امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نمایشگر آیفون ۸ به صورت خمیده و با پنل‌های OLED تولید خواهد شد

#1
نمایشگر آیفون ۸ به صورت خمیده و با پنل‌های OLED تولید خواهد شد 1

آیفون ۸ (iPhone 8) یا هر نامی که اپل برای مدلی از پرچم‌داران خود که در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شوند، انتخاب کند، دارای تغییرات گسترده‌ و هیجان‌انگیزی خواهد بود که یکی از این تغییرات مهم، دگرگون شدن طراحی ظاهری پنل‌‌های جلویی این مدل و البته نوع پنل‌های به کار رفته در تولید نمایشگر آن است.



این‌که آیفون ۸ قرار است چندین و چند تغییر مهم داشته باشد و به یکی از متفاوت‌ترین تلفن‌های همراه هوشمند تولید شده توسط اپل تبدیل شود، هم خبر خوبی است و هم برای عده‌ی دیگری، خبر بدی محسوب می‌شود. خبر خوب از آنجا که اپل سرانجام در سالگرد ده سالگی آیفون تصمیم گرفته است که طراحی همیشگی آن را تغییر دهد و با یک سنت‌شکنی کامل، ظاهر بسیار جذاب‌تر و مدرن‌تری را ارائه کند که متعلق به آینده باشد.

اما این خبر برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند امسال و در فصل پاییز، آیفون7 را خریداری کنند، خبر ناامید‌کننده‌ای محسوب می‌شود. زیرا این دسته از کاربران که اکثر آنها بر روی مدل‌های پایین‌تر نظیر آیفون ۴ اس، ۵ و ۵ اس گیر کرده‌اند، قصد داشتند که آیفون ۷ را خریداری کنند و با این کار، یک دیوایس کاملا تازه و با طراحی جدیدی را دریافت کنند. اما حالا آنها متوجه شده‌اند که این اتفاق نه امسال و بلکه سال آینده و درباره‌ی آیفون ۸ رخ می‌دهد و آنها یا باید یک سال دیگر هم صبر کنند و یا به تغییرات اندک در آیفون ۷ قناعت کنند.

نمایشگر آیفون ۸ به صورت خمیده و با پنل‌های OLED تولید خواهد شد 1

رئیس چینی تشکیلات IHS، کوین ونگ (Kevin Wong) که در زمینه‌ی آنالیز بازار و فراهم آوردن آمار جهانی درباره‌ی بیزینس‌های مختلف فعالیت می‌کند، به‌تازگی مطلبی را در  شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو (Weibo) منتشر کرده و مدعی شده است که آیفون ۸ با نمایشگری که از دو سمت به‌صورت خمیده خواهد بود، تولید می‌شود؛ یعنی تاچ اسکرینی مشابه گلکسی اس ۷ اج اما بر روی بدنه‌ی آیفون!

تمام تغییراتی که منتظرش هستید در آیفون ۸ عملی می‌شوند

بگذارید یک بار دیگر، روند جالبی که اخبار و شایعات مختلف پیرامون آیفون ۷ و آیفون سال ۲۰۱۷ در پیش گرفته‌اند را به‌صورت خلاصه بررسی کنیم. ابتدا تحلیلگر نام آشنای تشکیلات KGI یعنی آقای مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) طی یک اظهار نظر جنجالی ادعا می‌کند که  آیفون ۷ تغییرات چندانی را به خود نخواهد دید و تنها چند تغییر سخت افزاری تکراری نسبت به آیفون ۶ اس خواهد داشت. مینگ چی کو برای اولین بار، پیش‌بینی خود را به سمت مدل ۲۰۱۷ آیفون می‌برد و ادعا می‌کند که این آیفون (احتمالا آیفون ۸) به مرجع تمام تغییرات بزرگ اسمارت فون‌های اپل تبدیل می‌شود.

نمایشگر آیفون ۸ به صورت خمیده و با پنل‌های OLED تولید خواهد شد 1

بعد از این اظهار نظر و در حالی که خیلی از کاربران ناامید شده‌اند، تنها یک نکته‌ی امیدوارکننده باقی مانده است و آن هم به کار بردن دوربین دوگانه در نسل هفتم آیفون است؛ در کمال شگفتی و در فاصله‌ی چند روز، رندرهای جدیدی لو می‌رود که نشان می‌دهد  اپل برای دوربین دوگانه نیز در طراحی آیفون ۷ برنامه‌ای ندارد! بعد از آن‌هم تا به الان، تمام تصاویر و طرح های فنی لو رفته آیفون7 تنها بر روی یک مورد اتفاق نظر دارند و آن هم «تکراری بودن طراحی و سادگی پنل‌های جلویی و عقبی این مدل» است.

امروز هم این خبر از زبان یکی از مطلع‌ترین افراد در حوزه‌ی بازار گجت‌های الکترونیکی نشان می‌دهد که دیگر هیچ جای شکی باقی نمانده است و کنفرانس رونمایی از آیفون ۷، احتمالا به تکراری‌ترین و غیر جذاب‌ترین مراسم تاریخ اپل تبدیل خواهد شد!

آیفون ۸ با نمایشگر خمیده و پنل شیشه‌ای یک‌پارچه

نمایشگر آیفون ۸ به صورت خمیده و با پنل‌های OLED تولید خواهد شد 1

نکته‌ی جالبی که در صحبت‌های آقای کوین ونگ به آن اشاره شده است، طراحی خمیده و مشابه گلکسی اس ۷ اج در آیفون ۸ است. با توجه به این صحبت، به احتمال زیاد اپل در این نسل، با پنل‌های ال سی دی آیفون نیز خداحافظی خواهد کرد و به سراغ پنل‌های نمایشگر OLED یا AMOLED می‌رود؛ زیرا پنل‌های LCD توانایی شکل‌گیری به‌صورت خمیده را ندارند و دلیل اصلی این موضوع هم این است که اپل نمی‌تواند این پنل‌ها را بر روی بسترهای پلاستیکی به‎جای صفحات شیشه‌ای بسازد.

همچنین یکی از موضوعات دیگری که باعث قوی‌تر شدن احتمال ساخت آیفون ۸ با نمایشگر خمیده می‌شود، عرضه‌ی اسمارت فون Xplay 5 است. این دیوایس که دارای یک نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED است، توسط برند ویوو (Vivo) عرضه شده و اولین دیوایسی است که به غیر از محصولات سری اج سامسونگ، با نمایشگر خمیده ساخته شده است.

گفته می‌شود که به غیر از پنل OLED و طراحی خمیده، یکی دیگر از مواردی که اپل در طراحی آیفون ۸ به کار خواهد گرفت، تغییر دادن و احتمالا حذف دکمه‌ی هوم و ساخت یک نمایشگر یک‌پارچه است. این نمایشگر که به‌صورت کامل، پنل جلویی نسل هشتم آیفون را می‌پوشاند، تماما از شیشه ساخته خواهد شد و باعث متمایز شدن پرچمدار سال ۲۰۱۷ اپل از تمام رقبای بازار خواهد شد.
نمایشگر آیفون ۸ به صورت خمیده و با پنل‌های OLED تولید خواهد شد 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ماژول دوربین شیائومی می ۱۱ پرو با یک نمایشگر کوچک همراه است
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  آیا رنگ فریم آیفون شما هم در حال محو شدن است؟
  آیفون 12 شخصی‌سازی شده با الهام از شخصیت‌های مورتال کامبت معرفی شد
  گوشی گلکسی F02s سامسونگ همان گلکسی A02s خواهد بود
  گوشی اوپو ای ۹۴ با پردازنده Helio P95 SoC به صورت رسمی معرفی شد
  آیفون تاشو، شایعه یا واقعیت؟
  پتنت اپل برای شارژر مگ سیف آیفون
  آیا اپل مینی آی پدها را جایگزین آیفون‌های بزرگتر می‌کند؟
  مقایسه دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس، پیکسل ۵ و نوت ۲۰ اولترا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان