امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

(اهل شب)

#1
***این موضوع به روز رسانی میشود ***


حالت های گارد در نینجوتسو:


(اهل شب) 1


هوکن جو روپو: حالت های گوناگون ضربه زنی با دست در نینجوتسو


(اهل شب) 1

درجات در نین جوتسو

 

نین جوتسو دارای 9 کیو و 9 دان و 3 کمر بند می باشد، از کیو 9 تا کیو 5 کمر بند سفید از کیو 4 تا کیو 1 کمر بند سبز و از کیو 1 به بعد تا دان آخر یعنی 9 کمربند مشکی. که در نینجوتسو هر کیو و دان نشانه ای دارد که با ستاره های نقره ای و طلائی مشخص می گردد که به شرح زیر است...


درجه بندی کیو :


 این درجه بندی برای هنرجویان عادی بوده و آنرا با بستن کمربند های رنگی نشان می دهند ( ملاک شماره کیو مِیباشد  ، نه رنگ کمربند ) ملاک گرفتن کیو عبور از امتحانات سخت و دشواری است که لازمه مکتب قدرتمند نینجوتسو می باشد  ، جالب است بدانید این درجه بندی کیو بر اساس 5 عنصر اصلی نیز می باشد در زیر شما را با درجه بندی کیو بیشتر آشنا می کنیم :

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 1


1-  کیو 10  : کمربند سفید


2-  کیو 9  :  کمربند زرد     ( کا گاکوسی : هنرجوی آتش )


3-  کیو 8  :  کمربند زرد    ( کا گاکوسی : هنرجوی آتش )


4-  کیو 7  :  کمربند بنفش


5-  کیو 6  :  کمربند بنفش


6-  کیو 5  :  کمربند بنفش


7-  کیو 4  :  کمربند سبز    ( فو گاکوسی : هنرجوی باد )


8-  کبو 3 :  کمربند قرمز    ( چی گاکوسی : هنرجوی زمین )    


9- کیو 2  :  کمربند قهوه ای


10-  کیو 1  : کمربند مشکی


درجه بندی دان :


در نینجوتسو پس از دست یابی به کمربند مشکی ، درجه بندی دان قرار دارد که شامل 15 دان جهانی (از 1 الی 15 ) می باشد که گرفتن آن به مراتب سخت تر بوده و احتیاج به وقت بسیار دارد و نمونه آن قبول شدن در تست ساکی است که برای گرفتن دان 4 لازم می باشد


بنابراین اگر می بییند یک هنرجوی مکتب نینجوتسو  با سابقه کار طولانی تر نسبت به یک رزمی کار دیگر دارای کمربند رزمی با رنگ پایین تر میباشد ، دلیل آن فقط سختی و گستردگی این مکتب نسبت به سایر ورزش های رزمی ( کاراته ، تکواندو ... ) می باشد.


حال در زیر به یک سری از القاب نینجوتسو می پردازیم :


شو شین شا : مبتدی ، کمربند سفید


اوچی دشی : شخصی که در خانه استاد خود در کنار کار تمرین می کند


کوهای : هنرجویی که درجه او از شما کمتر می باشد


سن پای : هنرجویی که درجه او از شما بالاتز است ، هنرجویی که حداقل 2-3 سال در خانه استاد خود کار کرده است


سنسی : لقبی است که شخص در بسیاری از هنرهای رزمی به دلیل حرفه خود می گیرد ، استاد


هو شی دو شی : درجه ای از معلمی که شی دو شی نمی باشد بنابراین زیر دان 5 است به شرطی که مدرک فوق را اخذ کرده باشد


شی دو شی :  استادی با دان 5 به بالا


شیهان : در مورد این لقب بحث های فراوانی است ، معمولا تا شخصی از طرف هاتسومی سنسی به این لقب خوانده نشود به او شیهان نمی گویند حتی اگر دان 14 داشته باشد


 سوک : پدر خانواده


کانچو : پدر خانواده ، بنیانگذار روش جدید


 رنشی : کمربند مشکی دان 3


شینوبی : نام دیگر و قدیمی تری برای نینجا ، کمربند مشکی دان 4


شینوبی میجین : رئیس نینجا ، کمربند مشکی دان 5


شینوبی شوجین : رئیس بزرگ ، کمربند مشکی دان 6


تاشی : با تجربه ، کمربند مشکی دان 2


یوشی : جنگجو  ، کمربند مشکی دان 1


کیـــــو هـــــــــــــــــــــــــــــــا :


 کیو 9 : کمربند سفید * بــــدون ستــــــــــاره


 کیو 8 : کمربند سفید * یک ستـارۀ نقره ای


 کیو 7 : کمربند سفید * دو ستـــارۀ نقره ای


 کیو 6 : کمربند سفید * سه ستارۀ نقره ای


کیو 5 : کمربند سفید * چهار ستارۀ نقره ای


کیو 4 : کمربند سبز   * یـــک ستـارۀ طلائی


کیو 3 : کمربند سبز   * دو ستـــــارۀ طلائی


کیو 2 : کمربند سبز   * سه ستــارۀ طلائی


کیو 1 : کمربند سبز   * چهار ستاره طلائی



 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 1



دان هــــــــــــــــــــــــــــــــــا :


دان 1 : کمربند مشکی * بدون ستـــــــــــــاره


دان 2 : کمربند مشکی * یک ستــارۀ نقره ای


دان 3 : کمربند مشکی * دو ستــــارۀ نقره ای


دان 4 : کمربند مشکی * سه ستـارۀ نقره ای


دان 5 : کمربند مشکی * چهار ستارۀ نقره ای


دان 6 : کمربند مشکی * یـــک ستـارۀ طلائی


دان 7 : کمربند مشکی * دو ستـــــارۀ طلائی


دان 8 : کمربند مشکی * سه ستــارۀ طلائی


دان 9 : کمربند مشکی * چهار ستـارۀ طلائی

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 1


شورینکن جوتسو


شورايكن جوتسو سلاحي كوچك ، مخرب و ويران كننده ، ساده ، ولي مرگبار، سلاحي منحصر به فرد  يك نينجا واقعي .شوري كن يا تيغ هاي پرنده ، عبارتي است  كه از دورة موروماچي (1573-1623 ) به كار برده شد .  شوري كن اوچي به فراگيري شوري كن اصلي ، در زمان جنگهاي داخلي  ژاپن مربوط مي شود . مهارت در پرتاب شورايكن در ميدان جنگ تكامل پيدا كرد و به همين جهت  آن دوره، دوره ي طلائي نينجا ناميده می شد..


شورایکن می تواند با يك ضربه ي كاري و دقيق باعث پارگي شاهرگ و  در نتيجه، مرگ خواهد شد . نينجاها در ميدان نبرد ، برعكس سامورايي ها ، از قانون خاصي پيروي نمي كردند  و به همين دليل ، آزادانه ، از هوش ، مهارت خود استفاده مي كردند .  شوري كن نینجوتسو آغشته به زهر ، اسلحه ي مورد علاقه ي ايكوسا – سينوبوي بود كه در مدتي كمتر از يك ثانيه – دشمن را از پا در مي آورد


 


                                          این تون جوتسو


این تون جوتسو IN TON JUTSU فرار و اختفاء نينجاها در بكار گيري از شيوه هايي براي اختفا و استتار در طبيعت استادان با تجربه اي بودند و قادر بودند هر موقع اراده نمايند با استفاده از عوامل .طبيعي ناپديد گردند .در روش گات ان يو – از سري شيوه های تكنيكي اين تون –جوتسو نينجاها براي استتار و مخفي شدن با استفاده از عوامل طبيعي به عنوان ابزار و معين در مواقع فرار و اختفا پوشش تاكيد فراوان شده است.


 


                                              ناگی ناتاجوتسو


ناگی ناتاجوتسو NAGI NATA JUTSU مبارزه با تبرزین. این اسلحه شمشیر کوتاهی بود که در انتهای یک دسته بلند نصب شده بود . ژاپنی ها از این وسیله بعنوان یک  سلاح میان برد برای حمله به مهاجمین استفاده می کردند. این اسلحه که از یک سلاح چینی اقتباس شده بود اسلحه ای دارای تیغه ای پهن بوده و به اندازه برنده و سنگین بود که براحتی در زره و جوشن نفوذ میکرد و اسبها و سواران سامورایی را به زیر می کشید.


 


 


                                                   با جوتسو


با جوتسو BA JUTSU هنر سوار کاری. به نينجا ها آموزشهايي در مورد مهارت يافتن در سوار كاري و نيز تسلط به آن بمنظور جنگيدن در حال سواري داده ميشد از كودكي آموزشهای پايه داده ميشود تا نينجا بتواند در تمامي شرايط از اسب به نحوه عالي استفاده كند.


       
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 1



تای جوتسوTAI JUTSU(مبارزه بدون سلاح)


روش های داكن تای جوتسو یا ضربه زدن به با پا و مسدود نمودن ضربه و جوتای جوتسو درگیر شدن یا گلاویز شدن - خفه كردن و گریز از چنگ حریف و یا رها نمودن خویش از چنگ حریف و تای هن جوتسو یا حركت بدون ایجاد صدا,غلطیدن, خیز برداستن و پریدن و معلق زدن - روش هایی بودند كه نینجا در در شرایط و وضعیت خطر مورد تهدید قرار گرفتن و دفاع از خود یاری می نمودند.


                                                   کن جوتسو


شمشیر نینجاها دارای تیغه ای کوتاه و - یک طرفه و صاف است و در واقع ابزار اصلی او برای مبارزه به شمار می آید.


نینجا ها دو روش استفاده بخصوص از شمشیر را لازم بود فرا بگیرند. کشیدن سریع شامل تکنیکهای و شیوه هایی از آن در عملیات بیرون دفاعی و هجومی میگردید. تکنیکهای شمشیر بازی از دیگر آموزشهایی بود که مربوط به استفاده از شمشیر در درگیری با مهاجمین مسلح میگردید. شمشیر نینجوتسو کاران چند منظوره ساخته شده است ابزاری برای بالا رفتن از دیوارها - حمل مواد غذایی یا سمی و همچنین چندین منظور دیگر که یک نینجا نسبت به شرایط از آن استفاده


 


 


یاری جوتسو YARI JUTSUمبارزه با نیزه


عوامل توگاکیورریو آموزشهای لازم را بمنظور استفاده از نیزه استاندارد ژاپنی و دیگر وسایل دارای سرنیزه بعنوان یک سلاح میانبر فرا می گرفتند. حریف را از دورتر می توان شکست داد.


این نیزه ها و سرنیزه ها بیشتر بمنظور فرو بردن در بدن مهاجمان مورد استفاده قرار می گرفتند و در مبارزه های معمولی کمتر آنها را پرتاب می کردند.


نینجاهای توگاکیورریو همچنین از نوعی نیزه استفاده می کردند که کاما-یاری یا نیزه داسی شکل نامیده می شد. و شامل نیزه ای بود که درانتهای آن جسمی برنده به شکل داس تعبیه شده بود. از یکطرف این سلاح که دارای سرنیزه بود برای فرو بردن و پرتاب بسوی دشمن از طرف داس شکل نیز برای گرفتن و کشیدن دشمن یا اسلحه او مورد استفاده قرار می گرفت.


                                                        


کایو کو جوتسو KAYA KO JUTSU هنر استفاده از آتش و انفجار


بدر سالهای بعد  استفاده از پودر سیاه و دیگر مواد منفجره همواره با دانش بکار گیری سلاحهای گرم و کاربردی استراتیژیک انها متداول گردید.


نامهای دیگر این نوع سلاح  ناگه تابو - مئسویی ناگه - میسئویی بیشی - و نسبت به نوع انفجار و صدای حاصله از آن و رنگهای متفاوت نامهای گوناگون دارد.


 


 


رهن سو جوتسو  REHN SU JUTSU استتار و تغییر چهره


یكی از زیبا ترین هنرهای رزمی نینجوتسو یكی از اصول اساسی در فعالیت ها عملیات جاسوسی داشتن این توانایی بود كه فرد بتواند با تغییر قیافه و چهره مبدل بدون اینكه شناخته شود در منطقه مورد نظر تردد نماید صرف از لباس مبدل سیستم استتار نینجا دارای روشهایی بود كه فرد را قادر میساخت ویژگی های شخصیتی را كه بدان ملبس گردیده بود از خود بروز دهد.


تقلید دقیق خصوصیات و ویژگی های رفتاری  آشنایی با میزان و حوزه آگاهی ها و ویژگیهای فیزیكی شخصیتی كه فرد به آن لباس در امده بود از جمله موارد بود. نینجا میبایست در طرز تفكر و رفتار به انها توجه نماید و در واقع دقیقاً شخصیت فردی را كه خود را بدان مبدل نموده خواه یك صنعت كار ماهر یا یك روحانی و یا یك بازیگر دوره گرد باشد اتخاذ نماید  .


 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 1



کوبودو جوتسو

هنر کوبودوجوتسو در آن زمان در جنگلها وفضاهای آزاد به علاقه مندان آموزش داده داده می شد و استادان این هنر آن را در سینه محفوظ داشته وبه نسلهای بعدی انتقال می دادند. سلاح ها وابزار رزمی این روش،اسامی وشکلهای مختلف خاص خود را دارند ولی در دو چیز با هم مشترک هستند
* دفاع « اوکه »                                      *حمله « تسوکی »
در بکارگیری سلاح های رزمی،تکنیکهای بیشماری وجود دارد که هنر جو با گذشت زمان «سوگی» و تمرین و ممارست می تواند به کمالی از این هنر برسد که از تمامی سلاح ها استفاده مطلوب را ببرد.در قرن حاضر سلاح های سنتی شکل تازه ای پیدا کرده اند ودر بین افکار عمومی کار با سلاح به معنی نمایش مهارت هاست.ولی در نبنجوتسو جدا از نمایش تکنیک ها منحصر به فرد واجرای فنون زیبا هدف دیگری دنبال می شود و آن اعتقاد به این مطلب است که سلاح و ابزار عضوی از بدن است و    وباید روحی در آن بیدار شود تا هنر به کمال برسد.
حفظ و آرامش ،برخورداری از وقار،داشتن تعادل و خلق حرکتهای انفجاری به انسان عظمت و به تکنیک که نمایش می دهد شکوهی خاص می بخشد در فنون سلاح در نینجوتسو از روش «نرمی و سفتی» استفاده می شود.
تعادل موهبتی بزرگ واساس قانونمندی حاکم بر رزم انفرادی است چرا که مقصود همه سبکها هنر های رزمی اصیل وارستگی وتعالی روح است نتیجتا هوشیاری از هدف های خیلی مهمی در تمرینات کوبودوجوتسو نینجا به شمار می آید.
در این قسمت به تفکیک وتسریع این سلاح ها می پردازیم وبه زیر مجموعه انها اشاره می کنیم ولی در مورد تاریخچه ویا نوع کاربرد های سلاح ها داده نمی شود چون توضیح در مورد این سلاح ها هرکدام یک کتاب مجزا لازم دارد.
چوب:
۱-ماربو (چوب گرد)                       ۲-کالبو (چوب چهار گوش)                      ۳-هاگالو (چوب هشت گوش)
۴-تاکابو (چوب بامبو)                     ۵-روکالو (چوب شش گوش)                   ۶-بو کای (پارو بلند و محکم)
تکنیکهای چوب با فاصله های مختلف در برابر حریف قابل اجراست. در زمان اجرای فنون چوب مهمترین ضربات برشی،پرتابی و پیچاندنی باید به مانند دستها و پاهای ما وارد عمل شود اگر غیر این باشد رسالت فن ازبین می رود.
نانچیکو:
۱-نانچیکو (دو فک)                  ۲-سان چیکو (سه فک بلند                ۳-یوچیکو (۵ فک کوتاه(
۴-بوچیکو (چوب بلند ویک فک کوتاه(
نانچیکو سلاحی کوچک ولی بسیار موثر در رزم انفرادی با قدرت تخریب با ور نکردنی و بسیار انعطاف پذیر در طول تمرین هنر جویان نینجوتسو است این سلاح در گوشه ای از بدن جاساز می شود تا هنر جویان به این سلاح نزدیکتر باشند و آن را عضوی از بدن خویش احساس کنند.
کوری ساری:
۱-تونفا                      ۲-ساری کاما              ۳-کاما                ۴-نونته ساری
این سلاح ها انحصاری برای هنر جویان نینجا ساخته شده است تا بتوانند در شرایت مختلف از آنها استفاده کننده برای مثال این سلاح ها برای ضربه زدن، کندن زمین بالا رفتن،قطع کردن و اوکه «دفاع کردن» کاربرد فراوانی دارد.البته هر نوع سلاح خود شامل زیر مجموعه ای از سلاحها است که اکثرا به صورت سلیقه ای و دست ساز تولید می شود.
شوریکن:  
۱-شاکن شوریکن (تیغه های فراوان(
۲-تانته بو شوریکن (چاقو باریک برای پرتاب)
شوریکن یکی از کوچک ومخرب در میان سلاح ها به شمار می رود که به راحتی قابل حمل است و از فاصله زیاد می توان آن را به طرف حریف پرتاب کرد.
در قدیم تیغه های این سلاح را به زهرهای مهلک آغشته می کردند تا از طریق زخمی کردن بدن حریف او را از بین ببرد.
"شوریکن، سلاح اختصاصی نینجا ها و متخصص نینجوتسو است"


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 1



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 1


آشنایی با شمشیر کاتانه ، نینجا کن ، نینجا تو، واکی زاشی نینجا

از ویژگیهای بارز کتانا شکل زیبای آن و استحکام خارق العاده‌اش است. در طول تاریخ شکل آن تغیرات مختصری یافته ولی اصول پایه آن همچنان بدون تغیر مانده‌است. از جمله ویژگی‌های کتانا می‌توان به شکل منحنی تیغه آن اشاره کرد. همچنین یک طرف شمشیر (لبه داخلی آن) بسیار تیز است و اصولا قسمت عقب سطح شمشیر از قسمت تیز و برنده آن کلفت‌تر است.
کتانا اصولا برای بریدن اجزا بدن طراحی شده تا زخمی کردن دشمن، به همین دلیل هر تیغه آن به شکل خاصی طراحی شده‌است تا قدرت برندگی آن هر چه بیشتر اثرگذار باشد. شمشیرهای ژاپنی اصولا بر چهار پایه طبقه بندی و تقسیم می‌شوند.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 1



تقسیم بندی بر پایه اندازه تیغه آن
تمام شمشیرهای ژاپنی بر این پایه تولید می‌شوند. چیزی که شمشیرهای ژاپنی را از یکدیگر متمایز می‌کند طول تیغه آن است. شمشیرهای ژاپنی با واحد شکو (Shaku) اندازه‌گیری می‌شوند. (۱ شکو = تقریباً برابر است با ۳۰٫۳ سانتی متر و یا ۱۱٫۹۳ اینچ) همچنین برای دقت بیشتر هر «سان», «بو» و «رین» (به ترتیب برابر با یک دهم, یک صدم و یک هزارم شکو) مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال:     
    • تیغه کمتر از یک شکو (۳۰ سانتی متر) یک تانتو (خنجر) نامیده می‌شود.
    • تیغه بزرگ‌تر بین یک تا دو شکو (یعنی بین ۳۱ تا ۶۱ سانتی متر) شوتو (شمشیر کوتاه) نامیده می‌شود. معروف‌ترین انواع شوتو شمشیرهای واکیزاشی و کوداچی هستند.
    • تیغه بلندتر از دو شکو (۶۱ سانتی متر) دایتو (شمشیر دراز) نامیده می‌شود. شمشیرهای کتانا در این بخش قرار می‌گیرند که متداول‌ترین نوع شمشیر ژاپنی هستند.
    • تیغه بلندتر از سه شکو (۹۰ سانتی متر) آداچی و یا نوداچی خوانده می‌شوند. اینگونه شمشیرها کاربرد کمتی دارند و استفاده چندانی ندارند
تقسیم بندی بر پایه نوع سبک رزمی مدرسه سامورایی و استان سازنده آن
از نوع شمشیر ژاپنی، می‌توان به محل ساخت و مدرسه سامورائی که شمشیر در آن ساخته شده‌است پی برد
در واقع هر شش مدرسه معروف و صاحب سبک سامورائی, یعنی; مدرسه سوشو, دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مدرسه یاماتو , دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مدرسه بیزن , مدرسه یاماشیرو, دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مدرسه مینو و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مدرسه واکیمونو که هر کدام در استان‌هایی به همین نام متمرکز بودند, به خاطر خواص منحسر به فرد شمشیرهای خود مشهور بودند. برای مثال شمشیرهایی که در استان مینو ساخته می‌شدند به خاطر قدرت بسیار بالای برندگی و یا شمشیرهای استان یاماتو به خاطر خسته نشدن دست و سبکی شمشیر معروف بودند.
همچنین هر یک از این مدارس امضاء مخصوص مدرسه خود را بر روی شمشیرهایشان حک می‌کردند
تقسیم بندی بر پایه سیر و زمان ساخت آن  

   
    • تا قبل از سال ۹۷۸ میلادی: در این سال‌ها شمشیرهای «چوکاتو» و یا «جوکوتو» که دارای تیغه‌ای صاف و شکل‌های غیرمعمول و عجیب بودند، رواج بسیار داشتند.
    • از ۹۷۸ تا ۱۵۹۷ میلادی: در این سال‌ها شمشیرهای موسوم به «کوتو» متداول گشت. در این دوره تاریخی هنر شمشیرسازی ژاپن به شکوفایی قابل توجهی رسید. گونه‌های اولیه «کوتو» شکل‌های نامناسبی داشتند، به طوری که دسته‌های شمشیر شکلی منحنی‌وار داشت. این شمشیرها همچنین در ابتدا در دست کمی سنگین بودند ولی بعدها اشکالاتشان بهبود قابل توجهی یافت و تغییراتی اساسی در شکل کوتوها ایجاد شد.
    • از ۱۵۹۷ تا ۱۷۶۰ میلادی: در این سال‌ها شمشیرهای موسوم به «شینتو» که به زبان ژاپنی به معنای «شمشیر جدید» بود متداول گشت. اما از لحاظ کیفیت، این شمشیرها در مقام پایین‌تری نسبت به شمشیرهای «کوتو» قرار داشتند و سامورایی‌های متمول همچنان از شمشیرهای «کوتو» استفاده می‌کردند.
    • از ۱۷۶۰ تا ۱۸۷۶ میلادی: در این سال‌ها نوع جدید و بهبود یافته شمشیرهای «کوتو» طراحی و ساخته‌شد که اصولا «شین شینتو» یا «شمشیرهای جدید جدید» نام گرفتند. این شمشیرها از شمشیرهای «شینتو» کیفیتی بالاتر داشتند اما همچنان شمشیرهای «کوتو» حرف اول را می‌زدند.
    • از ۱۸۷۶ تا امروز: بعد از وضع قانون هایتوره‌ای که حمل سلاح و شمشیر در میادین شهر را ممنوع می‌کرد, تیغه‌هایی که به صورت کارخانه‌ای ساخته می‌شدند را به صورتی استهزاء آمیز «گانتو» نامیدند. «گانتو»ها که بیشتر به شمشیرهای سواره نظام کشورهای فرانسه و انگلیس شبیهه بودند تا کتاناها (اگر چه «گانتو»ها شکل شمشیرهای کتانا را نیز تا حد زیادی حفظ می‌کردند) اندازه‌ای کوتاه‌تر از شمشیرهای «شینتو» و «شین شینتو» داشتند
نام چند تن از معروف‌ترین سازندگان کاتانا، واکی زاشی
  • ماسامونه
  • هاتوری هانزو
  • موراماسا
  • آماکونی
    قوانین و دستورالعمل عضویت جهانی در دوجوهای بوجین کان (نینجا جهان)رهنمودهای پیوستن  به بوجین کان:فقط اشخاص زیر اجازه پیوستن به بوجین کان را خواهند داشت:1-کسانی که این رهنودها را خوانده و قبول کرده اند .2-کسانی که توانایی تمرین صبر واقعی ، فداکاری و کنترل خود را دارند.3-گواهی معاینه کامل بدن از طرف یک پزشک مورد نیاز می باشد. باید از پیوستن اشخاصی که دارای بیماریهای روحی ، اعتیاد به مواد مخدر یا بی ثباتی های روحی می باشند جلوگیری شود . ضرورت این گزارش شامل اشخاصی می شود که برای دیگران خطرناک می باشند . به عنوان مثال : کسانی که دارای بیماریهای واگیر دار ، شخصیت یا بدن غیر نرمال (نقص عضو ) می باشند و کسانی که توانایی کنترل خود را ندارند .4-کسانی که دارای سوابق جنایی هستند ، دردسر سازها ، جنایتکاران و  کسانی که در ژاپن زندگی می کنند و قوانین محلی را زیر پا می گذارند اجازه راهیابی به بوجین کان را ندارند .5- کسانی که رهنودهای بوجین کان را زیر پا می گذارند ، حتی در یک مقام بالا یا عضو یک انجمن خاص ، به محض انجام دادن بی حرمتی یا حرکات قابل توبیخ باید اخراج شوند . تا حال درهای بوجین کان بر روی تعداد زیادی از مردم که به ژاپن می آمدند باز بود متاسفانه در میان آنها کسانی بودند که در حال مستی دست به خشونت می زدند ، بیماری روحی داشتند و یا دردسر سازهایی بودند که فقط به خود فکر می کردند و نمی دیدند که حرکاتشان نتایج بدی را برای دیگران در بر دارد . بواسطه عملکرد آنها روح سنتی و مقدس بوجین کان تخریب شد . اینگونه اشخاص باید اخراج شوند .6-نظر به رخ دادن تصادفات در هنگام تمرین ( در داخل و خارج از دوجو ) شخص نباید مشکلی برای بوجین کان بوجود آورد . این مورد بسیار مهم است . کسانی که حاضر به تقبل مسئولیت تصادفات و رخدادها در هنگام تمرین بوجین کان نیستند ، نباید پذیرفته شوند . به عبارت دیگر بوجین کان ، صرف نظر از محل ، هیچ گونه مسئولیتی را برای تصادفات و رخدادها در طول تمرین قبول نمی کند . 7-تمام اشخاصی که به بوجین کان می پیوندند باید کارت عضویت یک ساله دریافت کنند این کارت نه تنها نشان دهنده افتخار عضویت در بوجین کان است ، بلکه نشان دهنده این است که شما عضو مجموعه ای هستید که اعضای آن همه یک روح در چند بدن هستند و با قلبی جنگجو گرد هم می آیند تا بوسیله تمرین و دوستی خود را بهتر و قوی تر سازند . این جلال و شکوه یک جنگجوی پاکدامن را نشان می دهد و ترسیم کننده وفاداری و عشق برادرانه است . 8-سنت بوجین کان طبیعت و جامعیت کل حیات بشر را به رسمیت می شناسد و از جاری بودنش بین این دو بخش آگاه است ." شناختن سرچشمه های آرامش و صفا ، اصل اسرار آمیز تایجوتسو است . تمرین کردن راهی است به سوی قلبی استوار ( فو دو شین ) ." دستورالعمل دوجو : 1-بدانیم که صبر بر همه چیز مقدم است .2-بدانیم که شیوه مردانگی از عدالت زاییده می شود .3-لجاجت ، سستی و طمع را سرزنش کنیم .4-در حد طبیعی غم و نگرانی را بشناسیم و به دنبال قلبی پایدار باشیم 5-از طریقت وفاداری و عشق برادرانه منحرف نشویم و همیشه راه خود را بیشتر به سوی قلب بودو ( روش مبارزه ) بگشاییم . ماموریت نینجااز دستــكشهــاي فلــزي كه " نوته شوكن " ناميده مي شد ، قايق هاي تـاشو ، كمانهاي كوتاه با تيرهاي تيز سمي، انواع زهرهاي مهلك بند پايان و جانوران سمي ، سلاحهاي پرتابي همچون  شوريكن "( ستاره ) فوكي بـــاري جوتسو ( شينوپي ) هنر پرتاب سوزن و تيغ هاي آلوده به زهر از طــريق دهــان توســط لولــه هاي مخصــوص ، تبر يا داس تيز فلــزي ( كوري ساري) و شمشير كوتاه مخصوص ( واكي زاشي ) استفاده مي كردند . در تاريخچه نينجا القابي چون " مردان جنگجوي ، سايه هاي پنهان ، مبارزان سياهي ، مردان سايه ، جنگجويان پنهان " و در آخــــــر " نينجاي ماهر " به آنها نسبت داده شده بود .نينجا علاوه بر اينكه قادر به استفاده تخصصي از هر سلاحي را دارا بود به علومي چون شيمي و روانشناسي نيز آگاهي كامل داشت ، مهارت ويژه در اجــــراي فـنون و بكارگيري سلاح و روشهاي بسيار پيچيده رزمي باعث مي شد تا مــردم عادي و سربازان از آنها بهراسند . يك نفر نينجاي ماهر مي توانست يك لشگر را به بازي بگيرد و آنها را ساعته  سرگرم نمايد و در برابر صدها مرد جنگي مقابله كند ، آنان از تله هاي بسيار ساده ولي كاربردي استفاده مي كردند . اين گروه كه به صورت افراد خارق العاده اي در آمده ، افرادي معرفي شده اند كه توانائي بالا رفتن از ديوار صاف يا راه رفتن بر روي آب و هنر غيب شدن را به آنها نسبت مي دادند ، طبعا" اين مسائل صحيح نبوده و فقط افسانه بوده است . با وجود اين ادعاهاي كاذب اين را نبايد انكار كرد كه نينجاها كارهاي عجيب و غير عادي انجام مي دادند ، اين افراد يكي از چند خانواده ايل و تبارهاي مختلف بودند كه هنرهاي مخصوص نينجا ها تعليم مي دادند . مانند : شناي اصولي و بي صدا در آب ، استفاده از دستك هاي چنگال دار براي بالا رفتن از درختان كه به نام " شوكه " خوانده مي شد، قايقهائي كه غرق نمي شدند ، شوريكن ( ستاره هاي پرتابي ) ، علم شيمي جهت ساختن زهرهاي مهلك و مسموم كردن مخالفان كه جزء مبارزه مردانه شناخته نمي شد  آنان براي ماموريت شبانه لباس تمام سياه رنگ مي پوشيدند و سر  صورت خود را نيز زير نقاب سياه رنگي مخفي مي كردند ، جهت رسيدن به هدف خود به هر كاري دست زده و به هر صورت كه لازم بود در مي آمدند . نينجا ها زماني كه مي خواستند بعد از ما موريت شناخته نشوند صورت خود را با اسيد و يا وسائل برنده تغيير شكل مي دادند كه مردم آنها را به عنوان " دزدان شب و تاريكي يا سايه هاي تاريكي و يا جنگجويان سايه و ...مي شناختند .کاتای جیمای (اصلاح شده توسط استاد فرجی)در فیلم زیر کاتای جیمای همراه با نکات و جزئیات دقیق تکنیک ها توسط استاد فرجی آموزش داده شده است. بخوبی ببینید و یاد بگیرید: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    http://s6.picofile.com/file/8195885984/2d6e992cd6c731866530e14469e937e41868172_62223.mp4.html
پاسخ
 سپاس شده توسط حسین کرمانشاهان ، mr.destiny ، رפּـانے شیطـפּـטּ ، eɴιɢмαтιc ، MS.angel ، mahdi.ir ، MOHAMMAD RK ، mT_pOoM_taaK ، آرشاااااااام ، tyjtfhdhr ، عسل شیطون ، saba 3 ، Đęąđ.ğïřł ، royayebarfi
آگهی
#2
"نین جوتسو (忍術): هنر حرکات پنهان"
عصاره هنرهای رزمی




آشنایی با نشست ها، افت ها و استقرارها در نینجوتسو:

کایتن ها:
1- زنپو کایتن (کایتن جلو)
2- یوکو کایتن (کایتن پهلو): خودش به دودسته کایتن راست (میگی کایتن) و کایتن چپ (هیداری کایتن) تقسیم می شود.
3- شماره 3 به 3 دسته تقسیم می شود:
1- اوشیرو کایتن تاچی ناگاره
2- اوشیرو کایتن توموئه ناگاره
3- اوشیرو کایتن کوروما ناگاره
که این کایتن ها به 3 روش دو دست (ریوته) تک دست (کاتاته) و بدون دست (موته) اجرا می شود
شرط در اجرای کایتن ها نگاه به روبرو تا آخرین لحظه است.
 
اوکمی (افت)
1- زنپو اوکمی
2- یوکو اوکمی
 3- اوشیرو اوکمی
 
حالتهای نشستن:
1- سزای
 2- فودوزای
 
نیم پشتک:کایتن
چرخ و فلک:اوتن
 
9 نوکامائه که از کیو 10 تا کیو 1 استفاده می شود:
1- ایچی مونجی نوکامائه
2- شیزن نوکامائه
3- جومونجی نوکامائه
 4- دوکو نوکامائه
5- کوسای نوکامائه
6- هیرا نوکامائه
7- هیچو نوکامائه
8- هوکو نوکامائه
9- بوبی نوکامائه
 
برای اجرای دفاع شخصی یا تای جوتسو:
توری کیهون کاتا
1- کاتاته توری (گرفتن) آی هانامی (موافق)
2- کاتاته توری گیاکو(مخالف)
3- ریوته توری(گرفتن با 2دست)
 
 
سان شین نوکاتا:
1- چی نوکاتا (زمین)
2- سوی نوکاتا (آب)
3- کا نوکاتا (آتش)
4- فو نوکاتا(باد)








احترامات در نینجوتسو

خوب رعایت حقوق دیگران هم یه جور احترام به اونهاست. احترامات در ورزش نینجوتسو جای مختص به خودشو داره . و در کل از مقام بالایی بین همرزمان نینجا برخورداره . در کل میشه گفت چون هنر های رزمی ریشه در فرهنگ آسیایی دارن و در قاره ی کهن ، مردم برای احترامات خاص خودشون ارزش قایلن نینجا ها هم به پبروی از این اصل به استادشون و همرزمان خودشون احترام میذارن . (در کل نینجا ها از آداب و رسوم ژاپنی ها تبعیت میکنند چون نینجوتسو یه ورزش ژاپنیه.) ولی برای احترامات داخل سالن یک سری آداب و رسوم وجود داره که ما هم بخاطر هماهنگی بیشتر بین نینجا های موجود در عالم هستی باید نسبت به این سری از آداب و رسوم ارزشی قایل بشیم . احترامات سنتی : (برگرفته سده از وب سایت نینجوتسو ایران) یكی از عوامل مهم تمدن هر ملتی به تربیت اجتماعی و میزان توجه مردم آن كشور به اصول صحیح معاشرت ورعایت حقوق دیگران ارتباط دارد. شرایط زمان و مكان در چگونگی قواعد اخلاقی تاثیر دارند. هر كشوری دارای آداب ورسوم خاصی است كه زائیده شرایط زندگی مردم آن است ولی به طوركلی دربین همه ملت ها اصول كلی اخلاقی مشتركی وجود دارد كه باید آن را رعایت نمود. در هر فرهنگی درمورد سنت و احترام تعاریف بسیاری آمده است و دراجرای آن از شیوه های متعددی استفاده میگردد. در فرهنگ آسیائی آمده است بزرگان پیران استادان و هنرمندان از جایگاه خاصی برخوردار هستند و باید دربرابر آنان نهایت تواضع را بجا آورد .تواضع و احترام تكنیكی است برای ارتباط و ابراز علاقه نسبت به فرد مقابل (درهركجاكه احترام بگذاریداحترام خواهید دید.) دست دادن به یكدیگر- تعظیم كردن –با دستان علامتی رادرست كردن – جمله را زیرلب زمزمه كردن – زانوزدن – گردن را خم كردن – دو زانو نشستن – سر را به پایین انداختن – به صورت نگاه نكردن – اینگونه رفتار و حركات در هنرهای رزمی نین جوتسو مرسوم است و روزانه هنرجویان مربیان ، سنپای ها و( اوچی دی شی) های نینجا در دوجوهای تمرین این حركات را به دفعات انجام می دهند. Shi-kinhara-mitsu dai- ko-myo این عبارت را نمی توان بطور دقیق به فارسی ترجمه كرد چون پر از احساسات و تركیبات عاطفی است. اما یك نوع برداشت از این عبارت به معنای : ( یك لحظه اثر متقابل بین مغز و روح می تواند راهی باشد برای روشن فكر كردن ) (روشن فكر كردن به معنای هماهنگی بین روح و مغز است كه باید آن را در درون خود كشف كرد.) هنگام ورود مربی به كلاس آموزشی هنرجویان پس از احترامات رسمی اولیه این جمله ها راتكرار كنند. قبل از تمرین O-NE-GAI- SHI-MAS-به معنای : لطفا مرایاری وهدایت كنید. بعداز تمرین DO-MOA-RI-GA-TOGO-ZAI-MAS- به معنای : بسیار سپاسگزارم


جیوکوریو:

این ۵ سطح در مجموع دارای  ۴۳ تکنیک قبل از کمربند سبز در نینجوتسو (نینجا) می باشد  که شامل:
ـ کی کاتا نینجا ۵ تکنیک
ـ توریته کیهون کاتا ۱۰ تکنیک
ـ جوریاکو نوماکی ۱۲ تکنیک
ـ جوریاکو نوماکی ۸ تکنیک
ـ جی ری یا کونوماکی ۸ تکنیک
هم اکنون این نوع آموزش در باشگاه های رسمی نینجوتسو که تحت نظارت هنبو بوجین کان ژاپن و ایران هستند آموزش داده می شود. لطفاً قبل از شروع هر فعالیتی در رشته نینجوتسو و گذاشتن وقت از مربی و سن سی مربوط کاملاً مطمئن باشید که شیوه بوجین کان را تدریس می کند یا خیر. برای دریافت مشخصات استادان نینجوتسو به سایت مرکزی نینجوتسو مراجعه نمایید




آشنایی با دیم ماک

(اهل شب) 1
(اهل شب) 1


[img=508x1371]http://files.theamt.com/files/diagrams/meridian-channels.gif[/img]


(اهل شب) 1
 
 
(اهل شب) 1
(اهل شب) 1
(اهل شب) 1
(اهل شب) 1

 
نینجاهای واقعی همیشه دو تا پوستر بزرگ (مثلا در اندازه A1) تمام نما از نقاط دیم ماک پشت و روی انسان در مکان تمرین (دوجو) نصب می کنند و هر روز سعی می کنند با نشست در روبروی تصاویر و نگاه کردن به آنها و سپس با چشم های بسته نقاط دیم ماک رو در یک انسان تمام نما در فکر خودشون به تصویر بکشند این کار به اونها اجازه می ده تا در مبارزات نقاط کلیدی رو درست تشخیص داده و به اهداف مورد نظر در بدن دشمن ضربه وارد کنند. البته من این تصاویر رو برای این موضوع نگذاشتم چون قرار نیست که ما در مبارزه کسی رو به اون دنیا بفرستیم. هدف از قرار دادن این تصاویر اینه که یاد بگیریم به این نقاط در حین تمرین با دوستانمان ضربه نزنیم. همین دیروز هنگام ضربات پا روی میت که یکی از دوستان تو دوجو میت رو تو دستش گرفته بود یکی از بچه ها با لگد دورانی چنان به یکی از این نقاط (دیم ماک) بیچاره روی ساعدش ضربه زد که نفسش بند اومده بود...

نقاط رو یاد بگیرید تا نامردی ضربه نزنید
چه درحین تمرین چه در حین مبارزه.








پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، MS.angel
#3
اصول کلی انجام تمرین‌های ورزشی
اصول کلی انجام تمرین‌های ورزشی:

• قبل از انجام تمرین، بدن باید حداقل به مدت پنج تا ده دقیقه گرم شود.

• از خم کردن بیش از حد مفاصل به خصوص گردن و زانو پرهیز شود.


• از چرخاندن ناگهانی گردن و ستون فقرات پرهیز شود.

• از انجام حرکات چرخشی یا حرکاتی که باعث فشار از پهلو به مفصل زانو می‌شوند، پرهیز شود.

• از انجام کشش‌های عضلانی به صورت ضربه‌ای (انفجاری) خودداری شود و کشش به صورت فشار پیوسته و یکنواخت اعمال شود.

• انجام کشش‌ها به صورت ناگهانی ممنوع است. کشش ناگهانی باعث پاره شدن فیبرهای عضله و در نهایت کوتاه‌تر شدن عضله می‌شود.

• هر حرکتی که باعث درد شود یا آن را تشدید کند ممنوع است.

• بعد از تمرین، نباید فعالیت به طور ناگهانی قطع شود، بلکه اتمام فعالیت به هفت تا ده دقیقه زمان نیاز دارد



جمله نینجا

استاد: تو برای این سفر به پنج چیز نیاز داری. اولین آن نقشه است، سپس آتش، چاقو و کلید.
شاگرد: شما گفتید پنج چیز.
استاد: پنجمین آن، یک راز است. اون دلیل هست. اون هدف هست.

Master: You need five item for this journey. The first is a map. then fire, a knife, and a key.

Student: You said five things.

Master: The fifth things is a mystery. It is a reason. It is a goal



پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#4
این داستان آخری چه ربطی به نینجا داره؟؟
پاسخ
#5
(16-02-2016، 20:25)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
این داستان آخری چه ربطی به نینجا داره؟؟

مربوط به قانون های نینجاست

به منظور درک رابطه اخلاق و تمرینات هنرهای رزمی این نکته اساسی باید مورد توجه 


واقع شود که حقیقت این هنر در مرحله ای برای رزمی کار به دست خواهد آمد که کاملا 


وابسته به اخلاق وی گردد . اگر فرد در این مرحله واجد الشرایط خاص اخلاقی نباید , 


مهارت و قابلیت او تنها به محدوده معینی ختم شده و بر عکس چنانچه وی دارای شرایط 


اخلاقی نیکو باشد هیچ محدودیتی برای آنچه که او می تواند در این هنر بدست آورد 


وجود ندارد . بروز شرایط خاص اخلاقی در اعمال روزانه فرد بوده و دارای 5 صفت مشخصه 


است که عبارتند از : تواضع و فروتنی , احترام , تقوا و پارسایی , امانتداری و ایمان و در 


نهایت وفاداری و صداقت می باشد . شرایط خاص اخلاقی در اندیشه و روان خود نیز


شامل 5 صفت بارز است که اراده , تحمل , پشتکار , صبر و شجاعت مجموع آنها هستند 


که به روحیات و درون فرد وابستگی کامل دارند . در هنرهای رزمی معروف است که میگویند : 


فروتنی و تواضع پیروز می شود و غرور شکست میخورد , وقتی فردی متواضع است در اصل 


قبول دارد که شخصیتی برتر از او وجود داشته و یا چیزی فراتر از قدرت او است احترام نیز به 


طور کامل با فروتنی مرتبط می باشد . اگر هنرجو متواضع باشد احترام گذاشتن برایش آسان 


بوده و بر اثر همین ادای احترام,بزرگی و شان مقام برای همه سبک های رزمی پدید می آید. 


تقوا , امانتداری و صداقت خصوصیات اخلاقی در اخلاق را کامل نموده و باعث می شود که 


یک هنر جو مفهوم خوبی را از زندگی بدست آورد . صداقت و وفاداری شامل ایمان داشتن به 


عقاید مذهبی , ایده آل های خانوادگی و جامعه بوده که حتی در مقیاس کوچکتر می توان 


از وفاداری به آنچه فرا گرفته نیز یاد کرد . تمام اساتید واقعی هنرهای رزمی بر این باورند که 


این فنون برای جنگیدن ومبارزه محض نبوده,بلکه روشی برای آرامش روح وپاکسازی میباشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#6
ویرایش شد..!
پاسخ
آگهی
#7
زنان نینجا، سایه‌های شب

(اهل شب) 1

زنان نینجا همواره زنانی هستند متفاوت با دیگران و از نظر علم روانشناسی و قدرت جسمی و فکری در سطحی فراتر از افراد عادی و معمولی هستند و علی‌رغم جثه ظریف و ظاهری ساده و آرام، قدرت زیادی برای نفوذ در درون افراد و راهیابی به اعماق روح و روان دشمنان دارند.
یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که در این رشته به زنان (کونوایچی) بانوان نامرئی آموزش داده می‌شود فنون دفاع شخصی (تای جوتسو) است که آنان را قادر می‌سازد تحت هر شرایطی راه نجات، مبارزه و یا حتی فرار را بیابند و با استفاده از این فنون این زنان قادرند به‌تنهائی در مقابل چند نفر ایستادگی کنند و در واقع به علت گذراندن شرایط ویژه آموزشی در کلاس‌های نین‌جوستو، هیچ موضوعی چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روحی قادر به شکست دادن آنان نیست.
دانش و تجربه فرمانده و کلید موفقیت در نبرد است. (فرجی) همان‌طور که گفته شد این رشته تنها طریقت مبارزه و جنگیدن نیست و حتی در راه از بین بردن نقاط ضعف و روحی و جسمی و گسترش نقاط مثبت و استعدادها تلاش می‌کند و در واقع ماهیت این رشته به‌نحوی است که از هر فرد عادی می‌تواند موجودی فراتر از عادی بسازد.
یکی از مشخصات ویژه این هنر برای بانوان خودباوری و کشف استعدادهای پنهان‌مانده در درون آنهاست. در هنرهای رزمی نین‌جوتسو جدا از فضیلت باطن، به نمود و تجلی آن در برخورد و رفتار با دیگران نیز اهمیت داده می‌شود و در این‌باره بیش از همه بر فروتنی تأکید بسیار شده است.
البته نباید فراموش کرد فروتنی ورزشکاران نباید ذلت به همراه داشته باشد بلکه هر چیزی مرزی دارد و نباید به خود اجازه داد با شخصیت و روح یک نینجا حتی به‌صورت شوخی بازی کرد. (ورزش، قدرت، فروتنی( به یک نینجای واقعی همیشه تعلیم داده می‌شود که فراموش نکند. باید که همواره چون نخستین دیدار، با دیگران فروتن بود.
آموزش برای بانوان قرن حاضر در شرایط فعلی نسب به گذشته خیلی سخت‌تر شده ولی امروزه آنان با تلاشی مداوم و خستگی‌ناپذیر به همراه از خودگذشتگی، مانند جویباری به مسیر خود ادامه می‌دهند.
همه ساله در خارج و داخل کشور مسابقات جذابی هم‌چون پرتاب شواریکن (ستاره نینجا) فوکیای جوتسو، کاتا و انواع کومیته در تمامی رده‌های سنی تحت نظارت فدراسیون برگزار می‌گردد.
عبور از موانع با حرکاتی آکروباتیکی، شرکت در شیندوشیکای (اردوهای) کوتاه مدت، اجرای تمرینات سخت، استفاده از انواع سلاح‌های سنتی و پیشرفته و مدرن برای بانوان و هم‌چنین برگزاری مسابقات کتبی و انواع رقابت‌های مقاله‌نویسی و خاطره‌نویسی این ورزش را از سایر ورزش‌ها جدا ساخته است. هر نینجا خود را با خانواده می‌بیند و در تمرینات خود فریاد می‌زند (اتحاد باعث قدرت است)
همیشه هنر دشمنی دارد به نام جهالت.
یکی از تکنیک‌های تای جوتسو کیو ۸ کمربند زرد نین‌جوتسو (نینجا) (کوکی شیندن ریو)
بانوان نین‌جوتسو نیک‌رفتاری و فروتنی را راز محبوبیت در میان مردم می‌داند و سعی می‌کند تفکر و ذهن خود را پاک ساخته و قلبی استوار و محکم پرورش دهند.
قسمتی از کتاب آموزشی رازهای نهفته نینجا و کتاب کونوایچی نینجا (زنان سایه) به تألیف: اکبر فرجی، بنیان‌گذار و مؤسس بوجین‌کان دوجو نینجا هنرهای رزمی نین‌جوتسو در ایران فدراسیون ورزش‌های رزمی.


نین جوتسواز حقیقت تااسطوره

(اهل شب) 1

در واقع معنی نینجا لقب یک مبارز واقعی پنهانی است که هرگز نمی‌توان به آن دست پیدا کرد. نینجا در نین جوتسو معنا پیدا می‌کند و به تنهائی بی‌معنا می‌باشد. در افسانه‌ها و داستان‌های ژاپنی نینجا قدرتی به تمام معنا به‌شمار می‌رود و از احترام و جایگاه خاصی برخوردار است. نینجا برای یک ژاپنی به مانند رستم برای یک ایرانی است. نینجا به‌عنوان یک سلحشور حرفه‌ای در استفاده از سلاح‌های بی‌شمار زبردست می‌باشد. در یک لحظه پیدا می‌شود و لحظه‌ای دیگر ناپدید می‌شود. هرگز تفکر و حرکاتش قابل پیش‌بینی نیست. همیشه از غیرممکن، ممکن را می‌سازد سایه‌ای متحرک، آرام و بی‌صدا
یک نینجا بودن
نینجا بودن در واقع فکر کردن به یک روش ساکت و آرام است. نینجا باید به آرامی سایه حرکت کند. یکی از اساتید هنرهای رزمی معتقد است که: همیشه فرد قوی‌تر شکارچی و فرد ضعیف شکار است. این بدین معناست که نینجا می‌داند از چه راهی به خواسته‌هایش برسد، حتی اگر رسیدن به خواسته‌های او سال‌ها طول بکشد.
نینجا شدن
احتیاج به صبر و شکیبائی فراوان دارد باید در تمامی جوانب کارکرد و از طبیعت الهام گرفت. نینجا باید قادر باشد طبیعت را همچون خون در رگ‌هایش حس کند. نینجای واقعی سلطان شب است.
افزایش قدرت درک و اندیشهٔ یک نینجا وابسته به تمرینات ویژه و ممارست اوست.
کن ساتو: آزمون و تست یک نینجا مهار.
زمانی که خطر یک نینجا را تهدید می‌کند و این خطر جدی است، نینجا باید موقعیت را بررسی کرده و دریابد که کجا بوده و چرا در آن مکان است. این تعمق باعث می‌شود که وی بهترین درک را دربارهٔ علل پدیدآوردندهٔ آن موقعیت به‌دست بیاورد.زمانی که به بقا مطرح می‌شود، یک نینجا باید منطقه را ارزیابی کند. پیرامون خود را مشاهده کرده و یک تصویر ذهنی از وضعیت خود پیدا کند که بدین وسیله به امنیت خواهد رسید. یک نینجا نمی‌تواند بدون داشتن جهت و مسیر صحیح حرکت کند. او همواره باید به غریزه و حس خود متکی باشد و درون خود را کاوش کرده باشد.به نقطهٔ ضعف و مثبت خود آگاه باشد توان خود را محک زده باشد تا هرگز نگذارد زندگیش به خطر بیافتد.
نین جوتسو کای = آرامش در طوفان نینجا زانشین کرده هرگز اسیر شیطان نمی‌شود.
یکی از بزرگترین رهبران نینجا در ۲۰۰ سال پیش چنین گفته است:
سایهٔ پنهان با روش‌های ساده به هدف نزدیک می‌شود در فرصتی مناسب هدف را نابود می‌سازد.
هاتوری: یکبار شکست خوردم، دوبار موفق نشدم، چیزی که مرا وادار کرد که به کوشش ادامه دهم و تسلیم ناملایمات و مشکلات و موانع
نین جوتسو و نینجای امروزی:
نینجای امروزی تفاوت فکری و ایدئولوژی بسیاری با نینجای ۴۰۰ سال پیش دارد، چرا که در آن زمان قانون کامل و جامع وجود نداشت و هر کسی باید حق خود را توسط زور و یا اجبار می‌گرفت برای به‌دست آوردن روزی خود و خانوادهٔ یک نینجا باید بارها و بارها خود را به خطر می‌انداخت و هر لحظه در انتظار انتقام بود.نینجای امروزی همراه با پیشرفت علوم و فنون جنگی تغییر یافته است دیگر لازم نیست ساعت‌ها برای مقدار کمی سم به کوه‌ها و دشت‌ها برود و خود را به خطر بیندازد، دیگر لازم نیست برای از بین بردن چیزی و یا رسیدن به مقصودی از نقشه‌های شیطانی استفاده کند یا برای تهیهٔ یک ابزار جنگی روزها و ماه‌ها وقت خود را صرف کند. نینجای امروزی ترکیبی از هنر و سنت است. نینجای امروز احتیاج به آرامش و صلح دارد او هنر نین جوستو را فرامی‌گیرد که از آن لذت ببرد و در مواقع لزوم از شرافت و حیثیت خود و خانوادهٔ خویش دفاع کند. نینجای امروزی با تفکر عمیق‌تر، به مسائل روز می‌اندیشد. نینجای امروزی از ورزش کردن لذت می‌برد و جسم و روح خود را تقویت می‌کند تا در زندگی ماشینی امروزه سالم بماند. نینجای امروزی بی‌تفاوت‌تر از دیروز فکر می‌کند. علوم و فنون جنگیدن نینجای امروزی سریع‌تر شده است. باید اعتراف کرد که اگر تکنیک‌های نینجای امروزی هدایت و کنترل نشود بسیار خطرناک‌تر از نینجای قدیم است. البته قادر ذکر است امروزه تنها به جنبه‌های ورزشی و اهداف عرفانی این هنر باستانی تکیه می‌شود. به‌عبارتی نمی‌شود در کلاس‌های عمومی و در مقابل افراد عادی تکنیک‌های ویژه‌ٔ نینجا را نشان داد چرا که سالیان درازی است که این علوم سری به‌صورت انحصاری باقی مانده است تا به‌دست سوءاستفاده چنان نیفتد که جامعهٔ انسانی را به خطر بیندازد.آنان افراد بی‌خردی هستند که برای رسیدن به قدرت و ثروت از خانواده و انسانیت خود گذشته و خود را ارزان می‌فروشند. هنرجوی نین جوتسو همیشه بیشتر به‌دنبال کسب مهارت است نه عنوان بی‌پایدار.
(گرفته شده از کتاب نین جوتسو از حقیقت تا اسطوره)
آگاهی و دانش، از شناخت بدن باعث افزایش اعتماد به‌نفس و بی‌نقص اجراء کردن عملیات شماست.
نوشتهٔ: کانچو اکبر فرجی
بنیانگذار مؤسس بوجین کان دوجونینجا در ایران
کونو ایچی نینجا (زنان نین جوتسو ”نینجا“)
نوشتن در رابطه با موجودی همچون گل خاردار که در زیر آب رشد کرده است بسیار دشوار است به‌خصوص کونوایچی نینجا واقعی چون باید روزها و شب‌ها در زیر آب باشی تا بتوانی به‌طور واقعی آن گل را رؤیت کنی آیا می‌توانی زنده بمانی؟
چه بسا هنر بانوان در انواع روش‌های نین جوتسو ظریف‌تر و مؤثرتر به‌کار می‌رود. یک نینجا در حین ناباوری می‌تواند به مقصود و اهداف خود برسد و معمولاً روی خانم‌ها برداشت‌ها همراه با ظرافت‌های زنان و مادران همراه با بی‌جراتی شکل گرفته شده است.
تعلیمات سازمان یافته در هنرهای رزمی نین جوتسو که شامل: صحیح و آرام حرکت کردن، با دقت به محیط نگاه کردن، شناختن توانائی‌های روحی و جسمی خود، استفاده کردن از استعدادهای درونی، انواع تمرینات بدنسازی، کاربرد انواع سلاح سنتی و مدرن سرد و گرم، شناخت علم شیمی، (شهر، کوهستان، جنگل)، حرکات آکروباتی، انعطاف بدنی و تیرگی و پنهان ماندن در شب، جهش‌های سریع و بلند برای عبور از موانع، عبور و بی‌صدا و آرام، عکس‌العمل‌های سریع در برابر محرک‌های ناگهانی، اجراء حرکات زیبای کاتا، انواع درگیری‌های با سلاح و بدون سلاح در برابر متجاوزین، درک به موقع از محیط و الهام گرفتن از طبیعت مسائلی است که از یک نینجای خانم فردی منحصر به فرد می‌سازند.در نین جوتسو عناصر روحی و معنوی نقش بسیار مهمی بازی می‌کنند و طریقت این هنر در جنگیدن خلاصه نمی‌شود بلکه دارای معنای وسیع‌تری است یعنی به حیات و زندگی و نوعی تعادل و تداخل بین آگاهی فردی و آگاهی کیهانی اشاره دارد. نینجا فردی هست که تحت هر شرایطی محیط بر وی اثر منفی ندارد و می‌تواند مسائل را از قبل پیش‌بینی کند و راهکارهای موردنیاز را از قبل پایه‌ریزی کند و به همین دلیل قادر به انجام اعمال خارق‌العاده و کارهای دور از ذهن می‌باشد.زنان نینجا همواره زنانی هستند متفاوت با دیگران و از نظر علم روانشناسی و قدرت جسمی و فکری در سطح فراتر از افراد عادی هستند و علی‌رغم جثه‌ٔ ظریف و ظاهری ساده و آرام، دارای قدرت زیادی برای نفوذ در درون افراد و راهیابی به اعماق ذهنی دشمن را دارند.راه‌های زیادی برای مقابله با نیروی حریف وجود دارد که بسیار راحت‌تر و بی‌خطرتر هستند که می‌توان با استفاده از این راه‌ها اثر بیشتری بر روی حریف گذاشت. یکی از مهمترین مسائلی که در این رشته به زنان آموزش داده می‌شود فنون دفاع شخصی است که زنان را قادر می‌سازد تحت هر شرایطی راه نجات، مبارزه و یا حتی فرار را بیابند و با استفاده از این فنون این زنان قادرند به تنهائی در مقابل چند نفر ایستادگی کنند و در واقع به‌علت گذراندن شرایط ویژه هیچ موضوعی چه فیزیکی و چه رزمی قادر به شکست دادن آنها نیست. زنان واقعی نینجا غیرقابل پیش‌بینی هستند و هرگز نمی‌توان به راحتی به آنان اعتماد کرد. (شوگان)همانطور که گفته شد این رشته تنها طریقت مبارزه و جنگیدن نیست و حتی در راه از بین بردن نقاط ضعف روحی و جسمی و گسترش نقاط مثبت و استعدادها تلاش می‌کند و در واقع ماهیت این رشته به نحوی است که از هر فرد عادی می‌تواند موجودی فراتر از یک فرد عادی بسازد.یکی از مشخصات ویژه‌ٔ این هنر برای بانوان خودباوری و کشف استعدادهای پنهان مانده در درون آنهاست. در پشت ظاهری آراسته، ظریف و نهیف، مظلومان، کوچک، جنگجوئی مخوف پنهان شده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#8
(اهل شب) 1


(اهل شب) 1



(اهل شب) 1



(اهل شب) 1



(اهل شب) 1
(اهل شب) 1


(اهل شب) 1


(اهل شب) 1


(اهل شب) 1

(اهل شب) 1

(اهل شب) 1


(اهل شب) 1



(اهل شب) 1


(اهل شب) 1


(اهل شب) 1

(اهل شب) 1\

(اهل شب) 1







(اهل شب) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#9
ارزش هر نینجا، به اندازه دانش اوست .
خردمندترین نینجا، قدرتمندترین نینجا است . 
اقبال، حامی نینجایی شجاع است .
اعتماد به نفس، اولین راز نینجاست .
 پایداری و  وفاداری  سرشت  مردان و زنان پاک اندیش نینجاست .
عمل به حق ، ظرافت نینجاست .
یك نینجای شجاع، به هزار شمشیر می ارزد .
برای یك نینجای شجاع، هیچ چیز غیر ممكنی وجود ندارد .
بزرگترین سرمایه یك نینجا، اعتماد به نفس است .
ارزش هر نینجا، به قدر همت اوست .
ورزش – قدرت – تواضع
تصور بیهوده خرد را كم می كند.
نینجا صبردرنومیدی را ابزار فلسفه  می داند.
فداكاری درسكوت –درد بی فریاد است .
وجودوافكار درونی هرانسانی به مانندجزیزه ای است كه درآن باید پا گذاشت وجستجو كرد.  
جزیزه بعضی از انسانها به اندازه كف دست آنان است .
هنر در عمل نینجاست  نه  تنها دراندیشه او  
احساسات بخشی از طبیعت من است ، گاهی اوقات فوق العاده و بعضی وقتها رنج آور است.
همرزم نینجا خود رابیاد آورید زمانی که دیگر قادر به حرکت نیستید دیگر نمی توانید حرف بزنید نمی توانید راه بروید و نمی توانید  نفس گشیدن لذت ببرید قادر به دویدن نیستید. پس زمان راازدست ندهید و  سعی کنید حقیقت زندگانی را کشف کرده  خود را سیراب  کرده تا دیگر حسرت بر دل نداشته باشید. که چرا زمان را ازدست دادم . خواب را بگذارید برای زمان مرگ باید بیدار ماند و کمال وجود زندگانی نهایت استفاده رابرد.
تجربه کنید و به رایگان دراختیار فرزندان ودوستان خود قرار دهید.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#10
(اهل شب) 1


در زمانی که در حال ورزش هستید ناگهان در پهلوی خود درد شدیدی احساس میکنید. هر کسی پاهای خود را بالا و پائین ببرد و در همان حال به سرعت نفس بکشد، دچار درد پهلو میشود. بنظر میرسد که  درد پهلو ناشی از چنگ شدن(اسپاسم) دیافراگماست. دیافراگم پرده ای ماهیچه ای بین شکم و قفسهٔ سینه است که تنفس را کنترل میکند. این چنگ شدن وقتی اتفاق میافتد که دیافراگم خون کافی در هنگام ورزش دریافت نمیکند.

بالا و پائین کردن پاها فشار بر روی ماهیچه های شکم را زیاد میکند که به دیافراگم هم منتقل میشود. در همین حال، تنفس سریع ششها را منبسط کرده و دیافراگم را به پائین میفشارد. این فشار دو طرفه از بالا و پائین بر روی دیافراگم خون را از آن خارج کرده و دچار کمبود اکسیژن میکند. بدون اکسیژن کافی، ماهیچه ها دچار گرفتگی دردناک میشوند. کسانی که تازه ورزش را شروع کرده اند، بیشتر مستعد درد پهلو هستند. اینها تنفس سریع و کوتاه میکنند و پیش از اینکه ماهیچه های شکم خود را با ورزش تطبیق دهند فشار زیادی بر آنها می اورند. این ماهیچه ها ممکن است به اندازهٔ کافی برای مقاومت در برابر حرکات سریع اندامهای درونی شکم قوی نباشند و بر دیافراگم فشار آید.

غذا هم ممکن است فشار وارد شده بر دیافراگم را بیشتر کند. خوردن غذای دیرهضم و چرب قبل از ورزش معده را سنگین تر کرده و دیافراگم را میفشاردو اگر هر بار که ورزش میکنید پهلو درد میگیرد، احتمال دارد جریان خون به روده ها دچار اشکال شده باشد.




درمان درد پهلو:




اغلب کم کردن سرعت حرکت درد پهلو را آرام میکند. اگر اینطور نشود، کارهای زیر را انجام دهید. بایستید و بدمید. اگر نمیتوانید دراز بکشید، لااقل بایستید و انگشتان را بر نقطهٔ درد بفشارید. این محل معمولاً درست زیر دنده ها و در طرف راست است. سپس لبها را حلقه کرده و با فشار هوا را بیرون بدهید. این کار فشار را از روی دیافراگم بر میدارد و میتوانید بدون درد به دویدن ادامه بدهید.

نفس عمیق بکشید. راه رفتن آرام و بلند کردن دستها تا بالای سر راه دیگری برای کم کردن فشار روی دیافراگم است. وقتی دستها را بالا میبرید، نفس عمیق بکشید و با پائین آوردن آنها نفس را بیرون بدهید. با شکم نفس بکشید. برای جلوگیری از شروع درد پهلو، با شکم و بطور عمیق تنفس کنید. به آرامی ورزش را شروع کنید و به تدریج بر سرعت و شدت آن بیفزائید تا تنفس و بدن خود را با آن وفق دهند. بعد از غذا فعالیت نکنید. اگر مستعد درد پهلو هستید، تا دو ساعت بعد از غذا فعالیت زیاد از خود نشان ندهید. چربی نخورید. غذاهای چرب و پرپروتئین مثل گوشت قرمز و لبنیات پرچربی بیشتر در معده میمانند و دیافراگم را مدت بیشتری به پائین فشار میدهند. اگر باید غذا بخورید و بدوید، چیزی زودهضم و کم حجم بخورید.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان