امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ماجرای گروگان گیری تیم ملی در بوشهر!

#1
ماجرای گروگان گیری تیم ملی در بوشهر! 1
فوتبال ایران پر است از اتفاقات عجیب و غریب که شاید این اتفاقات در هیچ نقطه دیگری از دنیا رخ نداده باشد از جمله گروگان گرفته شدن تیم ملی در جنوب ایران!
اتاق خبر 24:

در ویژه برنامه مستند تیم ملی فوتبال ایران خاطراتی از زبان ملی پوشان ایران در اوایل انقلاب شنیده شد که در نوع خود می تواند جالب توجه باشد. جایی که این پیشکسوتان پرده از ماجرای گروگان گرفته شدن در بوشهر توسط تعدادی از مردم این شهر پرده برداشته و مشکلات خود در راه تشکیل تیم ملی برای دفاع از نام و اعتبار ایران را بازگو کردند.

ماجرای گروگان گیری به سال 1358 برمی گردد درست جایی که مردم ایران در تب و تاب انقلاب توجهی به فوتبال نداشته و برخی این رشته ورزشی را تنها هدر رفتن بیت المال می دانستند. تیم ملی که خود را برای مقدماتی المپیک 1980 آماده می کرد اردوی آماده سازی اش را در استان بوشهر برگزار کرده بود که همین تصمیم مشکلات فراوانی برای این تیم رقم زد از جمله ماجرای گروگان گرفته شدن توسط بوشهری ها برای چند ساعت.

حسین فرکی سرمربی سایپا و بازیکن تیم ملی در تشریح این اتفاق گفت:« یادم هست وقتی در بوشهر اردو زده بودیم تعدادی از مردم این شهر که فوتبال را دشمن خود قلمداد می کردند و اعتقاد داشتند این رشته ورزشی طاغوتی است با شعار «تیم ملی اخراج باید گردد» بعد از نماز جمعه حرکت کرده و به سمت محل اسکان ما آمدند با این هدف که ما را از شهر بیرون کنند».او ادامه داد:« صدای جمعیت بعد از نماز جمعه را می شد از چند کیلومتری هتل محل اقامت تیم ملی شنید و وقتی این جمعیت به محل اسکان ما رسیدند دیگر نمی شد کاری کرد. تنها توانستیم خودمان را به اتاق های مان رسانده و با میز پشت درهای اتاق ها را محکم کنیم که خدای ناکرده در درگیری با مردم خشمگین مشکلی برای مان رقم نخورد».

محمد دادکان دیگر ملی پوش وقت تیم ملی و رئیس سابق فدراسیون هم تصریح کرد:« تیم ملی را در بوشهر برای چند ساعت گروگان گرفته بودند تا جایی که نه کسی می توانست از هتل خارج شود نه کسی وارد. خیلی جالب بود تیم ملی توسط مردم کشورش گروگان گرفته شده بود و ما با این وضعیت خودمان را برای مقدماتی المپیک آماده می کردیم. به هر حال آن روزها همه در تب و تاب انقلاب بودند و گروهی از مردم بوشهر ناراحت از هزینه های گزاف برای تیم ملی خواستار اخراج ما بودند».

ماجرای گروگان گیری تیم ملی در اوایل انقلاب آن هم در بوشهر در حالی علنی شد که در آن مقطع ایران خود را برای مقدماتی المپیک در سنگاپور آماده می کرد، مسابقاتی که تیم ملی با کره شمالی، چین، سنگاپور، هند و سری لانکا هم گروه بود و با تغییر ترکیب بعد از جام جهانی 1978 باید سهمیه المپیک شوروی را به دست می آورد. این سهمیه به دست آمد اما تیم ملی به خاطر تحریم رقابت های المپیک به مسکو نرفت تا تمام زحمات و مشکلاتی که به جان خریده بود از بین برود.
منبع: ورزش 3
ˢᵒᵐᵉ ᵗᶤᵐᵉˢ
 ᵖᵃˢᵗ ʰᵘʳᵗˢ 
ᵃᶰᵈ ʸᵒᵘ ᶜᵃᶰ'ᵗ 
ˡᵉᵗ ᵗʰᶤᶰᵍˢ ᵍᵒ
ᵞᵒᵘ ʲᵘˢᵗ ᵏᵉᵉᵖ ᵈᶤᵍᵍᶤᶰᵍ
 ᵗᶤˡˡ ʸᵒᵘ'ˡˡ ᵈᶤᵉ ᶤᶰˢᶤᵈᵉ 
ˑ ˑ ˑ
پاسخ
آگهی
#2
انتقال داده شد 
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  پیرلو: کناره‌گیری نخواهم کرد
  محمد نادری و ماجرای دخالت ویژه آقا کریم!
  ماجرای جهانبخش، داماش و فدراسیون فوتبال چیست؟
  تهدید به کناره‌گیری از فوتبال
  ماجرای حضور بیرانوند در تست پزشکی تیم آنتورپ
  تصمیم‌گیری در مورد مسابقات غیرفوتبالی کلید خورد/ ورزش‌های برخوردی فعلا تعطیل!
  ماجرای فرار بازیکنان نفت مسجدسلیمان از هتل چه بود؟
  ماجرای عجیب قرارداد یک وزنه بردار/ ۳ سال دوندگی برای ۱۰ میلیون!
  طفره رفتن مدیرعامل استقلال از ماجرای کلاهبرداری مجازی!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان