امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اشنایی با ورزش او اسپرت

#1
به مجموعه فعالیت‌های جسمانی وذهنی سازمان یافته به منظور آمادگی تن و روان و ارتقاء تندرستی ودفاع شخصی آمیخته با فرهنگ سرزمین پارس او-اسپرت می‌گویند.

روش‌های مسابقاتی او-اسپرت (O-SPORT)

انجمن او-اسپرت جمهوری اسلامی ایران دارای ۹ سیستم مسابقه‌ای است. او-اسپرت را می‌توان در بخش‌های هنری، ساحلی، رزمی و ذهنی به شرح ذیل بیان نمود. بخش هنری آن عموماً آتم‌های سرعتی در آن لحاظ گردیده است که توانای، چابکی، انعطاف‌پذیری، عکس العمل و چالاکی توأم با تمرکز ورزشکاران مد نظر قرار گرفته و ورزشکار برتر در جریان یک سری جابجای و تکنیک‌های سرعتی شناخته می‌شود این بخش شامل روش‌های آمادای (مهارتهای سرعتی)، ایستاتیس (مهارتهای نمایشی) و اسپدان (مهارتهای تعادلی، ترکیبی) و انشان (مهارتهای تیمی) اوتیان (مهارتهای ذهنی) است که در داخل سالن انجام می‌شود. بخش ساحلی آن شامل روش کاسپین (مهارتهای ساحلی) که ترکیبی از مچ اندازی، دو با مانع همراه با حرکات آکروباتیک و شنا کردن و تیراندازی در ساحل دریا برگزار می‌شود. بخش مبارزه‌ای آن سه روش اوکسیان (نبرد آزاد) و آکسایا (نبرد ترکیبی) می‌باشد که در روی سکو و یا میدان نبرد انجام می‌شود. آخرین بخش آن روش اهمتان (نیمه آزاد) است که قابلیت اجرا در تشک در داخل سالن، کنار ساحل دریا و فضای باز و روی برف در زمستان را دارد.

تاریخچه او-اسپرت

شهر دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همدان  با ۳ هزار و ۱۰۰ سال سابقه مدنیت، اولین پایتخت نخستین تشکیلات حکومتی در ایران بوده که با نام‌های باستانی آکسایا، آمادای و اهمتان شناخته شده و بتدریج هگمتانه نامیده شده است.


همچنین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ورزش  سرزمین پارس از سابقه بسیار طولانی برخوردار است، در سال ۱۳۶۰ در روستای آرجان از توابع بهبهان، جام مفرغی یافت شد که شواهد بسیاری از تاریخ ورزش‌های ایرانیان را در برداشت. تصاویر منقوش بر یک سینی بدست آمده با قدمت بیش از ۵۰۰۰ سال متعلق به ایران حاکی از آن است که در آن زمان نیز ورزشهای ایرانی و هنرهای رزمی به صورت جدی و کامل مورد علاقه و توجه پارسیان قرار داشته و رزمجویان سرزمین پارس به فنون رزمی دفاعی و کاربرد سلاح‌های سرد آشنایی داشته‌اند و این موضوع همواره یکی از مهم‌ترین عامل پیروزی سپاهیان ایران در جنگ با دشمنان خود بوده است.


او-اسپرت که از مخفف واژهٔ اوریجنال پرشین اسپرت یعنی ورزش پارسیان اصیل آمده است که در سال ۱۳۷۸ توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش‌های رزمی ایران و جهان در همدان پایه‌گذاری شده و در سال ۱۳۸۵ توسط سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، سبک او-اسپرت شناسایی وبه رسمیت شناخته شده و آغاز به فعالیت نموده است. همچنین پس از طی فراز و نشیب‌های فراوان و توسعهٔ این رشته ورزشی در سطوح ملی و بین‌المللی و سپری شدن هشت سال فعالیت ثمربخش آن، سرانجام عطف به دستور دکتر محمو گودرزی وزیر ورزش و جوانان، کارشناسی و بررسی مجدد گردیده و با یک پله ارتقاء تحت عنوان انجمن او-اسپرت ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بعلاوه فدراسیون جهانی او-اسپرت (ووف) در ۲۴ آذرماه سال ۱۳۸۴در همدان تأسیس و سپس توسط کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران شناسایی و طی نامهٔ شماره ۱۷۴/۱۶ مورخ ۶/۲/۱۳۸۹رسما، استاد محمد قاسم منوچهری به عنوان بنیانگذار و دبیرکل آن به جوامع بین‌المللی ورزش و سایر کمیته‌های ملی المپیک کشورها معرفی شد.

در واقع او-اسپرت برگرفته از مهارتها و بازی‌های بومی محلی، نبرد و زورآزمائی‌ها و هنرهای اقوام سنتی سرزمین پارس است که به شکل مؤثر و امروزی خود درآمده است. این رشته مدرن و پرطرفدار توسط مرکز پژوهش و مطالعات استراتژیک فدراسیون جهانی او-اسپرت (ووف) پس طی مراحل ارزیابی، استانداردسازی و بازسازی تکنیک‌های آن در بخش‌های هنری، ساحلی و مبارزه‌ای طی سنوات گذشته رشد نموده و در سایر کشورها توسعه یافته است.

واژه‌ها و کلیه الفاظ به کارگیری شده در او-اسپرت پارسی است و مبتکران آن توسعهٔ فرهنگ غنی پارسی را یکی از اهداف استراتژیک جنبش جهانی او-اسپرت می‌دانند و هفت سیستم مسابقه‌ای آن را به نام‌های باستانی شهرهای سرزمین پارس نهاده‌اند؛ که نه تنها این نام‌ها آدمی را به عمق تاریخ سرزمین پارس هدایت می‌کند بلکه هنر و فرهنگ این سرزمین را به جهانیان عرضه می‌کند.

بخش هنری آن عموماً آتم‌های سرعتی در آن لحاظ گردیده است که توانای، چابکی، انعطاف‌پذیری، عکس العمل و چالاکی توأم با تمرکز ورزشکاران مد نظر قرار گرفته و ورزشکار برتر در جریان یک سری جابجای و تکنیک‌های سرعتی شناخته می‌شود این بخش شامل روش‌های آمادای (مهارتهای سرعتی)، ایستاتیس (مهارتهای نمایشی) و اسپدان (مهارتهای تعادلی، ترکیبی) است که در داخل سالن انجام می‌شود.

بخش ساحلی آن شامل روش کاسپین (مهارتهای ساحلی) که ترکیبی از مچ اندازی، دو با مانع همراه با حرکات آکروباتیک و شنا کردن در ساحل دریا برگزار می‌شود.

بخش مبارزه‌ای آن سه روش اوکسیان (نبرد آزاد) و آکسایا (نبرد ترکیبی) می‌باشد که در روی تشک و داخل رینگ انجام می‌شود. آخرین بخش آن روش اهمتان (نیمه آزاد) است که قابلیت اجرا در داخل سالن، کنار ساحل دریا و فضای باز و روی برف در زمستان را دارد.


اشنایی با ورزش او اسپرت 1





اشنایی با ورزش او اسپرت 1



اشنایی با ورزش او اسپرت 1
تلخ ترین حرف دوستت دارم اما …
شیرین ترین حرف  … اما دوستت دارم
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، Mobi.32
آگهی
#2
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
او.اسپرت چیست؟


او-اسپرت که از مخفف واژه ی باستانی اورنت (کوهستان الوند) و مدرن اوریجنال پرشین اسپرت یعنی ورزش ابداعی پارسیان آمده است در سال 2005 توسط استاد محمد قاسم منوچهری ملی پوش فدراسیون ورزش های رزمی ایران و قهرمان اسبق هنرهای رزمی ایران و جهان  در عباس آباد همدان در غرب ایران و در دامنه كوه الوند (اورنت) پایه گذاری شد و سرانجام سازمان تربیت بدنی و كمیته ملی المپیك جمهوری اسلامی ، یگانه نهاد ملی توسعه ورزش او-اسپرت در سطح ملی که همان سبک او-اسپرت ایران است را شناسایی وبه رسمیت شناخت.


معرفی آمادای:
  • واژه آمادای:
آمادی یا اَمَدانه نام قدیم شهر دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همدان  است. نام این شهر برای نخستین بار در کتیبهٔ دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تیگلت‌ پیلسر سوم  (۱۱۰۰ پیش از میلاد) پادشاه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آشور  آمده‌است. این شهر پایتخت پادشاهان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماد  بوده‌است. این اسم بایستی مشتق از کلمهٔ دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماد  باشد، چنانکه آشوریان قوم ماد را آمادای ذکر کرده‌اند. از این رو آمادای به معنی محل مادها و جایی است که مادها زندگی می‌‌کردند.
  • رشته  ورزشی آمادای:
آمادای یکی از رشته های هنری او-اسپرت است که در آن جابجایی ورزشکاران و عبور از موانع همراه با اجرای آکروباتیک جهت به نمایش گذاشتن قابلیتهای فردی،انعطاف پذیری، چابکی و چالاکی آنان انجام می پذیرد. مسابقات آن صرفا در آیتم های سرعتی به صورت انفرادی و تیمی در داخل سالن یا فضای آزاد در چهار تیپ تک ستاره ، دو ستاره ، سه ستاره  و چهار ستاره انجام می شود و سریعترین ورزشکاران را شناسائی می‌کند.
محل مسابقه:داخل سالن
تجهیزات ایمنی :سالن مجزی به تاتامی یا تشک؛باکس های کوتاه و بلند ژیمناستیک
لباس ورزشکاران : یونیفرم رسمی او-اسپرت
زمان مسابقه : قراردادي و برحسب تجهيزات موجود در کمترین زمان ممکن.
خطاها : عدم جابجايي يا اجراي فنون در زمان تعیین شده.
امتيازات : امتيازات برحسب اجراي فنون و جابجايي ها وحركات دركمترين زمان ممكن .
پريدن و دويدن و جاخالی دادن و جابجا شدن سرعتي مهمترين اركان اصلي نمايش سرعتي است .
تلخ ترین حرف دوستت دارم اما …
شیرین ترین حرف  … اما دوستت دارم
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، Mobi.32


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باخت «تاریخی» الاهلی مقابل استقلال در حضور وزیر ورزش عربستان
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  ورزش جدید اسلم بال
  آشنایی با ورزش لاکراس
  مهدی طارمی؛ پرچم و غرور یک ملت فراتر از ورزش
  کدوم ورزش رو بیشتر می پسندید؟
  ورزش پایه و مادر ۸ ماه بدون رئیس!
  تصمیم‌گیری در مورد مسابقات غیرفوتبالی کلید خورد/ ورزش‌های برخوردی فعلا تعطیل!
  خسروی: سرپرست فدراسیون‌های "ورزش روستایی" و "بدنسازی" به‌زودی معرفی می‌شوند
  پاسخ معاون بانوان وزارت ورزش به درخواست مجوز برای پاورلیفتینگ بانوان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان