امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فارین پالیسی: چرا دختران غربی به داعش می‌پیوندند؟+ تصاویر

#1
پایگاه اینترنتی مجله آمریکایی «فارین پالیسی» در مطلبی نوشت: زنان و دختران غربی که به داعش می‌پیوندند، دنبال چه چیزی هستند؟  نظریه نخست این است که آن‌ها به دنبال ازدواج با عناصر داعش هستند. بنابر نظریه دیگر، این زنان و دختران نمی‌دانند به دنبال چه هستند؛ زیرا خود در این تصمیم‌گیری نقشی نداشته‌اند.
فارین پالیسی: چرا دختران غربی به داعش می‌پیوندند؟+ تصاویر 1

اما چطور زنی که در جامعه‌ای زندگی می‌کند که گفته می‌شود در آن حقوق زنان با مردان برابر است، تصمیم می‌گیرد به گروهی بپیوندد که بانی و مشوق سرکوب زن است؟ 
فارین پالیسی: چرا دختران غربی به داعش می‌پیوندند؟+ تصاویر 1


این عقیده وجود دارد که بیشتر دختران غربی که به گروه تروریستی داعش می‌پیوندند به دنبال تفریح هستند. یک کمدین انگلیسی اعتقاد دارد نگرش این دختران به مسائل به خصوص عشق مانند سایر هم‌سالان خود است.
فارین پالیسی: چرا دختران غربی به داعش می‌پیوندند؟+ تصاویر 1
او در همین خصوص گفت:  برای این دسته از دختران باید داعش را جزئی از بحران‌های نوجوانی دانست. جذب به جنس مخالف در این سنین بسیار رایج است. با این تفاوت که آن‌ها جذب گروهی از مردان اسلحه به دست می‌شوند. به رغم بربریتی که در اعضای داعش وجود دارد، نمی‌توان منکر جذابیت آن‌ها برای دختران شد. 

در ادامه این مطلب آمده است: استفاده از اینترنت در جذب دختران غربی به این گروه تروریستی نقش مهمی ایفا می‌کند. «سارا خان،» مؤسس و مدیر یک سازمان غیردولتی ضد افراطگرایی اعتقاد دارد مردان داعشی درست از روشی که کودک‌آزارها برای فریب بهره می‌جویند، با زنان و دختران غربی از طریق شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار و اعتماد آن‌ها را جلب می‌کنند.

به باور نگارنده این مطلب، اما مطالعه حساب‌های کاربری زنان غربی که به داعش پیوسته‌اند نشان می‌دهد آن‌ها فریب‌خورده نیستند؛ بلکه پیوستن به داعش خواسته خود آن‌ها بوده است. این دختران و زنان خواهان آزادی از نوعی که غرب به آن‌ها عرضه می‌کند نیستند و فمینیسم را نیز نمی‌پسندند. 

یکی از اساتید رشته مردم‌شناسی در دانشگاه آکسفورد معتقد است: این دختران از بلاتکلیفی بی‌پایان عصر حاضر کلافه هستند. داعش و القاعده برای آن‌ها مرز مشخصی را تعیین می‌کنند. در نگرش آن‌ها مردان و زنان از یکدیگر متمایزند و هر کدام وظایف مختص به خود را دارند. زنان وظایف مادری و مردان وظایف جنگی را به عهده دارند. 

بنابر این مطلب، بررسی حساب‌های کاربری زنان داعشی نشان داده است که آن‌ها از هوش زیادی برخوردارند و مسائل سیاسی را به دقت دنبال می‌کنند. بنابراین، قبول این فرضیه که افراد مذکور تنها به دنبال برقراری ارتباط با جنس مخالف جذب تروریست‌ها می‌شوند یا پذیرش فرضیه فریب آن‌ها بوسیله داعش، نمی‌تواند روشنگر حقایق در خصوص دلایل جذب آن‌ها به گروه‌های افراطگرا باشد.  
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، عسل شیطون
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Earth توجه توجه!(اخبار درمورد درگیری آذری ها با کردها و کشته شدن چهارنغر)!!!!آذربایجان غربی
  شیوه عجیب دختران جوان برای سرقت از تازه عروسها
Earth ایجاد مزاحمت پسران اروپایی برای دختران با پایانی تلخ +ویدیو
  دختران بی حجاب در سواحل شمال ایران (عکس)>_<
  دعوت دختران به خانه های خالی
  اتو کردن سینه دختران در یک قبیله!! (عکس)
Heart تا نابودی داعش در عراق می‌مانیم
  ضربه قدرتمند عراق به داعش با دستگیری خطرناک‌ترین تروریست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان