امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رکورد اسکان مسافران نوروزی در منطقه آزاد ارس !

#1
تبریز-ایرنا- دبیرستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس اعلام کرد: شب دوازدهم فروردین امسال رکورد تازه ای در اسکان مسافران نوروزی این منطقه به ثبت رسید.


رکورد اسکان مسافران نوروزی در منطقه آزاد ارس ! 1

به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد ارس، مهدی عباسی اعلام کرد: شب دوازدهم فروردین ماه امسال، اسکان گردشگران نوروزی در اقامتگاه های ارس از مرز 18هزار نفر فراتر رفت.

وی گفت: این آمار مربوط به هتل ها، هتل آپارتمان ها، متل ها، کمپ های چادری، اقامتگاه های آموزش و پرورش، زائرسراهای متعلق به اداره کل اوقاف و امورخیریه و کاشانه های مهمان پذیر است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس اضافه کرد: آمار اقامت های غیررسمی در قالب چادرهایی که در خارج از کمپ های تعریف شده منطقه آزاد برپا شده بودند، در دست نیست و با محاسبه این اقامت ها، آمار اسکان افزایش می یابد .

مسئول کمیته اطلاع رسانی این ستاد هم با بیان اینکه رویکرد منطقه آزاد در نوروز امسال حرکت از اقامت پیک نیکی به سمت اقامت شبانه بود، گفت: پیش از شروع تعطیلات نوروزی شاهد رزرو مراکز اقامتی از جمله هتل ها و واحدهای اسکان فرهنگیان بودیم .

مختار خوش پیمان با اشاره به همکاری مردم منطقه در اسکان مسافران و گردشگران نوروزی گفت: با وجود افزایش 70 درصدی ظرفیت اسکان مسافران در منطقه آزاد ارس، کمبودهایی احساس می شود و بر این اساس چند هتل و هتل آپارتمان در حال ساخت است و در سال جدید با بهره برداری از این مراکز اقامتی ، ظرفیت اقامت در منطقه افزایش می یابد.

وی بااشاره به تدابیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برای رفاه و رضایت مندی گردشگران، اظهار کرد: برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله تئاتر خیابانی ارس، موسیقی سنتی و بالن سواری در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه آزاد ارس موجب افزایش علاقمندی هموطنان از تمام نقاط کشور برای سفر به این منطقه شد.

خوش پیمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در منطقه آزاد ارس همزمان با تعطیلات نوروزی ، گفت: مراکز تجاری بزرگ و رقابت تجار منطقه در تعدیل قیمت ها از جمله علل افزایش حضور گردشگران نوروزی در این منطقه شد و تاثیر بسزایی در رونق اقتصاد تجاری منطقه داشت .

وی همچنین از همکاری 'ارسوندان' و گردشگران منطقه آزاد ارس در رعایت مسائل زیست محیطی همزمان با روز انس با طبیعت قدردانی کرد .

منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با یک محدوده متصل در جلفا در 130 کیلومتری شمال غرب تبریز، یک محدوده منفصل در نوردوز، مرز ارمنستان و دو محدوده منفصل در شهرستان خداآفرین به واسطه آب و هوای مناسب بهاره و ظرفیت های طبیعی و تاریخی همچنین بازارهای سنتی و مدرن در نوروز امسال پذیرای جمعیت قابل توجهی از گردشگران بود .

گفتنی است کلیسای سنت استپانوس جلفا در نوروز امسال با 35 هزار بازدید کننده بیشترین گردشگر را جذب کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Dead Silence ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  منطقه حفاظت شده دانا
  824 هزار گردشگر نوروزی در ساری
  این ساختمان جدید در دبی 5 رکورد جهانی را خواهد شکست
  مسافران حرفه ای چمدان خود را اینگونه ببندند
  الفبای عاقبت بخیری سفرهای نوروزی
  9 منطقه سیاحتی کشورمان که کمتر دیده شده اند!
  مسافران ایرانی این مناطق زیبا را از دست ندهید!
  منطقه حفاظت شده دودانگه.
  اصول عکاسی حرفه ای برای مسافران
  یاران؛ منطقه نمونه‌ای که زیرساخت‌های گردشگری ندارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان