امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فیزیک در کنکور سراسری

#1
فیزیک کنکور ریاضی درس پر اهمیت رشته ریاضی و فنی و دارای ضریب ۹ درکنکور این رشته می باشد . چنانچه این درس را مفهومی درک کنید و نگاهی کاربردی به آن داشته باشید درسی فوق العاده جذاب برایتان خواهد بود .

فیزیک در کنکور سراسری 1

در فیزیک کنکور دو جنبه اساسی مطرح می باشد :
جنبه حفظی که شامل مباحثی چون کمیت برداری و نرده ای ,یکای کمیت ها , روابط کار و انرژی , ساختمان ماده , انبساط مواد , ترمودینامیک (رشته ریاضی ) ,از فیزیک پایه و مباحث موج مکانیکی ۱ و۲ , موج الکترو مغناطیسی , فیزیک اتمی , ساختار هسته اتم , فیزیک حالت جامد (رشته ریاضی ) , قوانین نیوتن , کولن ,قوانین الکترومغناطیسی فارادی ولتر و تعاریف کمیت های فیزیکی از فیزیک پیش دانشگاهی جز این جنبه می باشد .
هر چند این مباحث بیشتر جنبه حفظی دارند اما برای به خاطرسپاری آنها به ذهن بایستی عمیقا این مطالب را فراگیرید و تجریه و تحلیل کنید .
جنبه مفهومی که شامل الکتریسته های ساکن و جاری و مدارهای ترکیبی , میدان مغنایسی و نیروهای مغناطیس , جریان متناوب و القای الکترومغناظیسی , فشار , گرما و تعادل , حرکت شناسی , دینامیک و نوسان موج عرضی می باشد .


فیزیک کنکور ریاضی را از کجا  بخوانیم ؟
در کنکور ریاضی ۴۵ سوال از درس فیزیک با مدت زمان پاسخگویی ۵۵ دقیقه و ۳۰ سوال با مدت زمان ۳۷ دقیقه برای کنکور تجربی مطرح می شود .
۶۱ تا ۶۵ درصد سوالات از کتاب پایه و بین ۳۷ تا ۳۹ درصد از کتاب پیش دانشگاهی است . ۳۰ درصد سوالات معمولا از کتاب پیش دانشگاهی ۱ مطرح می شود .
بهتر است به جای اینکه فصل به فصل کتاب های پایه و سپس پیش دانشگاهی را بخوانید مطالب را به صورتی موضوعی بخوانید مثلا چنانچه مبحث مکانیک را قرار است مطالعه کنید ابتدا مکانیک کتاب پایه و سپس پیش دانشگاهی را بخوانید تا هم در وقت شما صرفه جویی شود و هم مطلب را کامل تر مطالعه کرده باشید .مباحث ریاضی مورد استفاده در حل مسایل فیزیک معمولا رسم توابع جبری درجه اول و دوم و سوم , هموگرافیک , توابع مثلثاتی و … می باشد . سعی کنید چنانچه در  این مباحث ضعف دارید با تمرین و تکرار ضعف خود را در این مباحث  برطرف سازید .


فیزیک کنکور ریاضی را چگونه بخوانیم ؟
برای شروع متن کتاب را به صورت کامل و دقیق و مفهومی بخوانید و تمام مسایل حل شده را به دقت مورد بررسی و مطالعه قرار دهید و تجریه و تحلیل کنید و سعی کنید عمیقا آنها را درک کنید , در مطالعه مجدد بدون اینکه جوابها را ببینید مسایل را حل کنید.
برای حل مسایل ابتدا صورت مساله را با دقت بخوانید و بفهمید مساله از شما چه می خواهد . اگر لازم است شکل بکشید و فرمول را یادآوری کنید , اگر نیاز به تغییر یا جابجایی در فرم اصلی فرمول یا تبدیل واحد است آن ها  را اعمال کنید و سپس به حل مساله بپردازید چنانچه به پاسخ صحیح نرسیدید لازم است مسیر اشتباه را پیدا کنید مجددا تمرین و رفع ابهام کنید سپس تمام تست ها و سوالات کنکور سراسری و آزاد سال های قبل را حل کنید تا به خوبی به مبحث مورد مطالعه مسلط شوید و سرعت تست زنی شما افزایش یابد .
در حل تست های کنکور توجه داشته باشید که واحدها در سیستم اس آی می باشند بنابراین قبل از شروع مبحث فشار و مکانیک , مبحث فیزیک و اندازه گیری را کاملا بیاموزید , تقریبا هر دو سال یکبار تست از چگالی می آید که منظور از طرح این تست تبدیل واحد می باشد.
۲۰ تا ۲۵ سوال معمولا از مبحث مکانیک مطرح می شود این مبحث را به خوبی فراگیرید . از کتاب فیزیک ۱ فقط بخش نور و بازتاب نور مورد سوال قرار می گیرد .
از تمام مطالب و مسایل حل شده مورد مطالعه خود خلاصه ای تهیه کنید و سعی کنید روزانه مرور کنید و حداقل یک روز در میان ۴۰ تا ۵۰ تست حل کنید .
فیزیک در کنکور سراسری 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth سوالات احتمالی کنکور اردیبهشت
Book کتاب چند کنکور خیلی سبز رشته انسانی
Humanfemale آزمون های آزمایشی رشته انسانی | ویژه کنکور ۱۴۰۳
Question مجموعه کنکور ۹۸تا۰۲ سـه رشته با پاسـخ همراه بــا سوالات شبیه ساز
Lightbulb ● ویژه کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳
Book خلاصه آیات تعلیمات اسلامی ( ویژه کنکور فرهنگیان)
  اطلاعات سهمیه ایثارگران در کنکور
  مجموعه کنکور نوردی
  بودجه بندی کنکور انسانی
  جمع بندی دینی کنکور خیلی سبز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان