امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راه‌های طبیعی درمان «فیبر ومیالژیا»

#1
درد، چه ناشی از درد مفاصل باشد یا حساسیت یک عضو بدن، به خودی خود آزاردهنده است. اما زمانی که نتوانید تشخیص دهید چه چیزی مسبب این درد شده تبدیل به شکنجه خواهد شد. متاسفانه این نوع عذاب، کشمکش روزانه میلیون‌ها نفر است که از «درد مزمن عضلات» رنج می‌برند. این بیماری، به‌صورت درد و حساسیت خود را نشان می‌دهد که در سراسر بدن بروز می‌کند و کم و زیاد می‌شود. در اینجا به نکاتی درباره این بیماری اشاره می‌کنیم که احتمالا تاکنون نشنیده‌اید.



راه‌های طبیعی درمان «فیبر ومیالژیا» 1

همه چیز به درد مربوط نمی‌شود

افراد مبتلا به فیبر ومیالژیا همراه با درد و حساسیت، بسیاری از افرادی که از درد مزمن عضلات رنج می‌برند، سفتی عضلانی را خصوصا هنگام صبح، حالت مورمور یا سوزش یا کرختی در دست‌ها و پاها، مشکلات خوابیدن، انواع سردردها و خستگی مفرط را هم تجربه می‌کنند.

تنها به این خاطر که منشأ درد هنوز مشخص نیست یا در هاله‌ای از ابهام است نشانگر این نیست که پزشکان نمی‌توانند این بیماری را تشخیص دهند. اخیرا دانشکده روماتیسم‌شناسی آمریکا توانسته ۱۸‌نقطه محرک این دردها را شناسایی کند. اگر در ۱۱‌نقطه از این ۱۸ تا درد احساس کنید می‌توان بیماری درد مزمن عضلانی را شناسایی کرد.

سیستم عصبی  مقصر است!

یکی از شایع‌ترین باورها در این زمینه این است که اختلالی در سیستم عصبی فرد رخ می‌دهد که آستانه درد این بیماری را تغییر می‌دهد. تحقیقی که در سال۲۰۱۵ در این زمینه انجام شده، نشان می‌دهد سیستم‌های عصبی افرادی که از این بیماری رنج می‌برند نسبت به افرادی که این بیماری را ندارند، به شکل متفاوتی به آن واکنش نشان می‌دهند.

استرس را دست کم نگیرید

بسیاری از بیماران می‌گویند که استرس و فشار فیزیکی و روانی زمینه را برای بروز این بیماری فراهم می‌کند. در‌واقع این نوع استرس می‌تواند باعث تغییر عملکرد سیستم عصبی فرد شود که متعاقبا به درد می‌انجامد.

یکی از دلایل آن، کمبود ویتامین D است

تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد افرادی که با درد مزمن و زیاد روبه‌رو هستند، به احتمال زیاد نسبت به افرادی که دردی ندارند، دچار کمبود ویتامین D هستند. از آنجایی که نمی‌توان ویتامین D را به میزان زیاد مصرف کرد، پیشنهاد می‌شود از مکمل‌های حاوی آن استفاده کنید. پزشکان می‌گویند بیماری درد مزمن عضلانی ارتباط بسیاری با سندرم خستگی مزمن (CFS) دارد.

آنها علائم بسیار مشترکی خصوصا در قالب درد و خستگی دارند، اما در شرایطی که خستگی بین بیمارانی که خستگی مزمن دارند بارزتر و شاخص‌تر است، درد بین بیمارانی که دچار بیماری درد مزمن عضلانی هستند، بیشتر خود را نشان می‌دهد. یکی از تفاوت‌های بارز این دو آن است که درد مزمن عضلانی، به تدریج آغاز شده و به مرور و طی زمان شدید می‌شود در شرایطی که CFS سریعا خود را نشان داده و ظرف چند روز مقاومت فرد را کم می‌کند.

زن‌ها بیشتر مراقب باشند

زنان سه برابر بیشتر از مردان از این بیماری رنج می‌کشند و هنوز علت این مسئله مشخص نشده است. همچنین از آنجایی که این بیماری ممکن است در هر سنی بروز کند، اغلب زنانی که در سنین ۴۰ سالگی یا بالاتر هستند به آن دچار می‌شوند. از طرفی به نظر می‌رسد برخی عوامل و مولفه‌های ژنتیکی هم در خانواده باعث بروز این درد می‌شود.

چه داروهایی تجویز می‌شود؟

برای درمان این بیماری، از سه داروی دولکسیتین، میلناسیپران و پریگابالین که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده، استفاده می‌شود. این داروها باعث مسدود شدن سیگنال‌های درد شده، اما نمی‌توانند عوامل مسبب درد را از بین ببرند.


راه‌های طبیعی درمان «فیبر ومیالژیا» 1

روش‌های مکمل را هم تجربه کنید

اغلب افرادی که از این بیماری رنج می‌برند از طریق فعالیت‌های فیزیکی، برخی نرمش‌های توام با تحرک، روش‌های کاهش استرس و فشار مانند یوگا و یک رژیم غذایی سالم می‌توانند درد را کاهش داده و تسکین یابند. برای از بین بردن این درد، تنها قرص جواب نمی‌دهد. تغییر شیوه زندگی هم می‌تواند عوامل مسبب درد را کم کرده و از بین ببرد.

در‌واقع تلفیقی از داروها و تغییر شیوه زندگی می‌تواند برای همیشه عوامل مسبب این بیماری و درد آن را از بین ببرد. در ارتباط با این بیماری باید گفت که از هر ۵۰ آمریکایی، یک نفر دچار این بیماری است. از آنجایی که هیچ روش درمانی برای آن به‌طور قطع مشخص نشده و علت آن هم هنوز معلوم نیست، تحقیقات برای یافتن بهترین درمان ادامه دارد. بسیاری از افراد معتقدند که درمان‌های طبیعی برای از بین بردن این درد بسیار موثر است. با این حال بهتر است راهکارهای پیشنهادی زیر را هم امتحان کنید تا به نتایج خوبی برای کاهش این درد برسید.

با آفتاب آشتی کنید

هم ویتامین D و هم منیزیم در افرادی که از این بیماری رنج می‌برند بسیار کم است، اما هنوز به‌طور قطع و یقین مشخص نشده که مصرف مکمل‌های ویتامین D بتواند درمانی موثر برای این بیماری باشد. ویتامین D که آن را به نام ویتامین خورشیدی هم می‌شناسند روی عصب‌ها و عملکرد عضلانی تاثیر می‌گذارد و برخی تحقیقات نشان داده که میزان کم ویتامین D می‌تواند با درد مزمن این بیماری مرتبط باشد. طی تحقیقات آزمایشگاهی که محققان در سال۲۰۱۲ انجام دادند، دریافتند که مصرف مکمل‌های ویتامین D بین ۳۰ زن و ظرف ۸ هفته توانست تاحد زیادی درد آنها را کم کند. با این حال، تحقیقات دیگر موفق نشده‌اند هنوز ارتباطی بین این بیماری و میزان ویتامین D پیدا کنند.

از مکمل‌های دارویی کمک بگیرید

از آنجایی که SAMe بیشترین ماده مصرفی در داخل بدن بوده و در بسیاری از فرایندهای بدن دخیل است، نقش آن در قالب ماده‌ای برای از بین بردن درد مورد بررسی قرار گرفته است. محققان دریافته‌اند که SAMe می‌تواند باعث کاهش افسردگی و دردهای مزمن مرتبط با ورم مفاصل و استخوان‌ها شود. تحقیقات دیگر نشان داده که استفاده از SAMe می‌تواند علائم «درد مزمن عضلانی» اعم از درد، خستگی و حساسیت را از بین ببرد. البته هنوز تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود. SAMe در غذاها وجود ندارد اما می‌توان با مشورت متخصص از مکمل‌های آن استفاده کرد.

 ماساژدرمانی  کنید

ماساژدرمانی گزینه‌ای دیگر برای درمان درد بوده که یکی از شایع‌ترین روش‌های درمانی «درد مزمن عضلانی» محسوب می‌شود. مزایای ماساژ را به سختی می‌توان در تحقیقات بالینی نشان داد، اما به‌نظر می‌رسد برای انواع دردها از‌جمله «درد مزمن عضلانی» بسیار موثر باشد. ماساژ بسیار امن و مطمئن است و می‌تواند باعث کاهش سفتی شده و عضلات را تسکین دهد اما شاید نتواند در دراز مدت باعث رفع «درد مزمن عضلانی» شود.

از طب سوزنی مشورت بگیرید

طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی درد مزمن بوده که در طب سنتی چین مورد استفاده قرار می‌گرفته است. تحقیقات زیادی در ارتباط با میزان تاثیر طب سوزنی بر بیماری درد مزمن عضلانی انجام شده است. در همین ارتباط، سه تحقیق، استفاده از طب سوزنی را همراه با جریان الکتریکی که آن را به نام طب سوزنی الکتریکی می‌شناسند، مورد تایید قرار داده‌اند. اگرچه به‌نظر می‌آید که این روش درمانی می‌تواند باعث کاهش درد شود، اما نتایج آن همیشگی نیست.


راه‌های طبیعی درمان «فیبر ومیالژیا» 1

با مسکن‌ها درد را کنترل کنید

کپسایسین از دانه‌های فلفل به‌دست آمده و برای کاهش درد استفاده می‌شود. این ماده، ترکیبی فعال در بسیاری از اسپری‌ها و لوسیون‌هایی است که بدون نسخه خریداری می‌شود. زمانی که روی نقطه دردناکی از بدن استفاده می‌شود، باعث تحریک انتشار مواد شیمیایی بدن به نام ماده P می‌شود. وقتی مادهP کم شود، حساسیت نسبت به درد کاهش می‌یابد. کپسایسین برای کاهش دردهای مزمن در افراد دیابتی، برای سرطان و سردردهای خوشه‌ای استفاده می‌شود.

از طرفی می‌تواند به‌طور موقت درد این بیماری را هم کاهش دهد. بیوفیدبک نوعی روش درمانی است که با استفاده از ارتباط ذهن و جسم انجام شده تا بتواند به فرد کمک کند درد مزمن خود را با قدرت ذهن کنترل کند. این روش در قالب کشیدگی عضلانی، دمای پوستی یا مقیاس امواج مغز خود را نشان می‌دهد. بیوفیدبک برای بسیاری از بیماری‌های دردناک بسیار مفید است. البته هنوز تحقیقات کامل و جامعی در این زمینه انجام نشده تا نشان دهد آیا این روش برای درمان درد این بیماری هم مفید است یا نه.

کایروپرکتیک را تجربه کنید

این روش هم با استفاده از دستکاری و تنظیم مهره‌ها برای کاهش درد، بهبود عملکرد و افزایش روال طبیعی بهبودی انجام می‌شود. کایروپرکتیک در بسیاری از بیمارهایی که درد مزمن دارند مورد بررسی قرار گرفته است. بسیاری از بیماری‌ها نشان می‌دهد از این روش برای کاهش درد کمر، گردن یا سردرد می‌توان استفاده کرد.

 شاید به هورمون ملاتونین احتیاج دارید

- ملاتونین هورمونی طبیعی بوده که در بدن یافت شده و باعث افزایش روند خواب می‌شود.

- ملاتونین را در قالب قرص اغلب برای خوابیدن راحت استفاده می‌کنند، اما برای درمان افسردگی، خستگی مزمن و درد مزمن عضلانی هم استفاده می‌شود.

متخصصان می‌گویند شواهد کافی ندارند تا نشان دهند استفاده از آن برای درد مزمن این بیماری هم مفید است.  با این حال، بسیاری از مردم از این روش درمانی باوجود اطلاعات کمی که هست، استفاده می‌کنند.

کاهش درد به روش چینی

طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی درد مزمن بوده که در طب سنتی چین مورد استفاده قرار می‌گرفته است. تحقیقات زیادی در ارتباط با میزان تاثیر طب سوزنی بر بیماری درد مزمن عضلانی انجام شده است. در همین ارتباط، سه تحقیق استفاده از طب سوزنی را همراه با جریان الکتریکی که آن را به نام طب سوزنی الکتریکی می‌شناسند، مورد تایید قرار داده‌اند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان