امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا لثه زنان ضعیف‌تر از مردان است

#1
چرا لثه زنان ضعیف‌تر از مردان است

استرس و اضطراب زنان سبب بروز عفونت و بیماری‌های لثه و دندان می‌شود.
چرا لثه زنان ضعیف‌تر از مردان است 1فاضل دندان پزشک در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مراقبت‌های لثه اظهار داشت: بهداشت دهان و دندان یکی از مسائل مهم هر فرد است به طوری که لثه‌های مناسب و سالم سبب ایجاد سلامت جسم و روح می‌شود افراد باید به طور روز‌مره از لثه‌های خود مراقبت‌های کافی را داشته باشند.

وی بیان کرد: مصرف دخانیات، استرس و فشار عصبی و استفاده از رژیم غذایی نامناسب تاثیر منفی بر سلامت و زیبایی‌های لثه‌ها دارد که خود این بیماری لثه سبب بروز حملات قلبی و چاقی در اثر عفونت لثه می‌شود.

این متخصص افزود: به دلیل مصرف غذاهای حاوی شکر و نشاسته، در لثه و مجاورت دندان‌ها باکتری‌های زیادی تولید می‌شود، زیرا محیط دندان و بخصوص لثه‌های مناسب برای رشد قارچ‌های دندان بوده و همین بیماری سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی و دفاعی بدن می‌شود.

فاضل با بیان اینکه ویتامین‌ C برای مراقبت از لثه مناسب است، تصریح کرد: این ویتامین‌ها عمدتا در میوه و سبزی موجود است و ویتامین‌ C ساخت سلولهای جدید در لثه و دیگر نقاط بدن بسیار مفید است، زیرا فیبرها سبب تقویت لثه می‌شوند.

وی ادامه داد: زنان به علت اینکه سیستم ایمنی و دفاعی آنها ضعیف‌تر از مردان است باید بیشتر مراقب سلامت جسم و بخصوص دندان‌هایشان باشند زیرا لثه عامل بروز عفونت و انتقال آن به دیگر نقاط بدن است.

این دندانپزشک ابراز داشت: استرس و فشار روحی عامل از بین رفتن لثه‌هاست و به دلیل اینکه زنان اکثرا عاطفی هستند، سریع ملتهب شده و این سبب خراشیدن لثه‌هایشان می‌شود.

فاضل اضافه کرد: لثه‌های متورم، پایین رفتن لثه، بوی بدن دهان، شل شدن دندان‌ها و مشاهده خونریزی هنگام مسواک زدن از نشانه‌های بیماری لثه در زنان است.

این متخصص عنوان کرد: در طی دوران بارداری ترشح هورمون‌هایی چون پروژسترون و استروژن در بدن برای آمادگی مادر جهت پذیرش جنین بالا می‌رود و این افزایش هورمون‌ها سبب حساس تر شدن لثه می‌شود.

وی در پایان گفت: استخوان‌های زنان از نظر اسکلت و استحکام ضعیف‌تر از مردان بوده و همین امر سبب ایجاد بیماری‌های مختلف از جمله لثه می‌شود.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حقایق جالب زنان ودختران که نمیدانستید(ورود آقایان اکیداممنوع)
  چرا زنان کمتر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟
  متولدین کدام ماه‌ها در ریاضی ضعیف‌ترند؟؟؟؟
  راز جذابیت برای مردان
  راز موفقیت زنان خودساخته=)
  99میلیون رنگی که فقط زنان درک می کنند
  نسل مردان در حال منقرض شدن است؟!
  نیروی هسته ای ضعیف
  حسی در زنان که بسیار قوی تر از مردان است!
Thumbs Up کدام تیپ مردانه زنان را جذب می‌کند!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان