امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واترلو ، پایان کار ناپلئون بناپارت + عکس

#1
201 سال پیش در روز 18 ژوئن سال 1815 میلادی ، ارتش فرانسه به فرماندهی ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه از نیروهای ارتش مشترک انگلستان و پروس در واترلو در چند کیلومتری جنوب بروکسل شکست خورد.


واترلو ، پایان کار ناپلئون بناپارت + عکس 1
به گزارش جام جم آنلاین، ناپلئون حدود یک سال پیش از این تاریخ پس از شکست از ارتش اتحادیه انگلستان ، روسیه و پروس از امپراتوری فرانسه خلع و به جزیره الب تبعید شده بود . امپراتور فرانسه از جزیره الب فرار کرد و در روز 20 مارس سال 1815 میلادی به کاخ توییلری در پاریس بازگشت.
لویی هجدهم از سلسله بوربون که به پادشاهی فرانسه رسیده بود با ورود ناپلئون از پاریس فرار می کند. در آن هنگام نیروهای متحد علیه ناپلئون در حال به توافق رسیدن در مورد شرایط صلح با فرانسه بودند و پس از اطلاع از بازگشت ناپلئون بناپارت حکومت وی را غیرقانونی اعلام کردند.

واترلو ، پایان کار ناپلئون بناپارت + عکس 1
ناپلئون با عجله یک قوای نظامی 100000 نفری از سربازان سابق خود را تشکیل می دهد و تصمیم می گیرد در بلژیک به نیروهای انگلستان و پروس قبل از این که روسها و اتریشی ها به آنها بپیوندند ، حمله کند.

واترلو ، پایان کار ناپلئون بناپارت + عکس 1


ناپلئون قوای نظامی پروس به فرماندهی مارشال بلوخر را در لینیی منطقه ای میان شهرهای شارلو روا و نامور شکست می دهد. او به ژنرال فرانسوی گروشی دستور می دهد به تعقیب بازمانده قوای نظامی بلوخر ادامه دهد.

واترلو ، پایان کار ناپلئون بناپارت + عکس 1
ناپلئون در فردای آن روز به قوای انگلستان به فرماندهی ژنرال ولینگتون که در فلات مون سن ژان نزدیک واترلو مواضع مستحکمی را در اختیار داشت ، حمله می کند، اما به علت بارندگی شب قبل میدان نبرد بسیار گل آلود بوده و پیش راندن توپ ها بسیار دشوار بود. به همین دلیل ناپلئون نتوانست در مواضع دفاعی انگلیسی ها رخنه کند.
واترلو ، پایان کار ناپلئون بناپارت + عکس 1

در پایان روز، ناگهان نیروهای مارشال بلوخر از پشت سر به نیروهای فرانسوی حمله کرده و آنها را غافلگیر می کنند. با از هم فروپاشیدن صفوف نیروهای فرانسوی ، ناپلئون تحت حمایت گارد امپراتوری میدان جنگ را ترک می کند و به پاریس بازمی گردد، در این هنگام ناپلئون متوجه می شود که همه چیز پایان یافته است.
واترلو ، پایان کار ناپلئون بناپارت + عکس 1


حکومت دوباره ناپلئون پس از فرار از جزیره الب فقط 100 روز به طول انجامید .
واترلو ، پایان کار ناپلئون بناپارت + عکس 1



مدتی بعد ناپلئون خود را تسلیم انگلیسی ها کرد. دولت انگلستان این بار ناپلئون را به جزیره دوردست و بد آب و هوای سنت هلن تبعید کرد. ناپلئون چند سال بعد در جزیره سنت هلن بر اثر یک بیماری درگذشت و افسانه ناپلئون بناپارت فاتح بزرگ اروپا به پایان رسید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ژوزف بناپارت
  ناپلئون سوم
  لویی بناپارت
  نبرد سدان؛ قتلگاه امپراتوری ناپلئون سوم
  جزیره ای که ناپلئون بناپارت در آن زندانی بود + تصاویر
  حیات امپراتوری عثمانی پایان یافت + عکس
  جنگ تریاک در چین پایان یافت + عکس
  پایان زندگی بنیتو موسولینی+عکس
  کارت پایان خدمت در دوره رضا شاه + عکس
  داستان ملی شدن صنعت نفت از ابتدا تا پایان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان