امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

همه چیز درباره «دارک وب»: شبکه‌ی مخفی خلافکاران اینترنتی

#1
اینترنت شبکه‌ی گسترده‌ای است که با تکنولوژی‌های فعلی همه چیز اعم از افراد و شبکه‌های مختلف در آن قابل پیگیری هستند. اما در حال حاضر شبکه‌ای ناشناس با نام «دارک وب» وجود دارد که همه‌ی فعالیت‌های آن غیر قابل ردیابی و شناسایی است.
شاید تا به حال تصور افراد بسیاری از اینترنت شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، آمازون و اینستاگرام است. اما علاوه بر این وب‌سایت‌ها، شبکه‌ای بزرگ و پنهانی وجود دارد که احتمالا از وجود آن بی‌خبر هستید؛ این شبکه با نام‌های دارک وب، دارک نت و دیپ وب شناسایی می‌شود. دلیل نام‌گذاری این شبکه به دلیل فعالیت‌های پنهان و ناشناخته‌ی آن است. در این شبکه تمامی اطلاعات به صورت آنلاین و با پسورهایی محافظت شده‌اند. برای دسترسی به اطلاعات آن باید از چندین پِی‌وال‌ها گذشته و از نرم‌افزارهای به خصوص استفاده کرد.

تا به حال با تخمین‌هایی که زده شده، به نظر می‌رسد دارک وب ۵۰۰ برابر بزرگ‌تر از شبکه‌ای است که روزانه کاربران به آن دسترسی دارند. این شبکه به طور کامل مخفی بوده و بر اساس تحقیقاتی که توسط نشریه‌ی Nature به چاپ رسیده، گوگل قادر به ایندکس کردن دارک وب و ردیابی آن نیست؛ در حقیقت تنها ۰.۰۳ درصد از تمامی اطلاعات آن در جستجوهایی که توسط گوگل انجام می‌شود نمایش داده می‌شود.

بیشتر اطلاعات دارک وب در پایگاه‌ داده‌هایی نظیر LexisNexis ذخیره می‌شود. در این شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده که افراد ناشناس آن‌ها را مدیریت می‌کنند. هکرها، تروریست‌ها و افراد سودجو غالبا این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند.

هرآنچه که می‌توان از دارک نت تهیه کرد:

۱. مواد مخدر

تاجران مواد مخدر و حتی عادی در این شبکه‌ی دیجیتالی به تبادل انواع مختلف مواد مخدر می‌پردازند. بیشتر کاربران چینی به واسطه‌ی این شبکه در طول ۲۸ ماه از فروش مواد مخدر ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

۲. ارز تقلبی

در دارک نت تمامی ارزها از جمله پوند، یورو و ین در حال تبادل است و می‌توان ارزهای تقلبی را از طریق این شبکه تهیه کرد.

۳. مدارک جعلی

نسخه‌ی جعلی تمامی مدارک مهم از جمله پاسپورت، گواهینامه‌ی رانندگی، مدارک شهروندی، کارت شناسایی، مدارک دانشگاهی، مدارک مهاجرتی و حتی کارت شناسایی دیپلماتیک از طریق دارک نت قابل تهیه است. به عنوان مثال تهیه کردن نسخه‌ی جعلی گواهینامه‌ی رانندگی ۲۰۰ دلار و نسخه‌ی جعلی پاسپورت‌های آمریکا و انگلستان بیش از چند صد دلار در برمی‌گیرد.

۴. اسلحه، مهمات و مواد منفجره

اسلحه‌هایی مانند کلت‌ها و مواد منفجره‌ی C4 در دارک نت قابل تهیه هستند. این مهمات از طریق جاسازی در آلات موسیقی، اسباب بازی‌ها و وسایل الکترونیکی به دست مشتری می‌رسد. البته جاسازی‌ها در بسته بندی‌هایی صورت می‌گیرد که توسط اشعه‌ی ایکس قابل شناسایی نباشد.

۵. قاتل (Hitman)

در دارک نت برخی شرکت‌های خصوصی و غیرقانونی در حال فعالیت هستند که معتقدند اگر کسانی که کینه‌های شخصی دارند می‌توانند با استخدام قاتل، فرد مورد نظر خود را به قتل برسانند! البته این مورد دارای شروطی است؛ به عنوان مثال نمی‌توان قاتلی را برای به قتل رساندن افراد برتر دنیای سیاست مانند رئیس جمهورها استخدام کرد.

۶. اعضای بدن انسان

در گوشه و کنار این شبکه‌ی مخفی بازار سیاه پر جنب و جوشی دیده می‌شود که در آن اعضای بدن انسان و ارگان مختلف به فروش می‌روند. به عنوان مثال قیمت کلیه ۲۰۰ هزار دلار، قلب ۱۲۰ هزار دلار، کبد ۱۵۰ هزار دلار و یک جفت چشم ۱٫۵۰۰ دلار به فروش می‌رود.

جرایم اینترنتی و فایل‌های غیر قانونی موجود در دارک نت:

۱. پول رمزنگاری شده

اسکناس‌های دیجیتالی مانند بیت کوین و دارک کوین از طریق این شبکه قابل تهیه هستند. کاربران در حالی که هویت خود را پنهان نگه داشته‌اند می‌توانند به تبادل اسکناس‌های دیجیتال و خرید و فروش بپردازند.

۲. خدمات میزبانی وب

برخی میزبان‌های وب دنیا که در کشورهایی مانند روسیه و اوکراین قرار دارند بدون توجه به هویت اصلی کاربر، خدمات و سرویس‌های میزبانی وب را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. این میزبان‌های وب تمامی پرداخت‌ها و اسکناس‌های دیجیتالی مانند بیت کوین را قبول کرده و در قبال آن‌ها سرویس‌های مورد انتظار کاربر را فراهم می‌آورند.

۳. خدمات ابری

افرادی مانند هکرها دوست دارند تا فایل‌های مخربشان در برابر سیستم‌های امنیتی بلاک نشوند. هکرها معمولا از سیستم‌های ابری به این منظور استفاده می‌کنند. تحقیقات اخیر نشان داده که ۱۶ درصد از فایل‌های مخرب دنیا و حملات سایبری از شبکه‌ی ابری آمازون سرچشمه گرفته است. از این‌رو سیستم‌های ابری نقش اساسی را در حملات سایبری دارد.

۴. جُرم افزار

برخی افراد مجرم که دارای مهارت‌های کافی نیستند می‌توانند ابزارهای مورد نیاز خود را از دارک نت تهیه کرده و آسیب پذیری‌های سیستم هدف را بهره برداری کرده، به سرقت اطلاعات و هویت کاربران بپردازند. یکی از هکرها در سال ۲۰۱۳ به واسطه‌ی کیت ابزاری Hک دارک نت توانست حمله‌ی سایبری بزرگی را اجرا کند.

۵. استخدام هکر

در دارک نت جرایم سایبری سازمان یافته‌ای وجود دارد که به واسطه‌ی آن می‌توان هکرهای خبره‌ای را استخدام کرد. برخی از این هکرها تا به حال توانسته‌اند در سیستم‌های قبیل گوگل، ادوبی و Lockheed Martin نفوذ کنند.

۶. مراکز تماس جرایم مختلف

افرادی که در این مرکز مشغول هستند دارای شغل‌های مختلفی بوده و می‌توانند کارهایی مانند ارائه منابع شغلی و آموزشی، آغاز انتقال سیم و رفع انسداد حساب های Hک بازی را انجام دهند. تماس با این مراکز ۱۰ دلار ارزش دارد.

نحوه‌ی دسترسی به دارک نت

۱. مرورگرهای ناشناس

تور (T-O-R) یا The Onion Router سامانه‌ای است که برای ناشناس ماندن کاربران در محیط اینترنت به کار می‌رود و از نرم‌افزار کارخواه و شبکه‌ای از سرورها تشکیل شده و می‌تواند داده‌هایی از کاربران را مانند جایگاه و نشانی پروتکل اینترنت پنهان کند. بهره گیری از این سامانه ردگیری و شنود داده‌های کاربر را به دست دیگران بسیار سخت می‌کند. شبکه‌ی تور دارای مرورگری است که می‌تواند از آن به عنوان دستیابی به دارک نت استفاده کرد. این مرورگر در هنگام بارگذاری صفحات به منظور مخفی نگه داشتن درخواست کاربر، از ۶۰۰۰ سرور استفاده می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود تا ردیابی کاربران و ردیابی درخواست‌های آن‌ها توسط نهادهای دولتی بسیار دشوار و تقریبا ناممکن شود. وب‌سایت‌های مبتنی بر این شبکه برخلاف com. دارای پسوند onion. است که دسترسی به این دسته از وب‌سایت‌ها تنها از طریق مرورگر تور امکان‌پذیر است.

۲. موتورهای جستجوی ناشناس

در اواسط سال ۲۰۱۴ یک هکر اولین موتور جستجوی ناشناس و توزیع شده‌ی دارک وب با نام Grams را توسعه داد. Grams به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند مواد مخدر، اسلحه‌ها و حساب‌های کاربرای به سرقت رفته در وب‌سایت‌های پنهان را جستجو کنند. علاوه بر این، Grams همانند گوگل دارای گزینه‌ای به نام I’m Feeling Lucky به منظور جستجو است.

۳. ویکی‌های جنایی

در دارک نت تمامی اقدامات مانند هک‌ها، بازارهای سیاه، ویروس‌ها و مواد مخدره به صورت ویکی طبقه بندی شده که برای هر قسمت نیز توضیحاتی ارائه شده است.

۴. چت روم‌های پنهان

همانند دنیای واقعی، مجرمان در شبکه‌های آنلاین نیز به دنبال به دست آوردن تبهکارانه‌ترین افراد هستند تا بتوانند به هدف‌های خود دست یابند. در دارک نت چت روم‌هایی وجود دارد که افراد به واسطه‌ی آن می‌توانند کارهای غیر قانونی را انجام دهند.

دارک نت دارای دسته بندی مختلفی است که دسترسی اعضا را به محتوای آن سهولت می‌بخشد. دارک نت به دلیل طبقه بندی مطالب و مشابه ویکی پدیا بودن، بیشتر به عنوان ویکی شناخته می‌شود که تصویر زیر نیز بخشی از Hidden Wiki این شبکه است. متاسفانه نحوه‌ی دسترسی به این شبکه و آموزش آن به دلایل امنیتی توضیح داده نمی‌شود، اما اگر تا به حال موفق به دسترسی به این شبکه شده باشید، در ابتدا با صفحه‌ی زیر مواجه می‌شوید:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همه چیز درباره «دارک وب»: شبکه‌ی مخفی خلافکاران اینترنتی 1



لینک‌های معتبر دارک نت همواره در حال تغییر است و از آنجایی که این شبکه غیر قانونی است، منتشر کردن آدرس لینک آن نیز غیر قانونی تلقی می‌شود. به همین دلیل معمولا آدرس آن به طور عمومی انتشار داده نمی‌شود، حتی اگر کسی نیز دارای این لینک باشد، برای دسترسی به این شبکه باید تغییراتی را در نحوه‌ی اتصال اعمال کند؛ این اطلاعات معمولا تنها از کسانی که به این شبکه دسترسی دارند اخذ می‌شود. همان طور که گفته شد در این شبکه کارهای خلاف قانون بسیاری صورت می‌گیرد. حتی هکرها پس از Hک کردن وب‌سایت و پایگاه داده‌های مهم، فایل‌های آن‌ها را در دارک نت قرار می‌دهند که از جمله‌ی این فایل‌ها می‌توان به اسناد فاش شده‌ی ویکی لیکس، فایل‌های فاش شده‌ی آیکلاد و دیگر وب‌سایت‌های بزرگ اشاره کرد.

خوشبختانه دسترسی به این شبکه آسان نیست.
پاسخ
 سپاس شده توسط Đęąđ.ğïřł ، Волшебник
آگهی
#2
سلام، ممنون از این مطلب آموزشی و خوبتون. تو دنیای مجازی امروز باید انتظار همچین خطراتی هم تو فضای وب داشت. باید بدونیم که دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دارک نت یا دارک وب چیست و چه تهدیداتی میتونه برای ما و وبسایتمون داشته باشه.دو نوع وب در حال حاضر وجود داره 1-وب آشکار 2-وب پنهان. وب آشکار در حقیقت همان قسمتی از وب هست که در دسترس عموم قرار داره و معمولا هر روز از آن استفاده می کنیم ولی وب پنهان در واقع لایه ای دیگر از وب هست که عملیات ها معمولا داخل اون لایه از دید کاربر عادی پنهان هست. وب تاریک یا دارک وب هم، زیر مجموعه ای از وب پنهان به حساب میاد که داخل اون وب سایت هایی به صورت زنجیره وار در حال فعالیت هستند که از دسترس افراد و موتورهای جستجو به طور عادی خارج هستند.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان