امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کیـنوکو - گوهـان [ قارچ وَ پلو ] .

#1
کیـنوکو - گوهـان [ قارچ وَ پلو ] . 1

یک خوراک با استفاده از قارچ ها که مناسب فصل پاییز در ژاپن است. این خوراک را می توان به آسانی تنها با پخت برنج و سایر مواد با هم در یک قابلمه درست کرد و یک مزه و بوی پاییز به آن بخشید.

مـواد لازم برای 4 نَـفر .

کیـنوکو - گوهـان [ قارچ وَ پلو ] . 1

برنج، 300 گرم (بهتر است از برنج های گرد ژاپنی استفاده شود که پس از پخت چسبنده می شوند)
قارچ شیمه جی، 100 گرم
قارچ شیتاکه، 2 عدد
سیب زمینی شیرین، 80 گرم
هویج، 50 گرم
سس سویا، دو قاشق غذاخوری

آمــاده سازی .

نخست برنج را بشویید. 300 گرم برنج را داخل یک آبکش بریزید و آن را داخل یک کاسه آب فرو برید. با دست دانه های برنج را به آرامی چندین بار هم بزنید. آبکش را بی درنگ از داخل آب بیرون بیاورید. در داخل آبکش دانه های برنج را با دست بمالید. این کار را 10 بار انجام دهید. آب داخل کاسه را عوض کنید و آبکش را بار دیگر داخل آن فرو برید تا برنج را آب بکشید. وقتی که آب شیری رنگ شد آب را عوض کنید و برنج را بار دیگر آب بکشید. آبکش را از داخل کاسه بردارید و بگذارید برنج حدود 10 دقیقه آبش خارج شود.
برنج را به همراه 400 میلی لیتر آب در یک قابلمه بریزید. بگذارید برنج به مدت 30 دقیقه خیس بخورد. این باعث می شود که آب به داخل مغز برنج ها هم برود.
قسمت های سخت انتهای ریشه و ساقه قارچ های شیمه جی را جدا کنید. قارچ ها را جدا کنید. ساقه ی قارچ های شیتاکه را جدا کنید و کلاهک قارچ ها را به شکل نوارهایی به پهنای 5 میلی متر ببرید. قارچ ها را در یک آبکش بریزید و آنها را سریع آب بکشید و بعد آبکش را تکان دهید تا مایع اضافی جدا شود. سطح سیب زمینی شیرین ها را خوب بشویید. آنها را به شکل حلقه هایی با یک سانتی متر ضخامت خرد کنید و بعد به شکل مکعب هایی به ابعاد یک سانتی متر درآورید. سیب زمینی شیرین های خرد شده را در آب خیس کنید تا تغییر رنگ ندهند. هویج را پوست بکنید و آن را به شکل نوارهای 4 سانتی متری ببرید. آنها را از درازا به شکل نوارهای باریک درآورید. چندین نوار را روی یکدیگر قرار دهید، و از یک لبه شروع کنید و به شکل نوارهای باریکتر درآورید.
دو قاشق غذاخوری سس سویا را با برنج در قابلمه هم بزنید. سپس سبزی ها و قارچ ها را روی برنج بگذارید. آن را هم نزنید. در را روی قابلمه قرار دهید و بگذارید روی حرارت متوسط بجوشد.
کیـنوکو - گوهـان [ قارچ وَ پلو ] . 1
وقتی که قابلمه جوش آمد و بخار از اطراف در قابلمه شروع به خارج شدن کرد بگذارید به مدت حدود 30 ثانیه ی دیگر بجوشد. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید به مدت 12 دقیقه بجوشد. در این مدت در قابمله را برندارید.
کیـنوکو - گوهـان [ قارچ وَ پلو ] . 1
پس از 12 دقیقه اجاق را خاموش کنید. بگذارید در قابلمه به مدت حدود 10 دقیقه ی دیگر بسته بماند. سپس در قابلمه را بر دارید و با یک قاشق چوبی مرطوب آن را حدود سه بار هم بزنید، و مطمئن شوید که قاشق چوبی برنج را از کف قابلمه به روی آن می آورید. این خوراک اکنون آماده ی خوردن است.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، ÆҐÆŠĦ ، esiesi ، ♕ρяιηcєѕѕღsαяαh♕ ، Medusa ، ρѕуcнσραтн ، sober
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان