 1







به گزارش "ورزش سه"، عادل فردوسی پور بعد از دو هفته غیبت با توجه به تعطیلی لیگ، امشب در حالی برنامه خود را آغاز کرد که مجید جلالی و جلال چراغپور در این برنامه به بررسی علل ناکامی تیم ملی امید در راهیابی به المپیک پرداخت. حضوری که با توجه به حذف رشته فوتبال در المپیک بعدی برای همیشه ابدی شد.
عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه اش واکنش تندی نیز به گزارش فساد در فوتبال از سوی اصلی 90 داشت که در آن اشاره شده بود پای یک برنامه پرمخاطب تلویزیونی هم در میان است. مجری و تهیه کننده برنامه نود تهدید کرد این مساله را از طریق کمیته حقوقی دنبال خواهند کرد تا انها پاسخگوی این اتهام خود باشند.

نظرسنجی

نظرسنجی برنامه نود اختصاص به دلیل ناکامی تیم ملی امید در راهیابی به المپیک داشت. فردوسی پور در این بخش تمام ارکانی که می توانستند در راه المپیکی شدن فوتبالیست ها نقش داشته باشند را پیش روی بینندگان خود قرار داد و باید دید در این جبهه چهار گزینه ای کدامیک از دید مخاطبان مقصر قلمداد خواهند شد.

1- فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش
2- عدم هماهنگی بین تیم ملی بزرگسالان و تیم امید 
3- بازیکنان 
4- کادرفنی



گزارش کامل برنامه نود 1

آنچه در برنامه نود خواهید دید

برنامه این هفته نود آیتم های ویژه ای در قالب خود گنجانده است. از بررسی علل ناکامی امیدها تا هم‌صحبتی با منصور پورحیدری در سالروز تولدش و کوچ سرطلایی از جمع فوتبالی ها. خداحافظی با رودی فولر استقلالی ها (رضا احدی)، آنالیز فنی عملکرد تیم ملی امید و... از دیگر بخش های برنامه امشب خواهد بود.

آیتم اول: یاد و خاطره زنده یاد رضا احدی

در این بخش برنامه نود با پخش گزیده ای از بازی های رضا احدی، پیشکسوت باشگاه استقلال که چندی پیش به دلیل بیماری درگذشت یاد و خاطره اش را زنده نگه داشت.
رضا احدی که در اسفندماه سال 80 در برنامه نود حاضر شده بود بخشی از صحبت هایش نیز بازپخش شد. فتح الله زاده، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال نیز صحبت هایی درباره عملکرد فنی بالای او داشت و در ادامه نیز دیگر بزرگان فوتبال و ورزش صحبت هایی درباره او انجام دادند و به ذکر خاطره از او پرداختند. خسرو حیدری که محصول آکادمی تحت هدایت رضا احدی بود نیز از فضایل اخلاقی و فنی او صحبت کرد. فرامرز ظلی، علی پروین، محمد پنجعلی، بهرام افشارزاده، حسن روشن، پرویز مظلومی و ... دیگر کسانی بودند که درباره بازیکن سابق استقلال صحبت کردند.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به یاد مرحوم رضا احدی


آیتم دوم: یاد و خاطره همایون بهزادی

همایون بهزادی هم فوتبالدوستان را تنها گذاشت و سرطلایی محبوب هم درگذشت. بازیکن محبوب پرسپولیسی ها نیز روز گذشته در ورزشگاه شهید شیرودی که روزگاری در آن با توانایی بالایش چشم ها را خیره کرده بود و روی دست دوستداران و هم تیمی های سابقش تشییع شد. برنامه نود آیتمی از بازی های گذشته این مهاجم سرزن یاد و خاطره او را زنده نگه داشت. 
همایون بهزادی در این بخش و تصویری قدیمی در مصاحبه ای با دوربین برنامه نود هم اعلام کرده بود مرگ برای فوتبالیست دو بار اتفاق می افتد؛ یک بار بعد از خداحافظی از فوتبال و دیگری زمان فوت...

کارشناسان ویژه برای بررسی علل حذف تیم ملی امید

مجید جلالی و جلال چراغپور دو مهمان دیگر این برنامه بودند که به عنوان کارشناس به دلایل ناکامی تیم های پایه ای فوتبال ایران، الخصوص تیم ملی امید برای راهیابی رسیدن به المپیک پرداختند.
در این بخش فلاش بکی به تیم ملی امید در مقدماتی المپیک آتن زده شد، جایی که محمد مایلی کهن در برنامه نود حاضر شده بود در صورتی که تیم ملی امید با اما و اگر همراه بود اعلام کرده بود عدم صعود ایران فاجعه نیست.
علی کفاشیان نیز در سال 85 و زمانی که دبیرکل کمیته ملی المپیک بود با حضور روی خط برنامه نود اعلام کرده بود باید کارهای پایه ای در تیم ها انجام شود تا آنها در مسابقات نهایی به موفقیت برسند و صرفا حضور آنها ملاک و هدف نباشد. کفاشیان 13 ماه بعد از آن ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده گرفته بود.
این ناکامی ها ادامه پیدا کرد تا اینکه داور بازی سوت پایان بازی ایران برابر ژاپن را به صدا در آورد تا رویای المپیکی شدن ایران در ریو 2016 هم نقش بر آب شود. 
مجید جلالی که اکنون هدایت تیم سایپا را برعهده دارد و روزگاری با حضور در فولاد و برنامه ریزی 5 ساله توانست تیم های پایه ای این تیم خوزستانی را سازمانی دهی کند در ابتدای صحبت هایش در برنامه نود گفت: باید از نزدیک مسائل را دنبال می کردیم تا نظر درستی در این باره اعلام کرد. ما اکنون اینجا می خواهیم دلایل ناکامی این تیم را بحث کنیم یا دلایل ناکامی چندین ساله تیم ملی امید؟ ما چندین بار این مسائل را بررسی کردیم و این کار عبث است. چرا این مربی را نیاوردیم و چرا ان بازیکن را در ترکیب قرار ندادیم ما را به بیراهه می برد. ما در این چندساله مربیان خارجی داشتیم و اوت شدیم و مربی ایرانی هم همین وضعیت را دنبال کردیم. ما باید به اصل مطلب بپردازیم. 



گزارش کامل برنامه نود 1

وی ادامه داد: ژاپن ما را اوت کرد؛ تیمی که 6 بار پیاپی به جام جهانی رفته و 3 بار قهرمان آسیا شده است. تمام کارهایی که ژاپن در این سال ها کرده را ما نکردیم. ما باید به برنامه ریزی و کار استراتژیک برسیم. اگر ما برنامه ریزی 15 ساله داریم می توانیم به آینده امیدوار باشیم ولی اگر بخواهیم بگویم چرا خاکپور این کار را کرد و چرا نکرد چاره کار ما نخواهد بود.
فردوسی پور که به مخالفت برخی ها با حضور زلاتکو کرانچار اعتراض داشت و البته به موضوع ایجاد کمیته صیانت که مانع از حضور این مربی کروات شده بود گفت: ان کمیته فقط برای این تشکیل شده بود که کرانچار را از حضور در تیم ملی امید محروم کنند. چرا این گروه فقط باید برای یک نفر باشد و بعد از ان دیگر فعالیت نکند و تیم های دیگر بتوانند مربی خارجی جذب کنند و فیلتری برای آن قائل نشد؟
جلال چراغپور به عنوان دیگر کارشناس حاضر در این برنامه صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: باید بازی های تیم ملی امید را تفکیک کنیم. اگر این عملکرد را هرم در نظر بگیریم، بازی با ژاپن در راس هرم قرار می گیرد و بازی های مقدماتی در بخش دیگری از هرم و بازی های دوستانه هم در بخش دیگر. در این چند ساله چندین مربی عوض کردیم. 
وی ادامه داد: من تنها بازی پایانی ایران برابر ژاپن را بررسی می کنیم و اگر در صحبت هایم نیاز به بررسی بازی های دیگر ایران شد هم آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
جلالی در ادامه صحبت هایش گفت: فوتبال ما ناکام است؛ چرا در سال های اخیر فوتبال ما در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان نشده؟ چرا فوتبال ما جام ملت های آسیا چندین سال است قهرمان نشده؟ اگر به علل اصلی ناکامی فوتبال پرداخته شود مطمئنا می توان آسیب شناسی کاملی از علل ناکامی فوتبال ایران داشت.
وی در دفاع از محمد مایلی کهن که از سوی فردوسی پور به عاملی برای برهم خوردن وفاق تیم ملی نامید شده گفت: وقتی می آیند مقایسه بدی انجام می شود که می گویند بنز را بر می دارند و موتورگازی می اورند باعث مسائلی می شود. وقتی توهین می شود من به عنوان مربی باید دفاع کنم. اگر گری لینه کر را به عنوان مجری در سیمای ایران آورده شود شما قبول می کنید صفت موتور گازی روی شما گذاشته شود؟
فردوسی پور اعلام کرد: بله، اگر لینه کر بیاید من با آغوش باز قبول می کنم و هیچ وقت نمی گویم عباس آقا اگر بود این برنامه را در بین چهار برنامه چهارم می کرد. 
جلالی در واکنش به این مساله گفت: اگر شما سایت کانون مربیان را نگاه کنید ما مقاله هایی از مربیان خارجی قرار داده ایم و این نشان دهنده این است که ما آنها را قبول داریم اما توهین را نمی پذیریم.
جلال چراغپور که بحث را همچنان حول هرم ادامه داد گفت: آقای فردوسی پور شما هم اینگونه وارد هرم شده اید! ما ابتدا باید شما را کنترل کنیم و حوصله کنید تا به پاسخ تان برسید. تیم ملی در کارهای تاکتیکی و فنی عملکرد خوبی داشت و شما می توانید این را در آنالیزی که تهیه کرده ام به خوبی مشاهده کنید و این شانسی نیست و کاری است که روی آن تمرین زیادی انجام شده است. 
وی ادامه داد: بازی دو تیم ایران و ژاپن در حالی آغاز شد که کادرفنی تیم ملی کاملا از حریف شناخت پیدا کرده بود و تاکتیک 1-4-1-4 به خوبی انتخاب شده بود. من متوجه شدم که تیم ملی امید 19 بار موفق به گرفتن توپ از حریف شدند. اگر بخواهیم با تیم ملی بزرگسالان مقایسه کنیم، شاگردان کی روش فضا را به حریف می دهند و بعد در زمان حمله این حرکت توپ گیری را انجام می دهند. تیم امید گستاخانه تر بازی می کرد و این روشی است که اکنون گوآردیولا در بایرن مونیخ اجرا می کند. از دقایق پایانی نیمه دوم متراژ دوندگی ایران پایین تر آمد. ما در این بازی می توانستیم 5 گل بزنیم. اولین توپ را مطهری از دست داد. ضربه ای که محمدی از دست داد و در ادامه بار دیگر مطهری و در نهایت فرصت سوزی توسط علی کریمی. اگر یکی از این توپ ها گل می شد هیچ کدام از این اتفاقات و انتقادات اکنون وجود نداشت. ژاپن برای 30 دقیقه باقی مانده 2 کیلومتر بیشتر در بدن بازیکنان ذخیره کرده بود اما ما توان جسمی مان را از دست داده بودیم. تنها انتقادی که می توانم از کادرفنی تیم ملی امید کنم این است که آنها استراتژی بازی در وقت های اضافه را نداشتند. اکنون وقت زیادی نداریم و باید 200 آیتم مورد بررسی قرار گیرد.
جلالی در ادامه بحث درباره تغییرات پیاپی ترکیب تیم ملی گفت: این حتما ایده خاکپور بوده و ایشان بهتر می تواند در این باره صحبت کند. این موضوعات مقطعی است و زمان بگوویچ هم می گفتیم و قبل از او هم می گفتیم. به خاطر دارم تیم در جام ملت های آسیا حضور داشت و به کره باخت. مجلس ما را خواست و آنجا هر کس دلیلی برای این مساله گفت. بعد از آن قطبی آمد و همین حذف اتفاق افتاد و بار دیگر این حرف ها تکرار شد. در ایران حدود 700 نفر زیر 20 سال فوتبال بازی می کنند چطور ما نمی توانیم از پتانسیل آنها استفاده کنیم؟
سرمربی سایپا در واکنش به صحبت فردوسی پور درباره جابجایی بازیکنان در ترکیب تیم ملی گفت: فکر می کنید سرمربی تیم ملی می خواهد ببازد؟ یعنی مربی تیم ملی نمی داند چطور از بازیکنانش استفاده کند؟ ما اگر بخواهیم بگوییم چرا فلانی بازی کرد و چرا اینجا و آنجا بازی کرد به نتیجه نمی رسیم.
فردوسی پور با بررسی لیست تیم هایی مثل عراق، کره جنوبی، ژاپن و ازبکستان و مقایسه انها با حضور بازیکنان جوان در ترکیب ایران وضعیت تیم کی روش را در رتبه دوم استفاده از بازیکنان جوان دانست. عراق با استفاده از 10 بازیکن، ایران با 7 بازیکن، ازبکستان با 2 بازیکن  و ژاپن و کره جنوبی بدون استفاده از بازیکن امید در لیست خود در این رده بندی قرار داشتند.
جلالی بار دیگر صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: ما می توانستیم ارژانتین را هم ببریم اما این تنها یک اتفاق است و فوتبال راه خودش را دارد. راهی که ژاپن می رود راه پیشرفت فوتبال است. ما اینجا به دنبال بحث و جدل هستیم و این دعواهای پوشالی است. فیفا 7 عامل برای پیشرفت فوتبال معرفی کرده که دو تای آن برنامه ریزی و 
وی ادامه داد: حضور مایلی کهن باعث شد تا تجربه در کادرفنی تیم ملی امید هم بالا برود. 
جلالی درباره بیانیه ای که کانون مربیان صادر کرده بود گفت: آن بیانیه یک واکنش بود به توهینی که شده بود. در ذهن ما دیواری به عنوان مربیان داخلی و خارجی نیست. مطمئنا در بین خودمان هم مربیان خوب هم وجود دارد و مربیان دلال و بد هم وجود دارد. 
فردوسی پور با عنوان اینکه در بین بازیکنان تیم ملی امید 8 عضو ان در بین 25 نفر اول لیگ پانزدهم حضور داشتند گفت: وقتی چشمی که در تیم باشگاهی اش تماما هافبک دفاعی بازی کرده چطور باید در تیم ملی به دفاع آخر برود و این مشکل به وجود آید.
جلالی در این باره گفت: ما مشکل عدم حمایت تیم های پایه داریم، ما مشکل امکانات داریم و ...
او درباره اینکه مهدی ترابی در تیم ملی زیاد استفاده نمی شد با دفاع از مایلی کهن و خاکپور گفت: ما در تیم سایپا هم با توجه به فشردگی بازی ها زیاد از او استفاده نمی کردیم و استراحت می دادیم.
این در حالی بود که فردوسی پور با نمایش آمار بازی های ترابی نشان داد که جلالی برخلاف حرف هایش از تمام پتانسیل این بازیکن استفاده کرده است!
جلالی در پایان حرف هایش گفت: ما کار خوبی کردیم که فردای انتخاب خاکپور در حمایت از او بیانیه صادر کردیم. ما هم بعضی اوقات احساسی می شویم و این وظیفه ذاتی کانون مربیان است. مخصوصا زمانی که به مربیان داخلی توهین می شود. در زمینه فنی هم باید از مربیان مان حمایت کنیم. من از آقای بگوویچ هم که تیم امید حذف شد نگفتم او مقصر بود. ما باید نگاه را بگذاریم روی مربی خوب و بد نه اینکه مربی خارجی و داخلی. هیچ وقت نژادپرستی در کانون مربیان وجود ندارد و ما هیچ وقت نگفتیم چرا اشکان دژآگه و قوچان نژآد در تیم ملی حضور دارند. اگر نگاه اینگونه این است نباید بگویم بنز و موتور گازی. سنجش ما باید فقط مربی خوب و بد باشد. اگر یک نفر از جمع مربیان داخلی چنین چیزی گفته نباید تسری به تمام اعضا داده شود.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مرور نودی بر ناکامی های تیم ملی امید

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه آینده نگری ضعیف ایران در مقابل فوتبال ژاپن

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آنالیز چراغ پور از بازی ایران-ژاپن

 

تقویم نود - از لگد جنجالی تا بازی خداحافظی 

تقویم بهمنی برنامه نود اتفاقات تلخ و شیرینی را در بر گرفته است. این بخش را که اکنون می توان با اجرای فوق العاده محمدحسین میثاقی به عنوان یکی از بخش های جذاب برنامه نود نام برد در دهه اول بهمن ماه به بررسی اتفاقات ویژه و تاریخی فوتبال ایران پرداخته است.
30 دی 67: بازی دوستانه ایران – ژاپن که با تساوی دو بر دو به پایان رسید و پایان کار پرویز دهداری در تیم ملی رقم بخورد.
30 دی 77: سالروز بازی جنجالی دربی و تساوی دو بر دو استقلال برابر پرسپولیس
4 بهمن 70: آخرین بازی جام باشگاه های تهران و دربی تهران و پایان سلطه پرسپولیس در قهرمانی تهران
29 دی: روز ملی هوای پاک
* لگد تاریخی و جنجالی اریک کانتونا به هوادار
3 بهمن 79: گلزنی امیرحسین اصلانیان
3 بهمن: تولد حسین کلانی  - حمید درخشان 
1 بهمن 78: بازی دوستانه ایران و تیم منتخب آسیا و دیدار خداحافظی نادر محمدخانی 
2 بهمن 80: دیدار استقلال برابر فولاد ( بازی دو تیم در دزفول با توجه به اعلام زیر کشت بودن ورزشگاه تختی اهواز)



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تقویم نود


آنالیز تیم ملی امید

ایران برابر ژاپن حذف شد و از حضور در المپیک باز ماند. در بررسی فنی و آنالیز تیم ملی امید در مقایسه با ژاپن به نکات جالبی دست یافته شد. تیم ملی ایران در این سالها با تغییرات 11 باره در نیمکت هدایت خود و ژاپن با 4 تغییر از ثبات بیشتر برخوردار بود.
از تیمی که علیرضا منصوریان برابر ژاپن به میدان فرستاده بود تا تیمی که خاکپور برابر این تیم به میدان فرستاده بود هیچ بازیکنی حضور نداشت این در حالی بود که سامورایی ها از 4 بازیکن آن تیم خود همچنان سود می برد. 
ناکیجاما در تیمی که برابر ایران و تحت هدایت وینگادا به میدان رفته بود گلی مشابه اخرین گلش به ثمر رسانده بود و البته همانند این بازی بهترین بازیکن زمین نیز شده بود...



آیتم ویژه آبی ها – تولدت مبارک اسطوره



برنامه سازان نود این بار با حضور در منزل منصور پورحیدری که این روزها در بستر بیماری به سر می برد او را سورپرایز کردند. مربی سابق، مدیر فنی، سرپرست و به نوعی می توان گفت همه کاره استقلال در سال های اخیر این روزها به دلیل بیماری دور از جمع استقلالی ها به سر می برد. نودی ها با حضور در منزل شخصی پورحیدری با توجه به سالگرد تولدش برای او مراسم کوچکی ترتیب دادند و به صحبت با او نشستند.
پورحیدری در برابر بهادر امیری، گزارشگر برنامه نود قرار گرفت و به همراه فریده شجاعی، همسرش شمع تولد 70 سالگی اش را فوت کرد. 
شجاعی درباره آشنایی اش با پورحیدری گفت: در سال 54 و در باشگاه استقلال با او آشنا شدم. من بازیکن بسکتبال بودم و ایشان در باشگاه استقلال بازی می کرد. پورحیدری هم عنوان کرد همسرش با توجه به اینکه ورزشکار بوده شرایط کار او را درک می کرد. در این 41 سال بیشتر درگیر اردوها و مسابقات بودم و او واقعا حامی بزرگی برای من بود.
شجاعی از کسانی که در این مدت و خصوصا در زمان بیماری پورحیدری آنها را تنها نگذاشتند تشکر کرد. 
علی پورحیدری، فرزند منصورخان نیز با حضور جلوی دوربین گفت: خوشحالم جشن 70 سالگی پدرم را جشن می گیریم و امیدوارم در کنار او 100 سالگی اش را جشن بگیریم. جا دارد از تمام هواداران فوتبال و استقلالی ها و پرسپولیسی ها تشکر کنم.
پورحیدری ابراز امیدواری کرد استقلال در این فصل به موفقیت برسد: من مطمئنم که می توانند به چیزی که اول فصل در نظر داشتیم یعنی گرفتن سهمیه دست پیدا کنند و اگر کمی دقت و تمرکز داشته باشیم قهرمانی هم دور از دسترس نیست.


 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جشن تولد 70 سالگی اسطوره ای که ماند


مهمان ویژه – محمد خاکپور



سرمربی تیم ملی امید ایران اکنون در سیبل رسانه ها و البته مخاطبان قرار دارد. او که علیرغم داشتن امکانات مناسب برای تیمش نتوانست از مرحله دوم انتخابی المپیک عبور کند و حسرت المپیکی شدن را برای فوتبال ایران ابدی کرد، روبروی عادل فردوسی پور قرار گرفت تا از خود دفاع کند.
خاکپور در ابتدای صحبت هایش گفت: قبل از هر چیز باید از مردم عزیز کشورمان عذرخواهی کنم که نتوانستم خوشحالی را برای آنها تداوم دار کنم. دلایل حضورم در این اینجا این است که ما شکست خوردیم و حذف شدیم و وظیفه خودم می دانم جوابگوی مردم و مسوولین باشد. خواهشم این است که امشب دنبال سوالات کلیشه ای نرویم و ببینیم دلایل شکست چه بوده است و من دنبال بهانه آوردن نیستم. به دنبال این است که علل شکست را پیدا کنیم و راهکاری باشد که این اتفاق تکرار نشود و البته اگر گوش شنوایی باشد.
سرمربی تیم ملی امید ایران در ابتدا گزارشی از عملکرد خود ارائه داد: 20 آبان سال گذشته به عنوان مدیرفنی این تیم انتخاب شدم. بنا به دلایلی که مربی انتخاب کردیم نتوانست روی این نیمکت بنشیند. 38 روز برای مرحله اول فرصت داشتیم. باید ببینیم که چه تیمی را تحویل گرفته بودم. تیمی که از اینچئون ناکام بازگشته بود و بازیکنان مثل مسلمان، خانزاده، شریفی و پورعلی گنجی به دلیل شرایط سنی نمی توانستند حضور داشته باشند. بعد از دو روز به این نتیجه رسیدیم که این نمی تواند تمام بضاعت فوتبال ما باشد. با توجه به اطلاعاتی که از فدراسیون فوتبال گرفتیم حدود 130 بازیکن را به اردو دعوت کردم و از آنها تست گرفتیم. حدود 30 تا 40 درصد از ترکیب تیم را تغییر دادیم. بعد از مسابقات دور اول یک فرصت 10 ماهه داشتیم تا تیم را آماده مسابقات کردیم. من برنامه ام را مدون به سازمان لیگ دادم و درخواست هایی داشتم که بعضی از انها موافقت شد و با عمده ان موافقت نشد. برنامه ام را به گونه ای قرار دادم که تضادی با تیم ملی و لیگ نداشته باشد. از سازمان لیگ درخواست کرده بودیم که قبل از شروع مسابقات 40 روز بازیکنان را کامل در اختیار قرار دهد. دلیل اصلی این بود که اعتقادم این است که در مملکت ما بازیکنان ما توانایی فشردگی بازی ها را ندارند. ما از چی پی اس استفاده می کردیم و متوجه شدیم که بازیکنان توانایی انجام یک تورنمت سنگین را ندارند و باید آنها را کاملا آماده می کردیم.
وی ادامه داد: البته این اجازه به ما داده نشد و ما سه اردو توانستیم تشکیل دهیم. یک اردوی 11 روزه در امارات که بازی دوستانه استرالیا را انجام دادیم و یک اردو در ترکیه، یک اردو در بندرعباس در اختیار داشتیم. 
خاکپور در واکنش به این مساله که مسلما در کشورهای دیگر هم این تعطیلات وجود نداشت گفت: تیم ملی در جهان جهانی هم این اجازه را نداشت؟ من راهکار این مساله را به سازمان لیگ ارائه دادیم. ما چهل سال کاری انجام دادیم که به المپیک نرسیدیم. امسال هم این کار را ادامه دادیم و به المپیک نرسیدیم. راهکار من به سازمان لیگ این بود که کتبا از باشگاه ها سوال شود که حاضرند که لیگ تعطیل شود یا بدون بازیکن امید به کار خود ادامه دهند. یا اینکه به جای یک بازیکن امید که از آنها گرفته می شود بتوانند بازیکن امید دیگر به ترکیب اضافه کنند. 
فردوسی پور در این باره گفت: مگر می شود تراکتور به جای اخباری یا راه آهن به جای برادران محمدی بازیکنی در همین سطح جذب کنند که خاکپور گفت: بهرحال برای به دست اوردن یک چیز باید چیزهایی را از دست داد.
وی ادامه داد: برای حضور در المپیک یک فرصت چهارساله وجود دارد اما ما هیچ وقت از این فرصت استفاده نکردیم و در این چهار سال من 13 ماه تیم را در اختیار داشتم. در این مدت هم هیچ وقت تیمم را کامل در اختیار نداشتم. این مساله در اردوهای پایانی تشدید شد. نفت بازیکنانش را نداد و بعد از 4 روز در اختیار گرفتیم. در اردوی بندرعباس نیز تیم کاملی در اختیار نداشتم و با فشار وارده اردو را زودتر به پایان رساندیم. در مقاطعی این اتفاق رخ داد که نزدیک به مسابقات بودیم. ما باید مسابقات را بدون بازی تدارکاتی اغاز می کردیم و بازی ما برابر سوریه بازی تدارکاتی ما محسوب می شد. تمامی تیم ها حدود 15 روز پیش از مسابقات در امارات یا کشورهای دیگر با برپایی اردو مسابقات تدارکاتی خوبی را برگزار کرده بود.


 خاکپور در واکنش به بحث هایی که فردوسی پور برابر جلالی و چراغپور داشت گفت: این یک بحث کارشناسی و فنی است و من هم نمی توانم نسبت به برنامه شما انتقادی داشته باشم. شما فردی آمارگرا هستید. سایت afc را اگر نگاه کنید متوجه می شوید که تیم ها چقدر تغییر داشت. ژاپن در بازی دوم خود 6 تغییر داده بود. بازی سوم را نسبت به بازی اول 10 تغییر داشتند تا در مسابقات بعدی از نظر بدنی شرایط ایده آل داشته باشند. می خواهید درباره چین صحبت کنیم؟ چینی ها هم تغییرات زیادی در بازی های خود داشتند.
فردوسی پور در این باره گفت: به هر حال ژاپن تمام امتیازات لازم برای صعود را کسب کرده بود و این تغییرات قابل توجیه بود که خاکپور گفت: ما توان بازی کردن سه روز یک بار را نداریم و باید هم این تغییرات را لحاظ می کردیم. شما تغییرات تیم های دیگر را می گذارید پای اینکه آنها نیاز به این امتیاز ندارند. 
فردوسی پور با اشاره به تغییرات و البته جابجایی پست ها بین بازیکنان از خاکپور خواست در این باره توضیح دهد که سرمربی سابق امید کشورمان در این باره گفت: ما ترکیب اصلی تیم را می شناختیم. در مورد کنعانی ما بازی با قطر را آنالیز کرده بودیم و می دانستیم شماره سه قطر خوب نفوذ می کند و به بازیکنی نیاز داشتیم که دفاع را به خوبی انجام دهد. 
مجری برنامه نود در این رابطه گفت ایران می توانست در بازی با قطر تمام پتانسیل استفاده کند و در بازی سوم به بازیکنانش استراحت دهد: شاید نتیجه لازم را نمی داد باید چه می کردیم؟ ما ایده این را داشتیم که از دوقلوها در دو سمت چپ و راست استفاده کنیم و حریف را خسته کنیم و بعد با حضور ترابی به نتیجه برسیم.
وی ادامه داد: ما هیچ وقت به دنبال آفسایدگیری نبودیم اما در تله قطر گیر کردند و دستور کاری ما این نبود. در نیمه دوم هم این کار را انجام ندادیم. می دانستیم قطر در کناره ها این فضا را به ما خواهد داد. اما با توجه به نتیجه شرایط بازی تغییر کرد و ما از خواسته مان دور شدیم.
خاکپور در مورد اینکه در بازی با ژاپن ترابی را به عقب برده و این مساله باعث شده تا آنها بیشتر روی ایران سوار شوند گفت: ترابی به خاطر عرقی که داشت می خواست به تیم ملی کمک کند و به همین منظور عقب کشید و ما از او این مساله را نخواسته بودیم.
در این بین البته سوال اصلی اینجا به وجود می آید که چرا بازیکنان تیم ملی برخلاف دستورات تاکتیکی کادرفنی عمل می کردند؛ چه در آفسایدگیری در بازی با قطر و چه در دیدار با ژاپن و تغییر پست خودسرانه!


خاکپور در مورد تغییرات بار دیگر اینطور توضیح داد: حسنی که تیم ما داشت این بود که بازیکنانم از نظر کیفی و فنی نزدیک به هم بودند. این تیم از قابلیت بالایی برخوردار هستند. باید از مربیان بازیکنان آنها تشکر کنم. بازیکنان تاثیرگذار تیم های خود بودند اما انها قبل از فروردین ابتدای این فصل در ترکیب تیم خود حضور داشتند؟ ما در دور اول مسابقات مقدماتی به طور مثال یوسف وکیا را مثال می زنم. متاسفانه اکنون دچار مصدومیت هستند. من این بازیکن تاثیرگذار را کنار گذاشتم و مهدی ترابی را استفاده کردم اما امروز همه از مهدی ترابی صحبت می کنند. از میلاد محمدی هم در جناح چپ در بازی با عربستان استفاده کردم. انها شیب پیشرفت بالایی داشتند. تنها ما این کار را نکردیم و مسلما مربیان شان در باشگاه ها هم سهیم بودند.
وی ادامه داد: ژآپن روی تیم های پایه اش 10 سال طرح و برنامه دارد. اینگونه می شود که انها به طور پیاپی به المپیک و جام جهانی می رسند. ما اما توانستیم انها را 90 دقیقه کنترل کنیم و فرصت های خوبی هم داشتیم.
خاکپور در پاسخ به اینکه ما در برابر هر سه رقیب مان در آسیا و برابر قطر، عربستان و ژاپن بازی را واگذار کردیم گفت: ما چقدر زمان برای بازی و اماده سازی برابر عربستان فرصت داشتیم؟ مگر برابر قطر بد بازی کردیم؟
او در مورد بی تجربگی اش که این روزها به عنوان انتقادی بزرگ برابر او قرار گرفته گفت: مگر آقای منصوریان مربی باتجربه ای بودند؟
خاکپور در حمایت از کادرفنی اش نیز گفت: در مورد کادرم باید بگویم کادر قوی در کنارم بودند. آقای تقوی در تیم های زیادی سرمربیگری کردند. طباطبایی نگرش بالایی در زمان بازی دارند. مگر باید تمام افرادی که در کادر من حضور داشتند نفر اول باشند؟ در دور قبل آقای وینگادا مگر کم تجربه بودند؟ چقدر در تیم تاثیرگذار شد؟ چه هزینه ای برای آقای وینگادا شد و او چه تاثیری داشت؟ از نظر شخصیتی و فنی چه تاثیری اکنون روی تیم ملی صورت گرفته است؟ 


در ادامه نیز مازیار ناظمی به عنوان روابط عمومی وزارت ورزش روی خط برنامه نود امد و درباره دلایل عدم انتخاب کرانچار و نظرسنجی برنامه نود توضیح داد: اینکه ما را در نظرسنجی به عنوان گزینه اول قرار دادند و چطور ما و فدراسیون فوتبال باید در یک راستا قرار بگیریم؟ این گزینه ما و فدراسیون فوتبال با توجه به استقلال عملی که فدراسیون فوتبال دارد باید جداگانه قرار گیرد.
وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال دو سال قبل تصمیم گرفت این تیم را در اختیار گروهی قرار دهد. این مساله نشان می دهد فدراسیون فوتبال مستقل است.


ناظمی در مورد انتخاب مربی خارجی و کمیته صیانت گفت: اگر به جای آقای خاکپور آقای کرانچار در راس حضور داشت اکنون تیم صعود می کرد و آیا شما این تضمین را می دادید؟ در انتخاب کادرفنی دکتر گودرزی و سجادی هیچ نقشی نداشتند و فدراسیون فوتبال کاملا مستقل عمل کردند.


خاکپور در ادامه صحبت هایش گفت: من شخصا به منزل آقای مایلی کهن رفتم و از او خواستم در کنارمان باشد و از تجربیات ایشان استفاده کردیم. آقای کاشانی نیز کمک زیادی به ما کرد.


سرمربی سابق تیم ملی امید در اقدامی عجیب اعلام کرد در حذف تیم ملی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را مقصر می دانم و این گزینه را انتخاب می کنم: فدراسیون فوتبال هیچ کمکی به تیم ما برای حضور لژیونرها نکرد. وزارت ورزش درست در زمانی که ما در کوران مسابقات هستیم مدیر روابطه شان پستی در صفحه شخصی شان می گذارند و اعلام می کنند فلان قدر برای این تیم هزینه شده است. این مانند این مساله است که آقای ظریف و کارگروهش برای مذاکره رفته باشند و شخصی در اینجا پست بگذارد که فلان قدر برای این مساله هزینه شده و فلان و بهمان!


وی ادامه داد: من به شانس در فوتبال اعتقاد ندارم. در فوتبال مهارت نقش اساسی دارد و اگر آن ضربه ای که میلاد محمدی با ضربه سر زد و به تیرک خورد سردار آزمون را در اختیار داشتیم  می زد مسلما به گل تبدیل می شد چون او مهارت لازم را در این رابطه دارد.


***
صحبت های خاکپور و عادل فردوسی پور در نهایت به پایان رسید و البته تیم ملی امید دیگر هیچ وقت رنگ المپیک را با توجه به حذف این رشته از المپیک آینده، به خود نخواهد دید و این حسرت 30 و اندی ساله برای ما ابدی شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برنامه تمرین و غذایی برای بدنسازی
Smile سلطه کامل لژیونرها بر فهرست تیم ملی
  حرف‌های شگفت‌انگیز مدیرعامل استقلال (متن کامل)
  رییس موقت IWF: در حال آماده کردن برنامه کامل مسابقات وزنه‌برداری هستیم
  سرنوشت لیگ پینگ‌پنگ در گرو تست کرونای بازیکنان/ باشگاه‌ها ملزم به تسویه حساب کامل هس
  گزارش جذاب این مسابقه در nxt
  گزارش کامل اولین تمرین استقلال پس از ۷۷ روز
  نوروزی: برای لیگ بسکتبال هیچ برنامه‌ای نداریم
  پاکزاد: برنامه کمانداران به صورت آنلاین ادامه خواهد داشت
  گزارش سایت یونانی از انتقال "بهتاش" به پاناتینایکوس!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان