امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شش ترفند کاربردی برای افزایش بهره وری هنگام کار با مرورگرهای دسکتاپ

#1
شش ترفند کاربردی برای افزایش بهره وری هنگام کار با مرورگرهای دسکتاپ 1




نرم افزارهای مرورگر، پنجره ای به سوی شبکه جهانی اینترنت هستند. این که چه مرورگری را برای وبگردی انتخاب کنید، بستگی به نیازتان دارد. اما هر موردی را که برگزینید، یک سری ترفند مشترک در میان همگی آنها وجود دارد که باید برای تجربه ای بهتر در وبگردی از وجودشان مطلع بوده و از آنها استفاده کنید.

در این مطلب شش ترفند کاربردی در مرورگرهای دسکتاپ را به شما آموزش می دهیم؛ ترفندهایی که میان بسیاری از مرورگرهای پراستفاده موجود (کروم، سافاری، اپرا، فایرفاکس و اج) مشترک هستند و می توانند شما را از نصب افزونه های متعدد برای انجام بسیاری از کارها بی نیاز گردانند.

برای آشنایی با این شش ترفند، از شما دعوت می کنیم که در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.



1- میان برهای رایج کیبورد

شش ترفند کاربردی برای افزایش بهره وری هنگام کار با مرورگرهای دسکتاپ 1

چه در مرورگر و چه در هر نرم افزار دیگر، یادگیری میان برهای کیبورد می تواند بهره وری شما در کار با رایانه را افزایش دهد. در مرورگرها هم میان برهایی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید کارهایتان را راحت تر و سریع تر از همیشه پیش ببرید که در ادامه به چند مورد از مشهورترین و عمومی ترین آنها اشاره می کنیم.

دست راست شما هنگام مرور اینترنت به ماوس یا ترک پد مشغول است، اما می توانید با دست چپ و آزادتان این میان برها را روی صفحه کلید اجرا کنید:

  • Esc: جلوگیری از بارگذاری یک صفحه
  • Ctrl+Tab: رفتن به تب بعدی
  • Ctrl+Shift+Tab: رفتن به تب قبلی
  • Ctrl+1, 2, 3…9: رفتن به تب اول، دوم، سوم تا تب نهم
  • Ctrl+T: باز کردن یک تب جدید
  • Ctrl+Shift+T: بازگشایی آخرین تب بسته شده
  • Ctrl+L: پرش به نوار آدرس
  • Space: اسکرول به سمت پایین در یک صفحه
  • Shift+Space: اسکرول به سمت بالا در یک صفحه
  • Ctrl+D: بوکمارک کردن یک صفحه
به غیر از موارد بالا، میان برهای استاندارد مشترک دیگری هم در بین مرورگرهای دسکتاپ وجود دارند. اما به غیر از کیبورد، بد نیست که چند میان بر کاربردی قابل دسترسی با ماوس را هم یاد بگیرید:
  • Middle Click (کلیک وسط) روی هر تب برای بستن آن
  • Middle Click یا Ctrl+Left Click روی هر لینک برای باز شدن آن در یک تب جدید
  • Ctrl+Scroll Up برای زوم روی صفحه
  • Ctrl+Scroll Down برای کاهش زوم روی صفحه

2- تنظیمات و دستورات تب ها

شش ترفند کاربردی برای افزایش بهره وری هنگام کار با مرورگرهای دسکتاپ 1

مدیریت تب ها هنگام کار با مرورگر اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی که تعداد زیادی از آن ها را در مرورگر باز می کنید، کار به جایی می رسد که حتی نمی توانید عناوین شان را بخوانید و همین موضوع شاید سبب شود که به خاطر باز کردن جا، چند تبی که بیشتر از بقیه لازمشان داشتید را هم به اشتباه ببندید.

برای جلوگیری از این موضوع، راهکار ساده ای به شما پیشنهاد می کنیم. اگر روی هر تب باز راست کلیک کنید، تنظیمات بسیار کارآمدی را برای هر یک مشاهده خواهید کرد که در صورت استفاده می توانند کمک بزرگی برایتان محسوب شوند. در ادامه به سه مورد از مهم ترین این تنظیمات اشاره خواهیم کرد:

Pin Tab: با پین کردن هر تب، شاهد تبدیل شدن آن به یک favicon و قرارگیری اش در پشت همه تب های باز شده خواهید بود. هر بار که مرورگر را باز می کنید، تب های پین شده به صورت خودکار برای شما بارگذاری می شوند. این خصوصیت البته بسته به مرورگری که از آن استفاده می کنید می تواند رفتار متفاوتی از خود بروز بدهد.

Close Tabs to the Right: با شروع پین کردن تب ها، آن را قابلیتی بسیار مفید و کارآمد خواهید یافت. توصیه می کنیم از آن برای وبسایت هایی که بیشتر از سایرین به آن سر می زنید (مانند ایمیل و صفحه توئیتر) استفاده کنید. اگر تعداد زیادی تب باز داشته و می خواهید که از شرشان خلاص شوید، روی آخرین تب پین شده اشاره کرده و روی گزینه Close all tabs to the right کلیک کنید تا همه تب های باز سمت راست آن از مرورگر شما ناپدید شوند.

Close Other Tabs: تقریبا مشابه Close all tabs to the right، این گزینه می تواند کلیه تب های باز به غیر از موردی که توسط شما انتخاب شده را به طور یکجا ببندد.



 3- ساخت نوار بوکمارک از Favicon ها

نوار ابزار بوکمارک، جواهر پنهانی در تمام مرورگرهاست. در حالی که همه مرورگرها برای داشتن یک صفحه New Tab کاربردی تلاش می کنند، این نوار ابزار بوکمارک هاست که کاربردی ترین قسمت مرورگر محسوب می شود. در تصویر پایین می توانید مثالی از کاربرد بسیار خوب این نوار را در نرم افزارهای مرورگر مشاهده کنید:

شش ترفند کاربردی برای افزایش بهره وری هنگام کار با مرورگرهای دسکتاپ 1

همه ما به بعضی از وبسایت ها بیشتر از سایرین سر می زنیم، وبسایت هایی که به راحتی می توان آنها را از طریق لوگو یا Favicon شان شناسایی کرد. بنابراین با ساخت یک نوار ابزار از این Favicon ها می توانید با بیشترین سرعت ممکن به آنها در مرورگر خود دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر خواستار اضافه کردن وبسایت دیجیاتو به نوار ابزار بوکمارک خود هستید، کافیست آدرس اینترنتی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.digiato.com را باز کرده و سپس برای اضافه شدن آن به فهرست بوکمارک ها، از میان بر Ctrl+D استفاده کنید. سپس در پنجره پاپ آپی که باز می شود می بایست گزینه ذخیره سازی در Bookmarks Toolbar را انتخاب نمایید.

وقتی که وبسایت مورد نظر به تولبار شما آمد، رویش راست کلیک کرده و گزینه Edit را برگزینید. حالا اسم بوکمارک را پاک کنید و بگذارید که فیلد آن خالی بماند؛ در این حالت آدرس اینترنتی بوکمارک دچار تغییر نخواهد شد. به همین سادگی حالا می توانید Favicon وبسایت دیجیاتو را در نوار ابزار بوکمارک هایتان داشته باشید.


4- استفاده از Bookmarklet به جای افزونه ها

شش ترفند کاربردی برای افزایش بهره وری هنگام کار با مرورگرهای دسکتاپ 1

افزونه ها می توانند عملکرد مرورگرهای مدرن را بهبود بخشیده و قابلیت های گوناگونی را به آنها بیفزایند. اما این موضوع نباید بدان معنا باشد که برای هر کاری در مرورگر افزونه مخصوص به آن را نصب کنید.

استراتژی بهتر آن است که در عوض افزونه ها، از Bookmarklet ها بهره ببرید. Bookmarklet ها نسبت به افزونه ها از منابع کمتری استفاده می کنند، بنابراین اگر احساس می کنید که مرورگرتان به خاطر تعدد افزونه ها کند شده، بد نیست که از آنها استفاده کنید.

Bookmarklet ها با افزونه ها تفاوت ساده ای دارند. آنها همیشه در مرورگر شما ثابت هستند و تا زمانی که رویشان کلیک نشده، کاری انجام نمی دهند. این در حالیست که یک افزونه همیشه در حال کار کردن است، بنابراین RAM بیشتری مصرف کرده و همیشه CPU را درگیر خود می کند.

برای ساخت یک Bookmarklet در مرورگر کروم، مسیر زیر را دنبال کنید:
  • وارد بخش Bookmarks و سپس Bookmark Manager شوید
  • در صفحه باز شده، روی یکی از پوشه ها راست کلیک کنید
  • از انتهای پنجره کوچکی که باز شده گزینه Add Page را انتخاب کنید
  • با این کار، در صفحه اصلی بوکمارک دو فیلد خالی ظاهر خواهد شد. در فیلد سمت چپ عنوان وبسایت و در سمت راست آدرس اینترنتی اش را وارد نمایید
  • Bookmarklet شما آماده است. می توانید آیکنش را در تولبار مرورگر ببینید

5- فعالسازی گزینه Click-to-Play برای تمام پلاگین ها

شش ترفند کاربردی برای افزایش بهره وری هنگام کار با مرورگرهای دسکتاپ 1

با این ترفند شگفت انگیز می توانید امنیت مرورگرتان را مستحکم تر کنید، سرعت بارگذاری صفحات را در آن افزایش دهید، مصرف دیتا و باتری را کاهش داده و به اجرای آن در رایانه سرعت بیشتری ببخشید. تمام کاری که لازم است انجام دهید فعالسازی گزینه click-to-play در بخش تنظیمات برای تمام پلاگین هاست.

همانطور که می دانید، یک پلاگین می تواند در فرم های Flash یا Silverlight در مرورگرتان ظاهر شود. آنها یکی از منابع مهم خورنده دیتا در صفحات اینترنتی هستند و مضاف بر این، دیده شده که می توانند امنیت رایانه ها را نیز به خطر بیندازند.

در بسیاری از وبسایت ها، پلاگین ها به طور خودکار شروع به بارگذاری می کنند. با انتخاب گزینه click-to-play در تنظیمات مرورگر برای آنها می توانید کاری کنید که تنها در صورتی که رویشان کلیک کنید، بارگذاری و نمایش آنها آغاز گردد. در صورت انجام این کار، از این به بعد تصمیم گیرنده پخش یا عدم پخش پلاگین ها شمایید، نه وبسایتی که در حال بازدید از آن هستید.


6- ذخیره صفحات اینترنتی برای مطالعه آفلاین

شش ترفند کاربردی برای افزایش بهره وری هنگام کار با مرورگرهای دسکتاپ 1

برای ذخیره صفحات اینترنتی جهت مطالعه آفلاین، سرویس هایی مثل Pocket می توانند به یاری شما بیایند. اما اگر قصد استفاده از هیچ افزونه یا سرویس اضافی برای این کار ندارید، کافیست این کار را توسط خود مرورگر انجام دهید.

برای ذخیره سازی هر صفحه اینترنتی، کافیست هنگامی که در آن هستید از بالای مرورگر گزینه File و سپس Save Page As را انتخاب کنید. سپس در حالی که فرمت فایل در حالت Web Page, Complete قرار دارد روی گزینه Save کلیک نمایید. یادتان باشد که پیش از ذخیره کامل صفحه، به آن اسمی بدهید که بعدا به راحتی قادر به تشخیص آن از میان سایر لینک ها باشید.

پس از ذخیره صفحه، یک فایل HTML با نام منتخب تان در محل ذخیره سازی مشاهده خواهید کرد. حالا با کلیک روی آن می توانید حتی بدون اتصال به اینترنت، آن را از طریق مرورگر دلخواه تان باز کرده و به مطالعه آن بپردازید.

توجه داشته باشید در پوشه ای که فایل اصلی ذخیره شده، یک پوشه فرعی با همان نام هم حضور دارد. به آن دست نزنید، چرا که کلیه تصاویر و اطلاعات برای نمایش صفحه اینترنتی در حالت آفلاین در آن گنجانده شده است.


پاسخ
 سپاس شده توسط Faust
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی رباتهای کاربردی‌ تلگرام
  روتر میکروتیک چیست و چه کاربردی دارد؟
  اسکرین شات قلابی #ترفند باحال
  •.°وبسایت های کاربردی ۶
  •• ربات های کاربردی ۵••
  • سایت‌های کاربردی گوشیت۴
  اینترنتت زود تموم میشه ؟ #ترفند
  ترفند غیرفعال کردن کامنت در کانال
  چند کد مخفی گوشی که باید بدانید،عالیه ^^،کاربردی برای همه
  چطوری پیام واتس‌آپ رو بعد از یک ساعت پاک کنیم؟ ،خیلی کاربردی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان