امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین سالن های کنسرت تهران

#1
لذت رفتن به یک کنسرت موسیقی، فقط در خواننده و بقیه تیم کاری آن نیست، یک سالن خوب می تواند تکمیل کننده لذت حضور شما در یک برنامه موسیقی باشد. در این گزارش به معرفی بهترین سالن های اجرای موسیقی در تهران می پردازیم.


تالار وحدت


بهترین سالن های کنسرت تهران 1

تالار وحدت یکی از بهترین سالن های اجرای کنسرت در تهران است. این سالن اوایل فقط برای اپرا و اجرای موسیقی کلاسیک بوده که کماکان به صورت امروزی درآمده 9و اجازه اجرای کنسرت های پاپ هم در آن داده می شود.

تالار وحدت سال 1347 راه اندازی شد. هم اکنون در مجاورت آن، ساختمان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در خیابان استاد شهریار قرار گرفته است. این تالار شامل یک سالن همکف و سه طبقه بالکن به صورت مدور می شود که در مجموع گنجایش 900 تماشاگر یا شنونده را دارد. گنجایش کم سالن یکی از امتیازهای منفی تالار وحدت است.

نمای بیرونی بالکن ها به شکل نیم دایره است که از داخل به سبک کنگره های هخامنشی گچ بری شده است. همچنین ساختمان دارای دو زیرزمین تالار کنسرت، شامل صحنه و سالن تماشاگران در طبقه همکف و ساختمان اداری است. آوانسن یا صحنه پیش آمده تالار وحدت، ارتفاع استاندارد 80 سانتیمتر و قوس اصلی به شعاع 15 متر دارد که برای تئاتر کاملا مناسب و برای موزیک، تا حد زیادی مناسب است.

سن اصلی تالار وحدت با عرض 12 متر و بیش از 10 متر عمق دارای سه سیستم سن متحرک است. تالار وحدت دارای دو پرده اصلی نمایش است که با فاصله یک متر و نیم از هم و در قاب های جانبی صحنه کاملا پنهان می شود. این تالار دو سیستم پرده آهنی ضد حریق و کاملا آکوستیک دارد.

سیستم نورپردازی تالار وحدت ساخت شرکت ای بی دی بلژیک و تحت لیسانس آلمان است. این سیستم دارای 120 مدار 5 کیلووات و 120 مدار 2 و نیم کیلووات است که در قسمت های مختلف سالن تماشاگران و صحنه به وسیله کوبلینگ های مخصوص فلزی تقسیم شده است.

این تالار دارای یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های صوتی حال حاضر دنیاست که در تاریخ 22 بهمن سال 1388 توسط شرکت ایرانی نصب و توسط نماینده9 شرکت میر راه اندازی و کالیبره شد.

امکانات تصویری تالار وحدت نیز شامل امکان تصویربرداری با سه دوربین و پروجکشن ها و امکان پخش تصویر است که تاکنون برنامه های متعددی را پوشش داده است اما این سالن در بسیاری از مواقع از نظر کیفیت صدابرداری در سطح پایینی قرار دارد.




اریکه ایرانیان


بهترین سالن های کنسرت تهران 1

این سالن را می توان نخستین سالن خصوصی و شخصی در ایران بعد از انقلاب دانست که تماما توسط بخش خصوصی اداره می شود. سالن کنسرت اریکه ایرانیان در طبقه اول مجتمع قرار دارد و دارای ظرفیت 1450 صندلی است. قسمت هایی از سن این کنسرت هال به صورت متحرک بوده و سالن آن با مساحت 1400 متر مربع در یک و نیم طبقه بنا شده است.

علاوه بر سالن اصلی، مجموعه کنسرت هال دارای اتاق های گریم خانم ها و آقایان، اتاق مانیتورینگ، اتاق صدا، اتاق تصویربرداری، سالن تشریفات وی آی پی و اتاق هایی برای مدیریت و کارکنان با مساحت 600 متر مربع است.

از ویژگی های این سالن کنسرت، طراحی آن به گونه ای است که می توان از آن به صورت چند منظوره برای برگزاری سمینارها، همایش ها، شوهای تلویزیونی، تئاتر و ... استفاده کرد.

این سالن نخستین سالن کنسرت در خاورمیانه است که از سیستم صوتی کاملا حرفه ای شامل میکسر 52 کانال لگند 3000 بهره می برد. سیستم های بلندگوی این سالن هم بسیار حرفه ای است. طراحی فضای سالن کنسرت به صورت مدرن با ترکیبی از اسپیس فرم و MDF و چوب و پارچه، تمامی سطوح آن با سیستم آکوستیک صدا همگون و هارمونی خاصی ایجاد می کند.

همچنین دیگر مشکل مهم این سالن همچون سالن میلاد نمایشگاه بین المللی این است که مخاطبان در انتهای سالن، به راحتی نمی توانند صحنه و روی استیج را ملاحظه کنند. اریکه ایرانیان دارای دو طبقه زیرزمین برای پارکینگ است که تعداد زیادی ماشین در آن جای می گیرد. این پارکینگ بزرگ، امتیاز مثبتی برای اریکه ایرانیان است.




تالار رودکی


بهترین سالن های کنسرت تهران 1
ساخت تالار رودکی همزمان با تالار وحدت شروع و افتتاح شد. شامل سالن اصلی در طبقه سوم و بالکن در طبقه چهارم است. این تالار مجموعا گنجایش 200 نفر را دارد. سن تالار رودکی ثابت است و فقط برای تمرین ارکستر و اجرای گروه های موسیقی طراحی شده است. همچنین انتهای صحنه به اجرای گروه های ارکسترال و گروه کر اختصاص داده شده است.

تالار رودکی میزبان کنسرت گروه های موسیقی سنتی، کلاسیک و اجراهای ارکسترال بوده است. کنسرت گروه های موسیقی معاصر، مدرن، تلفیقی، سنتی، رسیتال های پیانو، ویولن، فلوت، گیتار کلاسیک، ارکستر محلی، کر فیلارمونیک و کنسرت همنوازان و بسیاری برنامه های موسیقایی دیگر در تالار رودکی اجرا شده اند.

تمام طبقات تالار رودکی در زمان افتتاح به استقرار مدیر و رهبر ارکستر، نوازندگان سازها، بخش فنی، تمرین و اجرا اختصاص داشته است که در طول زمان به واحدهای اداری تبدیل شده است.




تالار ایوان شمس


بهترین سالن های کنسرت تهران 1

تالار ایوان شمس که قبلا نام آن تالار حرکت بود. محل برگزاری انواع تئاترها: کنسرت ها و همایش هاست. ایوان شمس که از فروردین 1389 توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاسیس شد. مجموعه ای با امکانات منحصر به فرد و نیروهای انسانی مجرب که تاکنون افتخار میزبانی برنامه های فاخر فرهنگی، هنری و اجتماعی بسیاری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

ایوان شمس دارای مدرن ترین تجهیزات جهت برگزاری کنسرت ها، نمایش ها، سمینارها و همایش ها، افتتاحیه فیلم های سینمایی، اعم از 35 میلیمتری و سه بعدی است. سالن اصلی آن 400 صندلی و سالن کوچک دارای 70 صندلی است. مراجعه کنندگان امکان استفاده از پارکینگ این مجموعه را هم دارند. این تالار نسبت به سالن های کنسرت دیگر بسیار کوچکتر است و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.




برج میلاد


بهترین سالن های کنسرت تهران 1

مرکز همایش های برج میلاد نخستین گزینه ای است که هر خواننده ای برای برگزاری کنسرتش به آن چشمداشت دارد. برج میلاد تهران به دلیل شکوه و عظمتی که دارد، فریبنده است. مرکز همیاش های بین المللی برج میلاد با توجه به ویژگی ها و برخورداری از امکانات منحصر به فرد و همچنین استفاده از منابع انسانی متخصص و مجرب و با استقرار سیستم های مبتنی بر مدیریت کیفیت و استانداردسازی درصدد برگزاری رخدادهای مختلف بر اساس مدیریت رویدادها و رخدادها است.

این برج اما چندین سالن مجزا و مستقل دارد. پارکینگ بزرگ و طبقاتی این برج یکی از امتیازهای مثبت برای سالن کنسرت ها به حساب می آید. این سالن دارای 1600 نفر ظرفیت است که یکی از بزرگترین سالن های ایران به حساب می آید. البته در مدیریت این مرکز همایش برخی تنگ نظری های سیاسی هم وجود دارد که موجب رنجش اهالی هنر شده است.




وزارت کشور


بهترین سالن های کنسرت تهران 1

مرکز همایش وزارت کشور عنوان یکی از بزرگترین تالارهای کشور را برای اجرای زنده موسیقی، برنامه ها و سمینارهای مختلف با خود یک می کشد. خوانندگان بسیاری تجربه کنسرت در این سالن را داشته اند که می توان به خواننده هایی همچون محمد اصفهانی، خشایار اعتمادی، بنیامین بهادری، حمید عسگری و ... اشاره کرد.

این سالن با موقعیت بزرگراه شهید گمنام، بین میدان گل ها و میدان فاطمی در اصلی ترین معبر شهری قرار گرفته و به دلیل نداشتن پارکینگ، برگزاری کنسرت در آن با مشکل مواجه می شود.

ایجاد راه بندان در بزرگراه شهید گمنام، حد فاصل میدان های فاطمی به گل ها، اجرای کنسرت یا دیگر برنامه های این همایش برای کسانی است که می خواهند از میدان فاطمی به غرب تهران بروند.

ظرفیت این سالن را 5 هزار نفر تخمین زده اند اما تجربه جمعیتی بیش از این را نیز داشته است. این سالن هم مانند سالن همایش های بین المللی دارای مشکلاتی است مانند مشاهده دیوار استیج برای افرادی که انتهای سالن نشسته اند. همچنین افرادی که در طبقه های بالا و انتها نشسته اند به ندرت می توانند استیج را ببینند و گاه مجبور می شوند بایستند که اعتراض افراد پشت سرشان را به همراه خواهد داشت.




سالن میلاد نمایشگاه بین المللی


بهترین سالن های کنسرت تهران 1

سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران یکی دیگر از سالن های اجرای کنسرت در تهران است که اخیرا اکثر کنسرت ها در این سالن برگزار می شود.

ظرفیت این سالن 2100 نفر است و دارای پارکینگ بزرگی است. این سالن از نظر کیفیت در سطح متعادل و بهتر از سالن های دیگر قرار دارد که وجود پارکینگ، برگزاری کنسرت ها را بسیار راحت تر کرده است. سالن از نظر صدابرداری به حد مناسب رسیده است و اکثر خوانندگان از اجرا در آن رضایت دارند.

دسترسی به این سالن از بزرگراه های سئول و چمران حوالی ولنجک امکانپذیر است.
■پُستـ هایِ اَخیرَمو بِبینید◄
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
5ساحل باور نکردنیـ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سفر به مکان هایی که مثل خوابهـ 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بزرگترین دیزنی لند دنیا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
10تا از ناشناخته ترین جاذبه هایِ جهان
پاسخ
 سپاس شده توسط -Edgar ، eNorto ، чернаяЛуна ، mT_pOoM_taaK ، Actinium
آگهی
#2
مرسی بسیار عالی سالن میلاد سرپا ان؟
هزار بار پ.خ داده برو موهاتو کوتاه کن گفتم نمیکنم!
میلیون بار گفته برو موهاتو کوتاه کن گفتم کوتاه نمیکنم!
حالا رفتم آرایشگاه ؛ شخمی ترین مدل مو رو ورداشته داره میزنه! Angry 
من... (به دلیل وجود کلمات نامناسب امکان پخش نیست)...!
ملت به مو نیاز نععععععرن!!! 6
پاسخ
#3
سالن میلاد واقعا عالیه
کاری نکن
کاری کنم
هر کاری کنی
نتونی کاریش کنی
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم بهترین و بدترین اهنگ رپی رو که تاحالا گوش دادی بنویس
Music بهترین فیت ترک های رپ فارسی نسخه 2
Music اسم خواننده مورد علاقت رو بگو بهترین اهنگی که خونده هم زیرش بنویس
  بهترین نوازندگان سنتور ایران
  بهترین گیتاریست های تاریخ به انتخاب رولینگ استون
  بهترین قطعات تاریخ موسیقی
Rainbow عده‌ای نمی‌گذارند موسیقی رشد کند ، بهترین اثرم را نساخته‌ام!
  سیروان خسروی در اعتراض به وضعیت اقتصادی مردم کنسرت هایش را لغو کرد / 150 میلیون خسارت
Rainbow سالار عقیلی و یک کنسرت خانوادگی !
  آمار فاجعه بار فروش بلیت کنسرت محمدرضا گلزار در آمریکا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان