امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بالاخره AMD کارت گرافیک درست و حسابی می‎سازد!

#1
 تا به امروز AMD برای ساخت پردازنده های گرافیکی قدرتمندتر، تعداد اجزای آن از جمله تعداد پردازنده های جریانی را افزایش می داد که به محصولات بسیار پرمصرف و داغ می انجامید، در آن سو انویدیا کارایی به ازای انرژی مصرفی را افزایش می داد. به نظر می رسد سرانجام AMD با معماری های Polaris و  Vega، به جای ساخت تراشه هایی در ظاهر هیولا اما در عمل بسیار ضعیف، بر روی افزایش کارایی به ازای انرژی مصرفی تمرکز می کند.

بالاخره AMD کارت گرافیک درست و حسابی می‎سازد! 1
 برپایه رکوردهای ثبت شده از محصولات آتی AMD در پایگاه CompuBench، این کمپانی در  پردازنده های گرافیکی خود، با هدف کاهش اندازه، مصرف و حرارت تولید شده توسط تراشه هایش، کارایی به ازای انرژی مصرفی را افزایش می دهد. اگر این تحلیل درست باشد، AMD تعداد پردازنده های جریانی موجود در  واحدهای محاسباتی (CU) را افزایش نخواهد و همان 64 عدد سه نسل اخیر باقی خواهد ماند. طبق برآوردها، تراشه Polaris 11 با کُد Baffin می تواند دارای بیش از 1024 پردازنده جریانی در قالب 16 واحد محاسباتی، تراشه Polaris 10 با کُد Ellesmere می تواند دارای بیش از 2304 پردازنده جریانی در قالب 36 واحد محاسباتی و در نهایت تراشه Vega 10 می تواند دارای 4096 پردازنده جریانی در قالب 64 واحد محاسباتی باشد.
تراشه با کُد Baffin جانشین تراشه نسل فعلی Curacao می شود و در کارت های میان رده مورد استفاده قرار می گیرد. انتظار می رود این تراشه دارای رابط حافظه 128 بیتی GDDR5 و تا 4 گیگابایت حافظه ویدئویی باشد. تراشه Ellesmere جانشین تراشه Tonga می شود و در کارت های رده بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. این تراشه می تواند از 8 گیگابایت حافظه GDDR5(X) پشتیبانی کند. این احتمال وجود دارد که دو تراشه مذکور اوسط سال میلادی جاری در قالب محصولات جدیدی روانه بازار شوند. تراشه سوم AMD با کُد Vega 10 می تواند جانشین تراشه Fiji فعلی (مورد استفاده در سری Fury) شود. با بهره گیری از تراشه های حافظه HBM2، کارت های بر پایه تراشه Vega 10 می توانند دارای تا 16 گیگابایت حافظه باشند. کارت های مبتنی بر این تراشه برای اوایل سال 2017 پیش بینی می شوند.
به گفته AMD، معماری Polaris به ازای هر وات انرژی مصرفی، 2.5 برابر معماری فعلی GCN 1.2 این کمپانی کارایی بیشتری ارائه می کند که اگر این ادعا درست باشد، تعداد پایین پردازنده های جریانی در دو تراشه Baffin و Ellesmere مشکلی را به وجود نخواهد آورد.
منبع: techpowerup و شهرسخت افزار
پاسخ
 سپاس شده توسط ρυяρℓє_ѕку
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  AMD از اولین تصویر مربوط به کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000 رونمایی کرد
  بررسی ویژگی‌های جدید MSI در خنک کننده کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30
  از کارت‌های گرافیکی سری Ampere رونمایی شد؛ معرفی رسمی کارت RTX 3080
  تصاویری از کارت‌های گرافیکی سری Geforce RTX 3080 فاش شد
  قدرت کارت گرافیک 500 دلاری RTX 2070 SUPER انویدیا معادل پلی استیشن 5 است؟
  راهکار جالب Asetek برای خنک کردن کارت‌های گرافیک
  افشای قدرت کارت‌های گرافیک GeForce RTX 3000 و خداحافظی سخت با کارت‌های گرافیک GTX
  کارت صدا
  منتظر کارت گرافیک PowerColor Radeon Pro Duo Devil 13 باشید
  آنالیز کارایی کارت گرافیک AMD Radeon RX 480 با بنچمارک 3DMark

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان