امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آسیب های مختلف مصرف پفک .

#1
آسیب های مختلف مصرف پفک . 1

پفک تاثیرات منفی زیادی روی بدن میگذارد و موجب بیماری های زیادی در بدن افراد مصرف کننده می شود توصیه می کنیم از مصرف آن خودداری کنید
مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، از پفک به عنوان یک محصول آسیب رسان به سلامت نام برد.
، دکتر بهروز جنت اظهار کرد: فرآورده پف کرده بلغور ذرت، نوعی اسنک است که در واحدهای صنعتی به وسیله دستگاهی بنام اکسترودر بر پایه بلغور ذرت تهیه می شود، همچنین این محصولات که در کشور ما با نام عمومی پفک شناخته می شود؛ عمدتاً حاوی بلغور ذرت، روغن، پودر پنیر یا آب پنیر، نمک، رنگ های طبیعی یا رنگ های مصنوعی است.
وی افزود: البته با توجه به درخواست تولید کنندگان با مجوز از وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) سایر مواد اولیه ای که در ضوابط و مقررات مربوطه مجاز باشد، امکان استفاده دارد.
جنت در ادامه گفت: این فرآورده ها با دارا بودن ۱۵ الی ۲۰ درصد چربی، ۵-۶ درصد پروتئین، نمک و مقدار قابل توجهی کربوهیدرات و نشاسته جزء کالاهای آسیب رسان به سلامت به حساب می آید.
وی تصریح کرد: تعریف ما هم از کالاهای آسیب رسان تعریفی مشخص و تغذیه ای بوده و مربوط به سلامت و ایمنی خود محصول یا فرآورده غذایی نیست، یعنی اگر پفک و اسنک ها را جز فراورده های آسیب رسان بحساب می آوریم به این معنا نیست که فرد با مصرف یک یا چند باره آنها، حتما دچار آسیب خواهد شد بلکه مقصود از مطرح کردن آنها تحت این نام به منظور کاهش مصرف آنها در کشور صورت می گیرد.
مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر چه جامعه ما نیازمند حرکت به سوی مصرف هرچه کمتر این فرآورده هاست اما آنطور هم که در برخی آمار به اشتباه و اغراق گونه بیان می شود ۲۵ برابر کشورهای اروپایی نیست.
وی عنوان کرد: مصرف تنقلات همانند پفک دارای اثرات جبران‌ناپذیری است که بسیاری از کارشناسان علوم غذایی در این مورد اتفاق نظر دارند.
جنت خاطرنشان کرد: استفاده از روغن با ترانس بالا در تهیه پفک باعث افزایش وزن، چربی خون و در نهایت بیماری های قلبی عروقی می شود.
وی افزود: همچنین نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر زیاد به آن افزوده می شود، علاوه بر تغییر ذائقه افراد به شور‌خواری، باعث آسیب دیدن کلیه‌ ها، تجمع آب در بدن، درنتیجه تورم بافت‌ها، افزایش فشار خون، سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.
جنت در پایان تاکید کرد: توصیه جدی ما این است که از مصرف زیاد این فرآورده آسیب رسان به سلامت در یک زمان و یا به صورت مداوم و طولانی ‌مدت جدا خودداری شود، در ضمن این محصول برای کودکان زیر ۲ سال اصلا توصیه نمی شود و نمی تواند جایگزین وعده غذایی اصلی آنان شود.
مهر
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ارتباط مصرف سیگار الکترونیکی با تنگی نفس در افراد جوان
  شرایط مصرف داروهای آسم در دوران شیوع کرونا
  بیماری نیمن پیک: بررسی انواع مختلف نیمن پیک، علائم و درمان
  آشنایی با علائم حساسیت دارویی و انواع مختلف آن
  نکات مهم درباره مصرف دارو با معده خالی
  دلایلی مهم برای دوری از پلاستیک ها و کاهش مصرف آنها
  چه کسانی بیشتر در معرض آسیب جدی براثر آنفولانزا قرار دارند
  نشانه ها و علائم ضعیفی چشم در افراد مختلف
  مصرف کم نمک ، خطری جدی برای بدن
  تاثیر مصرف الکل بر کبد چگونه است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان