امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه افرادی صلاحیت نگهداری از حیوانات را دارند؟

#1
چه افرادی صلاحیت نگهداری از حیوانات را دارند؟ 1

سرپرست اداره کل محیط زیست استان همدان از وجود 6 منطقه حفاظت شده در استان خبرداد و گفت: این مناطق به ثبت رسیده و مصوبه شورای عالی محیط زیست را داراست.

"سیدعادل عربی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، از وجود 12 منطقه شکار ممنوع معرفی و تصویب شده توسط سازمان محیط زیست خبرداد و افزود: در مجموع 17 منطقه تحت مدیریت در استان وجود دارد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیر نظر محیط زیست استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: مناطق تحت مدیریت به علت وجود چند گونه شاخص از جمله پستانداران بزرگ جثه به عنوان منطقه تحت مدیریت معرفی می‌شوند و اداره کل محیط زیست استان همدان اعتقاد دارد مناطق را می توان بر اساس لیست گونه‌های دیگر به عنوان مناطق تحت مدیریت معرفی کرد.

عربی با بیان اینکه منطقه کرفس همدان به علت وجود گونه سیاه گوش شکار ممنوع اعلام شده است، تاکید کرد: منطقه شکار ممنوع تجرک به علت وجود انواع کبک‌ها جزو مناطق خوب محسوب می شود و در آن منطقه برای حفظ پرندگان به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شده است.

وی بر اهمیت حمایت از حیوانات حیات وحش تاکید کرد و افزود: در حال حاضر اگر حیواناتی از گونه‌های حیات وحش آسیب ببینند، افرادی که این حیوانات را پیدا می‌کنند باید به اداره کل محیط زیست تحویل دهند و یا با هماهنگی مجموعه محیط زیست آن را در منزل خود نگهداری کنند.

سرپرست اداره کل محیط زیست همدان گفت: اگر حیوانی بیمار باشد مجموعه محیط زیست امور درمانی آن را انجام می دهد که اگر درمان شود به زیستگاهش بازگردانده می شود.

وی ادامه داد: اگر حیوانی غیرقابل درمان باشد و از بیماری اش از جمله قطع نخاعی زجر بکشد با دادن داروی بیهوشی آن را تلف می کنند که از این گونه اتفاقات طی چهار سال گذشته دو مورد اتفاق افتاده است.

عربی تاکید کرد: در شرایطی که توانایی زندگی حیوان مورد نظر در زیستگاه طبیعی امکان نداشته باشد حیوان به مرکز نگهداری حیوانات که در برخی استانها وجود دارد منتقل می شود و در غیر این صورت افرادی که طبیعت دوست هستند و دغدغه محیط زیست دارند می توانند با هماهنگی مورد نظر حیوان مورد نظر را نگهداری کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که صلاحیت نگهداری از حیوان مورد نظر برای مجموعه محیط زیست ثابت شده باشد به صورت امانی می تواند حیوان را نگهداری کند.

وی گفت: فرهنگ سازی و آموزش در مباحث زیست محیطی بسیار اهمیت داشته و باید مسئولان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Photo 10 گونه جانور های عجیب و انسان هایی که درآینده وجود دارند.
  چرا جانوران فقط یک سر دارند؟
  باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید
Photo عادت های عجیب جفتگیری حیوانات
  انگل‌ها هم انگل دارند!
  آیا میدانستید حیوانات چقدر عمر می کنند؟
  چرا باید فرض کنیم حیوانات خودآگاهی دارند؟
  راه های نگهداری از محیط زیست
  عکس های دیدنی از کندترین و سریع ترین حیوانات
  300 دانستنی و راز جالب درباره حیوانات + سری 2

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان