امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انجام اولین عمل پیوند سر انسان+عکس

#1
عمل‌های جراحی که حالا انجام می شود یا در برنامه انجام هستند تا همین چند سال قبل سوژه فیلم‌های تخیلی بودند. در یکی از جنجالی‌ترین موارد اعلام شده احتمالا اولین پیوند سر انسان در دسامبر ۲۰۱۷ انجام می‌شود.
اتاق خبر 24:

انتقادها و جنجال‌های زیادی درباره پیوند سر وجود دارد اما گروه پزشکی این عمل جراحی در حال پیش‌بردن برنامه‌های خود و ساخت تجهیزات لازم و ویژه خود هستند. در قدمی‌ دیگر برای این عمل حالا بیمارستانی در چین برای جراحی انتخاب شده و یک پزشک متخصص چینی هم به اعضای اصلی تیم جراحی پیوسته است. عمل پیوند سر آن قدر جنجالی بوده که انجام آن در هر جایی ممکن نباشد و دکتر سرجو کاناورو جراح ایتالیایی که ایده پیوند سر روی انسان را ۲ سال قبل مطرح کرد مجبور به انتخاب چین شده است. پیوند سر در اروپا با آمریکا هم با انتقادهای جدی روبرو شده و آن را غیر اخلاقی می‌دانند.


doctor-sergio-canavero-first-human-head-transplant-620x330.jpg

دکتر کاناورو، مدیر گروه مدولاسیون عصبی پیشرفته در تورین ایتالیاست.

دکتر کاناورو در این رابطه گفته است: اگر مردم چنین عملی را نمی خواهند من این کار را نخواهم کرد. اگر مردم در اروپا یا آمریکا آن را نمی خواهند به این معنی نیست که نباید در جای دیگری انجام شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که دکتر رن ژیائوپینگ به تیم جراحی سرجو کاناورو پیوسته است و قرار است در دسامبر ۲۰۱۷ این عمل که می‌تواند در صورت موفقیت تاریخ پزشکی را تغییر دهد در بیمارستان دانشگاهی هاربین چین صورت بگیرد. دکتر رن ژیائوپینگ تاکنون سر هزار موش را پیوند زده و به همین خاطر تجربه بسیار زیادی برای این عمل دارد.


hnxu20l-810x539.jpg

این عمل آن قدر جنجالی شده که پای جراحش به بازی متال‌گیر سالید ۵ هم رسیده و شخصیتی شبیه به او در بازی حضور دارد!

دکتر کاناورو نخستین بار در سال ۲۰۱۳ این ایده را مطرح کرد و داوطلب اولین پیوند سر انسانی جهان هم والری اسپریدانوف، کارشناس کامپیوتر اهل روسیه است. او از یک بیماری ژنتیک نادر تخریب کننده‌ عضلات رنج می‌برد و امیدوار است که بتواند یک بدن جدید برای خود پیدا کند. پزشکان تخمین زده‌اند که این عمل حداقل ۳۶ ساعت طول خواهد کشید و هزینه آن هم بیشتر از ۱۱ میلیون دلار برآورد شده است.

در این جراحی سر فردی که دچار مرگ مغزی شده اما بدنش سالم است با سر فردی دیگر که دچار ضایعه نخاعی یا بیماری های تخریب کننده عضلات و اعصاب است جابجا می شود. برای این جراحی بدن فرد دهنده و گیرنده سر در ابتدای جراحی سرد می شود تا مدت زمانی که سلول ها می توانند کمبود اکسیژن را تحمل کنند افزایش یابد. سپس بافتهای گردن جدا می شوند و رگهای بزرگ با لوله هایی ظریف به هم متصل می شوند. بعد نخاع فرد دهنده پیوند را قطع کرده و سر او را روی بدن فرد گیرنده قرار می دهند، سپس نخاع با ماده ای به نام پلی اتیلن گلایکول که مثل چسب عمل می‌کند به نخاع بدن جدید متصل می‌شود.


transplant-150529.jpg

والری اسپریدانوف، داوطلب این عمل جراحی جنجالی است.

سپس فرد حدود چهار هفته در اغمای مصنوعی فرو خواهد رفت تا در مدتی که بافتها ترمیم می‌شوند تکان نخورد. در این مدت اعصاب و نخاع با شوک های الکتریکی خفیف تحریک می شوند تا پیوندها و ارتباطات آنها بین سر و بدن جدید محکم شود. اما برای اینکه بدن، سر پیوند شده را پس نزند باید فرد تحت درمان با داروهای قوی سرکوب کننده سیستم ایمنی قرار داشته باشد. دکتر کاناورو معتقد است فرد بعد از به هوش آمدن قادر است سر خود را تکان دهد و صورتش را حس کند، با صدای قبلی صحبت کند و در عرض یک سال قادر به راه رفتن خواهد بود.
بسیاری از همکاران دکتر کاناورو هم اما ایده او را تخیل محض می‌دانند و می‌گویند موفقیت چنین عملی غیرممکن است. پزشکان گروه جراحی می‌گویند مهمترین چالش پیش روی آنها اکنون انتقادهای اخلاقی است. کسی نمی‌داند تاثیر چنین عملی از نظر روان‌شناسی چطور خواهد بود. اینکه بدن فرد دیگری با سر فرد دیگری به حیات بازگردد چه عواقبی را به دنبال دارد ؟

14ddcba3000005dc-0-image-a-13_1424902946274.jpg

دکتر کاناورو می گوید در صورت موفقیت عمل افرادی مثل هاوکینگ می‌توانند قادر به راه رفتن شوند.

نخستین پیوند سر در سال ۱۹۷۰ در کلیولند آمریکا انجام و طی آن، سر یک میمون به بدن میمون دیگر پیوند زده شد. جراحان اما در آن زمان نتوانستند نخاع را به درستی پیوند بزنند و میمون قادر به حرکت نبود. سیستم ایمنی میمون هم پس از مدت کوتاهی، پیوند را پس زد و او ۹ روز بعد جانش را از دست داد. داوطلب روسی این عمل می‌گوید اما چیزی برای از دست دادن ندارد و حاضر است به پزشکان برای این عمل جنجالی اعتماد کند. دکتر کاناورو می‌گوید در صورتی که این عمل موفقیت آمیز باشد به بسیاری از افرادی که دچار فلج نخاعی یا بیماری‌های ناتوان‌کننده هستند امکان راه رفتن و زندگی تازه ای را می دهد. او حتی اعلام کرده که این عمل برای کسانی مثل پروفسور هاوکینگ که مبتلا به بیماری نورون‌های حرکتی است هم می تواند انجام شود.
منبع: خبرآنلاین
ˢᵒᵐᵉ ᵗᶤᵐᵉˢ
 ᵖᵃˢᵗ ʰᵘʳᵗˢ 
ᵃᶰᵈ ʸᵒᵘ ᶜᵃᶰ'ᵗ 
ˡᵉᵗ ᵗʰᶤᶰᵍˢ ᵍᵒ
ᵞᵒᵘ ʲᵘˢᵗ ᵏᵉᵉᵖ ᵈᶤᵍᵍᶤᶰᵍ
 ᵗᶤˡˡ ʸᵒᵘ'ˡˡ ᵈᶤᵉ ᶤᶰˢᶤᵈᵉ 
ˑ ˑ ˑ
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow انجام تحقیقات در رابطه با ارائه اطلاعات از سوی کری به ظریف
  تازه ترین خبرها از بارداری اولین مرد جهان + عکس
Heart یک زن برای اولین بار فرمانده پروازهای فضایی سرنشین‌دار ناسا شد
Heart اولین سفرم به تهران و ریاض خواهد بود
  توان تولید "کیت" برای انجام ماهانه 1000000 تست «کرونا» را داریم
Heart رونمایی رژیم صهیونیستی از اولین پهپاد جاسوسی سه بعدی جهان
  نیاز شدید اهواز به فضای فیزیکی برای انجام نمونه‌گیری کرونا
  روحانی: برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام فعالیت‌های آموزشی سال آینده در کنار کرونا انج
  اولین آزمایشگاه سیار کووید-۱۹ طراحی شد
  نتیجه آزمایش واکسن کرونا روی انسان مشخص شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان