امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا در آینده شاهد اضافه شدن اسکنر اثر انگشت به لپ‌تاپ‌ها خواهیم بود؟

#1
آیا در آینده شاهد اضافه شدن اسکنر اثر انگشت به لپ‌تاپ‌ها خواهیم بود؟ 1

طی چند هفته‌ی اخیر شایعاتی منتشر شده است که ادعا می‌کنند اپل قرار است در تولید نسل بعدی لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک پرو خود، از اسکنر اثر انگشت استفاده کند و کاربران این مدل‌های جدید قادر خواهند بود علاوه بر باز کردن لپ‌تاپ با آیفون خود، آن را با استفاده از سنسور اثر انگشت خود لپ‌تاپ هم آنلاک کنند.



البته این که اپل از سنسور مشابه تاچ آیدی آیفون در تولید نسل جدید مک بوک پرو هم استفاده خواهد کرد و یا تنها به قابلیتی در حد آنلاک کردن مک‌بوک با استفاده از آیفون (که همین حالا هم با استفاده از روش‌هایی ممکن است) اکتفا خواهد کرد، هنوز مشخص نیست. اما چیزی که واضح است، موج جدیدی از استقبال کمپانی‌های سازنده از این ایده‌ی کاربردی و جذاب است.

بله مطمئنا قرار دادن اسکنر اثر انگشت در لپ‌تاپ‌ها و یا آنلاک کردن آنها با استفاده از یک گجت الکترونیکی دیگر، ایده‌ی جدیدی نیست و سال‌هاست که نمونه‌های فراوانی از این قابلیت در بازار وجود دارد، اما عملکرد بسیار مناسب سنسورهای تاچ آیدی اپل و پاسخ‌گویی بسیار سریع این قطعه‌ی سخت افزاری باعث شده است که دیگر سازندگان نیز برای ساخت و قرار دادن چنین قابلیت‌های سریع و جذابی در نسل‌های آینده‌ی لپ‌تاپ‌های تولیدی خود ترغیب شوند.

اسکنر اثر انگشت در تمام لپ‌تاپ‌ها تا سه سال آینده

آیا در آینده شاهد اضافه شدن اسکنر اثر انگشت به لپ‌تاپ‌ها خواهیم بود؟ 1

آقای گادفری چنگ (Godfrey Cheng) معاون مدیر عامل کمپانی Synaptic که در زمینه‌ی ساخت اسکنر اثر انگشت، درایورهای لمسی و دیگر سنسورهای بیومتریک فعالیت گسترده‌ای دارد، در گفتگو‌ی جدید با خبرگزاری انگجت اعلام کرده است که در یک بازه‌ی زمانی نزدیک تا حدود سه سال آینده، تمام کمپانی‌ها‌ی سازنده‌ی لپ‌تاپ و کامپیوترهای قابل حمل به سراغ این موضوع خواهند رفت و از اسکنر اثر انگشت در تولید مدل‌های جدید خود بهره خواهند برد و هر کدام به شکل متفاوتی، این قابلیت را به محصولات خود اضافه خواهند کرد.

جالب است بدانید که کمپانی Synaptic در رویداد کامپیوتکس از نسل جدید سنسورهای اثر انگشت خود برای لپ‌تاپ‌های مدرن رونمایی کرد. این سنسورهای مینیاتوری زیر لایه‌ای از شیشه قرار می‌گیرند و به صورت بخشی از ترک پد لپ‌تاپ ساخته می‌شوند تا یک‌پارچگی بدنه‌ی آن محصول از بین نرود.

این نوع طراحی باعث می‌شود که تولیدکنندگان بتوانند همان زبان طراحی قبلی خود را ادامه دهند و بدون اینکه زیبایی کلی محصولشان از بین برود، این قابلیت جذاب را به آن اضافه کنند؛ اکثر اسکنرهای اثر انگشتی که در حال حاضر در بازار قرار دارند، نیاز به قطعه‌ی جداگانه و در اکثر اوقات، نه چندان زیبایی، دارند و همین هم باعث می‌شود که میل سازندگان به استفاده از آنها کاهش یابد.


آیا در آینده شاهد اضافه شدن اسکنر اثر انگشت به لپ‌تاپ‌ها خواهیم بود؟ 1


پاسخ
 سپاس شده توسط زهرا رسولی
آگهی
#2
الانم لب تاپی که اسکنر اثر انگشت داشته باشه داریم
آیا در آینده شاهد اضافه شدن اسکنر اثر انگشت به لپ‌تاپ‌ها خواهیم بود؟ 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان