امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تلاش دانشگاه خواجه‌نصیر برای ایجاد شبکه آزمایشگاهی

#1
تلاش دانشگاه خواجه‌نصیر برای ایجاد شبکه آزمایشگاهی 1


رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با تاکید بر این که تجهیزات آزمایشگاهی تهیه شده در این دانشگاه از محل سرمایه‌های دانشگاه بوده است، گفت: امیدوارم اساتید دانشگاه با حضور در شبکه آزمایشگاهی دانشگاه زمینه را برای فعالیت پژوهشگران جوان آماده کنند.



به گزارش خبرنگار علمی ایسنا دکتر علی خاکی صدیق در مراسم راه‌اندازی مرکز پژوهش و فناوری دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به ضرورت ارتقای علمی این دانشگاه،‌ افزود: از دو سال قبل به منظور اقتدار علمی این دانشگاه در رتبه بندی‌های بین المللی اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم.



وی توسعه پژوهشی را یکی از پارامترهای مهم افزایش اقتدار دانشگاه ذکر کرد و ادامه داد: توسعه علمی و پژوهشی دانشگاه موجب افزایش ضریب نفوذ دانشگاه در صنعت و جامعه و در سطح بین‌المللی خواهد شد.



خاکی صدیق با تاکید بر ضرورت توسعه تجهیزات آزمایشگاهی برای این امر خاطر نشان کرد: انجام فعالیت‌های پژوهشی در دهه اخیر و در سال 2016 بدون داشتن شبکه آزمایشگاهی امکان پذیر نیست، از این رو در این دانشگاه اقداماتی را در این زمینه اجرایی کردیم.



رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، راه اندازی شبکه آزمایشگاهی را ایجاد فرصت مناسب فعالیت‌های پژوهشی برای اساتید و پژوهشگران جوان دانست و یادآور شد: بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی که در دانشگاه تهیه شده است، از محل گرنت استادان نبوده بلکه از سرمایه‌های عمومی دانشگاه تامین شده است.



وی تاکید کرد: در کنار سخت افزارهای پژوهشی تهیه شده، اساتید این دانشگاه با حضور در شبکه آزمایشگاهی، زمینه را برای در اختیار قرار دادن تجهیزات آزمایشگاهی به پژوهشگران فراهم کنند.



خاکی صدیق با اشاره به اهمیت مرکز پژوهش و فناوری مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر ابراز امیدواری کرد که افتتاح این مرکز موجب ارتقای علمی و حل مشکلات صنعت کشور شود.



در این مراسم همچنین دکتر مهدی احسانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به ابلاغ آیین نامه آزمایشگاه‌‎های مرکز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بر اساس این آیین نامه امکان بهینه سازی تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد.



وی با تاکید بر این که وزارت علوم در دو سال گذشته نیز بر بهینه‌سازی تجهیزات آزمایشگاهی تاکید داشته است، ادامه داد: بر این اساس نیز بودجه‌های دانشگاه ساماندهی می‌شود.



احسانی با تاکید بر این که تجهیزات آزمایشگاهی متعلق به شخص خاصی نیست، خاطر نشان کرد: از این رو انتظار می‌رود بر اساس سیاستگذاری‌های صورت گرفته از این تجهیزات بهره‌برداری شود.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به تجهیزات آزمایشگاهی اساتید، یادآور شد: اگر اساتید دارای تجهیزات آزمایشگاهی قابل توجهی باشند، می‌توانند این تجهیزات را در اختیار داشته باشند و یا در قالب آزمایشگاه مرکزی خدمات آن را به سایرین ارائه دهند.



وی با بیان این که آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه در ابتدا با دو دستگاه فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: انتظار داریم که با همکاری اساتید، فعالیت‌های این آزمایشگاه در جهت رونق پژوهشی دانشگاه توسعه یابد.



انتهای پیام
تلاش دانشگاه خواجه‌نصیر برای ایجاد شبکه آزمایشگاهی 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99
  لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن -9998

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان