امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازیگران «نبردی دیگر» از ساخت این سریال گفتند

#1
بازیگران «نبردی دیگر» از ساخت این سریال گفتند 1

جنگ بین ایران و عراق یکی از موضوعاتی است که کمابیش در آثار گوناگون تلویزیونی و سینمایی در مقاطع مختلف زمانی به آن پرداخته شده است،اما شیوه پرداخت به این واقعه در برخی از کارها متفاوت تر از بقیه است و موجب ماندگاری آن کار شده؛ طوری که حتی تکرار آن هم یادآور خاطرات خوبمان می شود.

یکی از این مجموعه ها که در حال حاضر از شبکه آی فیلم باز پخش می شود، سریال «نبردی دیگر» است که اولین بار در سال ۷۳ پخش شد.

مجموعه‌ای که در آن زندگی اسرای ایرانی و رخداد های آن موقع در اردوگاهی در عراق به تصویر کشیده شده . اکبر سنگی، شاهد احمدلو و قاسم زارع از هنرمندانی هستند که با بازی در این سریال اثری ماندگار را از خود به جای گذاشتند، کاری که هرکدام از این افراد درباره اش همچنان حرف ها دارند. ما هم به بهانه بازپخش این سریال بر آن شدیم تا خاطره بازی با برخی از بازیگران آن داشته باشیم، گفتگویی صمیمی که در ادامه میخوانید:

اکبر سنگی: فکر می‌کردند من افسر اسیر عراقی هستم

اکبر سنگی بازیگر نقش سرگرد مشعل در خصوص انتخاب خود برای این سریال گفت: انتخاب من به نظر آقای عبدالله باکیده بود. علی سبزواری دستیار کارگردان که در حال حاضر خود کارگردان شده است، با من تماس گرفتند تا به دفتر کار آنها بروم. بعد از مذاکرات اولیه و خواندن فیلمنامه قرار بود نقش دیگری را بازی کنم، اما با صحبت هایی که داشتیم، نقش سرگرد مشعل به من پیشنهاد شد. وی افزود: بعد از تست گریم و کارهای اولیه پیش تولید انجام شد. البته حضور در سریال «نبردی دیگر» برای من بسیار انتخاب خوبی بود، چراکه کار بسیار زیبایی بود و می توانم بگویم بهترین کار من در عرصه بازیگری همین سریال بود. در آن سال‌ها سریال‌هایی همچون «سربداران»، «کوچک جنگلی»، «امام علی (ع)» و تئاتر انجام داده بودم، اما مردم با این مجموعه من را شناختند. از طرفی کارگردان آقای عبدالله باکیده شناخت خوبی از جنگ، رزمنده و آزاده داشتند.

سنگی در خصوص استقبال مردم از این سریال اظهار داشت: بعد از پخش سریال عکس العمل‌های عجیب و غریبی داشتم. گروهی که با من آشنایی نداشتند، فکر می کردند من نظامی هستم. اما من سربازی نرفتم و معاف شدم یا اینکه می گفتند من یکی از افسران اسیر عراقی در ایران هستم که این نقش را بازی می کنم. با وجود اینکه سریال‌های زیادی بازی کرده بودم، اما مردم شناختی از من نداشتند. خاطره جالب من از آن سال‌ها این است که مردم با دیدن سریال بیشتر من را نفرین می‌کردند و اکثر آنها زمان دیدن من حلالیت میخواستند. وی عنوان کرد: در حال حاضر که سریال مجدد بعد از بیست سال پخش می‌شود، می توانم بگویم این اتفاق چند بار افتاده است و برای ساخت مجموعه زحمات زیادی کشیده شد، اما هیچ وقت نگاه ویژه‌ای به سریال نشد.

سنگی ادامه داد: ما در بیابان کار کردیم. در سرمای طاقت فرسا گردنه آوج که حتی گازوئیلی که برای ژنراتور برق استفاده می کردیم، یخ می زد. به هر حال هر کسی کاری را انتخاب می‌کند، من هم به این کار افتخار می کنم. در اصل باید بگویم می‌دانستم چه کار می‌کنم. با پخش مجدد سریال خاطرات بیست سال پیش برایم مرور شد.

بازیگر سریال «کوچک جنگی» تصریح کرد: صحنه‌ای در شهرک سینمایی دفاع مقدس داشتیم. حتی زمانی که تانک سواران حمله می‌کردند و در همان صحنه صورت من می سوزد را به یاد دارم. آقای باکیده یک چفیه به گردن داشت و با پای برهنه در گرمای تابستان جلوی تانک‌ها حرکت می‌کرد. «نبردی دیگر» سریالی نبود که روی صندلی کارگردانی بنشینی و کار کنی، ایشان زحمت بسیاری کشیدند.

سنگی خاطر نشان کرد: به هر حال پاداش زحمات بچه‌ها لبخند و قطره اشک‌های مادر شهدا و اسرا بود که نصیب آنها شد، چرا که به بازیگران بعد این سریال پیشنهاد کار داده نشد. چون دلیل آنها این بود که شما بازیگران سریال جنگی هستید.

شاهد احمدلو:یونس نوجوانی که در اسارت به مرد تبدیل شد

شاهد احمدلو بازیگر نقش یونس رزمنده بسیجی سریال «نبردی دیگر» هم در خصوص حضور خود در این سریال گفت: قبل از این سریال فیلم‌هایی برای آقای کیمیایی بازی کردم، اما در این سریال برای اولین بار در مجموعه‌ای تلویزیونی به عنوان بازیگر حضور داشتم.

وی ادامه داد: زمانی که فیلمنامه به من پیشنهاد شد، علاقه به شخصیت، کارگردان و فیلم هایی که ساخته بودند، از جمله فیلم «پوتین» باعث شد این نقش را قبول کنم. نقش خوبی به من پیشنهاد شده بود که در ستایش از حافظان رزمندگان و بسیجیان کشور ساخته شد. وظیفه خود می دانستم که حداقل در قالب یک بسیجی و آزاده در ارتباط با طیف وسیعی از مخاطب این نقش را بپذیرم. وی در خصوص نقش خود عنوان کرد: نقش رزمنده نوجوانی به نام یونس را بازی می کردم که در واقع دچار تردید و ترس است و شجاعت لازم برای بقا در میدان جنگ را ندارد و حالا این شخصیت اسیر عراقی‌ها می‌شود و در اردوگاه‌های عراقی زندگی می‌کند. همین اتفاق باعث تحول در وجود یونس می‌شود تا اینکه به شناخت و ایمان لازم برسد و باعث می‌شود، این نوجوان به بلوغ برسد، مرد شود.

کارگردان «سه دونگ، سه دونگ» اظهار داشت: کارهای قبلی آقای باکیده و تجربه ایشان را در همذات پنداری با تماشاچی به ما کمک می کرد تا راه آسانی را طی کنیم. بازیگرانی که نقش اسرا و آزاده بازی را میکردند، تجربه جنگ را داشتند و خاطرات واقعی زمان اسیری را به ما تعریف می کردند تا هر چه بهتر به نقش نزدیک شویم. وی با اشاره به خاطرات زمان ساخت سریال بیان کرد: الان که مرور می کنم خاطرات بسیاری از سریال به یادم می‌آید. صحنه‌های شکنجه که ما آویزان شده بودیم، به دلیل قرار گرفتن در فضای واقعی محیط و علاقه بازیگران و اصرار کارگردان همگی به صورت واقعی تصویربرداری شد. از طرفی بازیگران هم این مسئله را با عشق پذیرفتند. وی ادامه داد: کمتر شاهد مسائل نمایشی بودیم و واقع گرایی این سریال برای مخاطب تاثیر بسیاری داشت، چون با عشق ساخته شد. به اعتقادات ما نزدیک بود و ارتباط بسیار با مخاطب برقرار کرد، چراکه نشان از موفقیت همه عوامل مجموعه بود. از آنجایی که اولین سریالی بود که در رابطه با دفاع مقدس ساخته شد؛ با استقبال همراه بود.

احمدلو همچنین در خصوص اتفاقات بعد از سریال اظهار داشت: یادم است آن زمان شخصیت اصلی داستان حاج رسول رستگاری اسمش همه جا بود. حتی برای وی لطیفه، ضرب المثل و مثال‌هایی که در حال حاضر در فضای مجازی بیشتر شده است، در آن سال‌ها برای سریال اتفاق افتاد، زمانی که ماهواره، نشریه و شبکه‌های تلویزیونی بیشتری وجود نداشت. حتی هنوز من را به اسم یونس حاج رستگاری یا «نبردی دیگر» می شناسند. وی افزود: بعد از این سریال، بازیگری را دنبال کردم و تولید این سریال مصادف شد، با اولین فیلم کوتاهی که من به نام «سیاهی لشکر» ساختم و در جشنواره سروش رتبه اول را دریافت کرد.

قاسم زارع:گره‌های قصه با استقبال مردم مواجه شد

قاسم زارع بازیگر نقش معاون افسر عراقی به بهانه باز پخش سریال «نبردی دیگر» در خصوص این سریال گفت: سریال «نبردی دیگر» برای سال‌های خیلی دور است و قرار بود در لوکیشنی بین استان قزوین و همدان به نام آوج در تابستان تصویربرداری انجام شود، اما به دلایلی کار تا زمستان ادامه پیدا کرد. وی ادامه داد: سختی‌های بسیاری داشتیم، حتی خود عبدالله باکیده به عنوان کارگردان سریال متحمل این سختی‌ها شد.

بازیگر «اخراجی‌ها» درباره استقبال مردم از این سریال عنوان کرد: به هر حال گره‌های قصه‌ای سریال، همچنین شخصیتی که عراقی‌ها به دنبال آن بودند، باعث شد تماشاچی داستان را دنبال کند و این سریال در آن سال‌ها با استقبال خوبی مواجه شد. وی در خصوص نقش خود اظهار داشت: در نقش معاون یکی از افسران عراقی با حسین خانی بیک همبازی بودم. کاراکتری دوگانه که با ایرانی‌ها ارتباط داشت و برایم از جذابیت خاصی برخوردار بود. این نقش جزو کارهای اول من است و در آن زمان تنها تجریه تئاتر داشتم و خود عبدالله باکیده همه ما را برای شناخت بهتر نقش راهنمایی می‌کرد.

زارع خاطر نشان کرد: آن زمان دو شبکه بیشتر نداشتیم و شاهد سریال‌های کمتری بودیم اما این سریال با داستان‏پردازی خوب برای مردم جذاب بود و به موفقیت رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازیگران «نبردی دیگر» از ساخت این سریال گفتند 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia
  معرفی سریال Skam
  معرفی سریال Elite

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان