امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

به ازای هر 10هزار دانشجو یک کارشناس بهداشت وجود دارد

#1
به ازای هر 10هزار دانشجو یک کارشناس بهداشت وجود دارد 1


مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه به ازای هر هزار دانشجو 11 صدم کارشناس بهداشت وجود دارد، گفت: به عبارت دیگر به ازای هر 10 هزار دانشجو یک کارشناس بهداشت در دانشگاه‌های دولتی فعالیت می‌کند.



به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حمید یعقوبی در چهارمین گردهمایی رؤسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با اشاره به اجرای طرح سیمای زندگی گفت: طرح سیمای زندگی همه ابعاد سلامت دانشجویان شامل سلامت جسمی و زبانی، اجتماعی و معنوی و برخی از رفتارهای پرخطر را مورد بررسی قرار می‌دهد.



وی با اشاره به نتایج طرح سیمای زندگی در سال‌های 92 و 93 اظهار کرد: بر اساس نتایجی که از اجرای طرح سیمای زندگی در سال‌های 92 و 93 به دست آمد، باید گفت که بیش از نیمی از دانشجویان الگوی خواب و بیداری منظمی ندارند.



مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در ادامه در مورد مصرف صبحانه در بین دانشجویان اظهار کرد:‌ نزدیک به 16 درصد دانشجویان اصلا صبحانه نمی‌خورند و حدود 30 درصد آنها تنها یک یا دو روز در هفته صبحانه میل می‌کنند. به عبارت دیگر نیمی از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی صبحانه‌ کامل میل نمی‌کنند؛ این در حالی است که 66 درصد دانشجویان حداقل هفته‌ای یک یا دو روز فست فود می‌خورند.



یعقوبی با بیان اینکه 27 درصد دانشجویان هیچ تحرکی ندارند، گفت: منظور از تحرک انجام حداقل 30 دقیقه‌ ورزش و پیاده روی در روز است. در مورد اوقات فراغت دانشجویان نیز باید گفت 45 درصد دانشجویان حداقل بیش از 2 ساعت در روز اوقافت فراغت دارند. اما این اوقات فراغت شامل فعالیت‌هایی که فعالانه است نبوده و بیشتر شامل تماشای تلویزیون، استفاده از اینترنت ، تلفن همراه و غیره می‌شود.



*بیش از یک چهارم دانشجویان در روز بیش از 5 ساعت از اینترنت استفاده می‌کنند



مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به مصرف اینترنت در بین دانشجویان گفت: بیش ازیک چهارم دانشجویان در روز بیش از 5 ساعت از اینترنت استفاده می‌کنند که نمی‌توان گفت همه این موارد شامل مطالعات علمی، فرهنگی و غیره می‌شود.



یعقوبی با تاکید بر این‌که سبک زندگی دانشجویان نیاز به تغییر دارد، اظهار کرد: چنانچه بتوانیم سبک زندگی دانشجویان را تغییر دهیم، فرهنگ‌سازی کرده‌ایم. دانشجویان نسل آینده کشور را تشکیل می‌دهند.



وی در ادامه در مورد مقایسه ساختار نیروی انسانی در دانشگاه‌ها توضیح داد: حداقل 40 درصد مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در حال حاضر حتی یک کارشناس بهداشت ندارند. به عبارت دیگر 28 دانشگاه در سال 92 و 19 دانشگاه در سال 93 حتی یک نفر کارشناس بهداشت ندارند و چنانچه بر اساس تصمیم سازمان امور دانشجویان دانشگاه‌ها هر تعداد که کارشناس بهداشت جذب کنند، معادل حقوق آن در ابلاغ اعتبار‌ها از طرف سازمان امور دانشجویان کمک دریافت می‌کنند.



*نبود مرکز بهداشت در نیمی از دانشگاه‌های دولتی



وی در ادامه از وجود مراکز بهداشت و درمان در 63 دانشگاه دولتی خبر داد و افزود: متاسفانه در نیمی از دانشگاه‌ها مرکز بهداشت و درمان وجود ندارد. در حالی که راه اندازی مراکز بهداشت ودرمان بسیار کم هزینه‌تر از راه اندازی یک درمانگاه است.



مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزش بهداشت گفت: در 22 دانشگاه حتی یک جلسه آموزش بهداشت برگزار نشده است.



یعقوبی با اشاره به آمار ویزیت دانشجویان توسط پزشک عمومی و متخصص گفت: حدود 148 هزار ویزیت توسط پزشکان عمومی و حدود 70 هزار ویزیت توسط متخصص روی دانشجویان و کارمندان انجام شده است. تعداد ویزیت دندانپزشک نیز بیش از 67 هزار ویزیت روی دانشجویان و کارمندان است.



*به ازای هر 10 هزار دانشجو یک کارشناس بهداشت وجود دارد



مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در ادامه با بیان اینکه به ازای هر هزار دانشجو یک کارشناس بهداشت در دانشگاه‌های دولتی فعالیت می‌کند و به ازای هر 2 هزار و 500 دانشجو یک پزشک در حال خدمات رسانی است. در مورد فضای فیزیکی نیز باید گفت به ازای هر هزار دانشجو 18.6 دهم متر مربع فضای فیزیکی وجود دارد.



یعقوبی در ادامه در مورد اهداف اصلی تشکیل مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها توضیح داد: ارتقای دانش، بهداشت محیط، پایش سلامت و نظارت و خدمات درمانی از اهداف اصلی تشکیل مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها است.



بر اساس این گزارش در انتهای مراسم از مجموعه‌ مقررات نظارت‌های بهداشی و ایمنی در محیط‌های دانشگاهی رونمایی شد.



انتهای پیام
به ازای هر 10هزار دانشجو یک کارشناس بهداشت وجود دارد 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Wink سوالات پرتکرار نهایی ( درس ۹ و ۱۰ سلامت و بهداشت)
  سوالات امتحان نهایی ۱۴۰۲ | درس سلامت و بهداشت
  آزمون تشریحی قلمچی ۲ آذر ۱۴۰۲ | سوالات سلامت و بهداشت
  رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار شد
Smile خداحافظی عشقولانه دانشجو با پایان نامه اش (عکس)
  آغاز ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت از امروز
  دانشگاهها می توانند به ازای هر هیات علمی یک كارمند داشته باشند
  پذیرش 20 هزار دانشجو در مراکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی
  ما «فرار مغزها» نداریم؛ آنچه وجود دارد «فراری دادن مغزها»ست
  تمهیدات وزارت بهداشت برای تایید مدارک دانشگاه‌های خارجی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان