امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آنپـان [ نان های شیرینی ] .

#1

مواد لـازم برای 4 نفـر .
مواد لازم برای 8 عدد نان
آرد نان ، 150 گرم
یک قاشق غذاخوری شکر
نصف قاشق چایخوری نمک
یک قاشق چایخوری مخمر خشک
شیر، 90 میلی لیتر
یک عدد تخم مرغ
ده گرم کره
120 گرم آن یا خمیر لوبیای قرمز (به دستور غذای زنزای مراجعه کنید). شما همچنین به مقداری آرد برای پاشیدن روی آنها نیاز دارید.

آمــاده سـازی .
در یک کاسه، 150 گرم آرد نان قرار دهید. سپس به داخل این کاسه یک قاشق غذاخوری شکر و نصف قاشق چایخوری نمک بیافزایید و سپس خوب با یک قاشق مخلوط کنید. در یک کاسه ی جداگانه یک قاشق چایخوری مخمر خشک به میزان 90 میلی لیتر شیر بریزید.
تخم مرغ ها را با یک جفت چوب غذاخوری، خوب بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری تخم مرغ زده شده را به شیر و مخمر خشک اضافه کنید. مخلوط تخم مرغ زده شده و شیر را همراه آرد نان به داخل کاسه بریزید و همه را به وسیله ی یک کفگیر چوبی، به خوبی هم بزنید. مخلوط را تا زمانی هم بزنید که دیگر چسبناک نباشد و تبدیل به یک توده ی منسجم شود. سپس آن را با دستان خود ورز دهید. وقتی که این مخلوط تبدیل به یک توده ی خمیر شد، آن را روی یک تخته ی کار قرار دهید تا بیشتر آنرا ورز دهید. خمیر را به مدت حدود 10 دقیقه ورز دهید. سپس کره را اضافه کنید. این کار را با پهن کردن خمیر، تکه تکه کردن کره به قطعه های کوچک کره و قرار دادن آن بر روی خمیر آغاز می کنیم . با دستان خود کره را روی خمیر بمالید. سپس خمیر را بپیچید تا کره را در بر بگیرد و خمیر را کمی بیشتر ورز دهید. دوباره، آن را بلند کنید و روی تخته ی کار چند بار پرت کنید. این کار را حدود پنج دقیقه انجام دهید.خمیر را به مدت حدود 10 دقیقه ورز دهید.
هر از گاهی خمیر را بردارید و روی تخته ی کار پرت کنید. کره را به خمیر اضافه کنید و به مدت حدود پنج دقیقه ی دیگر آن را ورز دهید و پرت کنید. خمیر را به شکل توپ در آورید و داخل یک کاسه قرار دهید.



یک تکه پوشش پلاستیکی را روی کاسه قرار دهید تا خمیر خشک نشود. کاسه را در یک محل گرم قرار دهید که دمای آن حدود 30 درجه ی سانتی گراد باشد تا خمیر به مدت 30 تا 40 دقیقه ور بیاید. اگر دمای اتاق خیلی سرد باشد می توانید کاسه ی حاوی خمیر را داخل یک کاسه ی بزرگتر بگذارید که در آن آب گرم 30 درجه سانتی گرادی ریخته اید. کاسه را به مدت 30 تا 40 دقیقه بگذارید بماند و یک تکه پوشش پلاستیکی روی کاسه ی بزرگتر بکشید.



خمیر را روی تخته ی کار قرار دهید و با کف دست آن را ورز دهید تا تمام گاز اضافی خود را خارج کند. خمیر را به هشت قسمت تقسیم کنید. هر تکه را به شکل توپ در آورید. روی سطح تخته ی کار آرد بپاشید. با کف دست هر یک از تکه ها را کمی به پایین فشار دهید تا به شکل دایره هایی به ضخامت 2 سانتی متر درآیند. با انگشتان خود لبه ها را به پایین فشار داده و پهن کنید تا به شکل یک دایره به شعاع 6 سانتی متر در آید. یک دایره از خمیرها را برداشته و کف دست خود قرار دهید و با انگشت اشاره ی خود وسط آن را فشار دهید. خمیر لوبیای قرمز را که آماده شده است به هشت قسمت تقسیم کنید. یکی از قسمت ها را وسط این دایره قرار دهید، و خمیرهای اطراف آن را روی مایه وسط آن برگردانید و آن را بپیچید. این کار را برای گلوله های خمیر دیگر نیز تکرار کنید.
خمیرهای پرشده از لوبیای شیرین را در یک سینی فر قرار دهید و آن را روی یک قابلمه ی پر از آب جوش با دمای 40 درجه ی سانتی گراد بگذارید. نخست یک تکه پوشش پلاستیکی را روی سینی بکشید و سپس روی آن یک دستمال مرطوب آشپزخانه قرار دهید بگذارید برای بار دوم به مدت 20 تا 30 دقیقه خمیر ور بیاید.



نان ها را با باقی مانده ی تخم مرغ زده شده بپوشانید و نان ها را به مدت 12 تا 13 دقیقه در فر که از قبل 200 درجه ی سانتی گراد گرم شده است قرار دهید.
اما اگر فر ندارید، می توانید آنها را در روغن بسیار سرخ کنید. در این مورد، آنها را با تخم مرغ زده شده نپوشانید. نان ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه در روغن گیاهی سرخ کنید که به دمای 160 درجه ی سانتی گراد رسیده است. و وقتی که آنها را از روغن خارج می کنید، رویشان شکر بپاشید.
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆҐÆŠĦ ، esiesi ، ρѕуcнσραтн ، sober ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، # αпGεʟ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسرار شیرینی پزی,نکاتی در مورد تمپر و آب کردن کردن شکلات
Tongue آموزش تهیه شیرینی تارت نارنگی!
  طرز تهیه شیرینی موزاییکی هویج
  طرز تهیه شیرینی توت بادامی خوشمزه
  شیرینی کشمشی و طرز تهیه آن
  طرز تهیه شیرینی شادی مدرن
  طرز تهیه شیرینی نازک
  طرز تهیه شیرینی خرمای شکلاتی
  شیرینی پفکی نارگیلی
  طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان