امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اثر مخرب تذکر والدین به کودکان دچار تیک عصبی

#1
اثر مخرب تذکر والدین به کودکان دچار تیک عصبی

تذکر مداوم والدین به کودکان دچار تیک عصبی تنها اثر مخرب دارد و هیچ کمکی به درمان نمی کند.
اثر مخرب تذکر والدین به کودکان دچار تیک عصبی 1نسترن حبیبی فوق تخصصی روانپزشکی کودک و نوجوان در گفت وگو باخبرنگاردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 حوزه بهداشت و درمان
  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:تیک انقباض عضلانی است که
می تواند در هر قسمت از بدن مانند صورت،دست،پا،شانه و گردن رخ دهد که به صورت حرکت‌ها یا صداهای ناگهانی،سریع،تکراری و غیر ارادی ظاهر می شوند.از تیک‌های حرکتی ساده می توان به پلک زدن و از تیک‌های صوتی ساده به صاف کردن گلو اشاره کرد.

این متخصص اعصاب و روان با بیان اینکه این اختلال معمولا خفیف است و در تعداد کمی از افراد درد سرساز می شود، اظهار داشت:اختلال در عملکرد برخی از بخش‌های مغز و برهم خوردن تنظیم مواد شیمیایی مغز به خصوص دوپامین منجر به  بروز این عارضه می‌شود.

وی بیان کرد:وراثت و نیز مسایل دوران بارداری و زایمان‌هایی مانند زایمان زود رس و وزن کم نوزاد هنگام تولد، در پدید آمدن این مشکل تاثیر به سزایی دارند.

این متخصص اعصاب و روان تصریح کرد:تیک معمولا به دنبال یک محرک مانند بیماری جسمی،بیخوابی یا استرس روانی آغاز می شود ولی پس از قطع محرک همچنان ادامه می یابد.تیک‌ها دوره ای هستند و در دوره های متفاوت شدت آن تغییر می‌کند و ممکن است در دوره ای اصلا دیده نشوند.همچنین در طی روز شدت آن تغییر می کند.

وی افزود:این اختلال بیشتر در کودکان 5 تا 7 ساله مشاهده می شود البته باید توجه داشت شدت این عارضه در اواخر دوران کودکی و اوایل نوجوانی به حداکثر می رسد و از نوجوانی به بعد معمولا شدت آن کاهش می یابد.

حبیبی یادآور شد:در موارد خفیف این عارضه،نیازی به درمان دارویی نیست فقط والدین نباید کودک را به هیچ وجه مسخره کنند زیرا این کار موجب کاهش اعتماد به نفس کودک شده و شدت  تیک را افزایش می دهد.در موارد شدید می توان از درمان‌های دارویی و شناختی- رفتاری بهره گرفت البته درمان دارویی موثرتر است.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان