امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اگزومارس در کدام قسمت سیاره سرخ باید نشانه‌های حیات را جست‌وجو کند؟

#1
براساس پروژه اگزومارس (Exomars)، در سال ۲۰۱۶ اولین فضاپیما به سیاره سرخ می‌رسد و فرودی آزمایشی روی سطح مریخ انجام می‌دهد و به دنبال چشمه‌های متان خواهد گشت. چند سال بعد مریخ نورد اکسومارس به مریخ خواهد رفت تا با حفاری سطح سیاره به دنبال نشانه‌های حیات زیر سطح مریخ بگردد.

به گزارش آنا به نقل از رویترز، در طول سال ۲۰۱۶، فضاپیمای اگزومارس (اکسومارس) اینک به سوی مریخ می‌رود و مأموریتش جست‌وجوی نشانه‌های حیات در این سیاره است. وقتی در ماه اکتبر به مقصد برسد، کاوشگری را به سوی سطح سیاره خواهد فرستاد. این کاوشگر، نخستین فرود کنترل شده ابزاری روی سطح سیاره سرخ خواهد بوددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.

ژان-پیر بیبرینگ، سیاره‌شناس پروژه اگزومارسو مسئول یکی از ابزارهایی است که مریخ‌نورد اگزومارس باید در سطح سیاره سرخ آنالیز کند.

وی درباره اینکه کجا روی سطح مریخ نشانه‌های حیات را جست‌وجو کرد می‌گوید: «در پروژه فضایی اکسومارس در تلاش هستیم بدانیم که آیا روی مریخ در گذشته، شرایطی وجود داشته است که مانند شرایط موجود روی زمین، منجر به شکل‌گیری حیات از آب و مولکول‌های دیگری شود که از جای دیگر به زمین رسیده بود. دو قطب مریخ پوشش یخی دارد و مریخ کمی بیشتر از هر ۲۴ ساعت یک بار، به دور محوری که از قطب‌ها می‌گذرد می‌چرخد. در شمال مریخ دشت‌های بزرگ هست و در جنوب فلات‌هایی به ارتفاع چند هزار متر که سطحشان پوشیده از دهانه‌های برجای مانده از برخورد شهاب‌سنگ‌ها است. بین این، دو ناحیه‌ای هست که برخی از قسمت‌های آن از فلات‌های چهار میلیارد ساله هم قدیمی‌ترند. ما باور داریم اگر حیات روی مریخ پدیدار شده باشد نشانه‌هایش را باید در این نواحی جست‌وجو کرد»



اگزومارس در کدام قسمت سیاره سرخ باید نشانه‌های حیات را جست‌وجو کند؟ 1


وی می‌افزاید: «انتظار نداریم که مستقیماً موجود زنده‌ای پیدا کنیم اما اگر ماکرومولکول‌های پیشینه ارگانیسم‌های زنده را پیدا کنیم گام عظیمی برداشته‌ایم چون نشان می‌دهد حیات آنقدر سرسختی دارد که خود را با محیط مریخ تطبیق بدهد. مریخ یادگار زمانی را که حیات روی زمین پیدا شد، در خود حفظ کرده است و با اگزومارس، روی مریخ این نشانه‌های معجزه آسای حیات را جست‌وجو خواهیم کرد».

پاسخ
 سپاس شده توسط ▲ℐяυηℐє ҡι∂ƨ▲
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کهکشان راه شیری مسکن میلیاردها سیاره احتمالی قابل سکونت
  آیا حیات اولیه از “مریخ” آغاز شده است؟
  ناسا یا اسپیس‌ایکس، کدام زودتر به ماه می‌رسند؟
  شواهد حیات در سیاره ناهید مورد تردید قرار گرفت
  کشف سیاره ای که در آن سنگ از آسمان می بارد
  کدام ستارگان دارای سیاره‌های قابل سکونت هستند؟
  کشف یک سیاره‌‌ی قابل سکونت دیگر
  در جوّ سیاره مریخ چه خبر است؟
  آیا در اعماق مریخ حیات وجود دارد؟
  چرخۀ حیات ستارگان باعث ایجاد عناصر در کیهان می‌شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان