امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی بمب هدایت شونده KAB-250 ساخت کشور روسیه

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی بمب هدایت شونده KAB-250 ساخت کشور روسیه 1

معرفی بمب هدایت شونده KAB-250 ساخت کشور روسیه


معرفی بمب هدایت شونده KAB-250 ساخت کشور روسیه

بمب هدایت شونده جدید روس ها ، یکی از پیشرفته ترین نمونه های موجود در جهان به شمار می آید و به فناوری شلیک کن و فراموش کن مجهز است ، به این معنی که پس از تکمیل فرآیند هدف گیری و رها سازی بمب ، دیگر نیازی به برقراری ارتباط بین بمب و هواپیمای مادر وجود نخواهد داشت و جنگ افزار ، خود قادر به شناسایی و در نهایت نابودی هدف خواهد بود .

مجموعه SSPE بمب های هدایت شونده فوق دقیق KAB-250 را به صورت مستقیم در پاسخ به بمب های با دایره خطای کوچک یا SDB هایی که مجموعه بوئینگ در حدود 5 سال پیش برای نیروی هوایی ارتش ایالات متحده ساخته بود توسعه داده و به نظر می رسد در این مسیر نیز با موفقیت های قابل توجهی روبرو شده اند .

کل مجموعه KAB-250 همان گونه که از نامش بر می آید در حدود 250 کیلوگرم وزن دارد که از این مقدار در حدود 165 کیلوگرم از آن سهم جنگی ترکش شونده آن می باشد . در سر جنگی بمب 96 کیلوگرم ماده منفجره قرار گرفته که آن را برای نابودی اهداف سبک با وارد آوردن آسیب حداقل به محیط اطراف ، تبدیل به یک ایده آل خواهد کرد ، اگر چه این مقدار نیرو هنوز خیلی بیشتر از مقدار به کار رفته در نمونه های غربی است اما ادعای سازنده در زمینه دستیابی KAB-250 به شعاع خطای کوچک تر از 3 متر مسئله ای نیست که به همین سادگی بتوان از کنار آن گذشت .

KAB-250 دارای دو مدل اصلی است : یکی نمونه هدایت شونده به وسیله ی لیزر و دیگری انواع هدایت ماهواره ای موسوم به KAB-250S-E .

نیازی به توضیح نیست که هواپیماهایی که قصد دارند تا از نمونه های لیزری بر ضد اهداف خود استفاده کنند باید از غلاف های هدف گذاری لیزری برای درگیری با اهداف خود برخوردار باشند و تا لحظه اصابت به هدف آن را تحت نظر بگیرند . از برتری های خاص این حالت می توان به استفاده از نمونه ی هدایت لیزری به درگیری با اهداف متحرک اشاره کرد .

در نمونه هدایت ماهواره ای فرایند هدایت و کنترل بمب یکسره متفاوت خواهد بود . پیش از رهاسازی بمب ،افسر تسلیحات تصویر حرارتی از منطقه هدف را روی بمب بارگذاری می کند در نتیجه پس از رها سازی ان از پیلون زیر بال دیگر نیازی به برقراری ارتباط با KAB-250S-E وجود نخواهد داشت و بمب هدف خود را یافته و نسب به نابودی آن اقدام می کند .

به این منظور پس از رهاسازی مجموعه هدایت گر اینرسیایی داخلی و سامانه هداست ماهواره مخصوص روس موسوم به گلونس (Glonass) وظیفه انتقال بمب به نزدیکی محدوده هدف را بر عهده خواهد داشت و پس از رسیدن به انجاست که مجموعه جستجوگر حرارتی عیر فعال نصب شده در دماغه بمب ، هدایت آن در مرحله نهایی را بر عهده می گیرد و با استفاده از تصویر حرارتی KAB-250 را در شعاع خطای باورنکردنی 3 متری هدف منفجر خواهد کرد .

چهار باله بزرگ میانی در KAB-250 ، وظیفه حفظ پایداری پرواز بمب را بر عهده خواهند داشت و با فراهم اوردن دهانه بالی برابر با 550 میلی متر سطح برآ اضافه قابل توجهی را نیز برای ان به ارمغان می آورند که در نهایت به معنای ارتقا قابل توجه برد پروازی KAB-250 خواهد بود .

اما اصل جادو از محل بالچه های متحرک عقبی تامین می گردد که در هر لحظه با توجه به داده های مخابره شده از محل رایانه ، کنترل پرواز KAB-250 را در جهت مناسب برای مورد اصابت قرار دادن هدف بخت برگشته هدایت کرده و تا اخرین لحظات نیز همچنان این کار را ادامه می دهد .

آینده ی KAB-250

بخش عمده ای از فناوری های به کار رفته در KAB-250 از روی نمونه های به کار رفته در KAB-500 به عاریت گرفته شده و در صورت پیشرفت همه چیز در مسیر صحیح ، این فناوری می تواند تا سال 2017 برای توسعه نمونه ای حتی سبک تر موسوم به KAB-150 نیز به کار گرفته شود که در صورت موفقیت ، خانواده ای کامل از بمب های هدایت شونده فوق دقیق را برای پرنده های روسی به ارمغان خواهد آورد .

از ویژگی های مهم خانواده بمب های KAB امکان پرتاب آن در سرعت های فراصوتی است که در کنار امکان پرتاب آن از ارتفاع بیش از 10 کیلومتر ، این بمب های فاقد پیشرانه را تبدیل به یکی از دوربردترین نمونه های موجود خواهد کرد .

KAB-250 طولی معادل 3.20 متر دارد و قطر آن پیش از رهاسازی و باز شدن بالچه ها 255 میلی متر است . در نتیجه امکان جای دادن ان در محفظه حمل مهمات داخلی نسل آینده جنگنده بمب افکن های فوق پیشرفته SU-T50 PAK FA وجود خواهد داشت که نشان دهنده برنامه ریزی نیروی هوایی کرملین روی جنگ افزارهای فوق دقیق برای نبردهای آینده است .

تا کنون در ویدیوهای منتشر شده از KAB-250 به صورت تکی یا چندگانه در عملیات بر ضد گروه تروریستی داعش از بمب افکن های پیشرفته سوخوی 34 به کار گرفته شده و به نظر می رسد که این بمب های هدایت شونده تا به این جای کار ، بخش عمده انتظارات ژنرال های ارتش سرخ را برآورده کرده اند .
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  _سه مدل جنگنده ساخت آمریکا در دهه 1940-[نورثروپ]
  -هواگرد های آزمایشی ساخت آمریکا 2010-2019-
  -سه مدل هواگرد تهاجمی ساخت شرکت بِل در دهه 1970-
  -چند مدل هواگرد آزمایشی ساخت آمریکا از 1940 تا 1949-
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  |معرفی جنگنده فرانسوی داسو سوپر اتاندارد|
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  چند مدل جنگنده ساخت شرکت آویا
  -ماجرای سرنگونی سوخوی ۲۴ روسیه توسط ترکیه (۲۰۱۵)-
  |||سه مدل هواپیما گشت و نظارتی ساخت بریتانیا|||

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان