امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نگاه جهانی به سریال «حضرت موسی(ع)» داریم

#1
نگاه جهانی به سریال «حضرت موسی(ع)» داریم 1


جمال شورجه کارگردان سریال «حضرت موسی (ع)» از کاهش تعداد قسمت‌های این سریال و نهایی شدن متن برای شروع مرحله پیش تولید آن تا دو ماه آینده خبر داد.

«جمال شورجه» کارگردان سریال «حضرت موسی (ع)» که به زودی وارد مرحله پیش تولید خواهد شد، درباره وضعیت تولید این سریال تاریخی و الف ویژه در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: از سال گذشته موسی (ع) برای بررسی و کارشناسی به مرکز گسترش فیلم نامه نویسی ارجاع شد و پس از جلسات متعدد مقرر شد، از تعداد قسمتها کاسته شود.

در حال حاضر مراحل نگارش متن سریال به پایان رسیده و فیلمنامه تحویل مرکز شده و در حال اعمال اصلاحاتی هستیم که درباره متن اعمال نظر کرده اند. متن این سریال در جلسات مستمری با حضور کارشناسانی همچون حجت الاسلام و المسلمین رحیم زاده، آقای منصور براهیمی، حاج آقای مصطفوی به نمایندگی از حجت الاسلام و المسلمین مهدی طایب که مشاور محتوایی فیلمنامه هستند و بنده برگزار می‌شود.

وی با اعلام زمان پایان مراحل اعمال اصلاحات بر متن افزود: پیش بینی مان این است که این نظرات حداکثر تا دو ماه آینده بر متن اعمال شده و آماده شروع مرحله پیش تولید شویم. اکنون ما با هدف کوتاه تر شدن متن مشغول انجام تغییرات هستیم، اما این تغییرات بسیار حساب شده است و به این ترتیب نیست که چند قسمت از ابتدا به طور کامل حذف شود. بلکه بخش‌هایی از داستان کم می شود تا آن را به تعداد قسمت‌های مطلوب برسانیم.

شورجه با اشاره به همراهی‌اش با این پروژه از ابتدای فرآیند تحقیق و پژوهش تاکنون، درباره ضرورت آغاز تولید سریال ها با فیلمنامه های کامل بیان کرد: قطعا شروع روند ساخت یک سریال با فیلمنامه کامل، هم به لحاظ اقتصادی به نفع سازندگان است و هم برای صداوسیما امکان برآورد دقیق تر و بهتر هزینه های را ساده تر می کند و از نظر کیفیت نیز نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت. ما سال ها این بحث با تلویزیون داشته ایم، که یک سریال تنها در شرایط پایان نگارش فیلمنامه اش می تواند برآورد دقیق هزینه شود. تمامی جزئیات از جمله جلسات حضور بازیگران و تعدادشان و هزینه های جاری با در اختیار داشتن متن کامل مشخص خواهد شد. اگرچه فیلمنامه به هر حال در مرحله ساخت هم در جزئیات تغییراتی دارد، اما باید از ابتدا کامل باشد.

کارگردان فیلم «سی و سه روز» درباره علت انتخاب حضرت موسی(ع) به عنوان قهرمان قصه سریال جدید خود گفت: ایشان از پیامبران اولوالعزم هستند و بیشترین آیات قرآن کریم به عنوان کتاب مقدس و دینی مسلمانان که به زندگی سایر پیامبران پرداخته است، درباره آن حضرت است. حضرت موسی(ع) لقب کلیم الله لقب دارند و تنها پیامبری هستند که ارتباط کلامی با خداوند برقرار می کردند. در روایاتی منسوب به پیامبر اکرم داریم که عین به عین زندگی موسی (ع) را شبیه زندگی خود دانسته اند و حتی جفاها و اذیت و آزارهایشان از سوی دیگران هم شبیه زندگی موسی (ع) خوانده اند. چنانچه در تمثیلی می فرمایند امام علی (ع) شبیه هارون برای موسی (ع) نسبت به خود هستند. وی افزود: این تشابهات زندگی حضرت محمد(ص) و زندگی حضرت موسی (ع) به علاوه حکمت ها و قصه های قرآنی نسبت به زندگی سایر پیامبران بیشتر است. همچنین جایگاه والای حضرت موسی نزد خداوند که درخواست هایشان برای معجزه آوردن اجابت می شده است، دلایل آشکاری برای پرداختن به زندگی آن حضرت است. ضمن این که در این سریال نگاهی جهانی نسبت به حضرت موسی (ع) خواهیم داشت و حتی متن سریال نسبت به تورات شخصیت زیباتری را از حضرت موسی (ع) به رشته تحریر در آورده است. چراکه به نظرمان رسید در بخش هایی از تورات به ایشان بد پرداخته شده است و سعی کرده ایم در فیلمنامه این موضوع را تطهیر کنیم. زیرا ما معتقد به عصمت پیامبران هستیم و در متن سریال حساس تر ، دقیق تر و با مسئولیت بیشتری شخصیت حضرت موسی (ع) را ترسیم کرده ایم.شورجه در پایان مهم ترین منابع مورد استفاده برای نگارش فیلمنامه این سریال را قرآن کریم و اشتراکات و آیات آمده درباره حضرت موسی (ع)، تورات و المیزان نوشته مرحوم علامه طباطبایی دانست. مراحل نگارش فیلمنامه سریال «حضرت موسی (ع)» چندی پس از پایان پخش سریال یوسف پیامبر توسط زنده یاد فرج الله سلحشور در سال ۸۹ آغاز شد.
نگاه جهانی به سریال «حضرت موسی(ع)» داریم 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia
  معرفی سریال Skam
  معرفی سریال Elite

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان