امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ثبت پتنت سریع ترین بالگرد جهان توسط ایرباس

#1
ثبت پتنت سریع ترین بالگرد جهان توسط ایرباس 1
شرکت ایرباس در تلاش است بالگرد های پر سرعت را وارد مرحله ی تازه ای کند. ماه گذشته اداره ی ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا درخواست شرکت بالگرد سازی ایرباس برای ثبت پتنت یک بالگرد ترکیبی جدید را مورد تأیید قرار داد.

این پتنت جدید در واقع نمونه ی توسعه یافته ی بالگرد آزمایشی و در عین حال انقلابی این شرکت یعنی X3 است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به پرواز در آمد. با این وجود هنوز برای آن نامی انتخاب نشده است.
این طرح اولیه جزئی از طرح بالگرد های پر سرعت، دوربرد و هیبریدی این شرکت نیز محسوب می شود که پیشتر با عنوان یوروکوپتر شناخته می شد.
لازم به یادآوری است که بالگرد X3 در زمان آزمایش موفق شد به سرعت ۴۷۱ کیلومتر بر ساعت برسد؛ سرعتی که آن را به سریع ترین هواگرد روتور ثابت جهان تبدیل کرد. این در حالی است که پتنت جدید نسبت به طراحی اصلی آن یعنی X3 تکامل یافته است.
آنچه که باعث ترکیبی شدن طرح جدید می شود وجود یک جفت موتور سوار بر باله های طرفین و ملخ های پیشران آنها علاوه بر پره ی اصلی بالگرد است. طراحی مذکور نیاز به موتور انتهایی برای مهار گشتاور پره های اصلی بالگرد را برطرف می کند.
بالگردی با پره های پیشران اضافی به هیچ وجه چیز تازه ای نیست و نسخه های متعددی از آن دهه هاست که به پرواز مشغول اند. اما بالگردی با این طراحی و چنین عملکرد خیره کننده ای یک موضوع جدید به حساب می آید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ثبت پتنت سریع ترین بالگرد جهان توسط ایرباس 1

این طراحی همچنین به بالگرد مذکور اجازه می دهد به سطح عملکرد هواگرد های تیلت روتور یا دو منظوره (بالگرد-هواپیما) از جمله V22 Osprey برسد. این نوع هواگرد ها با وجود دو موتور چرخشی در دو طرف خود، می توانند مثل بالگرد از زمین بلند شوند یا روی آن بنشینند، و هنگام پرواز افقی عادی به فرم هواپیما دست یابند.
بر خلاف نمونه ی آزمایشی X3، پره های موتورهای جانبی پتنت جدید پشت بال قرار گرفته اند نه جلوی آن. بر اساس این پتنت، این به کاهش سر و صدا، کاهش لرزش برخاست، و نیز بهبود ایمنی مسافران کمک می کند. طراحان پتنت یاد شده خاطرنشان کرده اند که طرح های تکمیلی این طرح شامل موتور توربوجت خواهند بود. این به آن معناست که بالگرد به ثبت رسیده احتمالاً بسیار سریع تر از رکورددار فعلی یعنی X3 خواهد بود.

پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دانشمند ایرانی یک پیشران فوق سریع اختراع کرد
  عکس های خورشیدگرفتگی اول تیر ۹۹ در ایران و جهان
  چرا جهان هستی وجود دارد؟
  جهان حبابی ما به سمت ابعاد بالاتر پیش می‌رود!
  آیا جهان ما بیش از سه بُعد دارد؟
  عمیق‌ترین تصویر ثبت شده از جهان!
  شبیه­ سازی بیگ ­بنگ با سریع ترین ذرات چرخندۀ جهان
  کشف دومین تپ‌اختر سریع کیهان
  کشف شواهدی از پراکندگی نور توسط نور با انرژی زیاد
  آیا جهان ما یکی از بی نهایت جهان موجود است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان