امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مریخ تا یکصد سال دیگر مسکونی خواهد شد

#1
مریخ تا یکصد سال دیگر مسکونی خواهد شد 1

استیفن هاوکینگ ، دانشمند و فیزیکدان بزرگ انگلیسی که به عنوان بزرگترین فیزیکدان معاصر جهان شناخته می شود؛ پیش بینی کرد که طی صد سال آینده انسان در مریخ ساکن خواهد شد.

چندی پیش ، رسانه های بین المللی از برنامه ریزی جهت اعزام نخستین انسان ها به فضا در قالب پروژه ای به نام مارس وان خبر دادند که بر اساس این پروژه قرار بود طی چند سال آینده نخستین گروه انسان ها به مریخ مهاجرت کرده و برای همیشه در این سیاره باقی بمانند. کمی پس از اعلام این خبر ، مطالعات جدیدتر دانشمندان و برآوردهای آن ها نشان داد که برنامه ریزی های این پروژه دارای نواقصی است و در صورت عدم ایجاد تغییرات در این پروژه ، نخستین مهاجران مریخ به احتمال زیاد بر اثر گرسنگی و کمبود اکسیژن خواهند مرد.

به هر روی بحث مریخ و سکونت انسان در آن همچنان به عنوان یک هدف برای سازمان های فضائی وجود داشته و انسان در تلاش برای رسیدن به این آرزوی دیرینه خود است . به تازگی دانشمند انگلیسی استیون هاوکینگ اعلام کرد مریخ در 100 سال آینده توسط انسان مسکونی خواهد شد.

استیفن هاوکینگ در مصاحبه با ایتارتاس گفت : اگر چه سفر به ماه ساده ترخواهد بود، اما مریخ تنها 3 روز دور تراز ماه قرار دارد که این موضوع نشان دهنده یک چالش جالب تر برای بشر است.

استیفن هاوکینگ دانشمند معروف انگلیسی طی یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری دولتی روسیه ، تاس در روز دوشنبه پیش بینی کرد که مریخ توسط انسان در 100 سال آینده مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان یک مستعمره مسکونی از آن استفاده خواهد شد.

وی با بیان این نکته که در سال های اخیر ناسا و دیگر سازمان های فضایی در سراسر جهان، روی مریخ متمرکز شده اند؛ تصریح کرد که خاک و جو این سیاره ، شبیه ترین نمونه در بین سیارات منظومه شمسی به زمین است.

استیون هاوکینگ در این رابطه گفت: اگرچه مسکونی کردن ماه برای انسان ساده تر خواهد بود، ولی تنها با سفری طولانی تر به مدت 3 روز می توان به مریخ رسید ، مریخ یک چالش جالب تراست که مسکونی شدنش مستلزم خودکفایی و خود استواری واقعی خواهد بود.

من هیچ تردیدی ندارم در فاصله کمتر از 100 سال انسان در مریخ شروع به زندگی خواهد کرد. وی همچنین افزود: برای انجام این کار ما نیاز به سرمایه گذاری مناسبی داریم تا دانش مان را در مورد چگونگی زنده ماندن از خطرات ناشی از تابش های کیهانی، زوال و انحطاط بدن و چگونگی مقابله با نبود تدارکات و تجهیزات حیاتی در ماورای زمین، بیافزاید.



اخبار علمی - سیناپرس
مریخ تا یکصد سال دیگر مسکونی خواهد شد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی
#2
چه خوب اونوقت مام میشیم مریخی
دارم دختر خوبے میشم...دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مریخ تا یکصد سال دیگر مسکونی خواهد شد 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زمین چند سال دیگر خانه ما می‌ماند؟
Earth نقشه‌ ي عجیب دانشمندان برای قابل سکونت کردن مریخ
  شاید “ماده تاریک” درون یک بُعد دیگر پنهان شده است!!
  مریخ مقصدی مهم برای کاوش فضایی
  شانس زنده ماندن موقتی برخی ریزموجودات در مریخ
  آیا حیات اولیه از “مریخ” آغاز شده است؟
  پرسش و پاسخ دربارۀ ماموریت مریخ‌نورد “استقامت”
  ربات کنترل از راه دور چین بر سطح مریخ چه خواهد کرد؟
  ناسا مریخ نورد خود را ژوئیه پرتاب می‌کند .
  زندگی در مریخ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان