امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیشتازی یک فیلم ترسناک در میان ۳ تازه وارد

#1
پیشتازی یک فیلم ترسناک در میان ۳ تازه وارد 1



گروه سینمای جهان: قسمت دوم فیلم ترسناک «The Conjuring» این هفته درصدر آثار پر فروش سینماهای آمریکای شمالی نشست و در این راه فیلم های «ابزار جنگ» و «حالا مرا می بینی ۲» را که مثل این فیلم تازه اکران شده اند، به رده های دوم و سوم تنزل داد.

موفقیت «The Conjuring 2» بیشتر از آن رو مورد توجه قرار می گیرد که مدتی است فیلم های دنباله ای و قسمت های دوم و سوم یک فیلم موفق، با آمار و ارقام حاصله آن فیلم برابری نمی کنند و از این بابت تحت انتقاد قرار می گیرند و سیاست دنباله سازی ها زیر سوال رفته است. در چنین شرایطی قسمت دوم «The Conjuring» با شروع اکرانی ۳/۴۰ میلیون دلاری با ارقام آغاز نمایش فیلم اول که کم و بیش حول و حوش همین رقم بود، برابری یافت. البته قسمت اول این فیلم در هفته نخست اکرانش که به جولای ۲۰۱۳ مربوط می شود، ۸/۴۱ میلیون دلار پول به بار آورده بود. یک امتیاز دیگر «The Conjuring» این است که بودجه تولید آن از ۴۰ میلیون دلار فراتر نرفته است و این فیلم در همان هفته نخست پخش خود در آمریکای شمالی، عملاً آن هزینه را جبران و آن پول را پس داده است و این البته سوای سود و منفعت حاصله فیلم در کشورهایی بجز آمریکای شمالی است که اگر آن را ضمیمه فروش آمریکایی آن کنیم، به چیزی بیشتر از ۹۰ میلیون دلار برای هفته اول می رسیم و این هم نشانه دیگری از جواب دادن سیاست های جیمز وان و کارآمد بودن این کارگردان است که می داند مخاطبانش چه می خواهند و همان را تحویل آنها می دهد.

این پایان کار «وان» نیست

در مقام توضیح باید بگوییم اولین فیلم بلند فیچر جیمز وان، فیلم ترسناک «Saw» در سال ۲۰۰۴ بود و از آن پس وی فرانچیزهای پر سود «Insidious» و «Conjuring» را اداره و عرضه کرده است و قسمت هفتم سری فیلم های «سریع و خشمگین» هم که سودسازترین فیلم از این مجموعه بوده است، اواخر بهار سال پیش با هدایت وی اکران شد. این پایان قصه سودسازی های وان نیست زیرا او یک فیلم بالقوه درآمدساز دیگر را در نوبت اکران دارد که همانا اولین فیلم بلند از روی داستان های کمیک استریپی «Aqua man» (مرد دریایی) است که به زودی پخش می شود. «مرد دریایی» توسط کمپانی برادران وارنر تهیه شده و ظاهراً این کمپانی روی فردی مناسب برای ساخت اولین ورسیون طولانی سینمایی از روی این کاراکتر زوم کرده است زیرا فیلم های جیمز وان تا این لحظه ۳/۲ میلیارد دلار در سطح جهان فروخته اند. اگر هم فروش این فیلم ها را فقط در سطح آمریکا و کانادا مبنا بگذاریم، به چیزی فراتر از ۷۵۰ هزار دلار می رسیم و البته ارقام حاصله قسمت دوم «The Conjuring» هنوز ضمیمه این رقم کلی نشده است. در یادآوری گذشته نزدیک بد نیست متذکر شویم که قسمت اول «The Conjuring» با فروشی ۱۳۰ میلیون دلاری در آمریکا و کانادا و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سطح جهان به کار خود پایان داد و قسمت دوم آن هم شاید چندان از این ارقام دور نماند.

موفق یا ناکام؟

رده دوم جدول پر فروش های این هفته آمریکای شمالی به فیلم «ابزار جنگ» رسید که البته اکران آن در سایر مناطق و قاره های دنیا از یک هفته پیشتر آغاز شده بود. شاید در نگاه نخست کسب این رتبه در سایه فروشی ۳/۲۴ میلیون دلاری توفیق کوچکی نباشد و دستاوردی با ارزش تلقی شود اما وقتی در نظر می گیریم که بودجه تهیه فیلم به رقم خیره کننده ۱۶۰ میلیون دلار می رسیده، مجبور به تغییر عقیده می شویم و این را دستاوردی کوچک در بدو اکران یک فیلم بسیار پر هزینه می یابیم. این فیلم از روی یک بازی ویدیویی برداشت شده و اگر درآمد حاصله بر تعداد سالن های محل پخش فیلم در آمریکا و کانادا تقسیم شود، به رقم نازل ۷۱۶۴ دلار برای هر سالن در هفته سپری شده می رسیم. البته یک نقطه متضاد و یک امتیاز بزرگ هم برای «ابزار جنگ» متصور و موجود است و آن فروش بسیار بیشتر فیلم در سایر نقاط دنیا به لطف یک هفته اکران زودتر آن در سایر قاره ها است. سرآمد کشورهای پولساز برای این فیلم چین بوده است که پس از فقط ۵ روز اکران فروشی خیره کننده و باور نکردنی برابر با ۱۵۶ میلیون دلار را برای این فیلم رقم زد.

جایگه سومین فیلم تازه این هفته

سومین فیلم تازه اکران شده این هفته آمریکای شمالی که رتبه سوم را کسب کرد و فقط زیر دست دو تازه وارد دیگر یعنی قسمت دوم «The Conjuring» و «ابزار جنگ» ایستاد، قسمت دوم از فیلم «حالا مرا می بینی» بود. این فیلم برای کسب این رتبه ۲۳ میلیون دلار در هفته گذشته فروخت ولی گفته می شود که بودجه تولید فیلم حدود ۲۰ میلیون دلار بیشتر از ۷۵ میلیون دلاری بوده که صرف ساخت قسمت اول شده بود. فیلم اول سه سال پیش به نمایش درآمد و کارش را با فروشی ۳/۲۹ میلیون دلاری شروع کرد و در نهایت ۱۱۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی به بار آورد و مجموع فروش اش در سطح جهان به بیش از ۳۵۰ میلیون دلار رسید.

از اول به چهارم

رتبه چهارم در جدول درآمدسازان سینمای آمریکای شمالی نیز به فیلم «Teenage Mutant Ninja Turtles: Out Of The Shadows» رسید که قسمت دوم از سری فیلم های جدید این مجموعه و محصول آمریکا و کمپانی پارامونت به حساب می آید، حال آنکه سری قبلی این آثار سینمایی محصول شرق آسیا و سینمای هنگ کنگ بود. تنزل این نسخه تازه لاک پشت های نینجا از رتبه نخست به رده چهارم جدول سودسازان سینمای آمریکای شمالی، محصول ۱/۵۸ درصد افت فروش آن در قیاس با هفته اول و اکتفا به فروشی ۸/۱۴ میلیون دلاری در این هفته بود. مجموع فروش این فیلم بعد از دو هفته اکران به ۶۱ میلیون دلار می رسد ولی با توجه به اینکه عملکرد این فیلم ها انفجاری و بیشتر منحصر به هفته های نخست است و نـزول شدیـدی دامنگیر آنهـا در هفته هـای بعـدی می شود، نبایـد از نینجاهـای تـازه تـوقعی بـزرگ در هفته های بعدی داشت.
پیشتازی یک فیلم ترسناک در میان ۳ تازه وارد 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  نقش هایی که صدمات روحی و جسمی به بازیگران آن وارد کرده
  بچه های فیلم ترسناک این روزها چه کار میکنند؟
  آیا شما فیلم ترسناک دوست دارید؟
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  کارگردان Ex Machina یک فیلم ترسناک جدید و کم هزینه را تولید خواهد کرد
  تاریخ اکران فیلم ترسناک بعدی جردن پیل مشخص شد
  تاریخ اکران تازه بازسازی فیلم Candyman اعلام شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان