امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10 اپیزود برتر سریال «بازی تاج و تخت»

#1
بازي تاج و تخت با فصل ششم از شبكه HBO در 24ام آوريل بازمي‌گردد.  اين امكان وجود دارد كه يك اپيزود يا بيشتر از فصل ششم تا سال آينده به فهرست زير راه يابند. با اين حال كاربران سايت IMDB ده اپيزود زير را به عنوان بهترين‌هاي پنج فصل گذشته انتخاب كرده‌اند:

 
10- اپيزود: The Watchers on the Wall

امتياز: 9.4


10 اپیزود برتر سریال «بازی تاج و تخت» 1
اپيزودهاي 9 هر فصل از سريال بازي تاج و تخت به پرريخت و پاش و پراهميت بودن مشهور هستند. اپيزود 9 فصل چهارم هم از اين قاعده مستثني نبود. انتخاب يك لحظه خاص از اين اپيزود آسان نيست، اما در طي يك ساعت اين اپيزود شاهد نبرد ديوار ميان برادران نايتس واچ و وحشي‌ها هستيم، درحالي كه جان اسنو و ايگريت در طرفين معاند جنگ قرار دارند. اپيزودي انباشته از اكشن و احساسات، دو المان كليدي همه اپيزودهاي محبوب.



 
9- اپيزود: Baelor

امتياز: 9.5


10 اپیزود برتر سریال «بازی تاج و تخت» 1
به ياد داريد درباره اپيزودهاي 9 چه گفتيم؟ اين يكي همان اپيزودي است كه در فصل اول بازي تاج و تخت اين رسم را به راه انداخت و نام اين سريال را به عنوان مجموعه‌اي كه شهامت انجام عمل غيرقابل‌پيش‌بيني را دارد به روي نقشه آورد. اپيزود Baelor كه براي مجسمه بيلور مقدس/ Baelor the Blessed، نام‌گذاري شده، بازي را در سطحي باورنكردني دستخوش تغيير كرد. وقتي مي‌گويند در اين سريال هيچ كس درامان نيست، به آن اعتقاد دارند.
 



8-اپيزود: And Now His Watch Is Ended

امتياز: 9.5


10 اپیزود برتر سریال «بازی تاج و تخت» 1

عنوان اپيزود چهار فصل سوم را به آساني مي‌شد "دراكاريس" گذاشت. اين يكي از اپيزودهايي است كه صحنه‌هاي متمايز زيادي دارد. عنوان اصلي از صحنه‌اي در شمال ديوار برداشته شده كه به كمپ كرستر ارتباط دارد. با اين حال يكي از به يادماندني‌ترين لحظات اين اپيزود در استاپور و با حضور دنريس تارگرين رقم خورد كه درنهايت ارتش خود را بدست آورد. بي‌دليل او را مادر اژدهايان صدا نمي‌زنند.
 



7- اپيزود: The Children

امتياز: 9.6


10 اپیزود برتر سریال «بازی تاج و تخت» 1

در فصل چهارم شاهد اتفاقات تعليق آميز و شوك‌آور زيادي بوديم كه ما را براي شروع فصل پنجم آماده مي‌كرد. دني صحنه‌اي نفس‌گير به همراه دو تن از اژدهايانش داشت، هاوند تلخ‌ترين لحظه خود را تجربه كرد، جان وقايع اپيزود نه را دنبال كرد (جايگاه 10 در اين فهرست) و تريون لنيستر هم اپيزود را از آن خود كرده و با قبول مسئوليت زندگي‌اش، خود و وريس را وارد مسيري تازه كرد. تعجبي نيست كه اين اپيزود بيشترين امتياز را در ميان اپيزودهاي پاياني تمام فصول دارد.
 



6- اپيزود: Blackwater

امتياز: 9.6


10 اپیزود برتر سریال «بازی تاج و تخت» 1

بلك‌واتر را هنوز هم يكي از پرقدرت‌ترين اپيزودهاي مجموعه مي‌دانند. بنابراين شايد ايستادن در جايگاه ششم اين فهرست براي آن غافلگيركننده باشد.  اپيزود نهم فصل دو نشان داد كه جي‌اوتي با وجود داستان‌هاي متعددي كه براي تعريف كردن دارد، در صورتي كه تمام نيرويش را صرف يك خط داستاني خاص كند حيرت‌انگيز ظاهر مي‌شود. اپيزود بلك‌واتر سراسر درباره حمله شاه استنيس براتيئون به كينگزلندينگ بود و شهري كه تريون لنيستر از آن دفاع مي‌كرد. فيلمنامه درخشان اين اپيزود تمامي طرفين دعوا را به ما نشان داد و انتخاب يك جبهه را براي تماشاگر از هميشه سخت‌تر كرد.
 



5- اپيزود: The Mountain and the Viper

امتياز: 9.7


10 اپیزود برتر سریال «بازی تاج و تخت» 1
اين سريال از واژگون ساختن انتظارات تماشاگر لذت مي‌برد و او را درست در لحظه‌اي كه مي‌خواهد به طرف راست حركت كند به سوي چپ مي‌فرستد. اين اتفاق بار ديگر در اپيزود هشت فصل چهارم افتاد. خطوط داستاني زيادي از اين يكي سبقت گرفتند اما اين اپيزود هنوز هم براي قدرت تاثيرگذاري اتفاق اصلي‌اش محبوب باقي مانده است، بخصوص در كينگزلندينگ. درست زماني كه انتظار برپايي عدالت را داشتيم، جي‌او‌تي به يادمان آورد كه به مكان اشتباهي آمده‌ايم.
 


4- اپيزود: The Laws of Gods and Men

امتياز: 9.7



10 اپیزود برتر سریال «بازی تاج و تخت» 1
فصل چهار واقعا محبوب بوده. اين هم اپيزود شش كه بر محاكمه قرن در كينگزلندينگ تمركز دارد. تريون لنيستر كه مرد اصلي نقل‌قول‌هاست در اين اپيزود خيره‌كننده بود. خشم او همان خشم ما بود. با وجود اينكه قهرمان متناقض پيتر دينكليج تنها خط داستاني اين اپيزود را ارائه نكرد اما شكي نيست كه هواداران سريال براي حضور درخشان او به اين اپيزود راي دادند.
 



3-اپيزود: The Lion and the Rose

امتياز: 9.7


10 اپیزود برتر سریال «بازی تاج و تخت» 1

بالاخره زمانش رسيد. پرامتيازترين اپيزود فصل محبوب چهارم. اپيزود دو احتمالا شما را با لبخندي محونشدني تنها گذاشت. هواداران زيادي پس از اتمام پخش اپيزود توئيتر را با جشن خود شلوغ كردند. كمتر پيش مي‌آيد شاهد اجراي عدالت در بازي تاج و تخت باشيم، اما، اوه، تماشاي جافري درحالي كه به عروسي بنفش‌اي كه لايقش بود مي‌رسيد چه قدر لذت‌بخش طي شد.
 



2- اپيزود: The Rains of Castamere

امتياز: 9.9


10 اپیزود برتر سریال «بازی تاج و تخت» 1
اپيزود 9 فصل سوم –مثل اپيزود 9 فصل يكم- به لحظه‌اي تعيين‌كننده براي سريال تبديل شد. خوانندگان كتاب وقوع عروسي سرخ را پيش‌بيني كرده بودند و از آن وحشت داشتند. سريال تماشاگر را با تمام احساساتي كه در لحظه تماشاي اين اپيزود ضروري بودند تنها گذاشت. اين يكي از اپيزودهاي محبوب تمام دوران باقي خواهد ماند، حتي اگر اپيزود اول اين فهرست هم با گذشت زمان كهنه شود.
 



1-اپيزود: Hardhome

امتياز: 9.9


10 اپیزود برتر سریال «بازی تاج و تخت» 1
سرنوشت جان اسنو تماشاگران سريال را در پايان اين اپيزود از نفس افتاده باقي گذاشت.اين تنها اپيزود از فصل پنجم است كه به ليست ده اپيزود برتر راه يافته و با راي 41226 كاربر جايگاه اول را از آن خود كرده. اين بار اپيزود هشت بود كه يك نبرد غول‌آساي سينمايي را پيش چشمانمان آورد. در اين اپيزود همچنين شاهد اولين ديالوگ ميان دو كاراكتر سنگين وزن سريال، دني و تريون بوديم و خطوط داستاني آريا، سانسا، تيئون و سرسي را هم دنبال كرديم. اين ايپزود شايد خوانندگان كتاب را هم با تسلط و فراخي ديدش بر متريال منبع اقتباس غافلگير كرده باشد. بكارگيري مديوم تا تاثير حداكثري.
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar ، عسل شیطون ، ترنج 15 ، CiBHaWpH
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia
  معرفی سریال Skam
  معرفی سریال Elite

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان