امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارتباط صنعت و دانشگاه هنوز در مرحله شعار است

#1
ارتباط صنعت و دانشگاه هنوز در مرحله شعار است 1

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی به بحث مهم ارتباط صنعت با دانشگاه اشاره کرد و گفت: هنوز ارتباط صنعت و دانشگاه در مرحله شعار است و با کاربردی شدن فاصله دارد و یکی از علل تحقق نیافتن این موضوع اقتصاد دولتی است که در این زمینه دانشگاه پیام نور به واحد های صنعتی پیشنهاد می کند با مراجعه به دانشگاه نیروهای متخصص خود را از میان دانش آموختگان نخبه انتخاب کنند.



کامران جباری در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی با بیان این مطلب افزود: توجه به این مهم در دانشگاه پیام نور استان بسیار مشهود است و انجمن های علمی مختلف در این دانشگاه با برگزاری سمینارها و نشست های مختلف علمی در این خصوص تلاش مجدانه می کنند و موفق به برگزاری سمینارهایی با بار علمی بالا شده اند.



وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که دانشگاه در چندسال اخیر به آن اهتمام ویژه ای داشته برگزاری دوره های کارآفرینی و مهارتی برای دانشجویان بوده و در نهایت سوق دادن مسیر پژوهش اساتید در جهت شناساندن آسیب های اقتصاد بومی و ارائه مقالات و راهکارهای علمی برای ایجاد اشتغال براساس پتانسیل های موجود در منطقه است که در این چندسال اخیر ارائه مقالات علمی پژوهشی در زمینه اقتصاد مقاومتی از اهم برنامه های این دانشگاه بوده است.



جباری گفت: وظیفه دانشگاه تولید علم است به همین منظور اگر از طریق علمی به اقتصاد مقاومتی نگاه کنیم و روش های علمی را بکارگیری کنیم قطعا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی موفق خواهیم شد.



معاون آموزشی دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: یکی از زیرساخت های اقتصاد دانش بنیان شناخت وضعیت و پتانسیل بومی محلی است که در این زمینه تحقیقات علمی و شناخت پتانسیل های منطقه ای، بکارگیری نیروهای بومی متخصص، اولویت قرادادن تحقیقات کاربردی ، معرفی پتانسیل های منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.



وی ادامه داد: به همین منظور دانشگاه پیام نور استان با برگزاری جشنواره حرکت دانشجو جهت کاربردی کردن علم در اقتصاد دانش بنیان پرداخته و توانسته در این زمینه محصولات علمی و کاربردی بسیاری را به جامعه و مسئولین معرفی کرده که می توان به ساخت دستگاه ترمیم زخم های دیابتی اشاره کرد.



جباری تصریح کرد:در ارتباط با تبدیل پژوهش به ثروت این دانشگاه با نهاد هایی همچون بهزیستی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد، نیروی انتظامی و جهاد دانشگاهی تفاهم نامه‌های همکاری منعقد کرده است.



انتهای پیام
ارتباط صنعت و دانشگاه هنوز در مرحله شعار است 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Question آزمون های تشریحی ماز مرحله یک
Question آزمون های تشریحی ماز مرحله دو
Question آزمون های تشریحی ماز مرحله سه
Question آزمون های تشریحی ماز مرحله چهار
Question آزمون های تشریحی ماز مرحله پنج
Question آزمون های تشریحی ماز مرحله شیش
Question آزمون های تشریحی ماز مرحله هفت
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  امتحان تشریحی گزینه دو مرحله ۱ | زبان انگلیسی
Fish تشریحی قلمچی مرحله ۱ | دوازدهم تجربی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان