امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی همدان تدوین می‌شود

#1
برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی همدان تدوین می‌شود 1

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به تدوین و نگارش برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی گفت: این برنامه راهبردی آینده دانشگاه را ترسیم می‌کند و می‌تواند صنعت و معدن را متحول کند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، دکتر "محمود نیلی" در مراسم پنجمین جشن دانش‌آموختگی دانشگاه صنعتی که ویژه ورودی‌های سال 91 برگزار شده بود، از فارغ‌التحصیلی 370 دانشجوی دانشگاه صنعتی همدان خبر داد و با بیان اینکه روز مهمی برای دانشجویان و خانواده‌های آنهاست و شاید بهترین دوران زندگی این افراد ورود به دانشگاه باشد، اظهار کرد: این فرزندان باید از امروز برای ورود به جامعه آماده شوند و والدین آنها نیز این مساله را بدانند و خود را برای حمایت از فرزندان در پذیرش مسئولیت‌های بزرگ آماده کنند.



وی با بیان اینکه بدون شک شادترین دوران زندگی دانشجویان فارغ‌التحصیل، در دانشگاه بوده است، گفت: امیدواریم این عزیزان توان خود را برای ورود به صحنه‌های مهم اجتماع به‌کار گیرند و در تحویل مسئولیت‌های بزرگ آماده باشند.





جشن فارغ‌التحصیلی، جشن دانایی است



نیلی با بیان اینکه جشن فارغ‌التحصیلی، جشن دانایی است، عنوان کرد: دانایی در همه دوران و اعصار جشن گرفتنی است و امروز که توانایی دانشجویان با دانایی ممزوج شده، باید جامعه آنها را برای پیشرفت و توسعه در اختیار بگیرد.



وی عنوان کرد: بکار گرفتن دانایی در خانواده بسیار مهم است و ثمره آن در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن دست‌بوسی و احترام به والدین است.



رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی باید نماد اخلاق، صبر و دانایی باشند، تصریح کرد: اگر بخواهید جشن دانایی خود را دارای روح و روان کنید، باید کُرنش و خشوع بیشتری در مقابل پدران و مادران داشته باشید و این یکی از نمادهای دانایی دانشجویان است.



وی در ادامه با این عنوان که در مجموع دانشگاه صنعتی 1755فارغ‌التحصیل داشته است، خاطر نشان کرد: ظرف امروز و فردا 370 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان فارغ‌التحصیل می‌شوند که 50 درصد آنها خانم‌ها و 50 درصد آقایان هستند.



نیلی یادآور شد: یکی از رشته‌های فارغ‌التحصیلی در جشن امروز، مهندسی معدن است و در استان ما که پس از ویژگی‌های مهم فرهنگی و جغرافیایی، معادن غنی شاخصه مهم استانی است، این رشته دانشگاهی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.



وی تصریح کرد: مسئولیت دانشگاه برای دانشجویان به پایان رسیده اما انتظار می‌رود نیروهای توانمند و با استعدادی که تربیت شده‌اند، مورد توجه مسئولان استان در عرصه‌های تولید و توسعه و اشتغال باشند.



رئیس دانشگاه صنعتی همدان ضمن اشاره به وجود 1779 میلیون تن ظرفیت در معادن استان عنوان کرد: استخراج از معادن استان، 16.5 میلیون تن است که باید متحول شود و نقش بهره‌وری از معدن در استان معدنی ما افزایش یابد.



وی با بیان اینکه نیروهای انسانی در هر کشور پیشرفته 70 درصد تحول و توسعه را شکل می‌دهند، اظهار کرد: مسئولان باید ادامه روند دانایی و توانایی فارغ‌التحصیلان را مدنظر قرار دهند و در بخش‌های مختلف جامعه از آنها بهره‌مند شوند.



وی ادامه داد: از مسئولان استانی درخواست داریم کمی با ملاطفت بیشتر با ما برخورد کنند و روابط صمیمانه‌تری در تولید و توسعه با مسئولان دانشگاهی داشته باشند.





برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی تدوین می‌شود



نیلی با اشاره به تدوین و نگارش برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی تصریح کرد: این برنامه راهبردی آینده دانشگاه را ترسیم می‌کند و می‌تواند صنعت و معدن را متحول کند.



وی عنوان کرد: در یکی از بزرگترین دانشگاه‌های جهان، یکی از فارغ‌التحصیلان مبلغ 300 میلیون دلار به دانشگاه هدیه کرد و گفت من تمام ثروتم را از این دانشگاه به دست آوردم بنابراین باید به اینجا برسیم که دانشگاه تولید ثروت را در پی داشته باشد و فارغ‌التحصیلان، ادامه حیات علم‌پروری در دانشگاه را باهمان ثروت رقم بزنند.



رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: در سیاست‌های راهبردی، دانشگاهی موفق است که با کمک فارغ‌التحصیلان اداره شود، یعنی بودجه‌های دانشگاه از طریق علم‌دوستان و دانش‌پژوهان تأمین شود.



وی اظهار کرد: مرحوم محمدعلی فرشچیان و ورثه او معادل 50 درصد از بودجه دانشگاه را برای تاسیس ساختمان دوم دانشگاه درنظر گرفته‌اند در حالیکه ورثه مرحوم فرشچیان، در همدان ساکن نیستند، پس هریک از فارغ‌التحصیلان باید به چنین ستون و پایه‌ای برای دانشگاه تبدیل شوند و این افراد را الگوی خود قرار دهند.



نیلی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا 10 سال آینده 40 درصد بودجه دانشگاه از کمک‌های مردمی تأمین شود، تصریح کرد: این بودجه‌ها شامل کمک‌های خیرین علم‌دوست، فارغ‌التحصیلان دانشگاه و مهمتر از همه پژوهش‌های کاربردی خواهد بود.



وی در پایان در توصیه‌ای به دانشحویان کرد و گفت: از فردا باید با برنامه زندگی کنید و خود را به گونه‌ای تربیت کنید که همه زندگیتان رنگ الهی داشته باشد، اگر خود را برای کشور خالص کنید، آینده روشنی برای کشور رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی همدان تدوین می‌شود 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation برنامه امتحانات نهایی سال ۱۴۰۳
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  برنامه احتمالی امتحان نهایی ۱۴۰۳
Photo ⤹ پلنر برای برنامه ریزی ࿓
  برنامه درسی هفتگی رشته انسانی از تابستون تا کنکور
  برنامه «امتحانات نهایی» دوازدهمی‌ها در دیماه ۱۴۰۰
  معرفی اپلیکیشن های برنامه ریزی مخصوص درس خوندن و کنکور
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان